TDI cilere sorular

Forum kuralları
Forumlarımızda siyasi, dini yada toplumun hassasiyeti bulunan konulara değinmek yasaktır.

TDI cilere sorular

İleti hakanerdogan » 01 Oca 2008, 02:14

kompresyon yapmasının nedeni vitesi ufalttıktan sonra debriyajı bırakırken, o hıza tam uygun gazı veremeyişimiz.
 
hakanerdogan
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1297
Kayıt: 28 Haz 2006, 17:08

İleti lazianke » 01 Oca 2008, 13:20

[quote="hakanerdogan"]kompresyon yapmasının nedeni vitesi ufalttıktan sonra debriyajı bırakırken, o hıza tam uygun gazı veremeyişimiz. [/QUOTE]
2. vitese geçirirken kompresyon yapması mevcut devrin/hızın fazla olduğunu göstermez mi? oysa aynı hızda (35km/h) 2. vitesin minimum devrinde gitmekteydik. o zmana o hıza uygun gaz verme diye bir şey olamaz gaz vermeden araç kendi, salınımındaki hızı bile fazla gelmekte. bilmem anlatabildim mi?
lazianke
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 288
Kayıt: 01 Tem 2006, 07:29
Ad Soyad: Ömer
Nereden: Rize

İleti mygokhan » 01 Oca 2008, 13:34

şu TDI motor hakkaten çok iyi..benim kullandığım dizel fabia sanırım 75 bg likti..ama tork çok güzel..tabi araba arkadaşındı fazla basamadım..zorlayamadım..

Aynı olayı opel combo 1.3 CDTI ile hergün yaşıyorum..tork hakkaten çok iyi..eğer rampada yolda biraz  ıslak ise gaz verdiğimde ön tekerlekler deliriyor..ama bazende rampada kalkmak istediğimde motor devri 2000 devirin altında olduğunda kalkmakta zorlanıyor.gaz pedalına çok fazla basıyorum ama araç zor zahmet kalkıyor..

fabiacılarda bu durum nasıl ? çok dik rampada kalkışlarda hiç sorun oluyormu?
Skoda Fabia 2011 1.2 70 HP
mygokhan
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 450
Kayıt: 02 Ağu 2006, 15:05
Konum: bursa
Ad Soyad: Gökhan
Nereden: Bursa
Arabanız: Skoda Fabia II FL 1.2

İleti lazianke » 01 Oca 2008, 13:37

zorlandığımı hatırlamıyorum. ama soruma da teknik ve tatmin edici bir cevap bulamadım.Confused
lazianke
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 288
Kayıt: 01 Tem 2006, 07:29
Ad Soyad: Ömer
Nereden: Rize

İleti lazianke » 01 Oca 2008, 19:38

bugün foruma tdi ci ler girmemiş galiba yanıt çıkmadı.
lazianke
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 288
Kayıt: 01 Tem 2006, 07:29
Ad Soyad: Ömer
Nereden: Rize

İleti hakanerdogan » 01 Oca 2008, 22:55

hocam olay şu, tabi bence;
 

şimdi 3 te 60 nan gidiyoruz, arabada 3000 devirde (atıyorum) hızı düşürdük 35 e, aldık 2 ye, debriyajı bırakıp gaza geçicez dimi...

 

motor 2 de 35 le gitmek için 2000 devre mi ihtiyaç duyuyor, biz araba 900 devirde iken buna kalkışıyoruz. ve sonuçta mesela 2000 devre getirsek bile acaba tam 2 de 2000 devrin alacağı hızı tutturabiliyor muyuz?

 

2-3 km yüksek olsa hız, motor ille kompresyon yapar...

 

yani hızı devri ucu ucuna tutturmak lazım, kompresyon yapmaması için alçaktan yükseğe geçmek lazım.

 

dediğinizi anladım, trafik yavaşlıyo 3 te yememeye başlıyo, düşürüyorum 2 ye araba debriyajı bırakırken atlama yapıyor. ama bunu artık normal karşılıyorum, gazı, devri, hızı, debriyaji milimi milimine de tutturamam ya...
hakanerdogan
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1297
Kayıt: 28 Haz 2006, 17:08

İleti hakanerdogan » 01 Oca 2008, 23:03

[quote="mygokhan"]şu TDI motor hakkaten çok iyi..benim kullandığım dizel fabia sanırım 75 bg likti..ama tork çok güzel..tabi araba arkadaşındı fazla basamadım..zorlayamadım..

Aynı olayı opel combo 1.3 CDTI ile hergün yaşıyorum..tork hakkaten çok iyi..eğer rampada yolda biraz  ıslak ise gaz verdiğimde ön tekerlekler deliriyor..ama bazende rampada kalkmak istediğimde motor devri 2000 devirin altında olduğunda kalkmakta zorlanıyor.gaz pedalına çok fazla basıyorum ama araç zor zahmet kalkıyor..

fabiacılarda bu durum nasıl ? çok dik rampada kalkışlarda hiç sorun oluyormu?
[/QUOTE]
 

 

ben rampada patinaja kalmasın diye çok dikkat etmek zorunda kalıyorum. çok afedersiniz, rampada hayvan gibi ileri atlıyor. 1.6 16V astrayı 4000 devire yakın kaldırdığım yolda, bizimki 1750-2000 civarı kalkıyor. 3000 devir ve üzeri kalkışlarda direksiyon hakimiyetim ''0''

 

kafa sürekli sağa sola çekiyor. 2 de yolda gidiyorum, A3 ün biri yavaş gidiyodu, camıda açtıydım azcık içeri çok sıcak oldu, sollayım dedim, vurdum pedalı yere, hafif hafif lastik cıyırtısı duyuyordum. ilerdede az derinlikte, yolu enine kesen bi seviye vardı, orda ön tekerler atlama yaptı, yani bi an boş kalınca tekerler yere değdiği gibi asılmaya başladı araba ileri doğru.

 

kesinlikle bi rahatsızlık vermiyor araba, çok çok güçlü boyuna göre. 8 kişi bindi dersane çıkışı arkadaşlar+8 kişinin defteri kitabi, çantası...

 

2. viteste kaldırmışım o haliyle... rampalarda falan boşmuş gibi olmasa bile çook normal bi şekilde gidiyordu.

 

TDI da motor soğuksa gitmez, ama ısınıncada durmaz namussuz.
hakanerdogan
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1297
Kayıt: 28 Haz 2006, 17:08

İleti lazianke » 02 Oca 2008, 00:31

anlatamadım galiba
 


şimdi 3 te 60 nan gidiyoruz, arabada 3000 devirde (atıyorum) hızı düşürdük 35 e, aldık 2 ye, debriyajı bırakıp gaza geçicez dimi...

 

motor 2 de 35 le gitmek için 2000 devre mi ihtiyaç duyuyor, biz araba 900 devirde iken buna kalkışıyoruz. ve sonuçta mesela 2000 devre getirsek bile acaba tam 2 de 2000 devrin alacağı hızı tutturabiliyor muyuz?

 

sen devrin düşüklüğünde 2. viteste gitmekten bahsediyorsun. ben normal seyirde 2 viteste 35 km/h de giderken, yüksek hızadan 35 km/h ye indiğimizde aracın kompresyonundan bahsediyorum. varmak istediğim nokta,aklıma takılan şu açıkçası, acaba 2.vites için 2000 devir normalin biraz üzerinde bir devir midir? 1750 devirde de sürmek zararsız olabilir.
lazianke
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 288
Kayıt: 01 Tem 2006, 07:29
Ad Soyad: Ömer
Nereden: Rize

İleti lazianke » 02 Oca 2008, 00:34

en iyisi şu tabloyu anlayanlar yorumlasınlar. kitapçıktan tarayıp aktardım.

tarama işini ancak bu kadar becerebildim.





lazianke
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 288
Kayıt: 01 Tem 2006, 07:29
Ad Soyad: Ömer
Nereden: Rize

İleti irfant » 02 Oca 2008, 10:05

Bu tablo açıkçası çok fazla bir şey vermiyor. Zaten dizel ya da benzin diye ayrım yapılmamış, genel bir tablo, her model ve motor kitapçığa genelde koyuyorlar. Küçük viteste gereğinden fazla hızlanırsan fazla yakar demek istiyor.


1. viteste 40'lara kadar hız göstermiş, 30'dan sonra çok yakar diye. Dizelde 1. viteste 40'a çıkarsan pek hoş olmaz...

irfant
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 01 May 2006, 15:25
Nereden: İstanbul (And.)
Arabanız: Fabia 1.2 TSI DSG 2011

İleti sainz » 02 Oca 2008, 13:01

2. viteste giderken 3. vitese atıp hiç gaz vermeden debriyajı bırakınca da hafiften de olsa araba frenleme yapıyor. Hakan' ın dediği gibi tekerlek hızıyla motor devir hızının uyum sorunu.
2. viteste daha düşük devirlerde gitmek mümkün müdür soruna gelince; deneme yap, eğer mesela 2. viteste 1000 d/d' de zorlanma, bayılma, ...vb. ibareleri yoksa kullanılabilir bence.
İYİ şoför, herhangi bir durumda, iki şoförden birinin durması, ya da yavaşlaması gerekiyorsa, 'Hak, kural' falan demeden, ilk davranan, arabasının kaderini başkasına bırakmayandır.
Kullanıcı avatarı
sainz
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1461
Kayıt: 26 Eyl 2006, 15:33
Ad Soyad: Uğur AKAR
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: SEAT Ibiza 1.2TSI DSG N

İleti yonetici » 02 Oca 2008, 14:28

Tablo bence devire göre olmalıydı. Tabloya bakınca anlaşılan tek şey şu vites sabitken hız arttıkça yakıt tüketimi artar (Bunu bilemeyen mi var zaten). İlla faydalı bir bilgi çıkarmak isteyen için bu tablodan sadece şu sonuca varılır tasarruf için 2. vitese yaklaşık 10 km/s, 3. vitese 30 km/s, 4. vitese 45 km/s ve 5. vitese 50 km/s de  çıkmak gerekir.
Kullanıcı avatarı
yonetici
Mesaj Panosu Yöneticisi
Mesaj Panosu Yöneticisi
 
İleti: 525
Kayıt: 01 Ekm 2003, 21:55
Ad Soyad: Skodam Yöneticisi
Nereden: İstanbul (And.)

İleti lazianke » 02 Oca 2008, 17:46

[quote="?"]Tablo bence devire göre olmalıydı. Tabloya bakınca anlaşılan tek şey şu vites sabitken hız arttıkça yakıt tüketimi artar (Bunu bilemeyen mi var zaten). İlla faydalı bir bilgi çıkarmak isteyen için bu tablodan sadece şu sonuca varılır tasarruf için 2. vitese yaklaşık 10 km/s, 3. vitese 30 km/s, 4. vitese 45 km/s ve 5. vitese 50 km/s de  çıkmak gerekir.[/QUOTE]
işte benim ulaşmak istediğim nokta da bu. eğer bu tablo referans alınırsa o zaman bizim tdi ler için 2000 devrin altında sürmemek gerek yargısı geçersiz bir yargı oluyor. mesela 30 km/h 3 vitese takarsak devir 2000 devrin altına inmektedir.
lazianke
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 288
Kayıt: 01 Tem 2006, 07:29
Ad Soyad: Ömer
Nereden: Rize

İleti sainz » 02 Oca 2008, 17:55

[quote="lazianke"][quote="?"]Tablo bence devire göre olmalıydı. Tabloya bakınca anlaşılan tek şey şu vites sabitken hız arttıkça yakıt tüketimi artar (Bunu bilemeyen mi var zaten). İlla faydalı bir bilgi çıkarmak isteyen için bu tablodan sadece şu sonuca varılır tasarruf için 2. vitese yaklaşık 10 km/s, 3. vitese 30 km/s, 4. vitese 45 km/s ve 5. vitese 50 km/s de  çıkmak gerekir.[/QUOTE]
işte benim ulaşmak istediğim nokta da bu. eğer bu tablo referans alınırsa o zaman bizim tdi ler için 2000 devrin altında sürmemek gerek yargısı geçersiz bir yargı oluyor. mesela 30 km/h 3 vitese takarsak devir 2000 devrin altına inmektedir.
[/QUOTE]

 

Favorit' te; düz yolda, hızlanmaya çalışmadan 3. viteste 30 km/s süratle rahatlıkla yol alınabiliyor. TDI' de de olur sanırım.
İYİ şoför, herhangi bir durumda, iki şoförden birinin durması, ya da yavaşlaması gerekiyorsa, 'Hak, kural' falan demeden, ilk davranan, arabasının kaderini başkasına bırakmayandır.
Kullanıcı avatarı
sainz
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1461
Kayıt: 26 Eyl 2006, 15:33
Ad Soyad: Uğur AKAR
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: SEAT Ibiza 1.2TSI DSG N

İleti lazianke » 02 Oca 2008, 18:16

keşke olsa sainz.
lazianke
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 288
Kayıt: 01 Tem 2006, 07:29
Ad Soyad: Ömer
Nereden: Rize

İleti skodacı » 02 Oca 2008, 21:23

ben bu tabloyu şu şekilde yorumlarım...2250-2750 dv-dk(dizel otolar için,tecrübe ettiğim devir aralıkları)zarflarında belirtilen viteslerde yapılacak max. km lerdir...belirttiğim devirde belirttilen viteslerde yine belirttilen max. hızda kullanılmasını belirtten bir tablo...
skodacı
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 25 Eyl 2006, 21:59

İleti sainz » 03 Oca 2008, 12:22

[quote="lazianke"]keşke olsa sainz.[/QUOTE]

 

Nasıl yani?Confused 3. viteste 40-50 km/s gibi bir süratte giderken araç yavaşlayıp sürati 30 km/s' ye düşünce tekrar gaza bastığında dizel motor çekmiyor mu arabayı?
İYİ şoför, herhangi bir durumda, iki şoförden birinin durması, ya da yavaşlaması gerekiyorsa, 'Hak, kural' falan demeden, ilk davranan, arabasının kaderini başkasına bırakmayandır.
Kullanıcı avatarı
sainz
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1461
Kayıt: 26 Eyl 2006, 15:33
Ad Soyad: Uğur AKAR
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: SEAT Ibiza 1.2TSI DSG N

İleti lazianke » 03 Oca 2008, 12:41

[quote="sainz"][quote="lazianke"]keşke olsa sainz.[/QUOTE]

 

Nasıl yani?Confused 3. viteste 40-50 km/s gibi bir süratte giderken araç yavaşlayıp sürati 30 km/s' ye düşünce tekrar gaza bastığında dizel motor çekmiyor mu arabayı?
[/QUOTE]
tdi de 3 viteste 30 la gidersen motor titreme yapar.
lazianke
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 288
Kayıt: 01 Tem 2006, 07:29
Ad Soyad: Ömer
Nereden: Rize

ÖncekiSonraki

Fabia



Kimler çevrimiçi

Bu forumu görüntüleyenler: Kayıtlı kullanıcı yok ve 12 misafir