fabia 1.2 htp & 1.4 16v 101 bg

Forum kuralları
Forumlarımızda siyasi, dini yada toplumun hassasiyeti bulunan konulara değinmek yasaktır.

fabia 1.2 htp & 1.4 16v 101 bg

İleti AG7 » 19 Şub 2015, 12:30

arkadaşlar mrb. ben en üst katta oturuyorum :D favorit bölümünden.. nasipse fabia düşünüyorum. tutulan olarak 1.2 htp veya 1.4 16v diyolar. (101 bg) aslında 101bg istemiyo değilim. yani favorit ile yüklü iken dik yokuşlarda 2ye kadar düşmek üzüyo insanı. (ve bu arada çok hız yapan bi insanda değilim) şimdi bu 1.2 htp hangi model yıllarında üretildi mesela veya aynı şekilde 1.4 16v hangi yıllar üretildi. araştırıcam ama nasıl araştırıcağımı bile bilemedim yani. bakıyorum ama anlayamadım. yardımcı olursanız sevinirim. ha bu arada çok fazla şehirdışı yapmam. senede 1-2 kez antalya-kütahya veya 1 kez antalya-muğla mesela oda toplasan sefer başı git gel ortalama 700-800 km.. araştırırken bunu öğrendim en azından ş.içi mi ş.dışı mı? Kullanıma göre seçin diye okumuştum :))) BU KONUDA YARDIMCI OLURSANIZ SEVİNİRİM (ORTALAMA 16-18 BİN GİBİ Bİ RAKAM VAR KAFAMDA)
 
AG7
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 163
Kayıt: 24 Mar 2014, 21:16
Nereden: Antalya
Arabanız: Favorit

İleti simurg66 » 19 Şub 2015, 13:15

Yüklü iken dik yokuşlarda ikiye düşmeden giden araba var mı :shock: ? (Orta ve alt gelire hitap etmesi ve benzinli olması şartıyla)
simurg66
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 205
Kayıt: 07 Oca 2014, 11:58
Ad Soyad: bozoklu
Nereden: Ankara
Arabanız: Fabia 1.4 Choice

İleti AG7 » 19 Şub 2015, 13:19

doğru diyosun abi haklısın.. ama anladın sen beni 57 bg ile 80-90 bg de bi şekilde fark eder ama dimi?
AG7
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 163
Kayıt: 24 Mar 2014, 21:16
Nereden: Antalya
Arabanız: Favorit

İleti simurg66 » 19 Şub 2015, 13:41

Mutlaka fark eder ama hayallerinizi o şekilde kurgularsanız 101 bg'lik de alsanız mutlu olamazsınız. Özellikle 1.2 HTP konusunda Engin Bey sizi fazlasıyla bilgilendirebilir diye düşünüyorum. İnşaallah gönlünüze göre -az sorunlu- bir araba alırsınız :D , çünkü 10 küsür yaşındaki araba kusursuz olmaz.
simurg66
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 205
Kayıt: 07 Oca 2014, 11:58
Ad Soyad: bozoklu
Nereden: Ankara
Arabanız: Fabia 1.4 Choice

İleti AG7 » 19 Şub 2015, 14:39

abi nolursun hevesimi kırma :D ya tabiki sorunsuz olmaz. 2013 kasımda aldığım favorite bile 3000 tl civarında masraf yapmışım. oluyo yani olmuyo değil. ama temennimiz o yönde. az masraflı buluruz inş.
AG7
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 163
Kayıt: 24 Mar 2014, 21:16
Nereden: Antalya
Arabanız: Favorit

İleti lestat » 19 Şub 2015, 16:02

fabia I lerde 2004 e kadar benzinli olarak 1.4 68 bg ve 1.4 101bg iki motor kullanıldı.
2005ten 2007e kadar 1.2 htp ve 1.4 101lik olarak devam edildi. 1,4 68lik aslında favoritte kullanılan motorun biraz büyütülmüş hali ilk başlarda maaliyet nedeniyle kullanıldı; fakat euro4 normlarını karşılayamayınca 1.2 htpyi geliştirip koydular.
ama beygir sizi yanıltmasın aracın çekişini düşünüyorsanız tork değerlerine bakın.
örnekle
1,4 mpi 2500 d/dk da 120nm
1,4 16v 4400d/dk da 126nm
1,2 htp 3000d/dk da 110nm tork veriyor. aslında fabianın 1,4 16v bud kodlu motoru var onlar 80 beygir ama 132nm tork veriyor. 1.4 68likler alt devirlerde 101lere göre daha canlılar: ama üst devirlere çıkmaya başlayınca sağırlaşmaya başlıyorlar. Tabi bu noktada 8vlik demode tasarımının üst devirlerde motorun rahat nefes almasını sağlıyamamsı önemli bir etken
herkes beygir de beygir diye söylenir ama. beygir önemli olmakla beraber günlük kullanımda bence asıl farkı tork yaratıyor.
motorlar hakkında daha detaylı bilgi için fabianın wikipedia sayfasına bakabilirsiniz.
http://en.wikipedia.org/wiki/%C5%A0koda_Fabia
Kullanıcı avatarı
lestat
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 380
Kayıt: 28 May 2012, 15:00
Ad Soyad: Hakan ÖZLER
Nereden: İzmir
Arabanız: Fabia Elegance

İleti AG7 » 19 Şub 2015, 16:26

tşkler.. an itibarı ile inceliyorum.
AG7
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 163
Kayıt: 24 Mar 2014, 21:16
Nereden: Antalya
Arabanız: Favorit

İleti Bugra » 19 Şub 2015, 17:23

benim aracım 1.4 16 v 101 bg olduğu için size onu önericem 1.2 ler hakkında çok bilgim yok ben gayet memnunum lpg ile kullanıyorum hiç abartmıyorum defalarca ölçtüm 16 krş falan yakıyor şehir içi tabi benzin tüketimi hariç. Bir diğer şekilde söylemek gerekirse en son 50 tl gaz ile 349 km yol yaptım hepsi istanbul içi. Bu değerlere göre tavsiye ederim ama ufak tefek masraflar olabilir favoritteki masraflara alıştıysanız zaten bu arabalar size muhteşem gelecektir. :)
Sonra döndüm dedim ki "iyi ki Fabia almışım"
Kullanıcı avatarı
Bugra
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 173
Kayıt: 16 Eyl 2014, 13:14
Ad Soyad: Buğra Yzb
Nereden: İstanbul (And.)
Arabanız: Seat ibiza 1.4 Tdi Stylance 2008

İleti AG7 » 19 Şub 2015, 20:42

Aynen aynen. Benim ilk aracın 131 idi. Abartmıyorum inan her cmtsi sanayideydim. İşte simdi favoritim var. İlk sahibindenorjinal ama napalim adam masrafida olsa binmis öyle. Ben pimpirikl adamim ses duymak istemem. Bastan soktum sanayiye yaptirdim. Simdi şükür nazardan saklasin hepimizin aracini, uzun suredir sanayi yüzü görmüyorum. Dediğin gibi 131den sonra favo mercedes gibi geldi. Fabia yi sen düşün artik :D :D
AG7
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 163
Kayıt: 24 Mar 2014, 21:16
Nereden: Antalya
Arabanız: Favorit

İleti hetepe » 20 Şub 2015, 14:50

lestat yazdı:fabia I lerde 2004 e kadar benzinli olarak 1.4 68 bg ve 1.4 101bg iki motor kullanıldı.
2005ten 2007e kadar 1.2 htp ve 1.4 101lik olarak devam edildi. 1,4 68lik aslında favoritte kullanılan motorun biraz büyütülmüş hali ilk başlarda maaliyet nedeniyle kullanıldı; fakat euro4 normlarını karşılayamayınca 1.2 htpyi geliştirip koydular.
ama beygir sizi yanıltmasın aracın çekişini düşünüyorsanız tork değerlerine bakın.
örnekle
1,4 mpi 2500 d/dk da 120nm
1,4 16v 4400d/dk da 126nm
1,2 htp 3000d/dk da 110nm tork veriyor. aslında fabianın 1,4 16v bud kodlu motoru var onlar 80 beygir ama 132nm tork veriyor. 1.4 68likler alt devirlerde 101lere göre daha canlılar: ama üst devirlere çıkmaya başlayınca sağırlaşmaya başlıyorlar. Tabi bu noktada 8vlik demode tasarımının üst devirlerde motorun rahat nefes almasını sağlıyamamsı önemli bir etken
herkes beygir de beygir diye söylenir ama. beygir önemli olmakla beraber günlük kullanımda bence asıl farkı tork yaratıyor.
motorlar hakkında daha detaylı bilgi için fabianın wikipedia sayfasına bakabilirsiniz.
http://en.wikipedia.org/wiki/%C5%A0koda_Fabia

+1
1,2HTP Tork değerlerinde ufak bir hata var, düzeltiyorum;

1,2 htp 3000d/dk da 112nm

101 lik fabianın 101 i de biraz yanıltıcı, şu yönde ki 101 HP yi 6000 e yakın devirde veriyor, bu devirlerde araba kullanmak ise yorucu... bu da yakıt ve yağ tüketimini arttırıyor.
Motor kodlarına göre de yağ tüketimi farklı olabiliyor.
D ü n y a l ı l a r d a n t i s k i n i y o r u m (G.O.R.A.)
Dünya güzel sanıyordum...Kafam güzelmiş....
Kullanıcı avatarı
hetepe
RS
RS
 
İleti: 4255
Kayıt: 24 Arl 2007, 15:26
Ad Soyad: Engin '73
Nereden: Ankara
Arabanız: Fabia 1,4TDI HB '08 80 PS

İleti AG7 » 20 Şub 2015, 17:19

herkesin ilgisi için ayrı ayrı teşekkür ediyorum. bilinçli bi şekilde araç almak daha bi güzel oluyor... saolun iyiki varsınız
AG7
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 163
Kayıt: 24 Mar 2014, 21:16
Nereden: Antalya
Arabanız: Favorit

İleti lestat » 20 Şub 2015, 21:37

bilinçli kullanıcı gider skoda alır zaten. Aracı aldığım galerici demişti. "renaultu volkswageni fordu herkes alır; ama skodayı bilen alır."
Kullanıcı avatarı
lestat
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 380
Kayıt: 28 May 2012, 15:00
Ad Soyad: Hakan ÖZLER
Nereden: İzmir
Arabanız: Fabia Elegance

İleti lestat » 20 Şub 2015, 21:55

hetepe yazdı:
lestat yazdı:fabia I lerde 2004 e kadar benzinli olarak 1.4 68 bg ve 1.4 101bg iki motor kullanıldı.
2005ten 2007e kadar 1.2 htp ve 1.4 101lik olarak devam edildi. 1,4 68lik aslında favoritte kullanılan motorun biraz büyütülmüş hali ilk başlarda maaliyet nedeniyle kullanıldı; fakat euro4 normlarını karşılayamayınca 1.2 htpyi geliştirip koydular.
ama beygir sizi yanıltmasın aracın çekişini düşünüyorsanız tork değerlerine bakın.
örnekle
1,4 mpi 2500 d/dk da 120nm
1,4 16v 4400d/dk da 126nm
1,2 htp 3000d/dk da 110nm tork veriyor. aslında fabianın 1,4 16v bud kodlu motoru var onlar 80 beygir ama 132nm tork veriyor. 1.4 68likler alt devirlerde 101lere göre daha canlılar: ama üst devirlere çıkmaya başlayınca sağırlaşmaya başlıyorlar. Tabi bu noktada 8vlik demode tasarımının üst devirlerde motorun rahat nefes almasını sağlıyamamsı önemli bir etken
herkes beygir de beygir diye söylenir ama. beygir önemli olmakla beraber günlük kullanımda bence asıl farkı tork yaratıyor.
motorlar hakkında daha detaylı bilgi için fabianın wikipedia sayfasına bakabilirsiniz.
http://en.wikipedia.org/wiki/%C5%A0koda_Fabia

+1
1,2HTP Tork değerlerinde ufak bir hata var, düzeltiyorum;

1,2 htp 3000d/dk da 112nm

101 lik fabianın 101 i de biraz yanıltıcı, şu yönde ki 101 HP yi 6000 e yakın devirde veriyor, bu devirlerde araba kullanmak ise yorucu... bu da yakıt ve yağ tüketimini arttırıyor.
Motor kodlarına göre de yağ tüketimi farklı olabiliyor.


doğru ama mpilar da zaten 68bgi 5000devirde falan veriyor. ama daha alt devirlerde yaklaşabiliyorlar o ayrı. 101liklerin güzel tarafı 3000-4000 devirden itibaren 60-70 bg gibi bir güce ulaşıyorlar 6000devire doğru 100 bg e doğru gidiyor. 101liğin asıl güzel tarafı 3000devirden sonra çok güzel devirlenmesi. yani o motor kaçışlarda çok güzel; ama sürekli ben 100 bg alıcam diye kasarsanız dediğiniz gibi yağ ve benzin canavarı.
101lik en güzel sollamalarda iş görüyor. vites küçültüp deviri 4000-5000 arasına alıp gaza yüklendiğinizde bir bakıyorsunuz sol şeritte tek başınıza manyak gibi gidiyorsunuz.
Kullanıcı avatarı
lestat
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 380
Kayıt: 28 May 2012, 15:00
Ad Soyad: Hakan ÖZLER
Nereden: İzmir
Arabanız: Fabia Elegance

İleti AG7 » 21 Şub 2015, 18:56

işte ani kaçışlar. En büyük zevk. Zaten ben 100-130 arası en fazla bastıgım. Daha ilerisini gitmem zaten. İste aniden kaçsın. Yuklendim mi gitmicem demesin. Bunu istiyorum :)
AG7
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 163
Kayıt: 24 Mar 2014, 21:16
Nereden: Antalya
Arabanız: Favorit

İleti repunk » 17 Nis 2015, 12:47

bende 101 beygir var. aracı 3000 devir civarı kullanıyorum. öyle 5000 devir falan, anca uzun yolda. zaten 5. vites 3000 devirde araç 90-100 km hız civarına ulaşıyor. hangi viteste kaç beygir güç üretir bilmem ama yüklüyken ivmelenmedeki düşüşü hissediyorum. Benim kullanımımla da alakalı olabilir tabi.
repunk
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 23
Kayıt: 08 Mar 2010, 12:05

İleti lazianke » 18 Nis 2015, 04:05

ilerisi için de 1.2 yerine 1.4 101 bg daha makul.
lazianke
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 288
Kayıt: 01 Tem 2006, 07:29
Ad Soyad: Ömer
Nereden: Rize

İleti ufukt » 18 Nis 2015, 08:28

1.4 101 beygir motorlar diğerlerine nazaran biraz daha iyidir lakin 101 beygir sadece adında var tork u çok düşük olduğu için çok güçlü bir motor değildir. 5 sene kullandım 4-5 kişi binince arabaya rampalarda vites küçültmek hatta baya bir küçültmek zorunda kalabilirsin.
Ama çok konforlu güzel bir araçtı ben çok severek kullanmıştım.

Hangi modelini hangi motorunu alırsan al direksiyonuna iyi baktır.
Kullanıcı avatarı
ufukt
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 46
Kayıt: 28 Nis 2010, 07:00
Ad Soyad: ufuk türker
Nereden: İstanbul (And.)
Arabanız: Skoda Octavia 1.6 FSI DSG Elegance 2006

İleti repunk » 19 Nis 2015, 12:06

Aynen katiliyorum. Hatta LPG yaptirma kararimi bile etkiliyor. Diyorum benzinlide yukluyken zorluyor. Lpg de naparim bilmem.
repunk
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 23
Kayıt: 08 Mar 2010, 12:05


Fabia



Kimler çevrimiçi

Bu forumu görüntüleyenler: Kayıtlı kullanıcı yok ve 10 misafir