fabia kalorifer peteği

Forum kuralları
Forumlarımızda siyasi, dini yada toplumun hassasiyeti bulunan konulara değinmek yasaktır.

fabia kalorifer peteği

İleti zaferkny » 25 Arl 2015, 16:01

arkadaşlar merhaba

fabiamın kalorifer peteğinin tıkalı olduğunu tespit ettik bypass yaptırmak istiyorum yaptıran var mı her hangi bir sıkıntı oldu mu? şimdi bu işlemde handikap var bypass sonucu kalorifer peteğinin kenarları plastik olduğu için açar diyorlar açarsa göğsü söktürmek gerek. ya da bypass yaptırmayacaz soğuktan donacaz yardımcı olurmusunuz
 
zaferkny
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 7
Kayıt: 06 Oca 2015, 14:31
Ad Soyad: zafer çelik
Nereden: Ankara
Arabanız: fabia 1.4 elegans

İleti musti038 » 28 Arl 2015, 11:53

ben bu kış temizleme cihazına bağlattım temizlendi, sorun kalmadı.
fakat bence içinde hava var ibneler bakmıyorlar bu araç hava yapmaz diye.
Profösör olsalar nolacak yada mühendis kesip atıyolar hava yapmaz diye.
motor koruma kapağı arkasında motorla cam arası ordan
aşağıya doğru 30 cm aşağıda 2 boru var sürücü tarafına içeri gidiyor.
hortumları çıkartıp ağız yoluyla üflersen tıkalı olup olmadığı anlaşılır.
Kime sorarsan tıkalı derler. temizletip risk almak mantıklı. bu şekilde çözersen 50 TL gibi kurtulursun.
Daha sonra göğüs söktürürsünüz. Saygılar.
musti038
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 49
Kayıt: 24 Eyl 2014, 08:37
Ad Soyad: Murat Korkmaz
Nereden: Kayseri
Arabanız: SKODA FABİA 1.4 16V

İleti mavisel my » 28 Arl 2015, 13:03

İşi bilen gögsü sökmeden degiştiriyor cihaza baglatıp temizletmekte size kalmış direk peteği değiştirmekte.Petegi temizletip düzeldi diyende var hiç bir işe yaramadı diyende biraz şans işi.
Kullanıcı avatarı
mavisel my
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 203
Kayıt: 17 Oca 2011, 19:33
Ad Soyad: Mesut
Nereden: Ankara
Arabanız: Fabia 1.4 16V 101BG HB

İleti SKDFORMAN » 28 Arl 2015, 16:44

Arkadaşlar kalorifer peteğinin içini bilerek yorum yapmak lazım. Peteğin iç yapısı hortumun giriş-çıkış ı gibi değildir. İçinde paralel bağlı gözler vardır. Atıyorum 10 göz var desek bunların 7 si tıkansa kalorifer ısıtmaz. Ama siz giriş çıkış borusunu söküp ağzınızla üflediğinizde hava cıkar. Bu şekilde sorunu terspit edemessiniz.

Bypass işlemini ilk kez duydum. Benim bildiğim bypass arızalı tıkalı bi bölgeyi pas geçmektir. Ama bunun için bi alternatif olması lazım. Petekte tıkalı gözü pas geçmek gibi bi işlem olamaz.
Ama bu tabirde temizleme cihazı kastediliyorsa gözlemim şudur. Petek dıştan görüldüğü gibi tek giriş ve tek cıkıştan ibaret değildir. Peteğin içinde bi çok paralel göz olduğu için bu tür bi işlemle bu gözleri açmak oldukça zordur. Sıvı herzaman kolay yolu seçer. Yani açık gözlerde devirdaim eder.
Geçmişte bu problemi yaşayan biri olarak araştırmalarım sonucu bu işlemden geçici çözüm bulanlar dışında daimi çözüm bulduğunu söyleyen duymadım.
O yüzdende kendim göğsü söküp peteği çıkartmıştım. Şişletmiş geri takmış, sorunu daimi çözmüştüm.
(peteği göğsün içinde olanlar için)
SKDFORMAN
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 975
Kayıt: 19 Oca 2014, 23:42
Ad Soyad: Mustafa
Nereden: Ankara
Arabanız: Forman LX

İleti teksamet » 28 Arl 2015, 20:27

SKDFORMAN yazdı: Peteğin içinde bi çok paralel göz olduğu için bu tür bi işlemle bu gözleri açmak oldukça zordur. Sıvı herzaman kolay yolu seçer. Yani açık gözlerde devirdaim eder.
(peteği göğsün içinde olanlar için)



aynen bu durum şöyle özetlenebilir,

üst kat çapraz komşunuzda wifi var, camı açsam iyi çeker mi

her zaman en yakın yolu tercih eder.
teksamet
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 430
Kayıt: 23 Nis 2015, 00:00
Ad Soyad: ünal tek
Nereden: Ankara
Arabanız: roomster

İleti karatasan38 » 28 Arl 2015, 20:55

Merhaba arkadaşlar bende petek sorunu yaşamıştım bundan 2 yıl önce sanayide arkadaşım temizletti 50 tl ye ama bi fark etmiyor sadece soğukken ılık oluyor oda araç giderken durduğunda soğumaya başlıyor.Geçen yıl kışın aracın camlarının buzlarını bile açmadı aracıma binen ısınamadı bende tabi..bu sene kış gelmeden peteği değiştirttim en iyisini aldım 230 tl ye 200 tl de işçilik alıyorlar.parçanın 70tl ve 100 tl olanlarıda var. parça teyp ve altındakilerin çıkmasıyla değiştirdiler.bizzat izledim.tavsiyem temizletmeye uğraşma değiştir mutlu ol derim kardeşim.ben değiştirdim şimdi çok iyi tabi 2 yıl önce temizletirken şu uyarıyı yapmışlardı:petekte zayıf bi yer varsa petek su zırdırabilir değiştirmelisin ozaman demişlerdi bu riski göze almıştım ama ısıtmıyor emin olabilirsin.
karatasan38
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 8
Kayıt: 14 Mar 2013, 22:22
Ad Soyad: Abdulrahim KARATAŞAN
Nereden: Kayseri
Arabanız: skoda fabia

İleti karatasan38 » 28 Arl 2015, 20:57

peteğin markası behr 230 tl
arkadaşım kale markasıda iyidir dedi ama en iyisi ve garantilisi beher diye aldım...
karatasan38
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 8
Kayıt: 14 Mar 2013, 22:22
Ad Soyad: Abdulrahim KARATAŞAN
Nereden: Kayseri
Arabanız: skoda fabia

İleti zaferkny » 28 Arl 2015, 21:34

hepinize teşekkürler
zaferkny
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 7
Kayıt: 06 Oca 2015, 14:31
Ad Soyad: zafer çelik
Nereden: Ankara
Arabanız: fabia 1.4 elegans

İleti simurg66 » 29 Arl 2015, 09:57

karatasan38 yazdı:Merhaba arkadaşlar bende petek sorunu yaşamıştım bundan 2 yıl önce sanayide arkadaşım temizletti 50 tl ye ama bi fark etmiyor sadece soğukken ılık oluyor oda araç giderken durduğunda soğumaya başlıyor.Geçen yıl kışın aracın camlarının buzlarını bile açmadı aracıma binen ısınamadı bende tabi..bu sene kış gelmeden peteği değiştirttim en iyisini aldım 230 tl ye 200 tl de işçilik alıyorlar.parçanın 70tl ve 100 tl olanlarıda var. parça teyp ve altındakilerin çıkmasıyla değiştirdiler.bizzat izledim.tavsiyem temizletmeye uğraşma değiştir mutlu ol derim kardeşim.ben değiştirdim şimdi çok iyi tabi 2 yıl önce temizletirken şu uyarıyı yapmışlardı:petekte zayıf bi yer varsa petek su zırdırabilir değiştirmelisin ozaman demişlerdi bu riski göze almıştım ama ısıtmıyor emin olabilirsin.


Bu mesele şu an benim de başımda ve beni tatmin edecek bir açıklama bekliyordum, bu açıklama kafamdaki bütün soruların cevabı oldu, çok teşekkürler...Bahsettiğiniz herşeyi şu an yaşıyorum, temizletme işlemi de yaptırdım ama dediğiniz gibi hiçbir işe yaramadı. Hatta bu yüzden usta ile papaz olduk, parasını vermedim çünkü. Neyse artık paramız olursa yaptırır kışı üşümeden geçiririz, olmazsa da napalım bu kış da üşümeye devam
simurg66
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 205
Kayıt: 07 Oca 2014, 11:58
Ad Soyad: bozoklu
Nereden: Ankara
Arabanız: Fabia 1.4 Choice

İleti zaferkny » 13 Oca 2016, 14:49

ARKADAŞLAR KONYA ZAFER SANAYİDE RADYATÖRCÜ ABDULLAH USTA ŞOKLAMA YAPTI GAYET GÜZEL SONUÇ VERDİ KALORİFER PETEĞİNDEN ÇAMURDAN KOYU KIVAMDA KAHVERENGİ PİSLİKLER ÇIKTI ŞİMDİ GAYET İYİ ISITIYO HABERİNİZ OLSUN
zaferkny
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 7
Kayıt: 06 Oca 2015, 14:31
Ad Soyad: zafer çelik
Nereden: Ankara
Arabanız: fabia 1.4 elegans

İleti simurg66 » 13 Oca 2016, 15:03

Zafer Bey Lojistik Skodayı önermişsiniz ama Konya'da yaptırmışsınız :? Peki bu şoklama işlemi nasıl yapılıyor, bilgi verebilir misiniz?
simurg66
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 205
Kayıt: 07 Oca 2014, 11:58
Ad Soyad: bozoklu
Nereden: Ankara
Arabanız: Fabia 1.4 Choice


Fabia



Kimler çevrimiçi

Bu forumu görüntüleyenler: Kayıtlı kullanıcı yok ve 3 misafir