VİTESLER ?

Forum kuralları
Forumlarımızda siyasi, dini yada toplumun hassasiyeti bulunan konulara değinmek yasaktır.

VİTESLER ?

İleti Fabian » 17 Tem 2013, 12:31

Arkadaşlar herkese selam,

aracımın baskı balata değişimi sonrası vites geçişlerinde takılmalar oluşmaya başlamış, aracın performansı düşmüştü..

yaklaşık 1 yıldır bununla uğraşıp durdum. Sonuç : Sıfıra sıfır elde var sıfır.. 2-3 defa baskı balata değiştirdim, çıkma volant aldım. Hiçbir değişiklik olmadı...

Vitesler eskisi gibi değil diye direttim ustalara, üstüne üstlük akünün altındaki kısımdan vites ayarı falan yapıldıktan sonra, 1-3 ve 5.vites geçişleri daha da kemikli oldu. Çok nadir 2 ve 4. viteste de takılma gibi birşey oluyor... Örneğin : önceden 3. vitese taktım, vites 3.te takılıyken vites kolunu elimle ittirdiğimde 1 - 1,5cm ileriye doğru esniyordu vites. Şimdi 3.e taktığımda, ileri ittirmiyorum. Ayrıca önceden vites kolu vitesteyken, boşta gibi sallanmıyordu. Şimdi hang viteste olursa olsun, vites boştaki kadar olmasa da sağa sola oynatılabiliyor...??

2-3 gündür arkadaşların arabalarını kullandım. Ford fiesta (bir eski kasa), Punto multijet.. Onların vitesleri belki de benim bozuk dediğim araçtan daha da kötüydü.. O nedenle aracı satıp satmama konusunda kararsız kaldım..

Baskı balata ilk değiştiğinde usta elime liste hazırlamıştı. Debriyaj bilyesi, bilyenin demir muhafaza kısmı (orjinal), ve debriyaj alt ya da üst merkezi( yan sanayi olabilir) almıştım..2 defa da şanzıman yağı değiştirdim (servis ürünü) ...

3 defa baskı balata kontrol edilip, araçta hiçbir değişiklik olmayınca, forumlardan edindiğim bilgiler doğrultusunda ; DEBRİYAJ MİLİ, VİTES HALATLARI VE AYARLAMA VİDASI ile ilgili olabileceğini düşündüm.

Ustalar baskı balata ile uğraşırken çok kapsamlı bakmadılar sanıyorum. Mesela debriyaj mili kısa kalmış olabilir mi? Ya da Vites Halatı ucundaki somunun ayarı kaçmış olabilir mi?

Ne yapacam ben ya??

Not : Debriyaj normal. Takılma yok...
 
Fabian
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 230
Kayıt: 09 Mar 2012, 14:32
Ad Soyad: Fabian
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: Fabia

İleti hakanerdogan » 17 Tem 2013, 13:36

Fabia aracımda baskı değişimi sonrası benzer sorunlar yaşadım, 3 kere şanzıman açtım kapattım, yok olmadı, sattıydım...
hakanerdogan
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1297
Kayıt: 28 Haz 2006, 17:08

İleti erginbkr » 17 Tem 2013, 13:51

ben aracımın baskı balatasını yetkili serviste değiştirdikten sonra benzer sorunlarla karşılaştım...ustalar bir türlü sorun olduğunu kabul etmek istemeyip başlarından savdılar...en sonunda skoda çek cumhuriyetine şikayetimi anlatan bir e-posta yolladım...postanın iletilmesinden yaklaşık 1 saat sonra skoda türkiye genel müdürlüğünden aradılar...kendi seçeceğim bir yetkili servise gitmemi istediler...gittim, baskı balatanın montajında kusur olduğu söylendi, hemen değiştirdiler, yaklaşık 1000 tl tutarında faturayı genel merkeze göndereceklerini söyleyip herzaman çay içmeye beklediklerini belirttiler...o gün bu gündür aracımın vites geçişleri ve debriyajı yumuşacık...bilginize... ;)
Kullanıcı avatarı
erginbkr
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1315
Kayıt: 01 May 2010, 21:37
Ad Soyad: Ergin
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: BUGATTİ VEYRON Benzin+LPG

İleti Fabian » 17 Tem 2013, 14:38

erginbkr yazdı:ben aracımın baskı balatasını yetkili serviste değiştirdikten sonra benzer sorunlarla karşılaştım...ustalar bir türlü sorun olduğunu kabul etmek istemeyip başlarından savdılar...en sonunda skoda çek cumhuriyetine şikayetimi anlatan bir e-posta yolladım...postanın iletilmesinden yaklaşık 1 saat sonra skoda türkiye genel müdürlüğünden aradılar...kendi seçeceğim bir yetkili servise gitmemi istediler...gittim, baskı balatanın montajında kusur olduğu söylendi, hemen değiştirdiler, yaklaşık 1000 tl tutarında faturayı genel merkeze göndereceklerini söyleyip herzaman çay içmeye beklediklerini belirttiler...o gün bu gündür aracımın vites geçişleri ve debriyajı yumuşacık...bilginize... ;)

İşin kötü tarafı tanıdıklarımız kazansın diye servise gitmedik ! Servis yapsaydı, kapısının önünden bırakır giderdim aracı, emin ol.. Parasından da değil.. Araçta mekanik kusur yoktu verirken bu arada..

3 defa sökülüp takıldı. Yani ilkinde hata varsa, ikincisinde düzelir, hadi olmadı, üçüncüde düzelir.. (2 ayrı usta tarafından yapıldı)

İlkinde volant taşlanmıştı. Kaçırıyordu debriyaj bariz. Baskı balata dediler. Baskı Balatayı iade ettim ; yeni bir baskı taktık kaçırmaya devam etti..SOnra volantın bağlantı yerlerinden de taşlama yaptık.. Yeniden sıfır baskı seti aldım !
Arabanın performansı biraz iyi gibi oldu sadece...Ama geri geri 10 cm yükseliğinde bir kaldırıma çıkarken, araç biraz zorlanınca keş gibi balata kokusu gelmeye başladı..

Sonra Çıkma bir volant (taşlanmamış) aldım.. Üzerine en son taktığım 3-4 bin KM kullanılmış olan son baskıyı kullandık , iyi durumdaydı takarken..

Hiçbirinde değişiklik olmadı ! Vitesler dediğim gibi...Performans ona keza..Özellikle rampalarda zorlanma ve kalkışlarda titreme mevcut..

Durur vaziyette vitesler güzel.. hareket edince takılmalar başlıyor.. 1-3-5 bariz takılıyor. 2-4 ''çok nadir'' tıkt diye bi yerlere çarparak geçiyor gibi oluyor..

Şimdi havalar sıcak, havalar soğuduğu zaman viteslerin çok daha kötüleşeceğinden şüphem yok..

Yani sorunun PÜF noktasını bulmam lazım.. Araç neden zorlanıyor, neden vitesler takılarak geçiyor ?
Fabian
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 230
Kayıt: 09 Mar 2012, 14:32
Ad Soyad: Fabian
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: Fabia

İleti sainz » 17 Tem 2013, 15:48

Fabian yazdı:...1-3-5 bariz takılıyor. 2-4 ''çok nadir'' tıkt diye bi yerlere çarparak geçiyor gibi oluyor...

Bu ifadenizden bir şeylerin doğru takılmadığını, takıldıktan sonra ayar gerekiyorsa yapılmadığını veya düzgün yapılmadığını düşünüyorum.
İYİ şoför, herhangi bir durumda, iki şoförden birinin durması, ya da yavaşlaması gerekiyorsa, 'Hak, kural' falan demeden, ilk davranan, arabasının kaderini başkasına bırakmayandır.
Kullanıcı avatarı
sainz
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1460
Kayıt: 26 Eyl 2006, 15:33
Ad Soyad: Uğur AKAR
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: SEAT Ibiza 1.2TSI DSG N

İleti Fabian » 17 Tem 2013, 16:02

sainz yazdı:
Fabian yazdı:...1-3-5 bariz takılıyor. 2-4 ''çok nadir'' tıkt diye bi yerlere çarparak geçiyor gibi oluyor...

Bu ifadenizden bir şeylerin doğru takılmadığını, takıldıktan sonra ayar gerekiyorsa yapılmadığını veya düzgün yapılmadığını düşünüyorum.


üstad,
aradım biraz önce ustayı, takarken kontrol ediliyor,ettim falan dedi.. Getir bir daha bakarız dedi. Geçen gün bir arkadaşın servisine götürdüm aracı, bu defa da yağ akmış akünün alt kısmına denk gelen karter kapağına.. Somun sıkılmamış dedi,ordaki usta, sıktı. Temizledi. Daha bakmadım hala kaçırıyor mu diye..

1-3-5 'in takılma şekilleri birebir aynı..( Vites geçerken metal bir şeye takılıp,öyle geçiyor. Genelde )
2-4'ün takılma şekilleri birebir aynı..( vites geçmeyecekmiş gibi tırlıyor vites kolu ,ama geçiyor. Çok nadir.)

Usta şanzımanı patır kütür indirdi 2 defa. Yani 3 defa şanzıman indirilen bir arabada 3 defa volant, 3 defa baskı değişen bir arabada hiç mi değişiklik olmaz???

Bir yerde hata var !

Ustalara bir gram güvenim kalmadı.. Başka bir usta da :'' ben garantili iş yaparım'' vs dedi. Güvendik, onun yaptığı işte aynı oldu...Değişen birşey yok..Vites ayarlarıyla oynadı(akünün altından) daha da kötü oldu sanki geçişler..
Fabian
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 230
Kayıt: 09 Mar 2012, 14:32
Ad Soyad: Fabian
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: Fabia

İleti fabiatik » 17 Tem 2013, 16:52

öncelikler herkese merhaba
evet benim de aracım 2011 fabia 1.2 htp bende geçen gün debriyaj balatasını değiştirdim ve bana da sanki değiştirdikten sonra vitesler daha kemikli bir geçiş sağlıyor gibi gelmeye başladı ben kendi arabam dışında başka fabia da kullanmadığım için sadece benimki mi öyle yoksa diğerleri de mi böyle emin olamıyorum diğer arkadaşlar da kendi araçlarındaki vites geçişleri hakkında yorum yapabilirse belki daha net bir sonuca varabiliriz diye düşünüyorum.
2011 FABİA AMBİENTE 1.2
2001 FABİA ELEGANCE 1.4

TRAFİKTE ÖNCE SAYGI VE NEZAKET :)
fabiatik
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 25
Kayıt: 21 Şub 2013, 08:48
Ad Soyad: Mehmet
Nereden: İstanbul (And.)
Arabanız: Skoda Fabia 2001 1.4 ELEGANCE

İleti erginbkr » 19 Tem 2013, 00:53

yerinizde olsam yetkili servise götürür orjinal baskı balatayla değiştiririm...masraflı bir durum olacak ama aklıma başka bir yol gelmiyor...istanbulda olsaydınız usta yada yetkili servis konusunda yardımcı olurdum ama bursayı bilmiyorum...

fabiatik arkadaşım sizede önerim aracınızı yüce autoya götürüp göstermeniz yönünde olacaktır...geçmiş olsun... :(
Kullanıcı avatarı
erginbkr
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1315
Kayıt: 01 May 2010, 21:37
Ad Soyad: Ergin
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: BUGATTİ VEYRON Benzin+LPG

İleti Fabian » 19 Tem 2013, 09:06

erginbkr yazdı:yerinizde olsam yetkili servise götürür orjinal baskı balatayla değiştiririm...masraflı bir durum olacak ama aklıma başka bir yol gelmiyor...istanbulda olsaydınız usta yada yetkili servis konusunda yardımcı olurdum ama bursayı bilmiyorum...

fabiatik arkadaşım sizede önerim aracınızı yüce autoya götürüp göstermeniz yönünde olacaktır...geçmiş olsun... :(

Kardeşim,
3 defa baskı balata alıp, değiştirdim. 2'si sachs 1'i LUK. Hiç mi değişiklik olmaz?
Aracın üzerindeki ilk volant taşlanmıştı debrijay seti takılırken. Fazla mı taşlandı dedim, başka bir ustaya götürdüm. Bağlantı kısımlarını taşlattı. Olmadı. Sonra çıkma volant aldım..Tabi her defasında baskı balata da aldım..Olsun şu pis işten sıyrılayım diye..

Baskı balatadan ziyade, Şanzıman ile Baskı arasındaki veya debriyaj pedalı ile debriyaj kısmı arasındaki yerlerden şüphelenmeye başladım ...

Çünkü usta şanzımanı ilk indirdiğinde yanımda indirdi. araç kriko ile yükseltildi, usta altına girip tek başına indirdi şanzımanı. Şanzıman yere düşmedi ama, hızlı bir şekilde yamuk yumuk indirdiğine şahit oldum...

Birisi çıkıp demeli ki bana : Kardeşim aynı olayı bende yaşadım. Şu şu yamukmuş, kopmuştu. Onu düzelttik oldu gibi...
Fabian
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 230
Kayıt: 09 Mar 2012, 14:32
Ad Soyad: Fabian
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: Fabia

İleti fabiatik » 19 Tem 2013, 10:35

[quote="erginbkr"]yerinizde olsam yetkili servise götürür orjinal baskı balatayla değiştiririm...masraflı bir durum olacak ama aklıma başka bir yol gelmiyor...istanbulda olsaydınız usta yada yetkili servis konusunda yardımcı olurdum ama bursayı bilmiyorum...

fabiatik arkadaşım sizede önerim aracınızı yüce autoya götürüp göstermeniz yönünde olacaktır...geçmiş olsun... :(



öncelikle ilginiz için teşekkür ederim yüce otoya götüreyim de onlar şanzımanı ve balatayı açmadan nedenini bulabilirler mi peki? bir de bunu tespit için de bizden bir ücret talep ederler mi? pek bilgim olmadığı için soruyorum böyle kusuruma bakmayın lütfen
2011 FABİA AMBİENTE 1.2
2001 FABİA ELEGANCE 1.4

TRAFİKTE ÖNCE SAYGI VE NEZAKET :)
fabiatik
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 25
Kayıt: 21 Şub 2013, 08:48
Ad Soyad: Mehmet
Nereden: İstanbul (And.)
Arabanız: Skoda Fabia 2001 1.4 ELEGANCE

İleti kispest » 19 Tem 2013, 14:35

Fabian yazdı:Birisi çıkıp demeli ki bana : Kardeşim aynı olayı bende yaşadım. Şu şu yamukmuş, kopmuştu. Onu düzelttik oldu gibi..


Bence bunun için daha kalabalık ve daha sık güncellenen bir forum sitesine ihtiyacınız var.
Kullanıcı avatarı
kispest
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 849
Kayıt: 20 Mar 2012, 15:42
Ad Soyad: Enes
Nereden: Ankara
Arabanız: Skoda Fabia (2005) 1.4 Special 101 HP

İleti Fabian » 19 Tem 2013, 14:54

Haklısın kispest..

Ayrıca şu sorunu da belirteyim :)

Araç çok ama çok yavaş giderken, 1.vites takılır gibi olup, vitesi biraz zorla ittirerek taktığımda şanzımandan LOK diye bir ses geliyor..Sanki şanzıman ileri/geri oynuyor bu ses gelirken.

bu sesi yaptıktan sonra aynı (veya biraz düşük veya yüksek) hızlarda, 1.vitesi aynı şekilde takıldığı yerden zorlayıp takınca da LOK diye ses yapmaya devam ediyor..

Önceden bu dediğim hızlarda hiçbir takılma olmadan rahatça 1.vitese girerdi.. Hadi takılmasını geçtim, neden böyle bir ses geliyor olabilir?

Not : Bu ses, debriyaja basıp kalkış yaparken gelen TAK sesi değil..
Fabian
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 230
Kayıt: 09 Mar 2012, 14:32
Ad Soyad: Fabian
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: Fabia

İleti Fabian » 19 Tem 2013, 15:41

Kavrama sistemleri ile ilgili sorun yaşayanlar varsa, şu siteden fikir edinebilirler..

http://hbogm.meb.gov.tr/modulerprogramlar/kursprogramlari/motorlu_araclar/moduller/kavramalar_ve_mekanik_vites_kutulari.pdf
Fabian
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 230
Kayıt: 09 Mar 2012, 14:32
Ad Soyad: Fabian
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: Fabia

İleti erginbkr » 19 Tem 2013, 18:30

fabiatik yazdı:
erginbkr yazdı:yerinizde olsam yetkili servise götürür orjinal baskı balatayla değiştiririm...masraflı bir durum olacak ama aklıma başka bir yol gelmiyor...istanbulda olsaydınız usta yada yetkili servis konusunda yardımcı olurdum ama bursayı bilmiyorum...

fabiatik arkadaşım sizede önerim aracınızı yüce autoya götürüp göstermeniz yönünde olacaktır...geçmiş olsun... :(



öncelikle ilginiz için teşekkür ederim yüce otoya götüreyim de onlar şanzımanı ve balatayı açmadan nedenini bulabilirler mi peki? bir de bunu tespit için de bizden bir ücret talep ederler mi? pek bilgim olmadığı için soruyorum böyle kusuruma bakmayın lütfen


şanumanı sökmeden anlayabiliyorlarsa ücret talep etmezler bence...ama şanzumanın inmesi gerekiyorsa mutlaka bişeyler isterler...yalnız yetkili serviste olsa iş ve işlemlerde mutlaka pazarlık ediniz...
Kullanıcı avatarı
erginbkr
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1315
Kayıt: 01 May 2010, 21:37
Ad Soyad: Ergin
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: BUGATTİ VEYRON Benzin+LPG


Fabia



Kimler çevrimiçi

Bu forumu görüntüleyenler: Kayıtlı kullanıcı yok ve 5 misafir