Fabia 1.2 Autoshow testi(2004)

Forum kuralları
Forumlarımızda siyasi, dini yada toplumun hassasiyeti bulunan konulara değinmek yasaktır.

Fabia 1.2 Autoshow testi(2004)

İleti loveskoda » 09 Ekm 2007, 01:03

Fiyatına dikkat!




Teknik özellikleri,işçilik ve malzeme kalitesiyle, Çek üreticinin yeniden yapılanmaserüvenini özetleyen Fabia, '90'lı yılların sonunda yollaraçıktı. Türkiye'ye sedan, hatchback ve station wagon olmak üzereüç farklı karoser tipiyle ithal edilen otomobilin 1.2 litre64 HP, 1.4 litre 75 HP, 1.4 litre 101 HP benzinli, 1.4 litre75 HP, 1.9 litre 130 HP dizel motor seçenekleri bulunuyor.

Farkı detaylarında
Skoda'nın mini sınıftaki modeli Fabia, yeni Volkswagen Poloplatformu üzerine geliştirilmiş bir otomobil. Sade burun tasarımıiçinde yer alan radyatör ızgarası diğer Skoda modelleriylebenzerlik taşıyor. Yandan VW Polo'yu andıran aracın arka bölümündekullanılan büyük stop lambaları dikkat çekiyor. Baz donanımdakitest aracımı diğer modellerden siyah renkli kapı kolları vebagajdaki 1.2 HTP ibaresiyle ayrılıyor. Fabia'nın platformuyeni olmasına karşın yüzü artık eskimeye başladı. Yeni Octaviaiçin hummalı bir çalışma dönemi geçiren Skoda mühendislerininilk fırsatta Fabia üzerinde çalışacağına kesin gözüyle bakılıyor.


Kalite katsayısı yüksek
Baz donanımlı test aracımızın iç mekanında kullanılan malzemekalitesi yüksek. İşçilik kalitesinde de herhangi bir kusurgözümüze çarpmadı. Ayrıca otomobildeki donanım eksiklikleriolarak karşımıza çıkan otomatik ön camlar ve merkezi kilit,'2004' model yılına sahip versiyonlarda standart donanımadahil edilmiş. İç mekanın ergonomi yapısı Volkswagen modelleriylebüyük benzerlik gösteriyor. Orta konsolun en üstüne havalandırmaızgaraları yerleştirilmiş. Müzik sistemi ve klima kumandalarıdaha altta bulunuyor. Vites kolunun önüne yerleştirilen küllüktiryakilere zor anlar yaşatabilir. Otomobilin direksiyon simidiele çok iyi oturuyor ve göstergeleri perdelememesi ile dikkatçekiyor. İç mekanda rahatsızlık yaratan en büyük unsur yandestekleri yetersiz olan koltuklar. Hızlı virajlarda koltuklarınüzerinde durmak güçleşiyor. Fabia'nın 260 litrelik bagaj hacmiarka koltukların yatırılmasıyla 1065 litreye kadar artırılabiliyor.


Hacminegöre atak
Fabia'da VW ailesinin pek çok üyesinde de kullanılan üç silindirlibir motor görev yapıyor. 1198 cc hacmindeki bu motor 5400d/d'de 64 HP güç, 3000 d/d'de 112 Nm tork üretiyor. Alt devirlerdenitibaren canlı bir karakter gösteren motor kullanıcısına şehiriçi kullanımda yeterli atalık sunuyor. Ancak uzun yolda anihızlanmalarda sabırlı olmak şart. Yaptığımız testte Fabia'yla0'dan 100 km/s hıza 15.4 saniyede ulaştık. Otomobilin sonhızınıysa 165 km/s olarak ölçtük. Motorun gürültü düzeyi yüksekve rahatsızlık yaratabilir. İlk çalıştırma anında dizel otomobillerebenzer bir ses çıkaran motor, yüksek devirlerde sesini fazlasıylayükseltiyor. Testimiz süresince 100 km'de ortalama 6.5 litrekurşunsuz benzin tüketen Fabia'nın 45 litrelik deposuyla menzili692 km.


Daha iyi...
Fabia benzinli bir motora sahip olmasına karşın, neredeysedizel otomobiller kadar düşük yakıt tüketim değeri sunuyor.Orta sertlikteki süspansiyonlar yoldan gelen darbeleri başarıylaemiyor. Ancak kısa darbelerin iç mekanda hissedildiğini belirtmemizgerekiyor. Yeterli bir yol tutuş sunan otomobil çok zorlandığındaönden kayabiliyor. Ayrıca direksiyon sisteminin net ve çabuk.İç mekanda ergonomik bir kusur bulunmazken, yan destekleriyetersiz koltuklar kullanımda sorun yaratıyor. ABS'den yoksunfren sistemi Fabia'yı 100 km/s'den durma konumuna 44 metredegetirdi. Bu mesafe ABS olmadığı için kabul edilebilir düzeyde...Skoda Fabia 1.2 Classic'in anahtar teslim satış fiyatı 23milyar 880 milyon TL.

 
loveskoda
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 05 Şub 2007, 16:42

İleti şimşek2334 » 10 Ekm 2007, 00:15

teşekkürler ama daha önce yayınlanmıştı sanırım
şimşek2334
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 12 Şub 2007, 13:22


Fabia



Kimler çevrimiçi

Bu forumu görüntüleyenler: Kayıtlı kullanıcı yok ve 1 misafir