VOLANT YARDIM ??

Forum kuralları
Forumlarımızda siyasi, dini yada toplumun hassasiyeti bulunan konulara değinmek yasaktır.

VOLANT YARDIM ??

İleti Fabian » 24 Nis 2013, 16:18

Arkadaşlar,
Aracımın üzerindeki volant ilk defa debriyaj seti değişirken tornalandı. Nasıl tornalandıysa 2.defadır takılan debriyajım kaçırıyor.( ikisi de 2.günden başladı kaçırmaya) Bir şanzımancı indirdi baktı, volantta birşey yok gibi, Baskı balatanın değişmesi lazım, dedi. Takarken bazı noktalardan tam oturtulması için ufak bir torna yapmamız gerekebilir dedi..

Aslında sadece DİSK(plaka) bulabilirsem en azından debriyaj seti almam icap etmeyecek, ama seti bozmuyorlarmış..Tek bulamıyorum. Bulma imkanım var mı?

Ürünün garantisi mevcut ama, 4 aydır kaçıran debriyajla dolaşıyorum. Direk kullanıcı hatası diyecekler.. Uğraşmak istemiyorum...

Sizce ÇIKMA VOLANT alıp, debriyaj setini öyle mi taktırayım?

Yoksa ÜZERİNDEKİ VOLANTI bağlantı yerlerinden (sanırım) tornalatıp , debriyaj setini öyle mi taktırayım?

Bilgilendirebilirseniz çok sevinirim.. Volantın bağlantı yerlerinden tornalanması başımı ağrıtır mı?
 
Fabian
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 230
Kayıt: 09 Mar 2012, 14:32
Ad Soyad: Fabian
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: Fabia

İleti Fabian » 25 Nis 2013, 09:55

Volanttan anlayan kimse yok mu???
Fabian
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 230
Kayıt: 09 Mar 2012, 14:32
Ad Soyad: Fabian
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: Fabia

İleti hakangemini » 25 Nis 2013, 10:45

Volan kolay kolay deforme olacak bir parça değildir, genelde dökme demirden yapılır. Tamiri, eğer töleransı aşmamışsa volan taşlama tezgahında düzeltilebilir. Neden ilk değişimde tornalandı? Salgılı mı dönüyordu? Volanın yenisini de alsanız salgı olup olmadığına bakılması gerekir. Bazen yeni fren diskleri bile üretim hatası sebebiyle salgılı dönebiliyor (kendimde karşılaştım). Tornalama işleminde ne kadar talaş kaldırıldığı önemli, yani kalınlık kaçtı kaç oldu? Mil bağlantısı açısından sıkıntı çıkarır onun haricinde sorun olmaz. Ama en güzeli orjinal bir volanla değişimdir tabi sorun volanda ise. KAvrama seti de sorunlu olabilir. Parçaların sökülerek tekrar balansını kontrol etmekte yarar var. Takan usta da usta olacak ki böyle bir sorun olup olmadığını kontrol edecek ettirecek. Ezbere iş yapan çok. Ama yinede işçilik ücreti olarak ücret ödemezseniz söktürüp volan ve kavrama setini kontrol ettirin derim.
Kullanıcı avatarı
hakangemini
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 314
Kayıt: 25 Arl 2011, 19:17
Ad Soyad: HB
Nereden: Düzce
Arabanız: 2003 Octavia Business

İleti Fabian » 25 Nis 2013, 11:35

hakangemini yazdı:Volan kolay kolay deforme olacak bir parça değildir, genelde dökme demirden yapılır. Tamiri, eğer töleransı aşmamışsa volan taşlama tezgahında düzeltilebilir. Neden ilk değişimde tornalandı? Salgılı mı dönüyordu? Volanın yenisini de alsanız salgı olup olmadığına bakılması gerekir. Bazen yeni fren diskleri bile üretim hatası sebebiyle salgılı dönebiliyor (kendimde karşılaştım). Tornalama işleminde ne kadar talaş kaldırıldığı önemli, yani kalınlık kaçtı kaç oldu? Mil bağlantısı açısından sıkıntı çıkarır onun haricinde sorun olmaz. Ama en güzeli orjinal bir volanla değişimdir tabi sorun volanda ise. KAvrama seti de sorunlu olabilir. Parçaların sökülerek tekrar balansını kontrol etmekte yarar var. Takan usta da usta olacak ki böyle bir sorun olup olmadığını kontrol edecek ettirecek. Ezbere iş yapan çok. Ama yinede işçilik ücreti olarak ücret ödemezseniz söktürüp volan ve kavrama setini kontrol ettirin derim.


Tornalanmadan önce hiç bir sorun yoktu. Ne zorlanma, ne titreme, ne çekiş düşüklüğü, ne yakıt artışı... Debriyajda da problem yoktu ama usta kaçırıyor dedi, değiştirdi. Halbuki 190-200 görüyordu o debriyajla, rampada zınk diye kalkıyordu...

Volantı debriyaj daha güzel kavrasın falan diye tornalattı herhalde.. Şanzımancıya söktürüp baktırdım. Yeni baskı balata gelsin, ayar yaparım dedi. Garanti verdi..

Kafama takılan şu.

Şu an üzerindeki baskı balata volanta çok zarar verdi mi acaba? ( 3-4 aydır böyle kullanıyorum )

Çıkma volanta da ne kadar güvenirim bilmiyorum. Şanzımancıya teslim edeyim mi aracı? Volantın taşlanmayan ve oturmayan bölümlerini tespit edip torna yaptırabilirim gibilerinden konuştu..

Sıfır debriyaj seti ve tam ayarlanmış ve tornalanmış volant...Aracım eskisi gibi canavar olur mu? 3.defa debriyaj taktıracam, debriyajı yemesin bu da durduk yere..

Sonra hem 4.kez debriyaj seti hem volant hem de yeniden işçilik masrafı çıkmasın ..
Fabian
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 230
Kayıt: 09 Mar 2012, 14:32
Ad Soyad: Fabian
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: Fabia

İleti hakangemini » 25 Nis 2013, 16:14

Volan sökülmeden anlaşılmaz. Taşlama işlemi düzeltme için en uygun işlemdir. Tornada talaş kaldırma esnasında bağlanamın mükemmel olmayacağı aşikardır. Dolayısıyle yüzey tam paralel olarak düzeltilemez. Volanın tolerans sınırları içerisinde kalıyorsa tekrar taşlanabilir. Kanımca volana pek zarar vermez ama kavramanın parçaları zarar görür. Eğer kaydırma yapıyor ise zaten ömrü her geçen zaman azalıyor. Kaydırma demek sürtünmenin artması sebebi ile ısı demek, ısı demek yüzeylerinin artan ısı ile birlikte hızla bozulması demektir. Eğer sökme-takmaya ücret almayacak ise söktürüp baktırın. Tornalamada elde edilebilecek yüzey pürüzlülüğü taşlamadan fazladır ki bu da kaydırmaya sebep olur. Yüzeylerin birbirine paralel olması gerekir. Şanzıman ustası işini garantiye almak için doğal olarak yeni kavrama seti istemekte. Çünkü eskisinin verimli çalışmama ihtimali var. Allah kolaylık versin, işinizi rast getirsin. Sanayi de işini iyi yapan bulmak her geçen gün güç olmakta.
Kullanıcı avatarı
hakangemini
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 314
Kayıt: 25 Arl 2011, 19:17
Ad Soyad: HB
Nereden: Düzce
Arabanız: 2003 Octavia Business

İleti yeditepe » 26 Nis 2013, 22:16

2006 fabia 1.2 var bende.km 110 bin oldu.özellikle araba hareket halinde, boşta iken zincir sesine benzeyen bir ses geliyor ama her zaman gelmiyor.tamire götürüyorum ses kesiliyor.Adam sesi duymdan birşey diyemem ama volan dişlisinden kaynaklanıyor olabilir dedi.100 binden sonra böyle bi bakım oluyormuş.bir de değişmiişkrn baskı balata komple bi değişir dedi...en azından 800-900 lira tutar dedi... başımdan kaynar sular indi.ne edeceğimi şaşırdım. bi akıl veren olursa çok iyi olacak zira ben hiç anlamıyorum....ne kadar dogrudur uygundur acaba... teşekkürler....
yeditepe
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 2
Kayıt: 26 Nis 2013, 22:07
Ad Soyad: sinan balcı
Nereden: Erzurum
Arabanız: skoda fabia 2006 1.2

İleti Fabian » 27 Nis 2013, 14:20

yeditepe yazdı:2006 fabia 1.2 var bende.km 110 bin oldu.özellikle araba hareket halinde, boşta iken zincir sesine benzeyen bir ses geliyor ama her zaman gelmiyor.tamire götürüyorum ses kesiliyor.Adam sesi duymdan birşey diyemem ama volan dişlisinden kaynaklanıyor olabilir dedi.100 binden sonra böyle bi bakım oluyormuş.bir de değişmiişkrn baskı balata komple bi değişir dedi...en azından 800-900 lira tutar dedi... başımdan kaynar sular indi.ne edeceğimi şaşırdım. bi akıl veren olursa çok iyi olacak zira ben hiç anlamıyorum....ne kadar dogrudur uygundur acaba... teşekkürler....


Sesi duymayan ustaya aracını elletmeni tavsiye etmem. Deneme Yanılma metoduyla yapılan araçların bir daha beli doğrulmuyor..

Öncelikle debriyajının kaçırıp kaçırmadığını kontrol etmen gerek, baskı balata değişimi için..Bazen 100 KM'de, bazen 200.000 KM'de bitebilir, kullanım durumuna göre.

Baskı balatanın durumu gerçekten kötüyse, zaten değişim esnasında volantta açığa çıkacak. Bir problem varsa, yüzeyde veya dişlide görünür. Ortalama :

Baskı Balata - debriyaj seti : 300 TL
İşçilik : 150 TL
Volantla ilgili duruma göre değişir: ? TL

eğer volantla ilgili problem varsa, öncelikle problemin tespit edilmesi gerekir. Ucuz bir parça değil. Kesinlikle İŞİNİ İYİ BİLEN BİR USTAYA , TAVSİYE EDİLEN, DAHA ÖNCE BU İŞLEMİ BİRÇOK KEZ YAPMIŞ SERVİSLERE GÖTÜRMENİ ÖNERİRİM ARACINI...Tabi öncelikle DOĞRU TEŞHİS çok çok önemli..
Fabian
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 230
Kayıt: 09 Mar 2012, 14:32
Ad Soyad: Fabian
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: Fabia


Fabia



Kimler çevrimiçi

Bu forumu görüntüleyenler: Kayıtlı kullanıcı yok ve 8 misafir