Baskı balata sorunu ? 45.000 km de

Forum kuralları
Forumlarımızda siyasi, dini yada toplumun hassasiyeti bulunan konulara değinmek yasaktır.

Baskı balata sorunu ? 45.000 km de

İleti federaL » 17 Ağu 2006, 04:24

Arkadaslar 45.000 km de 2006 fabia ambiante tdi 80 hp lik aracimin baski balatasinin bitmiş olmasi, ve değişimin komple bir set olarak değişmesi gerektiği ve fiyatinin 550 ytl + işçilik olmasi normalmidir. (normalde baski balata kaç km gider merak ediyorum ayrica bu parçayi dişaridan almaya kalksam fiyatta bir değişiklik olurmu)

 
federaL
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 17 Ağu 2006, 03:59

İleti gbasara » 17 Ağu 2006, 10:28

çok fazla bu konuda örnek görmedim ama baskı balatanın 45000km sonunda bitmiş olması normal değil.


ama debriyajı gaza bastıktan çok sonra bırakıyorsanız, sol ayağınız debriyaj üzerinde gidiyorsanız, ikinci vitesde kalkışa zorluyorsanız ve kalkışlarda gaza yüklenip debriyaj pedalını ağır şekilde geç bırakıyorsanız normalden fazla aşınması doğal.


ama tüm bunlar bile bana göre 45000km'de balatayı bitirmez. olsa olsa 100-150 bin km aralığında aşınma fazla olur. belki de yanlış tespit yapılmıştır.


yine de konu sayın admin'in görüşlerine açıktır.


saygılarımla..

gbasara
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 71
Kayıt: 19 Haz 2006, 17:00

İleti yonetici » 17 Ağu 2006, 18:23

Baskı balata 10.000'dede biter 100.000'dede sürücünün kullanım tarzı ve aracın kullanıldığı şehrin trafik durumu ilede alakalı. Baskı balatayı yetkili serviste değilde özel skoda servisinde değiştirirseniz fiyatı yetkili servise nazaran 200YTL ye varan oranlarda aşağı düşecektir.
Kullanıcı avatarı
yonetici
Mesaj Panosu Yöneticisi
Mesaj Panosu Yöneticisi
 
İleti: 525
Kayıt: 01 Ekm 2003, 21:55
Ad Soyad: Skodam Yöneticisi
Nereden: İstanbul (And.)

İleti federaL » 19 Ağu 2006, 04:12

Cevaplar için teşekkürler hiç ücret ödemeden değiştirmiş bulunuyorum  ( Garanti kapsamina girdi ve garantiden değişimini yaptilar.)

federaL
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 17 Ağu 2006, 03:59

İleti yonetici » 19 Ağu 2006, 04:50

Enteresan, genelde balataların garantisi husunda anında çamura yatarlar ama şanzımanı sökünce parçanın kendisinde göze batan bir kabahat vardı demekki. Garantiden değişmesi çok iyi olmuş çünkü fiyatı insanın moralini bozacak düzeyde.
Kullanıcı avatarı
yonetici
Mesaj Panosu Yöneticisi
Mesaj Panosu Yöneticisi
 
İleti: 525
Kayıt: 01 Ekm 2003, 21:55
Ad Soyad: Skodam Yöneticisi
Nereden: İstanbul (And.)

İleti federaL » 19 Ağu 2006, 21:13

Aslinda garantiden değişim olmayacakti ama sürekli bakima gittiğim için (2 araç octavia ve fabia) bir baski balata 45.000 de bitiyor ve garanti dışı kalabiliyorsa ben neden bakimlara gelip 4 kilo yağ için 200 ytl bakim parasi ödüyorum dedim. Eğer bu garantiden değişim olmazsa bundan sonra bende bütün bakimlar için dişaridan 4 kilo yağ alir koyar kendi işimi kendim hallederim dedim. Sanki arac bana ayda 400 ytl masrafmi açacak ama ben her ay 2 kere bakima giriyor ve 400 ytl ye yakin ödeme yapiyorum. Boyle konuşunca birden garantiye giriverdi
federaL
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 17 Ağu 2006, 03:59

İleti lazianke » 25 Eyl 2006, 03:00

debriyaj balatasını kontrole gittiğim özel serviste benzinli fabialarda baskı balataların erken tükenmesi gibi bir sorun olduğunu söylediler. ne derece doğru olduğunu forumumuzdaki fabia kullanıcıları daha iyi bilir.

lazianke
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 288
Kayıt: 01 Tem 2006, 07:29
Ad Soyad: Ömer
Nereden: Rize

İleti lazianke » 26 Eyl 2006, 20:03

arkadaşlar benim arabamda(2004 tdi fabia/53000 km) da aldığımdan(46000 km) beri debriyaj yujarıda kavrıyor.servise debriyajın durumunu sordum. usta sürüş yaptı ve henüz tam bitmemiş ama değiştirilmesi gerekir dedi. aynı gün özel servise götürdüm. oradaki usta aracı yokuşta durdurup kaldırdı. el freni ile kalkış denedi. daha bitmemiş ama yarı ömrünü geçmiş dedi. dikkatli bir sürüşle10000-15000 daha kullanırsın acelesi yok dedi. acaba bu balatanın ne derece aşındığını bizim anlama imkanımız yok mu? ya da iyice bitmeye başladığını nasıl anlarız? nasıl test edebiliriz?bir de en uygun baskı balata nerede bulunabilir? bilgilerinizi bekliyorum. iyi ramazanlar...
lazianke
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 288
Kayıt: 01 Tem 2006, 07:29
Ad Soyad: Ömer
Nereden: Rize

İleti lazianke » 02 Ekm 2006, 06:52

BASKI BALATA FİYATI 325 YTL
KAYALAR OTOMOTİV AKSARAY-İSTANBUL

TLF:0212 589 09 74


ÖZELLİKLE İSTANBULDAKİLER, BÜYÜK OLASILIKLA AKSARAYDA BAŞKA YERLERDE DAHA UCUZ BASKI BALATA BULABİLİRSİNİZ. BEN ÇORUMDA BİR TANIDIK BMW/WV SERVİSİ VASITASIYLA 250 YTL YE ALDIRDIM. BANA VERİLEN FATURA FİYATI. ALIŞ FİYATINA VERMİŞLER. HATTA ELLERİNDE OLMADIĞINDAN KARGO DİREKT ANKARADAN GÖNDERİLMİŞ, YANİ FİYATI ALIŞ FİYATI OLDUĞUNU KANITLIYOR.HOLLANDADA AKRABALARIMA SORDUM 100 EURO DEDİLER Kİ SİPARİŞ VERSEN GENE 250 YE GELECEK.

DİĞER SKODACILAR FİYATI HAKKINDA FİKİR SAHİBİ OLSUNLAR İSTEDİM.

 

ARKADAŞLAR BASKI BALATA DEĞİŞİMİ İÇİN TRABZON YETKİLİ SERVİSİ 500 YTL İSTİYORDU. PARÇAYI TEK SORDUĞUMDA 400 DEDİLER, PARÇAYI BEN DIŞARDAN ALSAM İŞÇİLİK İÇİN 150 YTL İSTEDİLER. ÖZEL BİR SERVİS 75 YTL İŞÇİLİK İSTEDİ.ANLADIĞIM SERVİSİN DEDİĞİ 500 YTL HAVADA KALMIŞ BİR RAKAM. HEM PARÇAYA 400 HEM İŞÇİLİĞE 150 TOPLAMDA 550 OLACAKKEN 500 İSTEMELERİ KAFAMI KARIŞTIRDI. BEN DE ARAYIP SADECE İŞÇİLİK İÇİN PAZARLIK YAPTIM 100 YTL YE KABUL ETTİLER. ÖZEL SERVİSLERİN NİTELİĞİNİ BİLMEDİĞİM İÇİN YETKİLİYE TAKTIRMAK DAHA MANTIKLI GELDİ,ONU TERCİH ETTİM. AMA ANLADIM Kİ SERVİSE SORDUĞUMUZ FİYATLARDA PAZARLIK PAYIMIZ VAR. LİSTE FİYATI DAYATMASI YAPMIYORLAR.

 

 
lazianke
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 288
Kayıt: 01 Tem 2006, 07:29
Ad Soyad: Ömer
Nereden: Rize


Fabia



Kimler çevrimiçi

Bu forumu görüntüleyenler: Kayıtlı kullanıcı yok ve 11 misafir