TDI cılara bildiri

Forum kuralları
Forumlarımızda siyasi, dini yada toplumun hassasiyeti bulunan konulara değinmek yasaktır.

TDI cılara bildiri

İleti kadir_ » 23 Ağu 2008, 23:01

geçen gün istanbul Edirne keşan sonra Edirne merkez daha sonrada Kapıkule sınır Ordan istabul toplam 710 km yol yaptım 102 ytl gaz ile klima full açık geldim.143 ykr yaktı azım açık kaldı hayret ettim neden demeyin çünkü aşırı süratli geldim o yolu bilen varsa ne biçim yol yapmışlar öyle orda 5-6 km ilerisi görünüyo 3 şerit havaalanı gibi bi ara arkama Q7 yapıştı octi 5 vite 6500 devir gördü korktum basmadım hız 230 du adam solladı geçti sonra ondan sonra bi ara 10 dk boyunca 160-180 geldim.Bu yakıt bence çok çok normal buna göre
 
kadir_
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 17
Kayıt: 05 Şub 2008, 23:28

İleti umt_d » 24 Ağu 2008, 12:38

[quote="elegance"]bu hoz sabitleyici baya ekonomi saglıyomiki acaba eger olursa ekonomi olsun diye vites 5 te 90-100 e sabitlerim ohhh manzarayı seyrederim yolda .ama yakında 5.5 litre ortalamayı yakalıyacam benzinli octimde[/QUOTE]
 

hız sabitleyici senin yerine yola bakmıyor ama sen manzaraya bakarken Tongue
umt_d
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 03 Oca 2008, 20:32

İleti 9336 » 25 Ağu 2008, 00:56

[quote="kadir_"]geçen gün istanbul Edirne keşan sonra Edirne merkez daha sonrada Kapıkule sınır Ordan istabul toplam 710 km yol yaptım 102 ytl gaz ile klima full açık geldim.143 ykr yaktı azım açık kaldı hayret ettim neden demeyin çünkü aşırı süratli geldim o yolu bilen varsa ne biçim yol yapmışlar öyle orda 5-6 km ilerisi görünüyo 3 şerit havaalanı gibi bi ara arkama Q7 yapıştı octi 5 vite 6500 devir gördü korktum basmadım hız 230 du adam solladı geçti sonra ondan sonra bi ara 10 dk boyunca 160-180 geldim.Bu yakıt bence çok çok normal buna göre[/QUOTE]
Harcama çok iyi gerçekten. Sizin bu harcama rakamlarını görünce arabamdan soğuyorum.(şaka şaka, Oktimi çok seviyorum.)
Kullanıcı avatarı
9336
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 7
Kayıt: 29 May 2008, 12:25
Ad Soyad: Halil KANDEMİR
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: OCTAVIA A4 (2005)

İleti SEAHAWK » 25 Ağu 2008, 01:33

Gene de 1.4 TDI ile yarışmaya çalışmayın bence.Smile Kafayı ekonomiye takmış "sapkın"Geek bir 1.4 TDI'cı aynı yolları 3.5 ile bitirebilir.Big%20smile
 

 

Ekonomi konusunda DV-4 kodlu HDI-TDCI kodlu motorlar çok övülüyor; ama TDI'ın ondan az kalır yanı yok kesinlikle.Smile
SEAHAWK
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 09 Şub 2008, 20:22

İleti lazianke » 31 Ağu 2008, 06:39

daha önce bahsettiğim uzun yol ortalamamım fotoları...

ortalama hız şehre girmeden önce 83 idi yaklaşık bir 10 km 3. vitese inince hemen düştü. hızı 99 a sabitlemiştim...


 

yolda geçen süre motorun çalışma süresi midir? yoksa ilk çalışmadan beri geçen süre mi? çünkü yolculuğumuz o kadar sürmediydi...

 

 


bu arabadan bir şey anlamıyorum. aynı şartlarda aynı uzun yolda -ki sık sık gidip geliyorum- bazen 4,5 ortalama bile gördüğüm oluyor, bu kadar değişkenliğin nedenini anlamış değilim...

 

 

 
lazianke
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 288
Kayıt: 01 Tem 2006, 07:29
Ad Soyad: Ömer
Nereden: Rize

İleti garzan » 07 Arl 2009, 22:30

arkadaşlar tdi lerde 1900 devir hızı 60 a sabitleyin ve ortalama yakıt tğketimine bakın göstergeden gözlerinize inanamayacaksınız.belki yavaş ama şehir içinde süper yakıt tasarrufu.Sleepy
garzan
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 3
Kayıt: 06 Arl 2009, 23:41

İleti hakanerdogan » 07 Arl 2009, 22:32

2 yaşını geçmiş konum hortladı Smile

Forum içeriğini okuyor olmanız sevindirdi. Big%20smile
hakanerdogan
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1297
Kayıt: 28 Haz 2006, 17:08

İleti mayham85 » 07 Arl 2009, 23:18

sürüş tarzım düşük devir yüksek vitestir. devir çevirtmekten nefret ederim ve  buna rağmen 280 bn kmdeki arabamda kurumun K sı yok. bazı arkadaşlar yok sağırlaşır falan demiş. sanki allahın günü ralli yapıyorlar ralli arabası olmayan araçları ile.
 

2 - 3 gnde bir bir iki kez yüksek devire çıkmak yeter. zaten çok kısa süre bile yüksek devirlere çıksa o kurumların büyük kısmını motor yakar. uygun devirde kullandığınız sürece sadece paranız cebinize tasaruf olarak kalır aracınızada hiç bir halt olmaz.

 

önemli olan tek şey hıza göre en uygun optimum devir aralığını belirlemek ve o devirde kalacak şekilde yol şartlarına uygun doğru vitesi seçmektir.
mayham85
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 20 Ekm 2008, 17:31

İleti mustisahin » 08 Arl 2009, 10:42

önemli olan aracın motorunun rahat calısmasını saglamak, ne cok yüksek devirde kullanmak, nede cok düsük devirde kullanmak, ani artıs ve düsüslerden kacınmak, sakin kullanmak,
280 bine kurum baglamadan, turbo arızasız gelebildiyseniz, düsük devirde kullanmanın turboya zararı yok demektir,

aracınız 1,4 tdi mı? yag eksiltmesi varmı? hangi yagı kullanıyorsunuz? ilk sahibimisiniz?
mustisahin
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 2
Kayıt: 09 Ekm 2007, 16:03

Önceki

Fabia



Kimler çevrimiçi

Bu forumu görüntüleyenler: Kayıtlı kullanıcı yok ve 10 misafir