2006 Fabia Otomatik Şanzıman Bakım Ve Problem

Forum kuralları
Forumlarımızda siyasi, dini yada toplumun hassasiyeti bulunan konulara değinmek yasaktır.

2006 Fabia Otomatik Şanzıman Bakım Ve Problem

İleti isorak » 22 Arl 2015, 11:45

Arkadaşlar öncelikle merhabalar, foruma yeni üye oldum. 2006 Model Skoda Fabia Ambiente 1.4 75 Beygir, Otomatik vites bir aracım var. Aracı alalı 2 ay kadar oluyor, daha önce düz vitesini kullanıyordum.
Sorum; aracım 93.000 km'de ve daha önce şanzımanla alakalı ne yapıldı ne edildi hiçbirşey bilmiyorum. Düz vites araçlarda debriyaj baskı ve balatası değişiyordu, bu araçta değiştirmem gereken yani km itibariyle riske girmiş olabilecek birşey var mıdır? Bır de bu araç yarı otomatik olmadığı için şanzımanda metal bir plakadan bahsettiler. Ayrıca şanzıman yağının değişim periyodu nedir?
Çünkü aracı aldığımda havalar sıcaktı bir problem hissetmiyordum ancak havalar soğuduğundan beri şehir içinde gezerken 1. vitesten 2. vitese geçerken o an trafik yavaşlıyor ve ayağımı gazdan çekiyorsam 2. vitese sarsıntılı olarak ve vuruntu sesi çıkararak geçiyor araç. Ama kalkışlarda gaza agresif davranırsam hiçbir sıkıntı olmadan tıkır tıkır geçiyor vitesler.
Büyük bir masraf çıkarmasından korkuyorum, bu şanzımanla alakalı gerek bakım periyodu gerekse parçalar olarak fiyat bazlı cevap verebilecek arkadaşlar varsa şimdiden çok teşekkür ederim.
 
isorak
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 1
Kayıt: 22 Arl 2015, 11:27
Ad Soyad: ismail samet orak
Nereden: Eskişehir
Arabanız: sokda fabia

İleti hetepe » 24 Arl 2015, 08:18

otomatik şanzıman da motor gibi periyodik bakım ister, 30 000 de bir ATF yağı değişir, filtresi temizlenir, gerekirse o da değişir.
Ustalar genelde yağı değiştirir ama filtreye dokunmaz, mutlaka hatırlatın, vites geçişleri sarsıntılı olur yoksa ve değişen yağın artısını göremezsiniz yağ devir daimi zayıf olacağından.
D ü n y a l ı l a r d a n t i s k i n i y o r u m (G.O.R.A.)
Dünya güzel sanıyordum...Kafam güzelmiş....
Kullanıcı avatarı
hetepe
RS
RS
 
İleti: 4253
Kayıt: 24 Arl 2007, 15:26
Ad Soyad: Engin '73
Nereden: Ankara
Arabanız: Fabia 1,4TDI HB '08 80 PS

İleti teksamet » 24 Arl 2015, 09:47

bir otomatik vites mağduru daha,

allah kolaylık versin kardeşim. artık başın beladan kurtulmaz. geçmiş olsun.
teksamet
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 430
Kayıt: 23 Nis 2015, 00:00
Ad Soyad: ünal tek
Nereden: Ankara
Arabanız: roomster

İleti sainz » 24 Arl 2015, 10:36

teksamet yazdı:bir otomatik vites mağduru daha,

allah kolaylık versin kardeşim. artık başın beladan kurtulmaz. geçmiş olsun.

Yağını ve filtresini değiştirince hiç bir şey olmaz. Niye otomatik vitesi bu kadar kötülüyorsunuz anlamıyorum.
DSG veya tork konvertörlü otomatik şanzımanı kullanmasını bilmeyenler mahvediyorlar. Kullanmasını bilirseniz hiç sıkıntı yaşanmıyor. Kaldı ki sorununu yazan arkadaşın aracı tork konvertörlü bir şanzıman ve yağ ve yağ filtresi değişiminden sonra sıkıntısız çalışacaktır. Sanki manuel viteslilerde balata bitmiyor veya baskı basılı kalmıyor da bir tek sorun otomatik viteste.
İYİ şoför, herhangi bir durumda, iki şoförden birinin durması, ya da yavaşlaması gerekiyorsa, 'Hak, kural' falan demeden, ilk davranan, arabasının kaderini başkasına bırakmayandır.
Kullanıcı avatarı
sainz
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1460
Kayıt: 26 Eyl 2006, 15:33
Ad Soyad: Uğur AKAR
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: SEAT Ibiza 1.2TSI DSG N

İleti teksamet » 24 Arl 2015, 20:18

manuel vites kullanıyorum,
bundan önceki aracımı 60.000 km de aldım. 230.000 km de sattım. hiç baskı balata değiştirmedim. benden önceki sahibi değiştirmiş mi bilmiyorum. bu süre zarfında şanzıman a hiçbir masraf yapmadım.
hangi otomatik vites dayanır buna, hangisi uğur bey, bana açıklama yapınız.
teksamet
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 430
Kayıt: 23 Nis 2015, 00:00
Ad Soyad: ünal tek
Nereden: Ankara
Arabanız: roomster

İleti sainz » 25 Arl 2015, 11:21

teksamet yazdı:manuel vites kullanıyorum,
bundan önceki aracımı 60.000 km de aldım. 230.000 km de sattım. hiç baskı balata değiştirmedim. benden önceki sahibi değiştirmiş mi bilmiyorum. bu süre zarfında şanzıman a hiçbir masraf yapmadım.
hangi otomatik vites dayanır buna, hangisi uğur bey, bana açıklama yapınız.

Tork konvertörlü otomatik şanzımanlar su içinde 150-200 bin giderler. Tabii kullamasını bilirseniz. Gerçi kullanmasını bilmeyen adam manuel şanzımanın 20.000km' de bir baskı-balatasını da değiştiriyor. Misal firmadaki Peugeot 508SW Allure araç tork konvertörlü idi ve kira süresinin sonunda 110.000km' de idi ve 6-7 ayrı şöför kullandığı halde şanzımanında tık yoktu.

Ha DSG biraz sıkıntılı zira manuel vites düzeneği ile çalışıp debriyaja kendisi basıp vitesi değiştirip debriyajı bırakır. Rölantide gidilen durumda da 2. viteste yarım debriyajla gitmeye çalışıyor. Zaten DSG' de sıkıntı hep K2' de ve bahsettiğim durumdan ötürü çıkmaktadır. Bu arada EDC de kullandım, Easytronic de kullandım hepsi titretiyordu ve performansları DSG' nin yanına bile yaklaşamaz.

Ha otomatiğin bakımı belki manuele göre biraz daha maliyetli olabilir ama şehiriçinde de manuelin hamallığını çekmemek için değer bence. Hele ki İstanbul' da.
İYİ şoför, herhangi bir durumda, iki şoförden birinin durması, ya da yavaşlaması gerekiyorsa, 'Hak, kural' falan demeden, ilk davranan, arabasının kaderini başkasına bırakmayandır.
Kullanıcı avatarı
sainz
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1460
Kayıt: 26 Eyl 2006, 15:33
Ad Soyad: Uğur AKAR
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: SEAT Ibiza 1.2TSI DSG N

İleti lestat » 27 Arl 2015, 19:52

teksamet yazdı:manuel vites kullanıyorum,
bundan önceki aracımı 60.000 km de aldım. 230.000 km de sattım. hiç baskı balata değiştirmedim. benden önceki sahibi değiştirmiş mi bilmiyorum. bu süre zarfında şanzıman a hiçbir masraf yapmadım.
hangi otomatik vites dayanır buna, hangisi uğur bey, bana açıklama yapınız.


merak etmeyin manuellerde normalde o kadar dayanmıyor. Ortalama 100.000km falan yapar. Ha sizinki büyük istisna. Hatta yeni üretilen araçlarda baskı balatada asbest kullanılmadığından onların ömürleri daha da kısa.
Kaldı ki kendi deneyimlerinizi genel doğru olarak sunmayın.
1.6 easytronik astrası olan bir arkadaşım 120.000de baskı balata değiştirdi ve çıkan baskı balata orjinaldi.
peki bu örneğe bakıp otomatik şanzumanlı araçların baskı balataları manueller kadar gidiyor diyebilir miyiz????
Kullanıcı avatarı
lestat
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 379
Kayıt: 28 May 2012, 15:00
Ad Soyad: Hakan ÖZLER
Nereden: İzmir
Arabanız: Fabia Elegance

İleti teksamet » 27 Arl 2015, 23:32

lestat yazdı:
teksamet yazdı:manuel vites kullanıyorum,
bundan önceki aracımı 60.000 km de aldım. 230.000 km de sattım. hiç baskı balata değiştirmedim. benden önceki sahibi değiştirmiş mi bilmiyorum. bu süre zarfında şanzıman a hiçbir masraf yapmadım.
hangi otomatik vites dayanır buna, hangisi uğur bey, bana açıklama yapınız.


merak etmeyin manuellerde normalde o kadar dayanmıyor. Ortalama 100.000km falan yapar. Ha sizinki büyük istisna. Hatta yeni üretilen araçlarda baskı balatada asbest kullanılmadığından onların ömürleri daha da kısa.
Kaldı ki kendi deneyimlerinizi genel doğru olarak sunmayın.
1.6 easytronik astrası olan bir arkadaşım 120.000de baskı balata değiştirdi ve çıkan baskı balata orjinaldi.
peki bu örneğe bakıp otomatik şanzumanlı araçların baskı balataları manueller kadar gidiyor diyebilir miyiz????



asbest in üretimden kalkması hem fren balatalarının hemde baskı balatanın erken tükenmesine yol açar bu gayet normal bir durum,

yani baskı balata 100.000 km gidecek, fren balatalarıda 25.000 km gidecek gibi bir ortalama çıkıyor bu işten,

roomster aracım şu anda 55.000 km de baskı balatanın durumu oldukça iyi, fren balatalarının da durumu yarı seviyede,

ben önümdeki ışığın kırmızı olduğunu görüpte son sürat kalkış yapan veya son sürat gidip ışıklara 25 mt kalınca frene basan bir sürücü değilim, işte profesyonelliğin farkı burada ortaya çıkıyor. ( en iyi sürücü en az fren kullanan sürücüdür, bunu unutmayın her frene basınca bu aklınıza gelsin. )

eee tabi servislerde haklı ne kadar bilinçsiz sürücü o kadar fazla para, ( dayımın 2013 focus'u var, geçenlerde servise gitti 30.000 km bakımına bakımda senin balatalarında bitmiş ( önler ve arkalar ) onlarında değişmesi lazım demişler ve değiştirmişler bu balata değişim işinden 600 TL extra ücret almışlar, bana deyince aklım çıktı yerinden, haa birde değişen balatalar nerde diye sordum bagajda dedi bi baktım ki ne göreyim balatalar yarı ömrünü daha yeni tüketmiş.)

bu örneğe bakıp;

otomatikler hiçbir zaman manueller kadar gidemez, böyle bir genelleme yapılamaz bile, ne km bakımından nede servis maaliyetleri bakımından ( tek artısı sürücü nün sıkışık trafikte rahatlığını sağlamak )

tabi bu rahatlık, fazla yakıt tüketimi, fazla servis maaliyeti ve satın alınırken fazladan ödenen ücretler, gibi faktörlerle manuel viteslerin çok üstünde bir maaliyet oranına sahip. ( bunun neresi rahatlıksa )
teksamet
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 430
Kayıt: 23 Nis 2015, 00:00
Ad Soyad: ünal tek
Nereden: Ankara
Arabanız: roomster

İleti sainz » 28 Arl 2015, 11:10

teksamet yazdı:... otomatikler hiçbir zaman manueller kadar gidemez, böyle bir genelleme yapılamaz bile, ne km bakımından nede servis maaliyetleri bakımından ( tek artısı sürücü nün sıkışık trafikte rahatlığını sağlamak )

tabi bu rahatlık, fazla yakıt tüketimi, fazla servis maaliyeti ve satın alınırken fazladan ödenen ücretler, gibi faktörlerle manuel viteslerin çok üstünde bir maaliyet oranına sahip. ( bunun neresi rahatlıksa )

VW' nin aynı motora sahip iki aracından DSG olan her zaman daha az yakıt tüketiyor. Hatırlatmak istedim.
O sizin bahsettiğiniz tork konvertörlü olan otomatik şanzımanlardır.
Otomatik şaznımanlarla ilgili tahminimce çok fazla bilginiz yok ve hepsini bir önyargı ile aynı kefeye koyuveriyorsunuz.
İYİ şoför, herhangi bir durumda, iki şoförden birinin durması, ya da yavaşlaması gerekiyorsa, 'Hak, kural' falan demeden, ilk davranan, arabasının kaderini başkasına bırakmayandır.
Kullanıcı avatarı
sainz
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1460
Kayıt: 26 Eyl 2006, 15:33
Ad Soyad: Uğur AKAR
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: SEAT Ibiza 1.2TSI DSG N

İleti SKDFORMAN » 28 Arl 2015, 16:52

Arkadaşlar otomatik şanzuman konusunda pek bilgim yok. Ayrıca hoşlanmam da kullanamam da. Fakat gelgelelim otomatik şanzuman DSG ile başlamadı. Milyonu deviren otomatik şanzumanlı araçlara şahidim. Özellikle makam aracı olarak kullanılan tüm araçlar otomatik şanzuman kullanıyor. Ve coğu inanın milyonu deviriyor.

Ayrıca şuan yeni nesil tırların ve kamyonlarında hemen hepsi otomatik. Belediye ve Halk otobüslerininde manueline artık pek rastlamıyorum ben ankarada.
SKDFORMAN
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 975
Kayıt: 19 Oca 2014, 23:42
Ad Soyad: Mustafa
Nereden: Ankara
Arabanız: Forman LX

İleti teksamet » 28 Arl 2015, 17:18

sainz yazdı:
teksamet yazdı:... otomatikler hiçbir zaman manueller kadar gidemez, böyle bir genelleme yapılamaz bile, ne km bakımından nede servis maaliyetleri bakımından ( tek artısı sürücü nün sıkışık trafikte rahatlığını sağlamak )

tabi bu rahatlık, fazla yakıt tüketimi, fazla servis maaliyeti ve satın alınırken fazladan ödenen ücretler, gibi faktörlerle manuel viteslerin çok üstünde bir maaliyet oranına sahip. ( bunun neresi rahatlıksa )

VW' nin aynı motora sahip iki aracından DSG olan her zaman daha az yakıt tüketiyor. Hatırlatmak istedim.
O sizin bahsettiğiniz tork konvertörlü olan otomatik şanzımanlardır.
Otomatik şaznımanlarla ilgili tahminimce çok fazla bilginiz yok ve hepsini bir önyargı ile aynı kefeye koyuveriyorsunuz.



hangi dsg şanzıman ile karşılaştırmak isterseniz karşılaştıralım.

araçlar aynı olacak, bire bir

manuel viteste 1.6 tdi 90 hp ise

otomatik dsg de 1.6 tdi 90 hp olacak ( genelde dsg nin hp leri daha fazla ) bilindiği gibi dizel motorda daha güçlü olan daha az yakıyor, 1.6 tdi aynı kalmak şartı ile hp ve tork hangi araçta fazla ise o araç diğerine göre daha az yakar. benzinli araçlarda durum tam tersidir.

siz bunu ayarlayın burdan ankara istanbul yapalım toplamda 1000 km civarında, 500 km de ist şehir içi gezelim,

sonra tekrar konuşuruz,
teksamet
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 430
Kayıt: 23 Nis 2015, 00:00
Ad Soyad: ünal tek
Nereden: Ankara
Arabanız: roomster

İleti teksamet » 28 Arl 2015, 17:25

SKDFORMAN yazdı:Arkadaşlar otomatik şanzuman konusunda pek bilgim yok. Ayrıca hoşlanmam da kullanamam da. Fakat gelgelelim otomatik şanzuman DSG ile başlamadı. Milyonu deviren otomatik şanzumanlı araçlara şahidim. Özellikle makam aracı olarak kullanılan tüm araçlar otomatik şanzuman kullanıyor. Ve coğu inanın milyonu deviriyor.

Ayrıca şuan yeni nesil tırların ve kamyonlarında hemen hepsi otomatik. Belediye ve Halk otobüslerininde manueline artık pek rastlamıyorum ben ankarada.



ankarada hiç yeni model MAN otobüslerde hiç yolculuk yaptınız mı?

hangisine bindi isem vites geçişlerinde bir titreme bir silkeleme bu ne yaaaa,

sabah işe giderken sanki beni kusturmaya çalışıyor özellikle, milyon kilometre giden şanzımanlar var tabii,

bu tork konvertörlü şanzımanlar, bu tork konvertörünün nasıl çalıştığını biliyormusunuz peki, bu şanzımanı milyon kilometre gider diye övüyorsunuz,

bir kere motordan aldığı gücü %20 civarında bir kayıpla tekerleklere iletiyor, bu milyon kilometre gitse bile aracın motoru 1.2 milyon km gitmiş demektir ki buda 200.000 km kayıba eşdeğer.

o yüzden yeni nesil dsg ve benzeri modelleri çıkardılar, daha az kayıp olsun diye, ama maalesef bu işte şanzımanlar çabuk su koyverdi,
teksamet
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 430
Kayıt: 23 Nis 2015, 00:00
Ad Soyad: ünal tek
Nereden: Ankara
Arabanız: roomster

İleti sainz » 28 Arl 2015, 23:06

teksamet yazdı:... tork konvertörünün nasıl çalıştığını biliyormusunuz peki, bu şanzımanı milyon kilometre gider diye övüyorsunuz,

bir kere motordan aldığı gücü %20 civarında bir kayıpla tekerleklere iletiyor, bu milyon kilometre gitse bile aracın motoru 1.2 milyon km gitmiş demektir ki buda 200.000 km kayıba eşdeğer.

o yüzden yeni nesil dsg ve benzeri modelleri çıkardılar, daha az kayıp olsun diye, ama maalesef bu işte şanzımanlar çabuk su koyverdi,

O kayıpları hesaplayacaksak eğer, mesela İsanbul gibi bir yerde 1.000.000km yapan bir araç trafikte durarak geçen süreleri de hesaba katılırsa, en az 2.000.000km' lik bir aşınmaya maruz kalıyordur. Zira 10km' lik yol 45 dakikada zor alınıyor.
Favorit' in Avrupa' daki yağ değişim periyodu 10.000km iken, Türkiye' deki yağ değişim periyodu 5.000km idi; sebebi de aracın fazlaca trafikte rölantide kalmasıydı servislere göre. "E hiç trafiği olmayan şehirlerdeki kullanıcıların negünahı var da 5.000km' de bir yağ değiştirmek zorundalar" deyince tabii ki cevap yoktu o dönemler.
İYİ şoför, herhangi bir durumda, iki şoförden birinin durması, ya da yavaşlaması gerekiyorsa, 'Hak, kural' falan demeden, ilk davranan, arabasının kaderini başkasına bırakmayandır.
Kullanıcı avatarı
sainz
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1460
Kayıt: 26 Eyl 2006, 15:33
Ad Soyad: Uğur AKAR
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: SEAT Ibiza 1.2TSI DSG N

İleti teksamet » 28 Arl 2015, 23:19

iyide onu hesaplamayalım, bunu hesaplamayalım,

devir ekonomi devri iken neden paramızı savuralım,

tutumlu olmakta fayda var değilmi
teksamet
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 430
Kayıt: 23 Nis 2015, 00:00
Ad Soyad: ünal tek
Nereden: Ankara
Arabanız: roomster

İleti lestat » 29 Arl 2015, 15:27

teksamet yazdı:
lestat yazdı:
teksamet yazdı:
otomatikler hiçbir zaman manueller kadar gidemez, böyle bir genelleme yapılamaz bile, ne km bakımından nede servis maaliyetleri bakımından ( tek artısı sürücü nün sıkışık trafikte rahatlığını sağlamak )

tabi bu rahatlık, fazla yakıt tüketimi, fazla servis maaliyeti ve satın alınırken fazladan ödenen ücretler, gibi faktörlerle manuel viteslerin çok üstünde bir maaliyet oranına sahip. ( bunun neresi rahatlıksa )



Kusura bakmayın;ama bilgileriniz oldukça eksik ve demode.
1. tork konvantörlü şanzımanlar teknik olarak manuel şanzuman kadar kullanım ömrüne sahip olabilir. Şehir içi belediye otobüslerine bakın. 5 milyon kilometre devirenini gördüm-ki bunların hepsi tork konvantörlü şanzumana sahip.
2. bir tek dsg gibi kompleks şanzuman tipleri yüksek servis maaliyetine sahiptir. Diğereri için bu söz konusu değil. örnekle 1.6 opel easytronikin baskı balata değişmi 1.3 dizelinkinden ucuz. Easytronic'in baskı balatası 400tl (nerdeyse manuel kadar) civarındayken 1.3 cdtiın 900 tl
zaten tork konvantörlüde bir şey yok sadece yağ ve filtre değiştiriyorsunuz. manueldeki gibi şanzuman indirmek diye bir şey yok. dolayısıyla daha ucuz bir bakıma sahip.
3. içlerinden fazla yakıt tüketimine sahip olan sadec tork konvantörlüler. Robotize şansumanlar fazla yaktırmazlar; Çünkü senin yaptığın debriyaja basıp vites değiştirme işlemini kendi yapar.hatta dsg gibi çift kavrama sisitemine sahip sistemler hemen hemen hepsinden daha yüksek verime sahiptir. yeryüzünde hiçbir şöförün dsgden daha hızlı vites değiştirmesine olanak yoktur. Bunu yapabilmesi için araçta iki tane vites kolu ve iki adet debriyaj pedalı olması lazım ve şöförün bunları kullanıcak kadar yetenekli olması lazım.
Ben de manuel vites araç kullanıyorum. manueli de seviyorum. Bunun dışında değişik otomatik vites araçlar da kullandım. (tork konvantölü dsg easytronic)
herbiri farklı karakteristiği sahip
Tork konvantörlü(sağlam- yağ değişimini aksatma araç hurdaya gidene kadar kullanırsın)
tek kavrama robotize (manuele en yakın davrananı o. bakım maaliyetleri de manuele yakın.)
Çift kavrama (DSG gibi sistemler manuelden çok çok daha verimliler. sportif ve ekonomik kullanıma uygunlar. vites geçişleri manuelden bile net ve sarsıntısızdır. Ha maaliyetli o ayrı.)

Ama herbirinin ayrı eksiklerini toplayıp hepsini otomatik vitesin genel hanesine yazarsanız. Ben bunu ya cahillik yada artniyet olarak yorumlarım. kusura bakmayın.
Bence siz söylediklerim doğrultusunda otomatik şanzuman tipleri konusunda bir araştırma yapın. Ondan sonra bu tartışma konusuna devam edilir. Yoksa forumu kirletmek dışında bir şey yapmıyor olucağız.
Saygılarımla
Kullanıcı avatarı
lestat
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 379
Kayıt: 28 May 2012, 15:00
Ad Soyad: Hakan ÖZLER
Nereden: İzmir
Arabanız: Fabia Elegance

İleti teksamet » 29 Arl 2015, 21:05

madem bu kadar biliyordunuz, daha önceden niye aydınlatmadınız,

bizde zaten dsg lerin yüksek maaliyeti,

tork konvertörlerininde kayıplarından bahsediyoruz genel olarak,
teksamet
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 430
Kayıt: 23 Nis 2015, 00:00
Ad Soyad: ünal tek
Nereden: Ankara
Arabanız: roomster

İleti sainz » 30 Arl 2015, 11:27

teksamet yazdı:... bizde zaten dsg lerin yüksek maaliyeti ...

Artık DSG' nin de maliyetleri düştü. Önceden 7-8 bin lira istenen kavrama setini azamî 2000 liraya alıp 300 lira civarı da işçilikle değiştirebiliyorsunuz. Hadi fazla fazla düşünelim 3000 liraya biter. E kullanmasını da bilirseniz zırt pırt değişimine gerek kalmaz.
İYİ şoför, herhangi bir durumda, iki şoförden birinin durması, ya da yavaşlaması gerekiyorsa, 'Hak, kural' falan demeden, ilk davranan, arabasının kaderini başkasına bırakmayandır.
Kullanıcı avatarı
sainz
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1460
Kayıt: 26 Eyl 2006, 15:33
Ad Soyad: Uğur AKAR
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: SEAT Ibiza 1.2TSI DSG N


Fabia



Kimler çevrimiçi

Bu forumu görüntüleyenler: Kayıtlı kullanıcı yok ve 8 misafir