son hız?

Forum kuralları
Forumlarımızda siyasi, dini yada toplumun hassasiyeti bulunan konulara değinmek yasaktır.

son hız?

İleti yonetici » 25 Eyl 2006, 00:43

"Boy önemli değil, önemli olan işlevi!" bu sözü duymayanınız kalmamıştır hızda öyle bir şeydir. 140'tan sonraki hız işlevsiz, verimsiz ve yüksek maliyetlidir. Nispeten hızlı araç kullanırım ama takip, sollama ve dönüş mesafelerim tamamen usulüncedir. Şöyle gaza bastımmı 5-10 dakika hızlı gidemeyeceksem hiç uğraşmam. Gaza sonuna kadar bastığımı hiç öyle hatırlamıyorum. Ben araba kullanırken kimse yanımda kıvranmaz ve uyarma ihtiyacı hissetmez. Yolun trafik akışına uyarım boşluk görürsem değerlendirip aralarda hızlanabilirim o kadar, önümdeki kuyruğu sellektörle dürtükleyip durmam. Otoyola çıktığımda 15 dakika kadar en fazla 100-120km ile giderim kendimi yola biraz alıştırdıktan ve arabayı biraz denedikten sonra hızlanırım. Çünkü şehir içinde araç sürerken arbanın yüksek hızda ortaya çıkabilecek bazı sorunlarınıda farketmemiş olabilirsiniz. Sonuçta feliciayı 1 kere 165km ye fabiayıda 180'e zorladım ikiside zaten fabrika değerleri olan bu rakamlarda ne yapacağını şaşırmış halde gidiyorlardı rüzgar püfff dese tekerlerkleri yerden kesilecek. Her ne kadar 8 de 8 kamyoncu suçlu olsada kamyona ortadan vurmuş biri olarak bir arabanın nasıl olupta 30-40 metrede DURAMADIĞINI öğrenmiş oldum çok faydalı bir kazaydı benim için.
 
Kullanıcı avatarı
yonetici
Mesaj Panosu Yöneticisi
Mesaj Panosu Yöneticisi
 
İleti: 525
Kayıt: 01 Ekm 2003, 21:55
Ad Soyad: Skodam Yöneticisi
Nereden: İstanbul (And.)

İleti serdar5306 » 14 Ekm 2006, 12:05

StarARKADAŞLAR BENDE 2005 FABİA COHİCE 101 BG VAR ARACIM RAHATLIKLA 200 GÖRÜYOR ZORLAYINCA 220 YAPIYOR FAKAT DEVİR GÖSTEGESİ KIRMIZIYA GELİYOR 1600 CC ARAÇLARA RAHATLIKLA KAFA TUTUYOR AMA KENDİNE GÜVENMEYEN BU KADAR HIZ YAPMASIN BEN ALIŞTIM ARTIK YER ANKARA- EŞKİŞEHİR YOLU


 

2005 FABİA CHOİCE 101 BG SİYAH
serdar5306
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 83
Kayıt: 14 Ekm 2006, 11:41
Ad Soyad: SERDAR
Nereden: Ankara
Arabanız: FABİA COHİCE 2005

İleti YNG_1968 » 16 Ekm 2006, 16:59

Benim Fabia Choice ile de bir kere 210 yapmıştım ve açıkçası beni çok fazla korkutmamıştı. Ama gereksiz sürat yapmama konusunda arkadaşlara katılıyorum.  Merak ettiğim birşey var benim aracın altında Bridgestone Turanza ER30 195*50*R15 82V lastikler var (Fabrika çıkışı) Biliyorsunuz "V" sembolü lastikte max 240 Km hızı belirtir. Şimdi bu aracın fabrika verilerine göre son hızı 185 ise neden üretici araca böyle ultra performans lastiği takıp boşuna masrafa girsin. Siz ne dersiniz
YNG_1968
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 16 Ekm 2006, 16:47

İleti irfant » 16 Ekm 2006, 18:40

Yüksek motor gücüne sahip otomobiller, bu yüksek gücü yere aktarabilmek ve yüksek süratlere çıkabilmek için performans lastiklerine ihtiyaç duyar. Bu tür lastikler V, W, Z gibi daha yüksek hız serisine sahip lastiklerdir. Bu lastikler, yola daha iyi tutunmayı sağlayan özel kauçuk karışımlarına sahiptir. Yani kaymaya karşı daha emniyetlidirler.
 

Wink
irfant
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 01 May 2006, 15:25
Nereden: İstanbul (And.)
Arabanız: Fabia 1.2 TSI DSG 2011

İleti irfant » 16 Ekm 2006, 19:24

Fren ve virajda yere tutunma konusundaki emniyete düşük hızlarda da gerek vardır!
irfant
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 01 May 2006, 15:25
Nereden: İstanbul (And.)
Arabanız: Fabia 1.2 TSI DSG 2011

İleti sainz » 16 Ekm 2006, 19:57

Bildiğim kadarıyla V dediğiniz hız endeksi 180-240 km/s süratleri kapsıyor.
İYİ şoför, herhangi bir durumda, iki şoförden birinin durması, ya da yavaşlaması gerekiyorsa, 'Hak, kural' falan demeden, ilk davranan, arabasının kaderini başkasına bırakmayandır.
Kullanıcı avatarı
sainz
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1460
Kayıt: 26 Eyl 2006, 15:33
Ad Soyad: Uğur AKAR
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: SEAT Ibiza 1.2TSI DSG N

İleti YNG_1968 » 16 Ekm 2006, 23:47

Tamam işte, madem son hız kadranda 240 göstersede, aslında 185 ise (yanılma payı nedeniyle) neden hız sembolü daha düşük lastik koymamışlar mesala "H" gibi. H= 210 Km, U=200 Km, T= 190 km'leri simgeliyorlar demekki max hızı 185 olan bir otomobile (Fabia 101 Hp) çok rahat T,U,H serilerinden bir lastik takılabilir. Hatta aynı sınıftaki bir çok araçta bu serilerden lastik bulunuyor. Mesela Palio kullanmıştım ben ve T serisi lastik vardı üzerinde."V" sınıfı bi lastik ile "T" sınıfı, hatta "H" sınıfı lastik arasında baya bi fiyat farkı var. Sonuçta ya adamlar hesabını bilmiyor yada Fabia 220-240 Km hızlara ulaşabiliyor. Tabii ben diğer Fabialarda hangi sınıf lastik kullanılıyor bilmiyorum ama en azından benim ki fabrika çıkışı "V" hız endeksli lastikle geldi... 


  
YNG_1968
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 16 Ekm 2006, 16:47

İleti yonetici » 17 Ekm 2006, 01:31

Olaya çok dışarıdan bakmışsınız güç yürekten gelir arabanın yüreğide motorudur ayakkabılarına bakıpta yüreği hakkında fikir yürütürseniz yanlış olur. Eşşeğe altın semer vursanız eşşek yine eşektir. Arabanıza gidin dünyanın en kral lastiğini takın maksimimum süratini taş çatlasa 5-10 km/s yukarı çekersiniz. Ayrıca hız endeksi sadece hızı değil lastiğin katlanabileceği yüküde gösterir. Yani Fabiaya takılan lastik yük durumundan dolayı güvenli 240km/s yi değil anacak maksimum sürati olan 185 km/s yi sağlıyor olabilir. Lastiğimin hız endeksi 240km/s demekki 240 yaparım demek bence çok ilkel bir mantık yürütme biçimi.

Kullanıcı avatarı
yonetici
Mesaj Panosu Yöneticisi
Mesaj Panosu Yöneticisi
 
İleti: 525
Kayıt: 01 Ekm 2003, 21:55
Ad Soyad: Skodam Yöneticisi
Nereden: İstanbul (And.)

İleti yavuz günaydın » 17 Ekm 2006, 11:51

2002  model  1,4  benzinli  68  beygir  arabamla  aldığım  ilk  gün 170'i  gördüm  devir  4500  .. sizce  normalmi


 

yavuz günaydın
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 17 Ekm 2006, 11:34

İleti YNG_1968 » 17 Ekm 2006, 12:53

[quote="?"]

Olaya çok dışarıdan bakmışsınız güç yürekten gelir arabanın yüreğide motorudur ayakkabılarına bakıpta yüreği hakkında fikir yürütürseniz yanlış olur. Eşşeğe altın semer vursanız eşşek yine eşektir. Arabanıza gidin dünyanın en kral lastiğini takın maksimimum süratini taş çatlasa 5-10 km/s yukarı çekersiniz. Ayrıca hız endeksi sadece hızı değil lastiğin katlanabileceği yüküde gösterir. Yani Fabiaya takılan lastik yük durumundan dolayı güvenli 240km/s yi değil anacak maksimum sürati olan 185 km/s yi sağlıyor olabilir. Lastiğimin hız endeksi 240km/s demekki 240 yaparım demek bence çok ilkel bir mantık yürütme biçimi.

[/QUOTE]
 

Ben mutlaka öyledir demiyorum ama anlayamadığım yada anlatamadığım bir şey var; Siz bir otomobil üretiyorsunuz ve diyorsunuz ki bu araç max. 185 Km hız yapar ve bu hızı 475 kg max yük ile yapar. Araca takacağınız lastiği seçerken ne yaparsınız yük endeksi "82" olacak ve hız endeksi 185 üzeri olan lastikleri bulur arasından size en uygun olanını araca takarsınız. Öyle değil mi?  Şimdi yük endeksi "82" olan, hız endeksi "T" (max 190 Km),"U" (max 200) olan lastiklerden birini seçmeyipte araca neden "H" veya "V" hız endeksinde lastik takarsınız (bu arada bunu üretici takıyor kullanıcı değil !) Nereden bakarsanız bakın bu lastikler arasında, 4 lastikte 150 ile 200 YTL'ye yakın maliyet farkı var. Üretici ya aracın 475 kg max yük ile 185 Km'nin üzerine çıkabileceğini düşünüyorShocked yada boşa para harcamaktan hoşlanıyor.LOL  
YNG_1968
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 16 Ekm 2006, 16:47

İleti irfant » 17 Ekm 2006, 13:04

Acaba Fabia Choice Avrupa'da  dağıtılan modellerinde de aynı lastiği mi kullanmış? Hep söyleniyor ya, Skoda'lar Türkiye için farklı lastik, jant ve yükseklikte geliyor diye!
 

Bence araca değer ve emniyet katması için konumuş bu lastikler! Bir çok deneyimli müşteri, araç alırken lastiklere çok dikkat eder.
irfant
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 01 May 2006, 15:25
Nereden: İstanbul (And.)
Arabanız: Fabia 1.2 TSI DSG 2011

İleti irfant » 17 Ekm 2006, 13:09

Nette bir tarama yaptım. Turanza ile Avrupa'da satılmış Fabia Choice bulamadım.
 

Bize mahsus bir durum olabilir.   Ying%20Yang
irfant
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 01 May 2006, 15:25
Nereden: İstanbul (And.)
Arabanız: Fabia 1.2 TSI DSG 2011

İleti yonetici » 17 Ekm 2006, 13:17

[quote="YNG_1968"]Nereden bakarsanız bakın bu lastikler arasında, 4 lastikte 150 ile 200 YTL'ye yakın maliyet farkı var.[/QUOTE]


 

Siz bu maliyeti yanlış hesaplıyorsunuz güncel fiyat listelerine bakıyorum lastikler arası hız farklarının fiyata olan etkisi 10-15 YTL yi asla geçmiyor. Ayrıca binlerce lastik alan bir otomobil fabrikası için tüm lastikler yeterince ucuza gelmektedir. Lastik üreticileri tüm hız sınırlarında lastik üretmezler eliniz mahkum T'den H'ye yada V'ye atlamanız gerekir.
Kullanıcı avatarı
yonetici
Mesaj Panosu Yöneticisi
Mesaj Panosu Yöneticisi
 
İleti: 525
Kayıt: 01 Ekm 2003, 21:55
Ad Soyad: Skodam Yöneticisi
Nereden: İstanbul (And.)

İleti tom ripley » 17 Ekm 2006, 14:25

Bu durum bir pazarlama tekniği... Araç üzerine takılan yüksek performanslı bir lastiği, fabrika çıkışlı olduğu için ucuza almış oluyorsunuz. Choice bir "action" modeldir, yani arabanın bazı ekstra donanımlarının fabrikada montajlanması ve ucuza mal edilmesi amaçlanır. Aracın albenisi arttırılır, fiyatı düşük tutulur. Yüce Oto'nun o dönemde yayınladığı basın bülteninde, Choice modeline eklenen donanımlarının 4,200 YTL olan değerinin, alıcıya 730 YTL olarak yansıtıldığı belirtiliyordu. Aynı dönem satılan Special donanım seviyesindeki araçta 14" jant ve buna uygun lastik vardı, ancak hız endeksini hatırlamıyorum ama eminim daha düşük bir hız endeksine sahiptir... Ben stokta kalan son araçlar için yapılan bir kampanyadan almıştım Choice modelini ve enteresandır, daha düşük donanımlı Special modeli ile aynı fiyata almıştım aracı.

Goodyear liste fiyatlarına göre 195/50/15 lastiklerde fiyatlar şöyle;
82V lastikler (240km): en ucuz 216, en pahalı 246 YTL
82H lastikler (220km): en ucuz 182, en pahalı 193 YTL
82T lastikler (190km): en ucuz 149, en pahalı 170 YTL

Bu ebatta tüm çeşitler 82 (max 475 kg) ağırlık endeksinde...
tom ripley
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 19 Tem 2006, 20:16

İleti YNG_1968 » 17 Ekm 2006, 15:04

[quote="tom ripley"]Bu durum bir pazarlama tekniği... Araç üzerine takılan yüksek performanslı bir lastiği, fabrika çıkışlı olduğu için ucuza almış oluyorsunuz. Choice bir "action" modeldir, yani arabanın bazı ekstra donanımlarının fabrikada montajlanması ve ucuza mal edilmesi amaçlanır. Aracın albenisi arttırılır, fiyatı düşük tutulur. Yüce Oto'nun o dönemde yayınladığı basın bülteninde, Choice modeline eklenen donanımlarının 4,200 YTL olan değerinin, alıcıya 730 YTL olarak yansıtıldığı belirtiliyordu. Aynı dönem satılan Special donanım seviyesindeki araçta 14" jant ve buna uygun lastik vardı, ancak hız endeksini hatırlamıyorum ama eminim daha düşük bir hız endeksine sahiptir... Ben stokta kalan son araçlar için yapılan bir kampanyadan almıştım Choice modelini ve enteresandır, daha düşük donanımlı Special modeli ile aynı fiyata almıştım aracı.

Goodyear liste fiyatlarına göre 195/50/15 lastiklerde fiyatlar şöyle;
82V lastikler (240km): en ucuz 216, en pahalı 246 YTL
82H lastikler (220km): en ucuz 182, en pahalı 193 YTL
82T lastikler (190km): en ucuz 149, en pahalı 170 YTL

Bu ebatta tüm çeşitler 82 (max 475 kg) ağırlık endeksinde...
[/QUOTE]
 

Teşekkürler bu bilgi doyurucu oldu. Smile 

 

İrfan senin söylediğin de doğru olabilir, yani Türkiye'ye giren modellerinde bu ebat lastikler kullanılmış olabilir.
YNG_1968
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 16 Ekm 2006, 16:47

İleti Felicia Glx-i » 29 Ekm 2006, 03:04

çekene kadar 190 a kadar düştüm. Araba çok savruluyor. Babamda octavia elegance var onunla 220 yi gördüm balikesir ayvalik yolunda havalani gibi bir yol var 6 şeritli orada yaptim bu hizi inanin octaviada sarsilma bile yoktu ama fabia öyle değil arada fazla bir kg araliğida yok neden böyle anlamadim. (edit : Fabia 1.4 TDI)

aynen teyitliyorum yolu sarı mıcır lont asfalt bende ilk o yolda 150 ye çıkmıştım
Felicia Glx-i
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 16 Ekm 2006, 02:07

İleti hakanerdogan » 31 Ekm 2006, 21:33

hani diyorsunuz ya benim araba 180 veya 200 gibi hızları geçemiyor diye... aslında size farkettiğim bir şeyi anlatayım. nispeten düz yolda benim 1.4 TDI 80 bg fabiam 5. viteste 2000 d/d de 80 km gibi bir hıza ulaşıyor. e arabanın devir saati 6000 e kadar gidiyor. 2000 de 80 basan 6000  de orantı kurarsanız 240 basar değil mi??? yani aracı 6000 d/d ye çıkarırsan basar ama tehlikeli olur o başka. fabrika kadrana o sürati koyduysa o devri yazdıysa o 240 km/s lik lastiği de aslanlar gibi takacak... yanlışmıyım???????
hakanerdogan
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1297
Kayıt: 28 Haz 2006, 17:08

İleti gbasara » 01 Kas 2006, 10:36

sevgili hakan,
2000 devirde 80 giden aracın 6000 devirde 240 yapması göreceli bir kavram değildir. yani, tüm dişli çapları aynı olsaydı bu geçerli olurdu. ama vites oranlarını belirleyen dişli çapları aynı devirlerde aynı dönmesine rağmen ilettiği dönüş uzunluğu nedeniyle bağlı olduğu sisteme farklı hızlar verir. bunu bisikletlerin viteslerinden daha iyi anlayabilirsin. pedal kısmını en küçüğe, arka teker dişlisini de en büyüğe aldığında ne kadar çevirirsen çevir çok hızlı gidemezsin. işte bu tork olayıdır. itici güç var ama hız yok, hız yok ama çekiş gücü (tork) var. araç yokuş yukarı taşıdığı yükü daha rahat çeviriyor. dizellerin de tork konusundaki avantajı burdan geliyor.
gbasara
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 71
Kayıt: 19 Haz 2006, 17:00

ÖncekiSonraki

Fabia



Kimler çevrimiçi

Bu forumu görüntüleyenler: Kayıtlı kullanıcı yok ve 2 misafir