TDI cılara bildiri

Forum kuralları
Forumlarımızda siyasi, dini yada toplumun hassasiyeti bulunan konulara değinmek yasaktır.

TDI cılara bildiri

İleti nadirin » 15 Ekm 2007, 20:42

kitapçığında motor dönmüyorsa(devirlenmiyorsa) vites küçült der. bunun bi formülü yok. ben 2000 devrin altına alınmaması kanaatindeyim. bu motoru yorar. ama yokuş aşağı al çünkü motor zorlanmaz. en az tüketim 4. viteste 2000 dda gaza çok az basarak gerçekleşiyo.
 
nadirin
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 15 Eyl 2007, 23:39

İleti skodacı » 15 Ekm 2007, 21:30

herkes bir bildiri yayınlıyor...anlamadım bu nel haldır...
skodacı
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 25 Eyl 2006, 21:59

İleti hakanerdogan » 15 Ekm 2007, 22:19

ben son olarak şunu söyleyeyim,
 

 

daha demin çıktım bi işim vardı, inatla 4 te 1750 d/d de sürdüm. 4.vitese kadarda 2000 d/d de vites artırdım. yav bi kez olsun devir saati aşağı düşmedi, bi kez olsun... rampa çıkıyordum sağlam bi rampa 60-70 mt kadar. önümde Lacettinin biri kaçıyodu, rampada 4 te 1750 den 2000 e getirdim çaktım selektörü geçtim. 2500 devri falan anca CD çalarla falan uğraşacam ki elim dolu olsun vites değiştiremeyeyim... öle görüyorum...

 

ben bunu size tavsiye etmekten vazgeçtim. zararlı olabileceği gibi bi gerçek var. ama ben hiç 2200 devre gelmiyorum ilçe içinde. turboyu da açmamış oluyorum galiba. ben şöyle düşünüyorum, bu motor güçlü, ve çeviriyor...

 

bayramda kuzenimin 1.4 86 bg benzinli 2004 sedan astrasıyla çankırıya gittik. araba adamı öldürüyor. 3000-4000 arası vites değişiyor, 5 te 4500-5000 devre geliyorsun anca sürat yapmaya başlıyor araba. (140-150)

ha noldu sonra, gidiş geliş toplam 300 km yolda 3/4 depo bitti. ben fabişimle bassam bile gidiş geliş yarılamıyor depoyu...

 

 

şunu söyleyeyim genel olarak forum ahalisine; 4.viteste 60 la gidilmesi normal midir? bunu 1750 d/d yapıyor...
hakanerdogan
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1297
Kayıt: 28 Haz 2006, 17:08

İleti lazianke » 15 Ekm 2007, 22:23

bence değil hakan... zayıf bir ihtimal ama seninki 80 bg olduğu için belki 1750 devirde çekişte  hiç kaybetmiyor. o nedenle de zararsız olabilir.
 ya da şanzımanlar farklı olabilir. mesela abimin polo tdi si 160 ın üstünü göremiyor hiç seri değil ama benim hızlı gitme zorunda olduğum için 2.viteste çıkamadığım yokuş yerleri 1500 devirde hiç bayılmadan çıkıyor.
lazianke
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 288
Kayıt: 01 Tem 2006, 07:29
Ad Soyad: Ömer
Nereden: Rize

İleti hakanerdogan » 15 Ekm 2007, 22:32

[quote="lazianke"]bence değil hakan... zayıf bir ihtimal ama seninki 80 bg olduğu için belki 1750 devirde çekişte  hiç kaybetmiyor. o nedenle de zararsız olabilir.
 ya da şanzımanlar farklı olabilir. mesela abimin polo tdi si 160 ın üstünü göremiyor hiç seri değil ama benim hızlı gitme zorunda olduğum için 2.viteste çıkamadığım yokuş yerleri 1500 devirde hiç bayılmadan çıkıyor.
[/QUOTE]
 

 

şanzımanlarımız farklı olabilir. ama hocam arada 5 bg var adam 5 bg için tutup yeni şanzıman mı yapacak diye de düşünmeden edemiyorum. (ki bu 5 bg farkın bi önemi olsa bile benim araba daha ağır, daha uzun)

 

bunu şöyle anlayabiliriz, bi gün benim hatırım için düz bi yolda işiniz olursa 4 te 1750 devire alın fabişinizi, kaç yapacak bi bakın sonra yazın foruma. çok sevinirim. 

 

4 te tam 1750 devirde(1500 ün üstündeki çizgi) tam 60 km yapıyor. sizinkide 60 yaparsa aynıdır şanzımanlar.  
hakanerdogan
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1297
Kayıt: 28 Haz 2006, 17:08

İleti lazianke » 15 Ekm 2007, 22:54

tamam ne demek hakanım denemem mi...
lazianke
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 288
Kayıt: 01 Tem 2006, 07:29
Ad Soyad: Ömer
Nereden: Rize

İleti hakanerdogan » 15 Ekm 2007, 22:57

[quote="lazianke"]tamam ne demek hakanım denemem mi...[/QUOTE]
 

saolun hocam çok teşekkür ederim ilginize.
hakanerdogan
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1297
Kayıt: 28 Haz 2006, 17:08

İleti hans35 » 24 Ekm 2007, 00:59

5.vites o devirde gidebilseydi az yakardı.5. viteste her zaman araç az yakar.
hans35
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 02 Ağu 2006, 15:15

İleti sainz » 24 Ekm 2007, 13:24

5. vites dişlisi ekonomi amaçlı uzun oranlı olarak seçildiği için 5. viteste 1750 d/d' de motor zorlanıyor olabilir.
İYİ şoför, herhangi bir durumda, iki şoförden birinin durması, ya da yavaşlaması gerekiyorsa, 'Hak, kural' falan demeden, ilk davranan, arabasının kaderini başkasına bırakmayandır.
Kullanıcı avatarı
sainz
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1460
Kayıt: 26 Eyl 2006, 15:33
Ad Soyad: Uğur AKAR
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: SEAT Ibiza 1.2TSI DSG N

İleti hakanerdogan » 24 Ekm 2007, 16:55

[quote="sainz"]5. vites dişlisi ekonomi amaçlı uzun oranlı olarak seçildiği için 5. viteste 1750 d/d' de motor zorlanıyor olabilir.[/QUOTE]
 

110-120 ve üzeri gidilmeyecekse ve özellikle şehir içinde 5 çok yaktırıyor. (TDI şanzımanı için) çünkü 5 kolay kolay dönmüyor. haklısın.
hakanerdogan
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1297
Kayıt: 28 Haz 2006, 17:08

İleti pc_kopat » 26 Ekm 2007, 20:12

ben genellikle düz yollarda 3.5 yakıoru ama 4. vireste 2000 deviri geçmezsem.ama yokuş yukarı en az 5.5 yakıor bundan şikayerciyim biraz.ama 1 depoyla 1150 km gitmişliğimiz var.
pc_kopat
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 26 Ekm 2007, 20:01

İleti sainz » 26 Ekm 2007, 20:55

[quote="hakanerdogan"]...4 te tam 1750 devirde(1500 ün üstündeki çizgi) tam 60 km yapıyor. sizinkide 60 yaparsa aynıdır şanzımanlar.  [/QUOTE]
 

4. vites 60 km/s' ye sabitlediğim zaman Favorit' in yakıt tüketimi de çok fark ediyor.

Peki devir ne olur bilmiyorum ama 5. vites 90 km/s sabit gidince ne gösteriyor yol bilgisayarı 4. vites 60 km/s' ye göre? Denedin mi hiç? Yazarsan sevinirim.
İYİ şoför, herhangi bir durumda, iki şoförden birinin durması, ya da yavaşlaması gerekiyorsa, 'Hak, kural' falan demeden, ilk davranan, arabasının kaderini başkasına bırakmayandır.
Kullanıcı avatarı
sainz
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1460
Kayıt: 26 Eyl 2006, 15:33
Ad Soyad: Uğur AKAR
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: SEAT Ibiza 1.2TSI DSG N

İleti hakanerdogan » 10 Kas 2007, 17:47

üstünden baya zaman geçmiş ama hazır görmüşken yanıtlayayım dedim, 5 te 90 la gidince kesinlikle daha fazla yakıyor. 4 civarı geziniyor.
 

5. vites çok bambaşka bi vites bence bizim tdı larda. demin gelirken yine onu düşündüm, basıyım dedim biraz, 1 de kalktım, 2, 3 te kökledim, hız 80 i bulunca 4 ledim, 4 tede köklemesemde derin bastım, devir 35 e geldi, (bizde 35 devir çok yüksek, bağırıyor baya) bizim fabişi 5 ledim..... ses mes kesildi motor devri düştü sakinledi şöle bi...

 

5. vites evet daha ekonomik görünüyor olabilir, oranı çok.  döndürmesi kolay değil. otoyolda elbette 5... ama şehir içinde anayollarda 90 ve üzeri yapınca bunu koruyamıyosunuz. az bi rampa gelsin, 5 te 4 e göre daha çok yakıt çeker çıkmak için.

 

ben yine 4 diyorum ş.içinde.
hakanerdogan
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1297
Kayıt: 28 Haz 2006, 17:08

İleti sainz » 10 Kas 2007, 19:04

Zaten 90 km/s' yi koruyacak bir ortam yoksa, 5. viteste gitmenin mânâsı yok. Motor bayılma emareleri göstermeden hemen 4. vitese atmak gerekir. Şartlar uygun olunca da tekrar 5. vitese atmak gerekir. Tabii şehir içinde bu çok sık yapılacağından, bir yerden sonra üşenip 5. viteste hızlandırmaya çalışmaya başlanır Big%20smile ve bu da yakıt tüketimini tabii ki yüksek olmasına neden olur. En iyisi dediğin gibi şehiriçinde 4. viteste biraz daha sakin kullanmak.Wink
İYİ şoför, herhangi bir durumda, iki şoförden birinin durması, ya da yavaşlaması gerekiyorsa, 'Hak, kural' falan demeden, ilk davranan, arabasının kaderini başkasına bırakmayandır.
Kullanıcı avatarı
sainz
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1460
Kayıt: 26 Eyl 2006, 15:33
Ad Soyad: Uğur AKAR
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: SEAT Ibiza 1.2TSI DSG N

İleti AV-2006 » 10 Kas 2007, 19:18

Sonuçta motor devri arkadaşlar.Vitesi devire göre ayarlayacaksın bu bu kadar basit..

  • FABİA TDI
Kullanıcı avatarı
AV-2006
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 94
Kayıt: 03 Şub 2007, 14:01
Ad Soyad: hasan murat bilgin
Nereden: Ankara
Arabanız: fabia

İleti pancarmotor » 10 Kas 2007, 19:21

aynen katılıyorum
pancarmotor
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 09 Kas 2007, 11:31

İleti lazianke » 20 Kas 2007, 01:36

arkadaşlar yarın blue tooth(yazılışı yanlış olabilir) bulursam resimlerini de ekleyeceğim, bu akşam  trabzon-rize yolunu 3 kişiyle klimasız gittim.
-75 km yol,

-01:04 dk süre (eğer sayıyorsa yolüstünde en az 5 dk bankamatikte oyalandım)

-71 km hız ort. bankamatikte durduğumda 74 idi.

yolda 90-95 arası bastım sadece tünel ve yol inşaatlarında 3 viteste 50 km ile gittim yoksa hızdaki ortalama o kadar da düşmezdi.

-3,8 lt 100 km ortalaması çıktı. bu benim rekorum oldu.
lazianke
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 288
Kayıt: 01 Tem 2006, 07:29
Ad Soyad: Ömer
Nereden: Rize

İleti lazianke » 20 Kas 2007, 14:27

arkadaşlar cepten resim eklemek için pc ye blue tooth yüklenir mi? nasıl yapılır? dün bahsettiğim resimleri atamıyorum da...
lazianke
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 288
Kayıt: 01 Tem 2006, 07:29
Ad Soyad: Ömer
Nereden: Rize

ÖncekiSonraki

Fabia



Kimler çevrimiçi

Bu forumu görüntüleyenler: Kayıtlı kullanıcı yok ve 5 misafir