TDI cilere sorular

Forum kuralları
Forumlarımızda siyasi, dini yada toplumun hassasiyeti bulunan konulara değinmek yasaktır.

TDI cilere sorular

İleti lazianke » 06 Ekm 2007, 07:05

lütfen cevaplarken soru numarasına göre cevaplayınız. (her soru 50 puan süre 5 dk dır.Smile)

 

1- ilk çalıştırmada motor sallantı yapıyor mu? ilkten kasıt kontağı çevirdikten hemen sonra.

 

2- 2.vites ve üst viteslerde en az kaç devirle sürüyorsunuz ve bu devirlerdeki yaklaşık hızımız kam km/h oluyor?

 

cevaplar için şimdidien teşekkürler....
 
lazianke
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 288
Kayıt: 01 Tem 2006, 07:29
Ad Soyad: Ömer
Nereden: Rize

İleti loveskoda » 06 Ekm 2007, 13:49

C-1) İlk çalıştırıldığında ani bi titreşim yapıp yumuşuyor.


C-2) 2 ve daha yukarı viteslerde 2000 ile 3500d/d arasında kullanmaya özen gösterin...
loveskoda
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 05 Şub 2007, 16:42

İleti AV-2006 » 06 Ekm 2007, 15:17

1.Evet
 

2.2000 - 3000 d/d aralığına çok özen gösteririrm.Yani 2000 in altına pek düşmem 3000 in üzerine pek çıkmam.Ancak uzun yolda 5.vitesde 3000 in üzerine çok çıktığım olmuştur.(süratten)

  • FABİA TDI
Kullanıcı avatarı
AV-2006
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 94
Kayıt: 03 Şub 2007, 14:01
Ad Soyad: hasan murat bilgin
Nereden: Ankara
Arabanız: fabia

İleti hakanerdogan » 06 Ekm 2007, 18:09

1)ilk çalıştırma esnasında araba yerinden atlıyor sanki benimkinde. rölantide kaputu açıp bakıyorum çok sallantılı, gürültülü, kelepçeler pat diye atıp motor uçup gidecekmiş gibi...
 

boşta gaz verince yüksek devirde araba sallanıyor.

 

2)devir konusuna gelince 2000 de yükseltirim vitesi şehir içinde. gerek yok 2500 falan çok bağırıyor, 1250 nin altına inmeyince tekleme yapmıyor zaten. rampada basıyorum tabi mecburen 2000-2500 arası oluyor.

 

ş.arası yollarda en çok 4 te köklemeyi seviyorum...  hız saatine pek bakmıyorum açıkcası... yol ne istiyosa öle oluyor. ben soldakine bakarım hep.
hakanerdogan
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1297
Kayıt: 28 Haz 2006, 17:08

İleti lazianke » 06 Ekm 2007, 18:27

hakan, benimde farkettiğim br şey var şehir içinde 1500-1750 devirlerinde hiç titremeden rahatlıkla gidiyor. merak ettiğim bu devrin bir zararı var mı? zira ben rize'de asla 2'ye atamayacağım.
lazianke
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 288
Kayıt: 01 Tem 2006, 07:29
Ad Soyad: Ömer
Nereden: Rize

İleti hakanerdogan » 06 Ekm 2007, 18:31

[quote="lazianke"]hakan, benimde farkettiğim br şey var şehir içinde 1500-1750 devirlerinde hiç titremeden rahatlıkla gidiyor. merak ettiğim bu devrin bir zararı var mı? zira ben rize'de asla 2'ye atamayacağım.[/QUOTE]
 

 

hocam aslında evet zararı var. fakat hep böyle kullanırsanız var. ben sağa sola yani yakın yerlere giderken 2000 devri geçmem. ankara merkeze giderkende geçmem. 5 te 2000 devir, 80 km hız. çok temiz iş.

 

ama araba otobanda ise 5 te kükremeli diyorum ben. Güvenli bir biçimde tabi. bütün yol boyu değil tabi. ara sıra. ve rampalarda hiç acımam.

 

çok şehir içi düşük devir mi kullandım mesela 5- gündür falan sessiz gidiyodum hep, bugün rampada terlettim biraz.

 

yani ara sıra basıyorum. genelinde sakin sürüyorum. bunun bir zararı yok diye düşünüyorum.
hakanerdogan
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1297
Kayıt: 28 Haz 2006, 17:08

İleti lazianke » 06 Ekm 2007, 18:34

ben hafta sonları ilçeme kaçtığımdan hafta içi şehir içinin sağırlaşmasını kulaklarını çınlatarak açtırıyorum. o nedenle her zaman küheylan gibi kaçıyor kerata!
lazianke
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 288
Kayıt: 01 Tem 2006, 07:29
Ad Soyad: Ömer
Nereden: Rize

İleti mavi06 » 07 Ekm 2007, 01:48

diğer arabalardan kalma alışkanlık ben 3000 de değiştiriyordum ama gördüğüm kadarıyla 20-25 arası bu işi yapmalı. Şehirlerarasında 4te 27-30 arası 90-100ü buluyor bazen 5e takmayı unutuyorum.
mavi06
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 5
Kayıt: 11 Eyl 2007, 14:56
Konum: Diyarbakır
Nereden: Diyarbakır
Arabanız: Fabia 1.4 TDI Ambiante (2007)

İleti loveskoda » 07 Ekm 2007, 02:09

Bence 2000 ile 3500 devir arasında kullanın. Çünkü Turbo 2000 devirde devreye giriyor. 1750 ile 2500 devirleri arasında kullanırsanız turbo sürüş esnasında defalarca devreye girip çıkacaktır.
Bu da Turbo için iyi değil ve ömrünü yer. Ayrıca 2000 devirin altında çok ses yapıyor tıkır tıkır... Benden size tavsiye...


 

Bu arada aniden hızlanmak yani şaha kalkmak istiyorsnız 2200d/d de sabitleyin ve ardından gazı tabana yapıştırın. O da sizi koltuğa yapıştırır...Thumbs%20Up
loveskoda
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 05 Şub 2007, 16:42

İleti hakanerdogan » 07 Ekm 2007, 03:01

bilmiyorum acaba hiç TDI bir fabia ile çok vakit geçirdin mi ama 3500 devirde napar o araba bilmiyor gibisin skoda-auto.
hakanerdogan
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1297
Kayıt: 28 Haz 2006, 17:08

İleti lazianke » 07 Ekm 2007, 07:58

[quote="mavi06"]diğer arabalardan kalma alışkanlık ben 3000 de değiştiriyordum ama gördüğüm kadarıyla 20-25 arası bu işi yapmalı. Şehirlerarasında 4te 27-30 arası 90-100ü buluyor bazen 5e takmayı unutuyorum. [/QUOTE]
ben 2750 den önce vites değiştirirsem devir 2000 altına düşüyor dolayısıyla turbonun aç kapa yapmasını önlemek için 2500 den sonra değiştiriyorum.

ayrıca 2000 devrin altında turbosuz gitmenin zararı nedir acaba? ki zaten bu uzun bi süre olan bir durum değil.
lazianke
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 288
Kayıt: 01 Tem 2006, 07:29
Ad Soyad: Ömer
Nereden: Rize

İleti hakanerdogan » 07 Ekm 2007, 15:00

turbo açılır kapanır diye bişey olduğunu, nasıl olduğunu anlamadım ben hocam. turbo araba çalışınca çalışmaz mı, egzosttan gaz çıkıyosa az çok turbo çalışıyor demektir, hem çok yüksek devirli dönen bişey bi debriyaja basıp gaz kesmekle pat diye durmaz bence.
hakanerdogan
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1297
Kayıt: 28 Haz 2006, 17:08

İleti lazianke » 07 Ekm 2007, 15:06

[quote="hakanerdogan"]turbo açılır kapanır diye bişey olduğunu, nasıl olduğunu anlamadım ben hocam. turbo araba çalışınca çalışmaz mı, egzosttan gaz çıkıyosa az çok turbo çalışıyor demektir, hem çok yüksek devirli dönen bişey bi debriyaja basıp gaz kesmekle pat diye durmaz bence. [/QUOTE]
daha önce bir konuda ani gazlama ve gaz kesmenin turboyu bozduğundan bahsedilmişti. ona istinaden yazdım.
lazianke
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 288
Kayıt: 01 Tem 2006, 07:29
Ad Soyad: Ömer
Nereden: Rize

İleti lazianke » 07 Ekm 2007, 20:45

ayrıca egzoz gazının da belli bir seviyede olması lazım ki -bunun için de belli bir devir gerekir-turbo açılsın diye biliyorum. her zaman açık olduğunu zannetmem.
lazianke
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 288
Kayıt: 01 Tem 2006, 07:29
Ad Soyad: Ömer
Nereden: Rize

İleti hakanerdogan » 07 Ekm 2007, 22:16

[quote="lazianke"]ayrıca egzoz gazının da belli bir seviyede olması lazım ki -bunun için de belli bir devir gerekir-turbo açılsın diye biliyorum. her zaman açık olduğunu zannetmem. [/QUOTE]
 

 

hmmmnnn... demek sadece devirlenince açıyor. neler neler... adamlar yapmış.
hakanerdogan
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1297
Kayıt: 28 Haz 2006, 17:08

İleti demirhan » 08 Ekm 2007, 22:36

c-1 İlk çalıştırmada baya sallantılı hatta kaputu açıp bi bakın şaşırırsınız motor bi sağa bide sola yatıyor walla
c-2 Ben şehir içinde 1500 ile 2000 devir arasında kullanıyorum

Yanlış bilmiyorsam bu araçlar 2000 devirde turboyu açıyor o yüzden mümkün oldukça turboyu açmamaya çalışıyorum
demirhan
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 21 Kas 2006, 10:55

İleti loveskoda » 08 Ekm 2007, 22:53

[quote="demirhan"]c-1 İlk çalıştırmada baya sallantılı hatta kaputu açıp bi bakın şaşırırsınız motor bi sağa bide sola yatıyor walla
c-2 Ben şehir içinde 1500 ile 2000 devir arasında kullanıyorum

Yanlış bilmiyorsam bu araçlar 2000 devirde turboyu açıyor o yüzden mümkün oldukça turboyu açmamaya çalışıyorum
[/QUOTE]
 

Bence turboyu açık tutun. Böylece az yakarsınız.(bilinenin aksine)

Ayrıca devri çok düşük tutmak zarar verir. Çünkü motor stop etmemek için sürekli zengin karışım yapıyor. Ömrü çabuk biter.

 

Saygılar...
loveskoda
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 05 Şub 2007, 16:42

İleti lazianke » 12 Ekm 2007, 18:02

[quote="demirhan"] bu araçlar 2000 devirde turboyu açıyor o yüzden mümkün oldukça turboyu açmamaya çalışıyorum[/QUOTE]
sebebi nedir bir sakıncası mı var?
lazianke
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 288
Kayıt: 01 Tem 2006, 07:29
Ad Soyad: Ömer
Nereden: Rize

Sonraki

Fabia



Kimler çevrimiçi

Bu forumu görüntüleyenler: Kayıtlı kullanıcı yok ve 7 misafir