turbo ne zaman açıyor

Forum kuralları
Forumlarımızda siyasi, dini yada toplumun hassasiyeti bulunan konulara değinmek yasaktır.

turbo ne zaman açıyor

İleti mustafa_mvk » 12 Kas 2007, 15:58

merhaba arkadaşlar.size bir sorum daha olacak.merak ediyorumda bende 1.4 tdi fabia var.turbo ne zaman devreye giriyor?cevaplarınız için teşekkürler.
 
mustafa_mvk
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 29 Ağu 2007, 12:18

İleti suppiluliuma » 12 Kas 2007, 17:00

1.750 rpm'de
suppiluliuma
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 01 Ağu 2007, 17:52

İleti pancarmotor » 12 Kas 2007, 17:28

kardeş bi yerde okumuştum turbonun açılması diye bir şey söz konusu değilmiş yani her zaman açııkmış ama ilk kalkışta arabanın ağırlığından dolayı motoru döndürmekte zorlanıyormuş belirli bir devri geçtikten sonra -araçtan araca değişir - tam randımanlı oluyormuş
pancarmotor
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 09 Kas 2007, 11:31

İleti suppiluliuma » 12 Kas 2007, 18:44

Benim yazdığım rakam maksimum torka ulaşılan, yani tam gücün alındığı devirdir. Alt devirlerde gaz verildiğinde belirgin bir turbo boşluğu oluşur, ve maksimum tork devrine ulaşana kadar çekiş cansızdır. Yeterli devire ulaştıktan sonra, benzinli motorlarda olmayan anormal bir güç patlamasıyla koltuğa yapışırsın, bu durum turbonun devreye girmesi olarak algılanır.
suppiluliuma
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 01 Ağu 2007, 17:52

İleti derude » 15 Kas 2007, 20:31

bildiğim kadarıyla iki tür turbo beslemesi var; birincisi elektrik motoruyla çalışan tribün diğeri de eksoz gazı çıkışına bağlı tribün. elektrik motorlu tribünler üreticini belirlediği devirlerde yarım ya da tam güçle devreye girebilir. ama eksoza bağlı turbolar motor devrine paralel artış gösterir. bilememekle beraber anlatılanlardan fabialarda bu tür turbo beslemesi olması muhtemel..

derude
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 28
Kayıt: 05 May 2007, 18:33

İleti loveskoda » 15 Kas 2007, 20:38

Turbo, 1750devirde devreye girer. Motor, Turbonun açıldığı 1750 devire gelene kadar az güç üretir. Buna da "Turbo boşluğu" adı verilir.
loveskoda
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 05 Şub 2007, 16:42

İleti hakanerdogan » 15 Kas 2007, 21:42

[quote="suppiluliuma"]Benim yazdığım rakam maksimum torka ulaşılan, yani tam gücün alındığı devirdir. Alt devirlerde gaz verildiğinde belirgin bir turbo boşluğu oluşur, ve maksimum tork devrine ulaşana kadar çekiş cansızdır. Yeterli devire ulaştıktan sonra, benzinli motorlarda olmayan anormal bir güç patlamasıyla koltuğa yapışırsın, bu durum turbonun devreye girmesi olarak algılanır. [/QUOTE]
 

tam güçe 2250 d/d da ulaşır.
hakanerdogan
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1297
Kayıt: 28 Haz 2006, 17:08

İleti loveskoda » 15 Kas 2007, 22:29

[quote="hakanerdogan"]
tam güçe 2250 d/d da ulaşır.
[/QUOTE]
 

Evet.. Bu yüzden 1.4 TDI 2200d/d de 195nm tork üretiyor...
loveskoda
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 05 Şub 2007, 16:42

İleti mustafa_mvk » 16 Kas 2007, 19:20

teşekkürler arkadaşlar.cevaplarınız için saolun
mustafa_mvk
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 29 Ağu 2007, 12:18

İleti AV-2006 » 16 Kas 2007, 19:47

Birde 2200 devirde torku ürettikten sonra deviri artırmanın faydası olmaz.Hemen üst vitese geçmek gerekir.Çünkü her viteste 2200 d/d da aynı torku üretecek ve size gereken performansı sağlayacak.Ama 5. viteste ben basacam diyorsanız olay başka.Küçük viteslerde zorlamaya ve devri 4000 lere getirmeye gerek yok..

  • FABİA TDI
Kullanıcı avatarı
AV-2006
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 94
Kayıt: 03 Şub 2007, 14:01
Ad Soyad: hasan murat bilgin
Nereden: Ankara
Arabanız: fabia

İleti suppiluliuma » 16 Kas 2007, 20:05

[quote="skoda-auto"][quote="hakanerdogan"]
tam güçe 2250 d/d da ulaşır.
[/QUOTE]
 

Evet.. Bu yüzden 1.4 TDI 2200d/d de 195nm tork üretiyor...
[/QUOTE]
 

Evet, 1750 rpm başka bir modelden aklımda kalmış olmalı. Sonuç olarak maksimum torkun alındığı devir neyse odur.
suppiluliuma
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 01 Ağu 2007, 17:52

İleti mustafa_mvk » 26 Kas 2007, 16:23

benim turbo öyleyse herzaman açık oluyorBig%20smile 3000-3500 devirde devemlı vites değişiyorum:)
mustafa_mvk
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 29 Ağu 2007, 12:18

İleti AhmetH » 26 Kas 2007, 21:30

Turbo açan kapayan  bişey  değil   
 

ayrıca  elektrikli tirbün  turbo  olmaz.   kranktan  kayışla  supercharger   uygulaması  olur.  buda örnek vermek gerekirse  Mini cooper da  ve  mercedesin  arkasında kompressor  yazan  modellerinde  var.

 

 

 

yanlış  bilgilenmeyin   turbo  motorun  çalıştığı  her  an  dönüyor ..

 

 
Kullanıcı avatarı
AhmetH
SCOUT
SCOUT
 
İleti: 2217
Kayıt: 18 Kas 2007, 22:35
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: '16 Golf 7 1.2tsi dsg allstar

İleti loveskoda » 26 Kas 2007, 21:38

[quote="AhmetH"]Turbo açan kapayan  bişey  değil   
 

yanlış  bilgilenmeyin   turbo  motorun  çalıştığı  her  an  dönüyor ..

[/QUOTE]

 

Tabii Her zaman dönüyor. Ama turbonun açılmasından kasıt; güç üretmeye başlaması...

 

Yani "turbo açıldı" demek, "güç üretmeye başladı" anlamına geliyor...LOL

 

Araç rölanti devrinde iken de turbo türibünleri döner. Ancak motora güç sağlamazlar... 1750 d/d ve sonrasında güç üretilmeye başlanır, 2200d/d civarında en verimli halini alır...
loveskoda
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 05 Şub 2007, 16:42

İleti SEAHAWK » 22 Mar 2008, 20:13

[quote="AV-2006"]Birde 2200 devirde torku ürettikten sonra deviri artırmanın faydası olmaz.Hemen üst vitese geçmek gerekir.Çünkü her viteste 2200 d/d da aynı torku üretecek ve size gereken performansı sağlayacak.Ama 5. viteste ben basacam diyorsanız olay başka.Küçük viteslerde zorlamaya ve devri 4000 lere getirmeye gerek yok.. [/QUOTE]
 

 

Aslında en verimlisi (tabii amacınız torku kullanmak ise) 3000 devirde vites büyütmek. Bu sayede araç bir üst vitese geçtiğinde maksimum torkun etkisiyle daha sıkıntısız hızlanıyor. Zaten bizim 1.4 TDI 75/80'liklerde 3000 devirde 170 küsür tork oluyor.Smile Fazlasıyla yeterli...

 

Tabii bu dediğimiz "ille de tork" denildiğinde geçerli. Yani kimse "ben 3000-2000 içinde gezdiriyorum, en iyi hızlanmayı alıyorum" diyemez. Yol düz olduğu sürece en iyi hızlanma için maksimum güç devrine ulaşılması şart.

 

Ancak benim, yokuş yukarı hızlanma durumunda en iyi sonucu 3000-2000 taktiğinin vereceğine dair bir inancım da var hani.Shocked Tabii zaman tutarak denemek lazım, ama gene de özellikle biraz da sağlam bir yokuş söz konusuysa 3000 devire ulaşıp vites büyütmenin daha iyi bir sonuç vereceğini düşünüyorum.Smile
SEAHAWK
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 09 Şub 2008, 20:22

İleti AV-2006 » 22 Mar 2008, 20:53

Rampa çıkarken devri 3000 lere getirmek elbette faydalı.Bir üst viteste en az 2000 devri görmeli araç..

  • FABİA TDI
Kullanıcı avatarı
AV-2006
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 94
Kayıt: 03 Şub 2007, 14:01
Ad Soyad: hasan murat bilgin
Nereden: Ankara
Arabanız: fabia


Fabia



Kimler çevrimiçi

Bu forumu görüntüleyenler: Kayıtlı kullanıcı yok ve 5 misafir