son hız?

Forum kuralları
Forumlarımızda siyasi, dini yada toplumun hassasiyeti bulunan konulara değinmek yasaktır.

son hız?

İleti hakanerdogan » 02 Kas 2006, 21:11

ya ama sayın gbasara tam olarak ne demek istediğinizi anlayamadım... yani 5.viteste 2000 d/d de 80 giden aynı yolda aynı koşullarda aynı viteste şayet 6000 d/d de 240 km/s hıza ulaşmaz mı demek istediniz? merak ettim yani değişik bi konuya dokundunuz açarsanız bilgileneceğim. teşekkür ederim.
 
hakanerdogan
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1297
Kayıt: 28 Haz 2006, 17:08

İleti gbasara » 03 Kas 2006, 10:23

şöyle söyleyim, 2000 devirde 80km hıza çıkmak için geride dört vites kullandın.yani ilk 80 km hıza beş adımda geldin. bu ilk 80 km hıza sadece beşinci vites ile gelebilseydik 240km hıza da çıkabilirdik.
 

80km hızdan sonra deviri 4000'e çıkar hızın belki 110-120 olur. 5000' geldiğinde 130-150 arası, ve de 6000' geldiğinde artık 150-180 gibi ya da en fazla 190-200 gibi bir hıza ulaşırsın.

 

ve bir soru, dördüncü viteste 2000 devirde 60km hız yaptığında bunu 6000 devire getirip 180 yapabilir misin?

 

krank milinin yani ilk motor hareketinin dönüş sayısı olan devir hızı, tekerlere baskı balata bağlantısı ve vites dişlileri ile farklı hızlarda iletilir. amaç, gerekli torku her koşulda sağlamak. o yüzden birinci vites ile kalkış yapıyor saonra vitesleri büyüterek (çaplarını küçülterek) ilerliyoruz. eğer bahsettiğin hıza ulaşmak istesek mutlaka -aracın kapasitesiyle doğru orantılı olarak- altıncı vitese ihtiyacımız olurdu.
gbasara
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 71
Kayıt: 19 Haz 2006, 17:00

İleti sainz » 03 Kas 2006, 17:30

Arkadaşlar,
Bazılarınızın yazdıklarında okuduğum birşey var, o da şu: Benim arabamda 240 kadran var. Fabrikanın size verdiği verilerden yola çıkmalısınız, kadranda yazandan değil. Gösterge tabloları tek tip üretilip en alt motor gücüne sahip modelden en üst motor gücüne sahip modele kadar aynısı kullanılıyor bazı üreticiler tarafından. Skoda' da da durum böyle mi tam olarak bilemiyorum. Mesela BMW 3.16i modellerinin kadranında da son hız olarak 240 km/s görülür ancak fabrikanın vediği teknik verilere bakarsanız 175-180 km/s gibi bir son hız görürsünüz. Yokuş aşağı ve arkadan rüzgar alarak hadi 200-210 km/s hızı bulursunuz. KAldı ki aynı kadranı 3.25xi modeli için de kullanıyorlar. Meseleyi sadece kadranla değerlendirmek yanlış olur diye düşünüyorum. Kadrana bakıp da 240 km/s hızı bulabilmek için nice BMW 3.16i motorlarını patlatanlar var ülkemizde.
İYİ şoför, herhangi bir durumda, iki şoförden birinin durması, ya da yavaşlaması gerekiyorsa, 'Hak, kural' falan demeden, ilk davranan, arabasının kaderini başkasına bırakmayandır.
Kullanıcı avatarı
sainz
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1460
Kayıt: 26 Eyl 2006, 15:33
Ad Soyad: Uğur AKAR
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: SEAT Ibiza 1.2TSI DSG N

İleti hakanerdogan » 03 Kas 2006, 20:44

şimdi sayın gbasara 1.vites dişlisi 5.3.4.2. vites dşlilerinden büyük mü? yani vites küçükken dişli çapı daha mı büyük??? e 1.viteste 3000 d/d de örneğin 35 km/s ile gidiyorsak, 5.viteste 3000 d/d de 110-120 yapıyoruz? mantıken 5.vites dişlisinin büyük olması gerekmez mi? bide üstteki yazınız için teşekkür ederim devir-hız konusundaki. şimdi gerçekten anladım... sadece bir vites yok doğru söylüyorsunuz... o hıza çıkana kadar bi çok dişli atlatıyoruz bunu düşünemedim de şu dişli boyu davası kafamı yine karıştırdı... ama haklı olabilirsiniz hatırladığım kadarıyla eskiden bisikletimde ön vites sabit iken zincirin arka tarafındaki dişliyi küçülttükçe sertlik artıyor aynı çevirişde daha hızlı gidiyordum... tekrar bilgilendirirseniz sevinirim. sizinde kafanızı şişirdim kusura bakmayın.
hakanerdogan
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1297
Kayıt: 28 Haz 2006, 17:08

İleti gbasara » 04 Kas 2006, 10:43

yoo böylesi olması gereken, bilgiçlik yapmadan paylaşırsam mutlu olurum..
 

dişli çapı küçüldükçe dişlinin dönüş sayısı artacağından hız artar. motordan gelen hareketin 1 kez dönüş çevresini 100 birim uzunluk kabul edelim. çemberin çevresi gibi. vites dişlisinin de 10 birim uzunluk. 100 birim uzunluk bir kez dönüp aynı noktaya geldiğinde bağlı olduğu 10 birim uzunluktaki dişli 10 kez dönmüş olacak. başladığı noktaya on kere daha fazla gelecek. bağlı olduğu mili de 10 kere daha fazla çevirecek. tersi olsaydı ana hareket bir kez döndüğünde vites dişlisi daha ilk turunu tamamlamamış olacaktı.

 

işte en güzel örnek bisikletler. pedal kısmını en büyüğe arka dişliyi de en küçüğe alırsan bir kez pedal çevirdiğinde arka dişli 3-4 kez dönüyor., hız artıyor. tam tersinde sen defalarca pedalı tur döndürüyorsun ama hızlı gitmiyor.
gbasara
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 71
Kayıt: 19 Haz 2006, 17:00

İleti hakanerdogan » 04 Kas 2006, 13:15

bilgiçlik yapmak değildi amacım farkında olmadan yaptıysamda sizden çok çok özür dilerim. sadece kafamdaki soruları bilen birine danıştığımı düşünüyorum ve bu soru işaretlerini silmeme yardımcı olduğunuz için teşekkür ederim.

hakanerdogan
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1297
Kayıt: 28 Haz 2006, 17:08

İleti gbasara » 06 Kas 2006, 11:03

sevgili hakan
"bilgiçlik yapmadan" sözüm kendim için, asla sana değil. yani bir konu hakkında tek bilen gibi kasılmak istemem. bildiğim şeyi abartmadan yazıp yardımcı olabilirsem mutlu olurum. ne de olsa ben bir ombudsman değilim. lütfen ilgi duyduğun soruları bizimle paylaşmaya devam et.
gbasara
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 71
Kayıt: 19 Haz 2006, 17:00

İleti hakanerdogan » 07 Kas 2006, 20:43

paylaşırsam ı yanlışlıkla yazdığınızı sanmıştım. özür dilerim. şimdi gerçekten karakterinize saygı duyuyorum beni bağışlayın... tabiki de paylaşacağız sonuçta ortak bir noktamız var aynı arabalara biniyoruz hayatımızın büyük bir kısmı hepimizin aynı araçlarda geçiyor. yanlılş anlamamdan ötürü tekrar özür ...
hakanerdogan
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1297
Kayıt: 28 Haz 2006, 17:08

İleti ünsal » 07 Kas 2006, 21:09

       biz bir aileyiz arkadaşlar    .....Thumbs%20Up.....
AUDİ A3 1.6
Kullanıcı avatarı
ünsal
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 239
Kayıt: 07 May 2006, 16:21
Ad Soyad: ünsal gündogdu
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: Audi A3

İleti emirkaansbp » 06 Arl 2006, 16:30

:D komiksiniz komik. arkadaşlar bu gösterge resimlerinden hergün çeker gönderirim size. serviste bilgisayarlı kontrolde gösterge kontrolü yap dediğimizde zaten 220 yi gösteriyo araba durduğu yerde..resim gösteren arkadaşlar seyir halinde olduklarınıda gösteren resimler çeksin:) şaka yapıyorum. saçmalamayın....bende fabia choice var 101 hp. honda focus 1.6 arabalar hikaye geliyo bana. sadece 106 gti ı geçemiyorum..3. viiteste uzuyo....:) ben ankara kayseri yolunda 220 gördüm ama motor gaz kesmeye yakın oluyor.....ve maliyetide fazla. 120 yle gitseniz 1/3 benzin yalkarsınız. bu arada fabianın en ekonomik hızı 120-125 arası. yol bilgisayarı olanlar denesin. arabamda açık hava filitresi, steel sport egzoz ve spor yay var... arabam sadece 4 cm yüksek yerden... bu hızı ve viraj alışınızı inanılmıyacak kadar etkiliyor. ankara kayseri yolunda 170 le alamayacağım viraj yok (elmadağ hariç) bu arada sürekli 90 kilometreyle süren birinin -dur bakayım bu kaç yapıyo? diye arabaya asılıp 200 görmesi imkansız.motor sağırdır ve uzun süre performanslı sürdüğünüzde 220 gibi bir rakama rahatça ulaşabilirsiniz.... bu arada cçip taktıran arkadaşlardan yakıt durumları hakkında bilgi alabilirsem çok sevinicem...ne kadar yakıyor?:D 
emirkaansbp
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 04 Arl 2006, 01:24

İleti irfant » 06 Arl 2006, 16:49

Arabanızı cidden merak ettim, bu kadar meraklı biriyseniz fotoları da vardır arabanın. 4 cm yükseklik çok iddialı.
 

Foruma eklerseniz harika olur!
irfant
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 01 May 2006, 15:25
Nereden: İstanbul (And.)
Arabanız: Fabia 1.2 TSI DSG 2011

İleti emirkaansbp » 06 Arl 2006, 17:02

arabanın karteli 4 cm yüksek .... spor yay taktır senin arabanda öle olur ama esnemiyo. at arabası gibi şehir içinde....tamam bi  ara çeker eklerim foruma
emirkaansbp
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 04 Arl 2006, 01:24

İleti irfant » 06 Arl 2006, 17:22

Güle güle kullan! Merakla fotoları bekleriz...   Clap


 

Zira foto herşeydir! Wink
irfant
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 01 May 2006, 15:25
Nereden: İstanbul (And.)
Arabanız: Fabia 1.2 TSI DSG 2011

İleti YNG_1968 » 06 Arl 2006, 17:43

[quote="emirkaansbp"]:D komiksiniz komik. arkadaşlar bu gösterge resimlerinden hergün çeker gönderirim size. serviste bilgisayarlı kontrolde gösterge kontrolü yap dediğimizde zaten 220 yi gösteriyo araba durduğu yerde..resim gösteren arkadaşlar seyir halinde olduklarınıda gösteren resimler çeksin:) şaka yapıyorum. saçmalamayın....bende fabia choice var 101 hp. honda focus 1.6 arabalar hikaye geliyo bana. sadece 106 gti ı geçemiyorum..3. viiteste uzuyo....:) ben ankara kayseri yolunda 220 gördüm ama motor gaz kesmeye yakın oluyor.....ve maliyetide fazla. 120 yle gitseniz 1/3 benzin yalkarsınız. bu arada fabianın en ekonomik hızı 120-125 arası. yol bilgisayarı olanlar denesin. arabamda açık hava filitresi, steel sport egzoz ve spor yay var... arabam sadece 4 cm yüksek yerden... bu hızı ve viraj alışınızı inanılmıyacak kadar etkiliyor. ankara kayseri yolunda 170 le alamayacağım viraj yok (elmadağ hariç) bu arada sürekli 90 kilometreyle süren birinin -dur bakayım bu kaç yapıyo? diye arabaya asılıp 200 görmesi imkansız.motor sağırdır ve uzun süre performanslı sürdüğünüzde 220 gibi bir rakama rahatça ulaşabilirsiniz.... bu arada cçip taktıran arkadaşlardan yakıt durumları hakkında bilgi alabilirsem çok sevinicem...ne kadar yakıyor?:D [/QUOTE]
 

 

Bende de aynı Fabia'dan (Choice) var o senin söylediğin hızlara daStar 2 kere çıktım ama sorun şu ki; gerçek hızın aslında kadranda görünen hız değilde, %10-15 arası daha düşük hız olduğuDisapprove. Araçlarda kadran hatalarının olduğu gerçeği... Ama kesinlikle çok özel bir araç 101 Hp fabiş. Ayrıca ben de merak ettim şu 4 cm'lik Fabiş'i resimlerini en kısa sürede bekliyoruz Wink 
YNG_1968
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 16 Ekm 2006, 16:47

İleti emirkaansbp » 06 Arl 2006, 18:14

ben arabama fabiş değil çükütay diyorum ama neyse... tmm arkaaşlar göstericem. resmi var ama 4 cm yüksek olduğunu anlamazsınız yandan çekilmiş hali çünki ama isterseniz onuda gönderirim
.... alttan resmini çekmem gerekiyor..... şu an çok kirli bu gün çekmem. karizması bozulur. bu arada hiç bodykit yok. gösterişli şekil bir araba beklemeyin hayal kırıklığına uğrarsınız...
emirkaansbp
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 04 Arl 2006, 01:24

İleti YNG_1968 » 06 Arl 2006, 18:55

[quote="emirkaansbp"]ben arabama fabiş değil çükütay diyorum ama neyse... tmm arkaaşlar göstericem. resmi var ama 4 cm yüksek olduğunu anlamazsınız yandan çekilmiş hali çünki ama isterseniz onuda gönderirim
.... alttan resmini çekmem gerekiyor..... şu an çok kirli bu gün çekmem. karizması bozulur. bu arada hiç bodykit yok. gösterişli şekil bir araba beklemeyin hayal kırıklığına uğrarsınız...
[/QUOTE]
 

LOLLOLLOL
YNG_1968
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 16 Ekm 2006, 16:47

İleti ünsal » 06 Arl 2006, 21:29

vay beee....
AUDİ A3 1.6
Kullanıcı avatarı
ünsal
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 239
Kayıt: 07 May 2006, 16:21
Ad Soyad: ünsal gündogdu
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: Audi A3

İleti vozel » 07 Arl 2006, 15:35

[quote="gbasara"] sevgili arkadaşlar,
lütfen bu son hız konusunu çok fazla rekabete açmayalım. bakarsınız içimizden biri daha yüksek hız fotoğrafı için yola çıkar ve sonu kötü biten bir olay gelir başına.

çok küçük bir dalgınlık, saniyeden bile küçük bir anda yola bakmayışımız ve çok küçük bir sürüş bozukluğu hayatımıza neden olabilir.

 

lütfen o hızlarda "zınk" diye durdurulduğunuzu düşünün. çarpmadan ziyade bu etki ile insan ölür. kaza olduktan sonraki görüntüleri bir canlandırın kafanızda. ne çok pişmanlık duyarsınız. bu hızlar ancak, yüksek lükse sahip motor hacimleri büyük ağır arabalar için bile tehlikeli. çarpışma testleri 60 km/sa hızlarda yapılıyor.sonuçlar ortada. bunun bir de 160km olduğunu düşünürseniz ne hava yastığı ne emniyet kemeri bir işe yarar.

 

lütfen hayati sorumluluklarımızı, ailelerimizi düşünelim, çünkü buna hakkımız yok!!
[/QUOTE]

kesinlikle katılıyorum sana. gereksiz bir konu bu bence kimseyi rekabet ortamına sevk etmemeli. isteyen istediği hızı yapsın onun bileceği ama bu kimsenin övünerek anlatacağı bir durum değil.

vozel
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 10 Kas 2006, 16:46

ÖncekiSonraki

Fabia



Kimler çevrimiçi

Bu forumu görüntüleyenler: Kayıtlı kullanıcı yok ve 15 misafir