2004 1.4 tdi fabia turbo sorunu

Forum kuralları
Forumlarımızda siyasi, dini yada toplumun hassasiyeti bulunan konulara değinmek yasaktır.

2004 1.4 tdi fabia turbo sorunu

İleti xxwuslatxx » 18 May 2015, 15:45

selamlar..aracımı alalım 3 ay kadar oldu.alırken hava kütle sensor arızası (tam aklımda kalmadı) böyle bi arızasını kabullenerek;karşı taraftanda masrafını düşüp aldım.arac özelllikle 2 vitesten sonra 3 bin devirin altına düşünce turbo kapatıyor.o parçanın değişmesine rağmen arıza devam etti.tekrar tamircinin yanına döndüğümde bu defa turbomun arızalı olduğunu ve sokulmeden masrafın belli olmadığını söyleyince huylanıp dokundurtmadım.ve burdan biraz araştırma yapınca kurum temizliği neticesi ağır bastı..ve gecen hafta uzun yola cıkıp aracı 3500 devirin altina düşürmeden zorladım.döndüğümde 2 gün boyunca sorun yaşamadım ;akabinde tekrar başladı.şu anda aracım yine turbo kapatıyor ve kalkışlarda boğularak kalkıyor..sorunun çözümü için yardımcı olursanız sevinitim..( bu arada kontağı kapatıp açınca turbo tekrar aktif hale geliyor)
 
xxwuslatxx
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 3
Kayıt: 18 May 2015, 15:35
Ad Soyad: mehmet akbaba
Nereden: Gaziantep
Arabanız: fabia

İleti Skoda Daima » 20 May 2015, 15:45

Neredesiniz bilemiyorum ama benim de eski aracımı satmadan önce başımdaki sorundu bu. Aracı 250.000 Km de sattım son 10.000 Km de bu sorunu yapmaya başlamıştı. Servise sorsanız turbo hortumları dahil tüm sistem değişmeli diyordu. Ben aracı kendi ustama sattım sanıyorum bir sensör arızase nedeniyle yapmaktaydı kendisi öyle demişti ve turbo değiştirmeden sorunu çözdü. bildiğim kadarıyla da ustamın sattığı arkadaş hala orjinal turbo ile kullanıyor aracı. Ustam Istanbul'da eğer bilgi isterseniz özelden atabilirim.
Skoda Daima
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 125
Kayıt: 17 Şub 2013, 22:37
Ad Soyad: Murat Şerif Keçik
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: Octavia 1,6 TID DSG

İleti xxwuslatxx » 20 May 2015, 19:16

Selamlar..öncelikle ilk ve tek cevap veren olduğunuz için çok teşekkürler :) maalesef gaziantepteyim.ve buradaki servis tamamen aynı şeyi söylüyor..isin açığı ilk denemeden sonrada dışarda yaptirmaktan tirsiyorum.en güzeli işinin erbabı bi tamirci bulana kadar araştırmak olacak galiba.. :)
xxwuslatxx
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 3
Kayıt: 18 May 2015, 15:35
Ad Soyad: mehmet akbaba
Nereden: Gaziantep
Arabanız: fabia

İleti mustklc » 20 May 2015, 21:47

turbo sisteminin tümünde değil de bir sensöründe ya da elektroniğinde arıza var gibi. Kurumdan dolayı turbo kapatmaz.
WEB TABANLI ÇÖZÜMLER:
http://www.webkod.com/
BLOG:
http://www.webkod.com/blog/
Kullanıcı avatarı
mustklc
SCOUT
SCOUT
 
İleti: 2939
Kayıt: 06 Tem 2010, 19:13
Konum: Kırşehir
Ad Soyad: Mustafa KILIÇ
Nereden: Kırşehir
Arabanız: Skoda Fabia 1.4 TDI Classic

İleti xxwuslatxx » 21 May 2015, 09:51

mustklc selamlar kardeşim... kardeşim işte tam bu dediğin noktada sorun çözümsüz kalıyor ve kullanıcıların bilgilerine tecrübelerine başvurma ihtiyacı duyuyorum..servis komple değişirim diyo..tamirciler kesilmemiş karpuz deyip kesin bi masraf yada arıza söyleyemiyor..daha önceki benzer arızalarda çok canım yandı..deneme tahtası olmasın arabam diye çabalıyorum.servis kısmı şimdilik en son çare..sizin dediğiniz gibi sensor veya elektroniğinde arızayı tespit edebilsem yada edebilicek bi tamirci bulabilsem sorunu anında hallettirecem..burdaki arayışım sorunu yaşamış ve birebir çözmüş arkadaş varsa fikrinden istifade etmek..bi kaç gün daha bi sonuç alamazsam çaresiz serviste komple turbo sistemini değiştiricem :/
xxwuslatxx
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 3
Kayıt: 18 May 2015, 15:35
Ad Soyad: mehmet akbaba
Nereden: Gaziantep
Arabanız: fabia

İleti Onur » 21 May 2015, 10:48

Çözüm bulursan ve masrafı vs burda paylaşırsan sevinirim hocam bizede bilgi olmuş olur serviste turbo değişimi ne kadar istiyorlar fiyat aldınmı inş turbo değişmeden uygun bi fiyata hallettirisin inş turbo arızalı değildir...
Onur
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 142
Kayıt: 25 Kas 2013, 13:47
Ad Soyad: ONUR SERGÜL
Nereden: İstanbul (And.)
Arabanız: Skoda Fabia

İleti mavisel my » 21 May 2015, 11:55

Anlattıklarınıza göre turbo da sıkıntı yok olsa turbo kökten biter hiç devreye girmez şirket arabasından biliyorum. Hemen hemen aynı durum tanıdıgımın arabasında da olmuştu onda arıza lambasıyla beraber kızdırma buji lambası yanıyordu ilk çalıştırmada ondada turbo yada başka birşey devreye girmiyordu ve araç eşekden farkı yoktu biraz yol gidince motor ısınınca istop edip çalıştırıyorduk normale dönüyordu yetkili servisde egr valfini degiştirdik normale döndü araç. Siz birde egr valfini kontrol ettirin. Sakın kurum temizligine fln kapılma 3500 deviri fln boş ver biz ankarayı otobandan 2 tur attık kurum temizleyici würth katkısı fln hiç bir şeye faydası olmadı cebine zararı olur ancak.
Kullanıcı avatarı
mavisel my
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 203
Kayıt: 17 Oca 2011, 19:33
Ad Soyad: Mesut
Nereden: Ankara
Arabanız: Fabia 1.4 16V 101BG HB


Fabia



Kimler çevrimiçi

Bu forumu görüntüleyenler: Kayıtlı kullanıcı yok ve 10 misafir