Şanzımandan anlayan..

Forum kuralları
Forumlarımızda siyasi, dini yada toplumun hassasiyeti bulunan konulara değinmek yasaktır.

Şanzımandan anlayan..

İleti Fabian » 13 Haz 2013, 11:00

Arkadaşlar,
Arabamda hiçbir sorun yokken zamanı geldi diye Baskı Balatayı değiştirdim.. Olmadı 1 kere daha baskı balata değiştirdim. Volant vs kontrol edildi. Problem yok deniliyor...
..
Neyse.. Bu bakım sonrası, Yakıtta çok az bir artış, çekişte düşme gibi durumlar oldu. Vites geçişleri özellikle en son baskı balata değişiminden sonra, ustanın vites ayarı yapmasından sonra daha da kötüleşti..

Şöyle ki : Araç ''Duruyorken'', vites geçişlerinde bir problem yok..

Ancak araç hareket ettiği anda, neredeyse bütün vitesler bir metale takılırcasına geçiyor..CARTLAMA vb ses yok..Özellikle 1.3.ve 3. viteslerde daha da bariz takılma var. 3000-3500 devirler arası 4'ten 5'e atarken de bariz takılıp öyle geçirebiliyorum ..

1. 2. ve 3. viteslerde bu takılmayı yumuşak vites geçirmeye çalışarak azaltıyorum belki ama önceden kaymak gibiydi.. Mesela 2.viteste takıldığı an, aynı saniye içinde takıldığı yerden zorlayarak vitesi geçirdiğimde alttan LOoK diye bir ses geliyor.. Şanzıman yerinden oynuyormuş gibi...

Bu baskı balata, volant montajı esnasında bir yanlış mı yapıldı, ne dersiniz? 2-3 defa kontrol de edilmesine rağmen baskı ve volant hala durumu çözemediler !

Şanzımandan iyi anlayan bir arkadaş bana yardımcı olabilir mi? hareket halindeyken vitesler neden takılıp, geçmeye başlıyor. Takıldığı anda, vitesi zorla geçirince şanzımandan neden LOOOK diye bir ses geliyor..

Not :
1.Kalkışlarda titreme mevcut.. özellikle rampalarda..
2.Geri viteste giderken, ayağımı debriyajdan çektiğim anda araba ok gibi fırlıyor.. Ayağımı debriyajdan çekmeden geri geri gitmek zorunda kalıyorum..
 
Fabian
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 230
Kayıt: 09 Mar 2012, 14:32
Ad Soyad: Fabian
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: Fabia

İleti umutgiray » 13 Haz 2013, 14:47

vites geçişlerindeki sıkıntı genellikle senkromeç dişlileri nedeniyle oluyor. ancak sadece takılma ise vites halatlarından kaynaklanıyor olabilir.senkromeçle ilgili bir yazı bilgilendirme amaçlı aşağıdaki şekilde.


ALINTIDIR

"" Günümüz vites kutularında helisel dişli çarklar kullanıldığından (gürültüyü azaltmak ve de dayanımı arttırmak amaçlı) vites değiştirmek için çok eskiden olduğu gibi bir dişli çarkı diğerine geçirme işlemi yapılmaz (daha doğrusu yapılamaz). Bunun yerine eş çalışan bütün dişli çarklar devamlı birbirine temas halindedir. Güç akışı ise senkromeç üzerinden sağlanır (dişli çarkların biri giriş ya da çıkış şaftına rijit olarak bağlıdır, diğer çark ise yakınında senkromeç ünitesini üzerinde barındırır ve de bulunduğu şafta bilyalar ile yataklanmıştır, böylece senkromeç o dişliyi devreye sokmadan önce sözü geçen dişli çark şafttan bağımsız olarak dönme serbestliğine sahiptir. Buna rağmen senkromeçler bulundukları şafta dönme yönünde rijit olarak bağlıdır). "Senkromeç" kelimesi bugün aynı zamanda gücün aktarımını sağlayan dişli kavramanın da olduğu üniteye komple verilen addır.

Debriyaja bastığınız zaman motor ile vites kutusu arasındaki bağı kesmiş olursunuz, buna rağmen diferansiyel ile vites kutusu arasındaki bağlantı aynen kalır. Bunu şöyle düşünebilirsiniz, viteste giderken motor vites kutusundaki dişli çarkları çevirirken debriyaja bastığınızda tekerleklerin o andaki dönme hızı vites kutusundaki dişli çarkları döndürmeye çalışır. Yani vites kutusundan çıkan şaft tekerlek hızına uygun olarak döner. Bir önceki paragrafta bahsettiğim nedenden dolayı, yani bütün dişli çarkların birbiri ile devamlı temas halinde olması nedeniyle, çarklar yine belli hızlarla dönmekte.

Bir örnek üzerinden anlatayım. Senkromeç ünitelerinin çıkış şaftında olduğunu varsayalım. Birinci viteste hızlanmaya başladınız. Bu durumda ikinci vitesin çıkış tarafındaki dişli çarkı, giriş şaftı motor tarafından döndürüldüğünden (motor dönme sayısı/ikinci vites dişli oranı) devir sayısı ile dönmektedir. Çıkış şaftı üzerindeki ikinci vites senkromeç ünitesi çıkış şaftı ile birlikte hızlanmaktadır, fakat (motor dönme sayısı/birinci vites dişli oranı) devir sayısı ile dönmektedir. Özellikle birinci vites ile ikinci vites arasında büyük bir dişli oran farkı vardır. Şimdi ikinci vitese geçmek istiyorsunuz, debriyaja bastınız, ikinci vites senkromeç ünitesi ile ikinci vites dişli çarkı farklı hızlarla dönmekte, dış dişli halkayı (manşonu) nasıl çıkış şaftı üzerindeki dişli çarka bağlayacaksınız? Yapamazsınız, ya da manşon dişlerini kırarsınız.

Bir vitesi devreye aldığınız zaman o vitese karşılık gelen çatal, dişli çarka doğru dişli dış halkayı (manşon) iter, böylece sekromeç dişliye bağlanmış olur. Bunu yapmadan az önce aradaki konik yüzeyli senkromeç halkasını dişli çarkın konik yüzeyine yay ile öngerilmiş bir bilye vasıtası ile bastırır. Senkromeç halkası böylece dişli çark ve manşon arasında sürtünmeye başlar (böylece hız farkını azaltmaya çalışır), ne zaman ki hız farkı kaybolur, o zaman manşon dişli çark ile bağlanabilir. Senkromeç üzerindeki diş profilinin açıları öyle ayarlanmıştır ki hız farkı kaybolmadan manşon dişli çarka bağlanamaz.""
Kullanıcı avatarı
umutgiray
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 740
Kayıt: 06 Nis 2010, 16:57
Ad Soyad: SALİH TEMİZ
Nereden: Ankara
Arabanız: WW Jetta Comfortline 2011 1.6 TDI Ot.

İleti Fabian » 14 Haz 2013, 08:09

Dün Akşam VİTES KÖRÜĞÜ söküldü.
VİTES KÖRÜĞÜNÜN solunda (Şöför tarafı), mandalların telinin gördüğü görevi gören Z şeklinde bir tel var. Onun bir kısmı kırılmış, işlevsiz oracıkta duruyor.
Bu tel bu vites takılmalarına neden olacak işleve sahip mi? ve nerden temin edebilirim.
Şanzımandan iyi anlayan birileri var mı?
Fabian
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 230
Kayıt: 09 Mar 2012, 14:32
Ad Soyad: Fabian
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: Fabia

İleti Fabian » 14 Haz 2013, 08:36

telll.jpg


Bu yukarıdaki telin bir kısmı kırılmış. İşlevsiz duruyor orda.. Vites geçişlerine etkisi nedir bu telin?
Fabian
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 230
Kayıt: 09 Mar 2012, 14:32
Ad Soyad: Fabian
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: Fabia

İleti Fabian » 14 Haz 2013, 11:07

Arkadaşlar, bu YAY'ı bulamıyorum. Çıkmacılar, Yetkili servis komple mekanizma verelim diyorlar..

Yay Firmalarına götürsem birebir yaptırabilir miyim?
Fabian
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 230
Kayıt: 09 Mar 2012, 14:32
Ad Soyad: Fabian
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: Fabia

İleti MadloveR » 14 Haz 2013, 14:09

Yay yapan bir firmaya götürürseniz, size bire bir aynısını elde bükerek yapabilirler. Fakat biraz pahalı olabilir. Yine de başka çareniz yoksa bulamıyorsanız götürün yaptırın.
Ne Kadar Çok Şey Bilirsen Bil, Bildiğin Karşındakinin Anladığıyla Sınırlıdır."Hz. MEVLANA"
MadloveR
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 723
Kayıt: 14 Arl 2011, 10:03
Ad Soyad: Ali ÖZDEMİR
Nereden: Konya
Arabanız: Favorit LX 1994-Artık Yok :(

İleti Fabian » 14 Haz 2013, 16:34

Madlover,

Benim asıl merak ettiği şey, BU YAY VİTES GEÇİŞLERİNDEKİ TAKILMA GİBİ durumların nedeni mi, kırık olduğu için?

Ne işe yarıyor o parça..Daha önce bu parçayla işi olmuş kimseler yok mu?
Fabian
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 230
Kayıt: 09 Mar 2012, 14:32
Ad Soyad: Fabian
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: Fabia

İleti MadloveR » 14 Haz 2013, 16:41

Ne işe yaradığını bilmiyorum. Ama oraya koyulduysa illaki bir fonksiyonu var ve kırıksa değişmesi gerek diye düşünüyorum. Belki de değiştirince sorunun çözülecek.
Ne Kadar Çok Şey Bilirsen Bil, Bildiğin Karşındakinin Anladığıyla Sınırlıdır."Hz. MEVLANA"
MadloveR
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 723
Kayıt: 14 Arl 2011, 10:03
Ad Soyad: Ali ÖZDEMİR
Nereden: Konya
Arabanız: Favorit LX 1994-Artık Yok :(


Fabia



Kimler çevrimiçi

Bu forumu görüntüleyenler: Kayıtlı kullanıcı yok ve 14 misafir