İkidir Yolda Kalıyorum. Sorun Ne Olabilir?

Forum kuralları
Forumlarımızda siyasi, dini yada toplumun hassasiyeti bulunan konulara değinmek yasaktır.

İkidir Yolda Kalıyorum. Sorun Ne Olabilir?

İleti kispest » 20 Mar 2013, 16:13

Son bir haftada iki kez başıma geldi. Marşa bastığımda araba hiçbir şekilde çalışmıyor ve göstergedeki bütün ışıklar sönüyor. Marşa bastığımda motor can çekişir gibi ses bırakıyor ve sonrasında tamamen kesiliyor.

Açıkçası iki durumda da arabayı vurdurarak çalıştırmayı düşünmedim zira motora vereceği muhtemel zararları göze almak istemedim. İlk yolda kalışımda birkaç kişiden ricada bulundum, takviye kablosu olmadığı için yardım edemediler. Bir taksi durağına gittim. Yardım etmemek için uydurulan en gerizekalıca yalanlardan biri olan "Abi biz takviye yapamıyoruz, taksimetre bozuluyor" sözlerini duydum. Yalanın etkisinden yemin ediyorum kulaklarım yandı. :D Namussuz herif. Allah onu da muhtaç etsin diye çok dua ettim ne yalan söyleyim...

İkincisinde de yine bir taksiciden ricada bulundum. O da "15 lira verirsen yaparım" dedi, helal-i hoş olsun, verdik gitti. Bundan sonra ilk işim aracımda bir akü takviye kablosu bulundurmak olacak.

Sorun kuvvetle muhtemel aküde fakat akü takviyesinden sonra arabayı istop ettirdikten sonra çalışmasında bir sıkıntı olmuyor. Bir hafta paşalar gibi çalıştı. Şarj dinamosundan desem, şarj dinamosu arıza ışığı da yanmıyor, herhangi bir uyarı vermedi yani. Sizlerin fikrini almak istedim, sorun nereden kaynaklıdır?
 
Kullanıcı avatarı
kispest
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 849
Kayıt: 20 Mar 2012, 15:42
Ad Soyad: Enes
Nereden: Ankara
Arabanız: Skoda Fabia (2005) 1.4 Special 101 HP

İleti alirıza » 20 Mar 2013, 17:22

takviye ile çalışıyorsa muhtemelen akü dür .
alirıza
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 171
Kayıt: 31 Oca 2010, 14:30
Ad Soyad: ali rıza
Nereden: Ankara
Arabanız: 2005 tdi fabia 1

İleti Bluedays » 20 Mar 2013, 17:29

Dostum, ilk olarak akünün şarj durumunu bir ölçtür. Sorun aküden kaynaklı ise zaten ortaya çıkacaktır.
Şarj dinamosunda arıza olsa, 1 hafta sıkıntısız kullanamazdın. Sorunun ondan kaynaklı olduğunu sanmıyorum.

Bu arada 15 lira alan taksiciye yazıklar olsun diyorum. :)

İnsanlık ölmüş memlekette harbiden.
Sizler, yani yeni Türkiye'nin genç evlatları! Yorulsanız dahi beni takip edeceksiniz, Dinlenmemek üzere yürümeye karar verenler, asla ve asla yorulmazlar.Türk Gençliği gayeye, bizim yüksek idealimize durmadan, yorulmadan yürüyecektir. M.Kemal ATATÜRK
Kullanıcı avatarı
Bluedays
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1256
Kayıt: 21 Kas 2008, 14:06
Ad Soyad: Alem Adam
Nereden: Ankara
Arabanız: 2005 Fabia 1.4 Special HB 101 Hp

İleti orhanfoto » 20 Mar 2013, 17:33

sorun kesinlikle akü diyorum 1 hafta öncesine kadar bende de aynı sorun vardı aküyü değiştim sorun ortadan kalktı senin akü miyadını doldurmuş sanırım
orhanfoto
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 70
Kayıt: 01 Nis 2011, 09:12
Ad Soyad: orhan taptil
Nereden: Samsun
Arabanız: favorit 93 lx

İleti kispest » 20 Mar 2013, 17:47

alirıza yazdı:takviye ile çalışıyorsa muhtemelen akü dür .


Evet hocam, ben de öyle tahmin ediyorum.

Bluedays yazdı:Dostum, ilk olarak akünün şarj durumunu bir ölçtür. Sorun aküden kaynaklı ise zaten ortaya çıkacaktır.
Şarj dinamosunda arıza olsa, 1 hafta sıkıntısız kullanamazdın. Sorunun ondan kaynaklı olduğunu sanmıyorum.

Bu arada 15 lira alan taksiciye yazıklar olsun diyorum. :)

İnsanlık ölmüş memlekette harbiden.


Yarın bir oto elektrikçiye göstereceğim artık.

İnan ben Türk milleti olarak misafirperverlik, sıcakkanlılık, yardımseverlik falan gibi hasletleri kendi kendimize atfettiğimize inanıyorum. Tamamen masaldan ibaret. Türk insanı iyidir hoştur gibi bir türkü tutturmuşuz, yalanımıza kendimizi inandırmışız. Sırf bu akü meselesi için de söylemiyorum, bu basit bir örnek sadece. Köylerde kaldı o Türk insanının sıcaklığı, güleryüzlülüğü. Herkesin suratı bok satıyor memlekette.
Kullanıcı avatarı
kispest
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 849
Kayıt: 20 Mar 2012, 15:42
Ad Soyad: Enes
Nereden: Ankara
Arabanız: Skoda Fabia (2005) 1.4 Special 101 HP

İleti kispest » 20 Mar 2013, 17:49

orhanfoto yazdı:sorun kesinlikle akü diyorum 1 hafta öncesine kadar bende de aynı sorun vardı aküyü değiştim sorun ortadan kalktı senin akü miyadını doldurmuş sanırım


Desene masrafımız 100-150 lira civarı olacak. Canımız sağolsun nabalım? :)
Kullanıcı avatarı
kispest
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 849
Kayıt: 20 Mar 2012, 15:42
Ad Soyad: Enes
Nereden: Ankara
Arabanız: Skoda Fabia (2005) 1.4 Special 101 HP

İleti orhanfoto » 20 Mar 2013, 18:03

:D
orhanfoto
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 70
Kayıt: 01 Nis 2011, 09:12
Ad Soyad: orhan taptil
Nereden: Samsun
Arabanız: favorit 93 lx

İleti mustklc » 21 Mar 2013, 08:58

Allah kimsenin eline düşürmesin.
WEB TABANLI ÇÖZÜMLER:
http://www.webkod.com/
BLOG:
http://www.webkod.com/blog/
Kullanıcı avatarı
mustklc
SCOUT
SCOUT
 
İleti: 2939
Kayıt: 06 Tem 2010, 19:13
Konum: Kırşehir
Ad Soyad: Mustafa KILIÇ
Nereden: Kırşehir
Arabanız: Skoda Fabia 1.4 TDI Classic

İleti Bluedays » 21 Mar 2013, 09:20

Akü alırsan AC DELCO tavsiye ederim.
Seçeneklerin arasında bulundur. İnci, mutlu ile kıyaslanamayacak derecede kalitelidir.
Sizler, yani yeni Türkiye'nin genç evlatları! Yorulsanız dahi beni takip edeceksiniz, Dinlenmemek üzere yürümeye karar verenler, asla ve asla yorulmazlar.Türk Gençliği gayeye, bizim yüksek idealimize durmadan, yorulmadan yürüyecektir. M.Kemal ATATÜRK
Kullanıcı avatarı
Bluedays
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1256
Kayıt: 21 Kas 2008, 14:06
Ad Soyad: Alem Adam
Nereden: Ankara
Arabanız: 2005 Fabia 1.4 Special HB 101 Hp

İleti kispest » 21 Mar 2013, 15:49

Aküyü değiştirdim. Araçta 8 senedir takılı olan Varta marka akü duruyormuş, yine Varta'yla değiştirdik. Eski aküyü de verdim, 120 lira tuttu. V kayışı da epey yıpranmış, onu da değiştirdim 25 liraya. 20 lira da toplam işçilik ödedim. 165 liraya servisten çıkmış oldum. Nasıl fiyat sizce?
Kullanıcı avatarı
kispest
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 849
Kayıt: 20 Mar 2012, 15:42
Ad Soyad: Enes
Nereden: Ankara
Arabanız: Skoda Fabia (2005) 1.4 Special 101 HP

İleti alper3k » 21 Mar 2013, 23:04

çok güzel yani iyi yaptırmışsın dert etme normal bu fiyat..Kayseri de v kayışını 25 lira işçilikle değiştirmezler..
alper3k
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 26
Kayıt: 14 Mar 2013, 22:53
Ad Soyad: Abdulrahim Karataşan
Nereden: Kayseri
Arabanız: Fabia 1.4 Comfort


Fabia



Kimler çevrimiçi

Bu forumu görüntüleyenler: Kayıtlı kullanıcı yok ve 11 misafir