Sabah ilk kontakta direksiyon sertleşmesi

Forum kuralları
Forumlarımızda siyasi, dini yada toplumun hassasiyeti bulunan konulara değinmek yasaktır.

Sabah ilk kontakta direksiyon sertleşmesi

İleti Stereohydrate » 01 Ekm 2016, 14:38

Arkadaşlar merhaba. Fabia 03 1.4 elegance sahibiyim. Bu b enim ilk arabam, teknik vs. detaylı bilgim yoktur. Fakat son dönem sabah kontağı çevirip araba çalıştıktan snora direksiyon çok sertleşiyor. Sağa sola döndürürken inanılmaz zorlanıyorum. Sonra iş yerime gidicne park ediyorum. Akşam işten çıkınca bindiğim zaman direksiyon normale dönüyor. Bunun nedeni ne olabilir. Bilenler varsa yardımcı olursa sevinirim.
 
Stereohydrate
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 4
Kayıt: 01 Ekm 2016, 14:34
Ad Soyad: Murat Suvari
Nereden: Konya
Arabanız: Fabia 03 Elegance

İleti serkan_3838 » 02 Ekm 2016, 13:01

fabia direksiyonları elektrik destekli olduğu için elektriksel bir problem olabilir. genelde akü kaynaklı durumlarda yaşanıyor. bunu anlamak için de iş dönüşü yumuşak olduğu zamanlarda araçta elektrik kullanacak tüm donanımları açın. far, teyp vs. mutlaka klima son ayarda açık olsun çünkü çok elektrik tüketiyor. eğer bu durumda da belirli bir süre sonra sertleşme oluyorsa sorunun akü kaynaklı olma ihtimali kuvvetlenir. direksiyon hidroliğini kontrol etmek isterseniz, araca karşıdan baktığınızda size göre sağ kısımda kalan far ile akü arasında kalan kısımda yani cam su haznesinin aracın altına uzandığı kısımda bulunan kapağı açarak hidrolik seviyesini kontrol edebilirsiniz. hidrolik seviyesini hazne kapağında bulunan çubuktan görebilirsiniz. gözle bakıldığında da hazne içerisindeki metallerin gözükmemesi gerekir. yani lağ seviyesinin metal parçaların bulunduğu kısmı örtmesi gerekir.
serkan_3838
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 183
Kayıt: 17 Arl 2011, 21:24
Ad Soyad: serkan
Nereden: Kayseri
Arabanız: 2005 fabia elegance 1,4 16V 101 bg

İleti Stereohydrate » 15 Ekm 2016, 10:07

serkan_3838 yazdı:fabia direksiyonları elektrik destekli olduğu için elektriksel bir problem olabilir. genelde akü kaynaklı durumlarda yaşanıyor. bunu anlamak için de iş dönüşü yumuşak olduğu zamanlarda araçta elektrik kullanacak tüm donanımları açın. far, teyp vs. mutlaka klima son ayarda açık olsun çünkü çok elektrik tüketiyor. eğer bu durumda da belirli bir süre sonra sertleşme oluyorsa sorunun akü kaynaklı olma ihtimali kuvvetlenir. direksiyon hidroliğini kontrol etmek isterseniz, araca karşıdan baktığınızda size göre sağ kısımda kalan far ile akü arasında kalan kısımda yani cam su haznesinin aracın altına uzandığı kısımda bulunan kapağı açarak hidrolik seviyesini kontrol edebilirsiniz. hidrolik seviyesini hazne kapağında bulunan çubuktan görebilirsiniz. gözle bakıldığında da hazne içerisindeki metallerin gözükmemesi gerekir. yani lağ seviyesinin metal parçaların bulunduğu kısmı örtmesi gerekir.



Hocam mesaj için teşekkür ederim. Forumda ön düzenle rot ayarıyla da sertleşmenin alakalı olabilecğini ssöylemişlerdi.
Benim aracım 100 km hızda direksiyon titriyorndu. Ama onu birine yaptırdık ve şu an 160 a bile çıksam hiç titremiyor. Ama bu bu rot/balans ayarından sonra direksiyon sertleşti kaldı. Hiç yumuşamıyor artık. Acaba onunla alakalı olabliir mi?
Stereohydrate
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 4
Kayıt: 01 Ekm 2016, 14:34
Ad Soyad: Murat Suvari
Nereden: Konya
Arabanız: Fabia 03 Elegance

İleti Stereohydrate » 15 Ekm 2016, 10:07

serkan_3838 yazdı:fabia direksiyonları elektrik destekli olduğu için elektriksel bir problem olabilir. genelde akü kaynaklı durumlarda yaşanıyor. bunu anlamak için de iş dönüşü yumuşak olduğu zamanlarda araçta elektrik kullanacak tüm donanımları açın. far, teyp vs. mutlaka klima son ayarda açık olsun çünkü çok elektrik tüketiyor. eğer bu durumda da belirli bir süre sonra sertleşme oluyorsa sorunun akü kaynaklı olma ihtimali kuvvetlenir. direksiyon hidroliğini kontrol etmek isterseniz, araca karşıdan baktığınızda size göre sağ kısımda kalan far ile akü arasında kalan kısımda yani cam su haznesinin aracın altına uzandığı kısımda bulunan kapağı açarak hidrolik seviyesini kontrol edebilirsiniz. hidrolik seviyesini hazne kapağında bulunan çubuktan görebilirsiniz. gözle bakıldığında da hazne içerisindeki metallerin gözükmemesi gerekir. yani lağ seviyesinin metal parçaların bulunduğu kısmı örtmesi gerekir.



Hocam mesaj için teşekkür ederim. Forumda ön düzenle rot ayarıyla da sertleşmenin alakalı olabilecğini ssöylemişlerdi.
Benim aracım 100 km hızda direksiyon titriyorndu. Ama onu birine yaptırdık ve şu an 160 a bile çıksam hiç titremiyor. Ama bu bu rot/balans ayarından sonra direksiyon sertleşti kaldı. Hiç yumuşamıyor artık. Acaba onunla alakalı olabliir mi?
Stereohydrate
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 4
Kayıt: 01 Ekm 2016, 14:34
Ad Soyad: Murat Suvari
Nereden: Konya
Arabanız: Fabia 03 Elegance


Fabia



Kimler çevrimiçi

Bu forumu görüntüleyenler: Kayıtlı kullanıcı yok ve 10 misafir