ACİL BİLGİ GÖRÜŞ VE ÖNERİ...

Forum kuralları
Forumlarımızda siyasi, dini yada toplumun hassasiyeti bulunan konulara değinmek yasaktır.

ACİL BİLGİ GÖRÜŞ VE ÖNERİ...

İleti skodamız » 13 Ağu 2015, 10:54

SELAM ARKADAŞLAR ARANIZA YENİ KATILDIM 2 GÜN ÖNCE 2005 MODEL 1,4 TDI DİZEL FABİA ALDIK 14,300 TL YE AMA 10,700 GİBİ BİR HASAR KAYDI VAR PARCA PARCA OLARAK. SİZDEN RİCAM DEĞERLENDİRMEK AMAÇLI GÖRÜŞLERİNİZ VE ARAÇLA İLGİLİ ÖNEMLİ ÖNERİLERİNİZ...
 
skodamız
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 5
Kayıt: 12 Ağu 2015, 14:59
Nereden: İstanbul (Avr.)

İleti KorsanKedi » 13 Ağu 2015, 12:22

Alırken bu hasar kayıtlarından haberiniz yokmuydu? Çok da kafaya takmayın. Bazen sigortadan para alabilmek için yüksek tutulabiiyor. Belki satarken sıkıntı olabilir. Hyırlı oslun, iyi günlerde kullanın.
KorsanKedi
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 354
Kayıt: 26 Ekm 2013, 23:44
Ad Soyad: İlhan Alan
Nereden: Bursa
Arabanız: Punto Evo 1.4 2012

İleti skodamız » 13 Ağu 2015, 12:53

çok teşekkür ederim... Haberimiz vardı tramerden baktık satmayı düşünmediğimiz için aldık ama sonradan acaba iyimi oldu kötümü oldu almasamıydık diye tereddüt yaşadık o sebepten fikirlerinizi almak istedim birde araçla ilgili önerilerinizi
skodamız
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 5
Kayıt: 12 Ağu 2015, 14:59
Nereden: İstanbul (Avr.)

İleti jenq » 13 Ağu 2015, 15:18

Araba takla atmadıktan sonra şaselerde sıkıntı yoksa kafanıza takmayın. Yok arabada boya var, tampon değişmiş, kapı değişmiş, çamurluk değişmiş onlar önemli değil. Millet takıntılı boyalı ve değişmiş araca.
Kullanıcı avatarı
jenq
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 102
Kayıt: 20 Tem 2009, 21:25
Nereden: Konya
Arabanız: Skoda Octavia III Optimal 1.6 TDI DSG

İleti AhmetH » 13 Ağu 2015, 15:24

Duzgun islem gorduyse sikinti yokta en nihayetinde kayitli kismin disindada hasari olabilir. Dikkat edin pert derecesinde hasar almis arac olabilir. Sanayilerde acayip derecede arac topluyorlar biniciyseniz umarim sorun cikarmazda zevkle binersiniz ama kisa- orta vadede satarken karin agrisi yapabilir.
Kullanıcı avatarı
AhmetH
SCOUT
SCOUT
 
İleti: 2217
Kayıt: 18 Kas 2007, 22:35
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: '16 Golf 7 1.2tsi dsg allstar

İleti lestat » 13 Ağu 2015, 15:46

eski araçlarda, (şahin broadvay gibi) şasi denen parça sadece aracın altında yürüyen aksamı birbirine bağlamak için oluşturulmuş çapraz demir yığınından ibaretti. aracın üstü kısmını da kaporta parçalarından oluşuyordu. dolayısıyla sağlamlığı arttırmak adına kaporta parçaları kalın üretilirdi. Bizim milletteki "abi bak sacı ne kadar kalın çok sağlam araba." mantığı buradan gelir; Fakat bu mantığın şöyle bir dezavantajı var. kaporta aksamının yoğun olduğu yerler aracın motor kısmı gibi daha iyi koruma sağlarken seyrek olduğu yerler mesela sürücü kabini zayıf kalıyor. halbuki tam tersi olması lazım; çünkü içindeki sağlam çıkamadıkça aracın ne durumda olduğunun pek bir önemi yok. dikkat edin eski araçların önden çarpışmada kabini direklerden direk içeri çöker . Ayrıca. kaporta aksamlarını altta tutacak iskelet olmadığı için araç direk yamulur. bizim milletin bu kadar kaporta fetişisti olması biraz da bu yüzden.
fakat özellikle 2000lerden sonra araç üreticileri şasi mantığında bayağı yol kattetiler ve a b c sütünü gibi kavramları geliştirdiler. Daha önceleri şasi böyle bir şeyken
böyle oldu

özetlersek
eskiden araçların kaportaları hasar gördüğünde genellikle gönyeleri kaçardı. fakat günümüzdeki şasi teknolojisi sayesinde aracın şasisi zarar görmedikçe araçta herhangi bir problem yaşamazsınız. hatta çoğu otomobil üreticisi ağırlık faktöründen dolayı bazı kaporta parçalarını plastikten üretmeye başladı. o yüzden çok kafanıza takmayın.

kaldi ki skoda ikinci elde ucuz bir arabadır. fakat parçaları pahalıdır. bu sepeple ufak bir kaza olsa dahi fiyatı tuzlu olur.
Kullanıcı avatarı
lestat
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 380
Kayıt: 28 May 2012, 15:00
Ad Soyad: Hakan ÖZLER
Nereden: İzmir
Arabanız: Fabia Elegance

İleti teksamet » 13 Ağu 2015, 21:52

hakan bey,

araç şasileri ile ilgili verdiğiniz bilgilere aynen katılıyorum.

araç 1.4 pd tdi 3 piston
motor oldukça fazla titreşimli çalışır. bu sarsıntıdan dolayı motorun ömrü çok uzun değildir. dikkatli kullanmanızı tavsiye ederim. onun dışında fazla bir sıkıntı yaşamazsınız.

hayırlısı olsun.
teksamet
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 430
Kayıt: 23 Nis 2015, 00:00
Ad Soyad: ünal tek
Nereden: Ankara
Arabanız: roomster

İleti mustklc » 13 Ağu 2015, 22:11

teksamet yazdı:hakan bey,


motor oldukça fazla titreşimli çalışır. bu sarsıntıdan dolayı motorun ömrü çok uzun değildir.




bunu ilk kez duydum. Adam 700 bin km yapmış burda:
https://www.youtube.com/watch?v=LVvCk9BdYSY

burda aracın sıkıntısı gayet ucuza alınması. illaki bir sorunu vardır. Ama bu sorun belki de ucuzluğuna değecek şekilde kolaylıkla tamir edilecek bir sorun da olabilir.
WEB TABANLI ÇÖZÜMLER:
http://www.webkod.com/
BLOG:
http://www.webkod.com/blog/
Kullanıcı avatarı
mustklc
SCOUT
SCOUT
 
İleti: 2939
Kayıt: 06 Tem 2010, 19:13
Konum: Kırşehir
Ad Soyad: Mustafa KILIÇ
Nereden: Kırşehir
Arabanız: Skoda Fabia 1.4 TDI Classic

İleti fabiamanya » 14 Ağu 2015, 11:44

zaten oldukça uygun fiyata almışsınız yani hasar kaydına oranla düşük fiyat. kullanırken yaşamazsınız ama satarken biraz zorlanırsınz o kadar Allah yeni kaza vermesin güle güle kullanın
Kullanıcı avatarı
fabiamanya
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 78
Kayıt: 26 Nis 2015, 23:32
Nereden: Ankara
Arabanız: Fabia 1.2 combi classic

İleti lestat » 14 Ağu 2015, 12:29

bir de parça parça 10000tllik hasar kaydı var demişsiniz. araç şuan ucuz olabilir; ama trafiğe ilk çıktığı yıllardaki değerini göz önüne almak lazım
örnekle geçenlerde ufak bir kaza geçirdim.
çok önemli bir şey değil
-motor kaputu köşesi avuç içi kadar zarar gördü.
sol far ayakları kırıldı.
cam suyu deposu üstten çatladı.
tampon tırnağı kırlıdı.
şuan o parçaları orjinali ile değiştirip yetkili servisinde yaptırmaya kalksanız. 1500tl-2000tl arasına gider.
2-3 yaşında bir araçla yapsanız. oluşucak masrafı varın siz düşünün. Bir de sigorta abartması işin içine girse rakamı ben bile tahmin edemem artık.
o yüzden hasar kayıtları tam net sonuç vermez. hatta araç ağır bir kaza geçirmiş ama sigortayı karıştırmadan yapılmış olabilir. o zaman hiç bir şey anlayamazsınız.
bu sebeplerden dolayı sadece hasar kayıtlarına dayanarak yargılamayın. götürün işi ehli bir ustaya. baksın derim ben
Kullanıcı avatarı
lestat
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 380
Kayıt: 28 May 2012, 15:00
Ad Soyad: Hakan ÖZLER
Nereden: İzmir
Arabanız: Fabia Elegance

İleti skodamız » 14 Ağu 2015, 14:09

HERKESE ÇOK TEŞEKKÜR EDERİM İLGİLENİP BİLGİLENDİRDİĞİNİZ İÇİN. BENİM AMACIM ARACI UYGUNA ALMIŞMIYIZ VE NELERE DİKKAT ETMELİYİZ İLK ARABAMIZ OLDUĞU İÇİN ÇOK FAZLA BİLMİYORUM ALIRKEN MOTORCUYA GÖSTERDİK BAKIMINI YAPIN 5,6 SENE GİDER DEDİ KASKO SORDUK KASKODA 17,000 DEGER VERDİ AMA TÜM BUNLAR İYİMİ KÖTÜMÜ GÖRÜCEZ ARTIK DEĞİŞENİ BOYASI FALAN VARMI BİLMİYORUZ MALESEF DETAYLI BAKTIRAMADIK TEKRAR TEŞEKKÜR EDERİM...
skodamız
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 5
Kayıt: 12 Ağu 2015, 14:59
Nereden: İstanbul (Avr.)

İleti teksamet » 15 Ağu 2015, 00:17

bunu ilk kez duydum. Adam 700 bin km yapmış burda:
https://www.youtube.com/watch?v=LVvCk9BdYSY

burda aracın sıkıntısı gayet ucuza alınması. illaki bir sorunu vardır. Ama bu sorun belki de ucuzluğuna değecek şekilde kolaylıkla tamir edilecek bir sorun da olabilir.[/quote]


siz bu araba ile 700.000km yapınca bana gelin o zaman ben yaptıracam motorunuzu.

avrupa akaryakıtı ile türkiye akaryakıtı bir mi sizce, aralarındaki kükürt farkını biliyormusunuz.

türkiyede dizel arabaların kaç tanesi 700.000 km en babası 350.000 km de motor yaptırmıştır.

o yüzden araştırmadan kalite standartlarını bilmeden yorum yapmayınız.

tr de hangi yollar düzgün, çukurlara girip çıkmaktan aracın dökülmedik tarafı kalmıyor.
teksamet
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 430
Kayıt: 23 Nis 2015, 00:00
Ad Soyad: ünal tek
Nereden: Ankara
Arabanız: roomster

İleti AhmetH » 15 Ağu 2015, 09:25

Istanbulda herhangi bir taksiye binin %70 ihtimal 1.3multijet ve 500.000km uzeri oldugunu goreceksiniz. En babasi 350.000 demeniz kadar sacma bisey yok. 250.000km civari TDi motorlarin gencligidir. Hatta dusuk hacimde en iyi dizel motor 1,3multijet (cdti) onun icinde hic biseydir. Ben kendi gozumle gordum 700.000km uzeri 4-5 taksiye bindim.


Avrupadaki akaryakit kalitesi falan muhabbeti bayatlayali yillar oluyor.
Kullanıcı avatarı
AhmetH
SCOUT
SCOUT
 
İleti: 2217
Kayıt: 18 Kas 2007, 22:35
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: '16 Golf 7 1.2tsi dsg allstar

İleti teksamet » 15 Ağu 2015, 14:47

ankarada bende gördüm, 10araç kadar. zaten 5 tanesi motor yaptırmış çıktı, özellikler sordum.

diğerleride zaten kendi araçları idi, şoför düzgün kullanmıyor abi dedi, bu aracı ben kullansam çok falza yapar zaten.

bilnçli kullanım ve düzgün yakıt 2 si bir arada olunca en fazla 700 800 üstü zor tr şartlarında.
teksamet
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 430
Kayıt: 23 Nis 2015, 00:00
Ad Soyad: ünal tek
Nereden: Ankara
Arabanız: roomster

İleti Metlayn » 16 Ağu 2015, 09:15

Slm arkadaslar bende yeniyim benim 2002 fabia da iki gündür bi degişik bişeyler cıktı bunun anlamı nedir acaba sol tarafda direksiyon işareti ve sag altta km nin oldugu yerde servis insp yazıyor bu nedir acaba
Eklentiler
image.jpg
Metlayn
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 23
Kayıt: 14 Ağu 2015, 17:58
Ad Soyad: Metin kökten
Nereden: Karabük
Arabanız: Fabia

İleti AhmetH » 16 Ağu 2015, 15:04

direksiyon sisteminde sıkıntı var işaretidir o açı sensörü olsa gerek fabialarda kronikti.

insp demek ayarlanan bakım zamanı gelmiş yağ değişimi yapın demek.

tabi sanayide yağ değişimi yapan ustalara anlam ifade etmesede serviste yada bu arabalardan anlayan yerlerde bakım yapınca onu sıfırlarlar bir dahaki yağ değişim vakti gelince sizi uyarır.
Kullanıcı avatarı
AhmetH
SCOUT
SCOUT
 
İleti: 2217
Kayıt: 18 Kas 2007, 22:35
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: '16 Golf 7 1.2tsi dsg allstar

İleti teksamet » 18 Ağu 2015, 00:11

direksiyon hidroliğini tamamlar, yeri ise akünün alt kısmında bi yerde yeşil bir kapak göreceksin, onu sök ve gerekli seviyeye getir. hidroliği özeldir her türlü ürün kullanma vw parçacısından özellikle iste.

ınsp ise servis uyarı ışığıdır, yağ bakımını kendin yapıyorsan bu uyarıyı gideremezsin, pc ye bağlamadan.

ama kısa bi yolu var dı benim fabia dan biliyorum. km sıfırlama tuşuna basılı tutup kontağı çevir, 10-15 sn basılı tut, muhtemelen gitmesi lazım.
eğer olmazsa bilgi verirsin.
teksamet
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 430
Kayıt: 23 Nis 2015, 00:00
Ad Soyad: ünal tek
Nereden: Ankara
Arabanız: roomster


Fabia



Kimler çevrimiçi

Bu forumu görüntüleyenler: Kayıtlı kullanıcı yok ve 2 misafir