Yasal acıdan ne yapabilirim

Forum kuralları
Forumlarımızda siyasi, dini yada toplumun hassasiyeti bulunan konulara değinmek yasaktır.

Yasal acıdan ne yapabilirim

İleti elekci » 29 Arl 2007, 14:04

Arkadaşlar valla konuyla ilgili bir bölüm bulamadığım için buraya actım konuyu.
İyi günler. Sizeden bir konu hakkında görüş almak istiyorum.vaktiniz almamak için en kısa haliyle aktarmaya çalışacagım.
.
1 yani bir araç satın aldım eylül ayında (skoda fabia)
2 aracı üzerime aldım
3 aaracın 11.ayda muayenesi bitti
4 ben istanbulluyum ve araçta 34 plaka fakat ben kayseride okuduğum için buraya getirdim aracı.
5 aracı kayseride muayneye soktum ve ruhsattaki motor no.nun yanlış yazıldığı ortaya çıktı
6 sonra bir sigorta şirketine gidip ek-1 kağıdını doldurdum tekrar muayene istasyonuna gittim ve motor no.yu dogru şekilde tespit ettirdim.
7 ist.a gittiğim zaman teknik belge dahil tüm evraklarla şişli emniyetine tescil birimine gittim ve teslim ettim
8 ertesi gün ruhsatımı almaya gittiğimde cıkmadıgnıı gördüm ve evrakları teslim ettiğim yere gittim.
9 bana görevli polis dediki "bizdeki teknik belgede motor no yazılmamış biz ruhsata faturadan bakarak yazmışız o yüzden faturayı düzelt getir dedi.
10 aracın ilk sahibinin aracı aldıgı yer (ROTA MOTORLU TAŞ. AŞ) kapanmış
11 dağıtımcısına gittim dediler bizim arşiv berabat durumda ordan rotanın yerine acılan yaşar otomotivi aradılar sanırım galerici olmuşlar.
12 onalr bakacaklarını söylediler.
13 benimde vaktim olamdıgı için evrakları bir muameleciye bıraktım kayseriye geri döndüm
14 muameleci 3 defa şişli tescil birimine gitmesine rağmen dosyayı bulamadı.
15 dosya en son evrakalrı teslim ettiğim görevlinin yanındaydı.bana eski faturanın fotokopisini çekmem için faturayı verdi sonra faturayı geri getirdim tekrar dosyanın içine koyup yanına bıraktı.
kısaca ortalıkta artık iki sorun var. hem faturanın aslına ulaşamıyorum onuda geçtim dosyam yok ortalıkta..
şimdi sormak istediğim şu.ben ne yapabilirim. eğer dosyam bulunmaz ise kime ,nereye şikayet edebilirim?
 
elekci
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 27 Tem 2007, 11:45

İleti ErTaN06 » 29 Arl 2007, 14:30

Daha önce aynı sorun bizde de oldu yıllarca düzelttirmeden o şekilde bindik ve daha sonra aracı sattık. Rota A.ş. nin yerine açılan yaşar otomotiv diğer firmanın devamımı? Onların muhasebe arşivi nerde onu biliyomusun ?
ErTaN06
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 66
Kayıt: 30 Nis 2007, 20:51
Ad Soyad: Ertan TEMEL
Nereden: Ankara
Arabanız: 2004 Skoda Fabia Special

İleti slamy » 29 Arl 2007, 15:36

Emmiyette çalışan bir yakın akraba bulacaksınız yapabileceğiniz tek şey o Smile  30 dk hallolur işiniz oda ruhsatın pres de kalma süresi
slamy
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 2
Kayıt: 13 Eyl 2007, 10:47

İleti elekci » 29 Arl 2007, 19:24

arkadaşlar sorun tam anlaşılmadı galiba.  o kısmı bir şekilde halledecektik belki ama artık ortada dosya yok. hani bu ruhsat alırken arşivden cıkartılan dosya var ya o küllü kayıp. kaybedende şişli ilçe emniyette evrakları alan polis memur. ben bu şahsı veya o birimi kime şikayet edebilirim.
elekci
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 27 Tem 2007, 11:45

İleti bekTEŞ » 29 Arl 2007, 20:42

genel müdürlüğe e posta at
bekTEŞ
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 07 Arl 2007, 13:15

İleti elekci » 01 Oca 2008, 14:46

önüme gelen her yere mail attım fakat ne çare. "değerlendirmeye alındı" maili bile gelmedi. bakalım ne olacak bu işin sonu...
elekci
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 27 Tem 2007, 11:45

İleti isnilgiz » 01 Oca 2008, 16:41

Öncelikle devlet işlerinde biraz sabırlı olmak gerekiyor. Sorunu tam olarak da netleştirmen lazım. Eğer işlemlerini tescildeki dosyanın kaybolduğundan dolayı yapamadığından eminsen ilgili tescil birimine dosyanın idarenin kusurundan dolayı kaybolduğunu ve ve bu yüzden gerek zaman gerek malaiyet açısından mağduriyete uğradığını açılayan bir dilekçeyi evrak teslim numarası da almak koşuluyla verirsin. Ayrıca dosya kaybolması nedeniyle yapılamayan ilgili işlemlerin ivedi yapılmasını yapılmıyorsa da her türlü maddi manevi tazminata ilişkin yasal haklarında delil teşkil etmek üzere bunun sebebinin açıklanmasını da iste o dilekçe de. ardından 60 gün içerisinde cevap bekle. Bu süre içerisinde cevap gelmezse bu sorundan dolayı ödemiş olduğun muayen gecikme cezası, Kayseri İstanbul gidiş geliş masrafları, hatta ilgili galericilere yaptığın tüm yolculuk ve ulaşımlara ilişkin masrafları da talep eden dava dilekçesini yaz ver idare mahkemesine. Eğer ilgili polisin kötü niyetli olduğunu veya ilgili tescil biriminin ciddi kusurlu olduğunu düşünüyorsan olayı iyice somutlaştırmak koşuluyla "İçişleri Teftiş Kurulu Başkanlığına" başlıklı bir şikayet dilekçesini de Bakanlığa verebilirsin.   
isnilgiz
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 83
Kayıt: 30 Ekm 2006, 02:10

İleti Aykan DURAN » 01 Oca 2008, 17:50

Sen Notere Git. "Şu Plakalı Vasıtamın Şişli Emniyet Müdürlüğündeki Trafik Dosyasının Kaybolduğu" 'na Dair Bir Taahhütname Yazdır. Sonra Güzel Bir Muameleci Bul ve İşlerini Yürütebilmesi İçin Yine Noterden İş Takibi VekaLeti Ver. Muamelecinede Ruhsat ve Fatura Fotokopisini Bırak. Onlar Gereken İşlemleri Yaparlar ve Dosyanı yeniden açtırırLar. Hiçbir yere Şikayet Etmene Gerek Yok.

Aykan DURAN
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 8
Kayıt: 06 Kas 2007, 02:11

İleti elekci » 01 Oca 2008, 18:29

her ikinizede çok teşekkrü ederim ark.lar. önce kolay olan yolu denerim olmadı isnilgiz ark.ımızın dediklerini yaparım. ama bir sorun var blackmail kardeş. hani normal oalrak nasıl ruhsatı üzerimize alıyorsak aynen o şekilde işlemlere başlamıştım ben bir gün girri ruhsatı ve gerekli evrakalrı bıraktım ertesi gün ruhsatımı almaya gittim böyle bir sorun olunca haliyle işimiz uzadı araya bayram tatili girdi ve bayram tatilinden sonra muameleci dosyayı bulamadı. anlaycagınız tüm evraklar dosyanın içindeydi zaten. dosyayı en son evrakları temslim alan polisin elinde gördüm. tek kanıtı dosyayının içinden çıkarıp fotokopisini çekmem için verdiği faturanın fotokopisi. muameleci yılbaşında sonra bir durulsun ortalık dedi sonra gider tekrar bakarım dedi. çok kalabalık heralde bir yerlerde kaldı dedi. 3 hafta sonra ist.a gideceğim. o zamana kdr bulunmazsa bir kerede  kendim giderim sözlü olarak şikayetimi bildiririm gerekli ilgiyi göstermezlerse o zaman işlemlere başlarım.
elekci
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 27 Tem 2007, 11:45

İleti sungurlulu73 » 02 Oca 2008, 01:35

[quote="slamy"]Emmiyette çalışan bir yakın akraba bulacaksınız yapabileceğiniz tek şey o Smile  30 dk hallolur işiniz oda ruhsatın pres de kalma süresi [/QUOTE]  saçmalama kardeşim ne alakası var emniyetteki yakınla.oradaki memur arkadaşım sana doğru olan yolu göstermiş aracın faturasının bulunacağı yere yollamış ne güzel. bundan sonra iş sana kalıyo umarım bulursun.böyle lüzumsuz arkadaşlar yüzünden emniyetteki arkadaşların adı çıkıyor.ne gerekiyorsa memur bey anlatmış.senn kalbin bozuk olmasa memleket adam olur.saygılar ayrıca.
sungurlulu73
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 24 Arl 2007, 19:57

İleti elekci » 02 Oca 2008, 13:51

sungurlu kardeşim sen olayı tam anlayamamışın. bu kadar sinirlendiğine göre memurluk var azıcık:D olay işi nasıl halledeceğimizde değil, dosya yok ortada ben değil faturasını çek cumhuriyetinden çıktıgından beri alınan tüm belge ve faturaları getirsemde işe yaramayacak. çünkü artık arabamın ne dosyası var nede benim oraya teslim ettiğim; muayene ve tespit belgesi(ek-1),eski ruhsat,teknik belge..vss, gibi belgeler var ortada.
 
elekci
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 27 Tem 2007, 11:45

İleti elekci » 02 Oca 2008, 13:59

aslında bu tür şeyler benimde tahammülüm yoktur ve şuana kadar minnet duymamışımdır. inanının rüşvet vermeme uğruna ruhsat alırken maltepe-şişli arasını 2 kere git gel yaptım. gidişim 2.5 saat dönüşüm 2 saat sürüyor. hatta sungurlu kardeşime tam cevap olması için yaşadığım bariz bir şeyi anlatayım. aracı almadan önce bir haczi varmı diye dosyasına bakmaya gittim. arşive in dediler. arşivde bir eleman çıktı ,aramızda geçen diyalogu söylüyorum;
 

ben: Abi bir araç varda dosyasına bakmak istiyorum mümkünse

 

memur: kardeşim bunlar gizli belge öyle her önüne gelen bakabilrmi?

 

ben: bakın tam karşıdan geliyorum ve sırf bu dosyaya bakmak için geldim onca yolu ya araçta haciz çıkarsa ne yapacağız aracı şehir dışından alıyorum..

 

memur: o zaman 2 tane malboro light alda gel dedi.

:D

 

diyeceğim o ki sungurlu kardeşim bu işler bu ülkede böyle dönüyor. devamı mı? elbette var.

neyse ben sinirlendim bastım eve geldim lanet okuyarak. aracın rehni vardı kaldırıldıgına dair belgeler falan alındı satış sözleşmesi yapıldı ben ruhsatı üzerime almak için evrakları teslim ettim şişli tescil birimine;

teslim ederken kimi göreyim malboro lightçı abimi gördüm;

sinsice yaklaşıyor herkese bişiler konuşuyor neyse çok geçmedi yanıma geldi koluma girdi bak kardeşim dedi senin iş en az 3-4 gün sürer ama istersen bi kaç saate halledeyim. dedim ki ilk defa almıyorum ruhsat ertesi gün gelip alacağım dedim. "öylemi sanıyorsun" dedi. bende "evet" dedim bastım geldim eve ve ertesi gün gittim aldım ruhsatımı....
elekci
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 27 Tem 2007, 11:45

İleti slamy » 02 Oca 2008, 14:06

biraz işin esprisine yazmıştım bende arkadaşın işi gerçekden zor... ama ne yazık ki üzülerek söylüyorum türkiye nin acı bir gerçeği bu olay...
slamy
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 2
Kayıt: 13 Eyl 2007, 10:47

İleti hetepe » 02 Oca 2008, 15:17

Maalesef bazı gerçeklerin konuşulması , bazılarının hoşuna gitmiyor.Ne yani adam vermek zorunda kaldığı  malboroları da mı söylemeyecek?..Thumbs%20Down
D ü n y a l ı l a r d a n t i s k i n i y o r u m (G.O.R.A.)
Dünya güzel sanıyordum...Kafam güzelmiş....
Kullanıcı avatarı
hetepe
RS
RS
 
İleti: 4253
Kayıt: 24 Arl 2007, 15:26
Ad Soyad: Engin '73
Nereden: Ankara
Arabanız: Fabia 1,4TDI HB '08 80 PS

İleti elekci » 02 Oca 2008, 16:11

hayatımda ik defa alenen rüşvet isteyen birini görünce zaten bi kaç dakika kendime gelmedim. dedim ne oluyoruz ya. bari emniyetin girişine bir liste assınlarda içeri girerken ona göre tedbirimizi alalım.


Tongue


dosya bakma:2 malboro

ruhsat           : 20 ytl (2 saate kalmaz hallederiz)

dosya actırma: müdürün tanıdığı iseniz beleş yoksa yandınız

Tongue
elekci
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 27 Tem 2007, 11:45

İleti sungurlulu73 » 02 Oca 2008, 17:36

haklısınız arkadaşlar istemeyerekte olsa size katılıyorum.ama yılmadan mücadele ederek ve gerekli merciilere durumu anlatarak bu işleri düzelteceğimize inanıyorum uzuuuuuun yıllar alsada Yaşasın dürüstlük diyorum.
sungurlulu73
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 24 Arl 2007, 19:57

İleti elekci » 03 Oca 2008, 03:59

bende inanıyorum ama bi üzerimizde alışmışlık var bu konuda eskiden kalan. rüşvete kayırmaya hayır deriz. yanımızda yapılınca çileden cıakrız ama bir yere gittiğimizde tanıdıgımız varsa ve işlerimiz kolayca halloluyorsa sesimi çıkartmayız. herşeye kendimizden başlamalıyız. şu ana kdr rüşvetle işim olmadı inş. bundan sonrada olmaz. zaten şuna inanıyorum rüşvetle halledeecğim bir iş sonunda mutlaka sarpa sarar. yad başka bir yerden acısı çıkar. devletler zaten fakirlikten veya ekonomik krizlerle çökmez. rüşvetin olduğu heryere mutlaka bela müsibet gelmiştir. amerikanın belkide dünya devi olmasının altında yatan en büyük nedende adalet ve hukuğun çok iyi işlemesidir. herkes görevini bilir. ne fazlasını ne eksiğini yapar. hiç mi yoktur derseniz elbette var ama yasalar ağır cezalar getirdiğinden çok az kişi cesaret eder.
uzattım biraz ama bu konuda oldukça canım sıkılıyor.

aslında zor değil ama hep üst makamlarda bitiyor iş. ne zamanki düsürt insanlar gelir o zaman düzelir. bir kişinin rüşvet aldıgnı ispatlamak kadar kolay birşey yok. yeterki sesimizi duyan birileri olsun.
elekci
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 27 Tem 2007, 11:45

İleti elekci » 31 Oca 2008, 01:44

arkadaşlar tüm işleri hallettim decdim ruhsatım cıkıyor ddiye sevindim ama işte malum ilk baştada yazdıgım şeylerdende göreceğiniz gibi aşırı şansız bir insanım. ruhsatı yine yanlış cıkarmışlar ruhsat parası ceplerinden cıkmasın diye adamlar tipeks ile düzeltme yapıp tekrar soguk damga vurmuşlar.
onceden ben trafik denetleme ve uygulamaya mail atmıştım saolsunlar ilgilendiler. araştırmışlar bugünde aradı bir ark. ve işleminiz yapılmış dedi.
bende ruhsatım cıktı diye geri mail yollamıştım ama okumamışlar sanırım dedim. sonra o tipeksle düzeltilen  kısmı sordum sorun cıkmaz dediler bi sorun olursa gelin çözelim dediler. ben her ihtimale karşı cep numarsını kayıt ettim.
bu arada adamlar cep tel. ile aaradı ya :D beleş ellam:D
elekci
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 27 Tem 2007, 11:45

Sonraki

Fabia



Kimler çevrimiçi

Bu forumu görüntüleyenler: Kayıtlı kullanıcı yok ve 11 misafir