2004 Skoda Fabia Dizel -Tereddüt ve acemilik

Forum kuralları
Forumlarımızda siyasi, dini yada toplumun hassasiyeti bulunan konulara değinmek yasaktır.

2004 Skoda Fabia Dizel -Tereddüt ve acemilik

İleti hakinan » 11 May 2013, 15:53

Merhabalar,

Hergün yuzlerce kişinin(maalesef çoğu dürüst değil) araç alıp sattığı İstanbul'dan yaziyorum. 30 yaşındayım ve ilk arabami almak niyetiyle dizel fabia ararken 2004 model 14 tdi station wagon bir fabia buldum.

Araci bir hanımefendi satiyordu ve 90.000kmde olduğunu görünce bakmaya gittim, aracın kazali oldugunu öğrendim. Temiz durduğu icin pek de umursamadim. Bu kaza olayi bana net bir şekilde anlatılmamıştı. Şasi no'yu girdiğimde 2 , plaka no ile sorgulama yaptigimda ise 5 kaza görünüyordu. Satan kisiye göre araç 2 kaza geçirmiş. Bunlardan birinde duramayip bir kamyonetin arkasina girmiş kaput ve tampon farlar değişmiş, diğerinde ise küçük bir dokundurma ile bagaja lokal boya uygulanmış.

Bakımı ise en son 45.000de gorunuyor servis kayitlarinda. (Bana servis bakimli eşim böyle şeyleri çok önemser demişti)Daha sonra ozel servise goturulmus.

Sizce 90.000 orijinal km de kaza yapnis fakat temiz gorunen bu araca 16.500 vermeye değer mi. Fikirlerinize gore ekspertiz sonrasinda araci alacağım. Aracın 90.000 bakımını da ben karsilayacagim, dolayisiyla 1000 lira daha ilave etmek lazim bu tutara.

Cok teşekkürler.
 
hakinan
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 5
Kayıt: 06 May 2013, 06:15
Ad Soyad: hakan inan
Nereden: İstanbul (And.)

İleti kispest » 11 May 2013, 16:04

Merhaba, hoşgeldiniz.

Kadının hiçbir söylediği doğru değilmiş ki maşallah. Yerinizde olsam biraz daha sabırlı olur, daha içime sinecek bir araç alırdım. Sonuçta 17.500 lira hiç azımsanacak bir rakam değil. Çöpe gitmesini istemezsiniz. İleride size ne masraf çıkaracağını da bilemezsiniz. İyi bakılmamış dizel motor çok üzer adamı. Temiz görünümünün cazibesine kapılmanızı tavsiye etmem.
Kullanıcı avatarı
kispest
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 849
Kayıt: 20 Mar 2012, 15:42
Ad Soyad: Enes
Nereden: Ankara
Arabanız: Skoda Fabia (2005) 1.4 Special 101 HP

İleti hakinan » 11 May 2013, 16:21

Biraz huzursuz oldum şimdi. Aracı kullandığımda gayet iyi görünüyordu aslında. Kaporayı da verdik ne yapsam bilemedim.
hakinan
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 5
Kayıt: 06 May 2013, 06:15
Ad Soyad: hakan inan
Nereden: İstanbul (And.)

İleti hakinan » 11 May 2013, 16:23

Biraz huzursuz oldum şimdi. Aracı kullandığımda gayet iyi görünüyordu aslında. Kaporayı da verdik ne yapsam bilemedim.
hakinan
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 5
Kayıt: 06 May 2013, 06:15
Ad Soyad: hakan inan
Nereden: İstanbul (And.)

İleti hakinan » 11 May 2013, 16:27

Biraz huzursuz oldum şimdi. Aracı kullandığımda gayet iyi görünüyordu aslında. Kaporayı da verdik ne yapsam bilemedim.
hakinan
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 5
Kayıt: 06 May 2013, 06:15
Ad Soyad: hakan inan
Nereden: İstanbul (And.)

İleti Fabian » 11 May 2013, 16:30

Station Wagondan kastın, hatchback sanırım..

Özellikle büyükşehirlerde KAZASIZ ,çiziksiz, boyasız araç bulmak gerçekten çok zor. Araç alım satımında sadece ülkemize mi münhasır bilemiyorum : Araçta boya olup olmaması bu kadar mı aracın değerini etkiler?

Çok sayıda örneği var : Araç neredeyse boya/kaporta anlamında mecazen pert olmuş mesela...4 kapıyı da çizmişler ama ilân şöyle : Orjinalliği bozulması diye boyatmadık !!!

Tampon yerlerde sürünüyor, orjinalliği bozulmasın !

E kardeşim, 4 kapı çizik mi dolaşacağız ömür boyu ! Sen boyatmazsan ben boyatacağım. 1-2 milyar kâr etmek isteyen tatlı su kurnazları bunlar..

İkincisi : Tramerde aracın hiçbir hasar kaydı görünmüyordur. Bunun 2 nedeni var : Ya hasar durumunda Kasko kullanılmamış, ya da Kaza Tespit Tutanağı tutulup ta Trafik Sigortası devreye sokulmamış..(tabi dürüst satıcıları kastetmiyorum)

Bu nedenle kazasız araçlarda da : Keyfe keder boyatıldı, 3 parçada lokal boya var, 2 parça değişen gibi.. ilan klişeleri görürüz..

Araç alırken öncelikle aracın ne kadar DİRİ olduğuna bakmak gerekir.. Tamam belki boya olarak bazı kusurları vardır. Nihayetinde aracın performansını etkileyen faktörler mekaniktir..

Aracın birkaç yerinin boyanması kimseyi yolda bırakmaz.. Ama tıkalı bir enjektör, bitik bir debriyaj, bozuk bir turbo ve akla gelmeyen yüzlerce durum araç alınırken İYİ TEŞHİS edilememişse seni maddi-manevi yolda bırakır..

Boyasız , kazasız bir araba buldum derken, çözümlenemeyen problemlerden ötürü SIFIR ARABA parası harcayabilirsin...Hem para hem vakit kaybı..

Öncelikle alınacak aracı mekanik yönden irdelemek gerekir.. Bunun yanında KM'si düşürülmüş araçlardan, Pert, yangın-Sel hasarlı araçlardan, Şasesinde oynama yapılmış araçlardan uzak durulmalı,
..
araç alınmadan önce mutlaka iyi bir serviste COMPUTEST yaptırılmasında fayda görüyorum..Tanıdık olması işini daha da kolaylaştırır...

Aracın 5 kazası olabilir. Dediğim gibi KAYDI girilmeden onarılmış hasarları da olabilir..Bu nedenle aracın Emsal değeri ele alınıp, satma durumunda çok fazla size zarar ettirmeyecek olması da düşünülmelidir.

( Not : Cdçalar, Klima-Fan, Sileceklerin ve camların da sağlıklı çalışıp çalışmadığı MUTLAKA kontrol edilmeli..Çünkü bu tür arızalar UCUZ arızalar olmayabilir.. Min. 200-300 TL'den kapı açılır herhangi birinin motoru arızalıysa )

Kolay gelsin..
Fabian
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 230
Kayıt: 09 Mar 2012, 14:32
Ad Soyad: Fabian
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: Fabia

İleti hakinan » 11 May 2013, 16:59

Station Wagon'dan kastim geniş bagajli kartal otomobil gibi. Verdiğiniz bilgiler icin cok teşekkürler. Peki sizce diri duran bu tur bir aracin ortalama ederi nedir. Satacak olsam kaca gider?
hakinan
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 5
Kayıt: 06 May 2013, 06:15
Ad Soyad: hakan inan
Nereden: İstanbul (And.)

İleti kispest » 11 May 2013, 17:26

Fabian arkadaşımın söylediklerine katılıyorum. Aracın yürüyen aksamının arızasızlığı, motorun diriliği boyadan çizikten tabii ki çok daha önemli. Fabia TDI'lar sapasağlam araçlar, katır gibi. Zaten nesi var nesi yok testte çıkar. Siz de ona göre bir tavır alırsınız.

Fakat her şeyden önce kanaatimce karşınızda dürüst bir satıcı yok. Bunu göz önünde bulundurmanızı tavsiye ederim.

Aracın fiyatıyla alakalı olarak da şu söylenebilir, 90 bin bakımının masrafını da hesaba katarsak bu şartlardaki bir aracın piyasası zaten bu civarda seyrediyor.
Kullanıcı avatarı
kispest
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 849
Kayıt: 20 Mar 2012, 15:42
Ad Soyad: Enes
Nereden: Ankara
Arabanız: Skoda Fabia (2005) 1.4 Special 101 HP

İleti Sarıibo » 12 May 2013, 18:40

Motor ve yürüyen aksamı iyi kontrol dan geçmeli. Birde tavana bakmak lazım. İçinin arabaya ısınması lazımdır. Kendin iyice düşünmen lazım. Kapora vermişsin ne kadar. Eğer geri almak mümkünmü, kapora dan vazgeçilebilir miktarmı. Kolay gelsin
Sarıibo
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 47
Kayıt: 03 Oca 2010, 21:15
Ad Soyad: İbrahim Yücel
Nereden: Ankara
Arabanız: Roomster

İleti skodaizm » 12 May 2013, 19:55

Aracın özellikle soğuk motor ilk çalışmasında yolda gidişinde ses yapmasında başkaca mekanik bir problem yoksa alınabilir.
Bunun yanı sıra klima kapı kilit ve cam kaldırma mekanizma motorlarını muhakkak birkaç defa çalıştırıp deneyin. Sorun varsa masrafı çok olabilecek parçalardır bunlar.
Kaporta temiz gözüküyor ve düzgün işçilikle boyanıp yapılmışsa dert etmeyin. İç böşeme yıpranmamış ve yırtılmaşışa ise alınabilir bir araçtır. Almadan Skoda servisinde bir ekspertiz size gereken cevabı verecektir.

Araç çok sağlam ve ekonomik olup, motor sesinin düşük devirdeki sesi harici geniş bagajı ve düzgün yol tutuşuyla tam bir aile arabasıdır. Piyasadaki birçok araçtan da sağlam olup, ailenizi güven içinde taşıyabileceğiniz bir otomobildir.

Kullanıcı avatarı
skodaizm
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1972
Kayıt: 14 Ekm 2009, 22:28
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: 2007 A5 1.9TDI Octavia Combi+1994 Forman


Fabia



Kimler çevrimiçi

Bu forumu görüntüleyenler: Kayıtlı kullanıcı yok ve 10 misafir