HAVA AKIŞMETRENİN YAKIT VE PERFORMANSA ETKİSİ?

Forum kuralları
Forumlarımızda siyasi, dini yada toplumun hassasiyeti bulunan konulara değinmek yasaktır.

HAVA AKIŞMETRENİN YAKIT VE PERFORMANSA ETKİSİ?

İleti Fabian » 02 Nis 2013, 11:30

Hava Akışmetrenin yakıt ve performans durumuna etkisi nedir?

Benim aracın triger ve debriyaj seti değiştikten sonra aracımda bariz yakıt artışı ve performans kaybı olmuştu. Yeni bir hava filtresi taktım, sorunum biraz olsun düzeldi. Ama yine de özellikle araç doluyken veya rapmalarda bakım öncesi performans kesinlikle yok. Zoraki çıkıyor araç. Mesela hafif yokuşlu bir yolda 120 Km hıza ulşatığımda gaz pedalı halıya yapışmasına rağmen üzerine çıkamıyorum. Motordaki zorlanma ve titreşimde cabası. Gaz pedalında 2500-3000 devir ve sonrasındaki bu titreşimi hissediyorum. Rampada da eskiye nazaran çok zor kalkış yapabiliyorum..

Düz yolda rampadaki kadar olmasa da yakıt ve performans sorunum var.

İnternette hava akışmetrenin kirlenmesi, tozlanması vb gibi durumlardan dolayı bu tür sorunların oluşabildiği, temizlenmesi veya yenisi ile değiştirilmesi halinde problemi çözülenler var...

Ben debriyaj,triger seti ve volant taşlama yapıldıktan sonra araca bindiğimde bu sorunları hissettiğim için Hava Akışmetre veya başka birşey aklıma gelmedi açıkçası..

Şanzıman ve motor indirildiğinde ağır bakım sırasında, hava filtresi kutusu ve boruları yerlerdeydi.

Yaprak, Kir ve tozdan dolayı, aracın giderleri tıkanmış, polen filtresinin ordan sular gelmişti. Temizlendi. Kalorifer fanındaki kir ve yapraklardan dolayı, kompresörle temizlemek zorunda kalmıştık...

Acaba HAVA AKIŞMETRESİ de bu toz, kir ve bakımdan etkilenmiş, kirlenmiş veya bozulmuş olabilir mi? Veya hava akışmetresinden dolayı böyle bir problemim olduğunu nasıl anlarım ? Durduk yere sağlam parçayı (sağlamsa tabii) bozmak istemiyorum)

Not : Cihaza bağlandığında hiçbir problem görünmüyor. (Yet. Servis Hava akışmetresi arızalıysa mutlaka problem cihazda görünür dedi )


Teşekkürler...
 
Fabian
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 230
Kayıt: 09 Mar 2012, 14:32
Ad Soyad: Fabian
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: Fabia

İleti MadloveR » 02 Nis 2013, 13:23

Size daha önce de bahsetmiştim. Benim başıma 3 farklı araçta geldi. Üçünde de cihaza bağlannca sorunu göstermedi. Hava akışmetrelerini değiştirince sorun ortadan kalktı. Yalnız bu dediğim araçlarda sorun sizinkinden biraz daha farklıydı. Araçlar belli bir hızın üstüne çıkınca resmen yığılma yapıyordu. Dediğim gibi maf sensörlerini değiştirince sorun ortadan kalktı. O sorunu anlamanın 2 yolu var. Birincisi araç yığılma yapıp hız kesiyorsa kontağı kapatın açın düzelip düzelmediğini kontrol edin. İkincisi akışmetrenin fişlerini çıkarıp aracı bir kaç km kullanın araç düzeliyorsa sorun akış metrede demektir.
Ne Kadar Çok Şey Bilirsen Bil, Bildiğin Karşındakinin Anladığıyla Sınırlıdır."Hz. MEVLANA"
MadloveR
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 723
Kayıt: 14 Arl 2011, 10:03
Ad Soyad: Ali ÖZDEMİR
Nereden: Konya
Arabanız: Favorit LX 1994-Artık Yok :(

İleti Fabian » 02 Nis 2013, 16:21

Sağol MadLover Cevap için tekrar..
Senin yorumundan sonra yetkili servise gittim sordum. MAF sensörü dedim. O da ne? dediler.. Bu araçlarda yok falan demişlerdi o sensör.. Ayrıca hata olması durumunda mutlaka cihazda görünür vs....Kendimi hırbolar gibi hissettim, kendiminde bihaber olduğu bir parçayı sorunca, cevap veremedim haliyle ..
Akışmetrenin fişini çıkarırsam (kontak kapalıyken) , arıza lambası VS belirir mi? Sağlam parçayı bozmak istemiyorum.. 300 tl civarıymış sanırım sıfırı...
Fabian
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 230
Kayıt: 09 Mar 2012, 14:32
Ad Soyad: Fabian
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: Fabia

İleti Fabian » 03 Nis 2013, 09:10

Yok mu bu konuda ihtisas yapan birisi ?
Fabian
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 230
Kayıt: 09 Mar 2012, 14:32
Ad Soyad: Fabian
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: Fabia

İleti hakangemini » 03 Nis 2013, 12:15





MAF sensörü, hava filtresi yuvası ve hava giriş borusu gaz kelebeği gövdesi bağlantısı arasında yer almaktadır.
Bu bir sıcak film tipi hava akış sensörüdür. MAF sensörü bir sıcak film sensörü, yuvası, ölçüm borusundan meydana gelir.
Hava akış oranı sıcak film ucundan aktarılan sıcaklığın tespit edilmesi ile ölçülür ve hava akım oranındaki değişiklik sıcak film ucu düzeyinden hava akımına aktarılan sıcaklıkta değişikliklere sebep olur.
Bu değişiklikler sıcak film ucunun sıcaklığının değişmesine ve direncinin değişmesine sebep olur. Bu değişen dirençle ECU’ya sinyal gönderir ve havanın akış miktarına göre, yakıt oranı ayarlanır.


Hava filitresinden emme manifolduna giren havanın kütlesini ve ağırlığını ölçerek pcm' e ( motor kontrol ünitesi ) bu bilgiler aktarır, pcm bu bilgileri değerlendirerek enjektörlerin püskürtme süresi ve yakıt basınç miktarını belirler. Ancak bu parça kolayca bozulan bozulan bir parça değildir. Temizlendikten sonra tekrar kullanılabilir.

http://www.aa1car.com/library/maf_sensors.htm

Araç rölantide beklerken maf sensörünün soketini sökün motorda herhangi bir tepki olmazsa sensör sıkıntılı olabilir.
Kullanıcı avatarı
hakangemini
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 314
Kayıt: 25 Arl 2011, 19:17
Ad Soyad: HB
Nereden: Düzce
Arabanız: 2003 Octavia Business

İleti Fabian » 09 Nis 2013, 11:21

Dün otobanda deneme yaptım, Dümdüz yolda gördüğüm son hız 170 'di...Üzerine çıkmayacak gibi görünüyordu..Pedal halıya yapıştı. Hatta 130-140'larda yapıştı.. 170'e kadar dipgaz.. Mesela 110 KM ile giderken, aniden gaza asılıyorum, öle aman aman atak yapamıyor araç.. Yavaş yavaş hız/ivme kazanıyor.

Biraz hafif yokuşu görünce hangi hızda giriyorsam , mesela 140km/hız..140'la devam ediyor, 130'la girdiysem gazlasam da 130'u geçmiyor dipgaz..

Yani bu araçla aynı otobanda, 190 'ı gördüm..(200'ü de görürdü, kassam) hafif yokuşlarda da 170'i görüyordu... (aynı otobanda)

Sente de problem yok, debriyaj setini 2.defa değiştirdim.. Kafayı yiyeceğim !

Bazen 2. ve 3. viteslerde araba sanki şaha kalkıyor.. Bazen aynı viteslerde motor zorlanıyor gibime geliyor. Şanzıman kulağı kırık , viteslerde takılma/zor geçme falan da oluyor,özellikle soğuk havalarda.. Acaba sorun şanzımanda mı.. Performansa etkisi olabilir mi...

Not : Hız denemeleri otobanda, boş yolda, hiçbir araca tehdit oluşturmayacak şekilde, Sadece aracın gücünü ölçmek için yapılmıştır. Önüme köpek fln fırlayacak diye korkmadım değil...
Fabian
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 230
Kayıt: 09 Mar 2012, 14:32
Ad Soyad: Fabian
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: Fabia

İleti forman37 » 09 Nis 2013, 11:54

akısmetrenın fişini çıkartın ve sürüşe çıkın oncekıne gore fark varmı ? eger varsa arızalıdır zaten bazen bılgısayar gostermeyebılıyo. olmadı balata spreyı alın bı tane ıcıne püskürterek temızleyın ıkı tarafındanda sıkın . tertemız olsun takıp deneyın yıne olmuyosa soketın baglı oldugu elektrık tesısatını kontrol ettırın skodalarda kablo kopuklugu sık yasanan bı problem .
_FORMAN37_
_59 RE 132_

FAVORİT SİLVER LİNE
Kullanıcı avatarı
forman37
SCOUT
SCOUT
 
İleti: 2491
Kayıt: 14 Ağu 2010, 23:52
Ad Soyad: MUSTAFA ÖZCAN
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: NE ARABASI AMK?

İleti Fabian » 09 Nis 2013, 12:00

forman37 yazdı:akısmetrenın fişini çıkartın ve sürüşe çıkın oncekıne gore fark varmı ? eger varsa arızalıdır zaten bazen bılgısayar gostermeyebılıyo. olmadı balata spreyı alın bı tane ıcıne püskürterek temızleyın ıkı tarafındanda sıkın . tertemız olsun takıp deneyın yıne olmuyosa soketın baglı oldugu elektrık tesısatını kontrol ettırın skodalarda kablo kopuklugu sık yasanan bı problem .

1.Akışmetrenin fişini çıkartıp aracı çalıştırırsam, arıza lambası yanacak mı?

2. Fişi yeniden taktıktan sonra herşey eski haline dönecek mi?

Akışmetre 50-60 lira olsa şimdi gidip deneyeceğim de,
korkum bu. Az para değil.

Ama en çok şüphelendiğim nokta, akışmetre. Çünkü Hava filtresi pis pis yerlerdeydi bakım sırasında..Takıldıktan sonra hava borusunun diğer ucundan falan pislik/toz/toprak/çamur/yağ falan girdiyse sensörü etkiliyor olabilir diye düşünüyorum, yanlış mıyım?

En sağlıklısı akünün kutup başını söküp, usulca çıkarıp gözle kontrol etmek aslında da. Kendim beceremeyeceğim için, ustalara da güvenmiyorum artık..
Fabian
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 230
Kayıt: 09 Mar 2012, 14:32
Ad Soyad: Fabian
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: Fabia

İleti rıngcep » 09 Nis 2013, 12:09

Benim turbo dizel doblo aracımda hava akış cihazı arıza yapmıştı,ekranda arıza lambası yanınca anladık problemi.Araçta süratte ve çekişte hissedilir şekilde düşme olmuştu,değişince hiçbir problem kalmadı..
OCTAVIA A5 1.6 MPI-
DOBLO 1.9 JTD
O BİR EFSANE
Kullanıcı avatarı
rıngcep
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 69
Kayıt: 02 Arl 2011, 20:41
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: OCTAVIA A5

İleti hüseyinçevik » 18 Kas 2013, 10:21

benim aracım doblo 1.3 mjet aynı sorunlar bendede oldu kalkışta zorlanma hızlanamama bazen çok iyi hızlandığıda olurdu aracımı sıfır aldığım günki performansı kalmammıştı debriyaj seti ve kayışları + bütün filitreleri değiştirip tekrar denedim ama bi fark göremedim enjeksiyonları temizlesin diye würt dizel katkısı koydum biraz etkiledi hızlanmada ama fazla bi değişiklik olmadı.en son çare bi pompacıya gittim aracı bilgisayara bağlatıp baktırdım hava akış metre gaz pedalı ve enjeksiyonların basıncının düşük olduğunu söylediler .ve yaptırdım araçta inanılmaz bi çekiş ve hızlanma oldu gerçekten debriyajı ve diğerlerini boşa değiştirmişim hissine kapıldım eğer dizel araç kullanıyorsanız hava akış metreyi ihmal etmeyin benimki 90 tl hava akış metre yardımcı olduysam ne mutlu
hüseyinçevik
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 1
Kayıt: 18 Kas 2013, 10:06
Ad Soyad: hüseyinçevik
Nereden: Ankara
Arabanız: fiat doblo 1.3 mjet


Fabia



Kimler çevrimiçi

Bu forumu görüntüleyenler: Kayıtlı kullanıcı yok ve 2 misafir