tdı PERFORMANSI

Forum kuralları
Forumlarımızda siyasi, dini yada toplumun hassasiyeti bulunan konulara değinmek yasaktır.

tdı PERFORMANSI

İleti fabia_2008 » 13 Oca 2008, 01:06

TDI PERFORMASNLARI HAKKINDA BİŞİ SORUCAM BENDE TDI FABİA 1.4 80 BEYGİR ALACAKTIM AMA 3 SİLİNDİR OLUŞUNDAN VAZGEÇTİM VE BENZİNLİ 1.4 80HP SEDAN ALDIM SİZCE 3 SİLİNDİR NASIL?

 
fabia_2008
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 13 Oca 2008, 00:23

İleti loveskoda » 13 Oca 2008, 01:10

3 silindir olması daha iyi. Otomobil hem daha az yakıyor hem de performansı daha fazla...


 

Ayrıca otomobil dergilerinden öğrendiğim bir bilgiyi aktarayım: tek sayılı silindire sahip motorlar çift sayılı silindirli motorlardan daha performanslı...

 

Yani 3 silindir, 4 silindirliden    5silindir, 6 silindirliden daha performanslı...(aynı hacimli motorlar)
loveskoda
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 05 Şub 2007, 16:42

İleti fabia_2008 » 13 Oca 2008, 01:13

ama şu bir gerçek değilmi benzinli araç herzaman için tdı lardan daha atak TDI biraz hantal diyebilirim
fabia_2008
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 13 Oca 2008, 00:23

İleti angora » 13 Oca 2008, 01:13

[quote="loveskoda"]3 silindir olması daha iyi. Otomobil hem daha az yakıyor hem de performansı daha fazla...


 

Ayrıca otomobil dergilerinden öğrendiğim bir bilgiyi aktarayım: tek sayılı silindire sahip motorlar çift sayılı silindirli motorlardan daha performanslı...

 

Yani 3 silindir, 4 silindirliden    5silindir, 6 silindirliden daha performanslı...(aynı hacimli motorlar)
[/QUOTE] Benim fabinin silindirinin birini iptal mi etsem acaba?LOL
angora
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 28 Kas 2007, 00:01

İleti loveskoda » 13 Oca 2008, 01:16

[quote="fabia_2008"]ama şu bir gerçek değilmi benzinli araç herzaman için tdı lardan daha atak TDI biraz hantal diyebilirim [/QUOTE]

 

Sizin aracınızın son hızı ve son hıza erişim rakamları daha iyidir.

Ancak TDI ın yapısı gereği yüksek olan torku, güçlü bir çekiş sağlar... TDI tam gaz verildiğinde benzinliyi geçer ancak benzinlinin son hızına TDI erişemez...(aynı motor hacminde araçlar için)...
loveskoda
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 05 Şub 2007, 16:42

İleti fabia_2008 » 13 Oca 2008, 01:21

peki sizin aracınız hangsi TDI mı benzin mi dediğinize katılıyorum tdı güçlü olabilir ama bazı benzinli araçlarda da torklar yüksek olabiliyoSmile
fabia_2008
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 13 Oca 2008, 00:23

İleti loveskoda » 13 Oca 2008, 01:26

[quote="fabia_2008"]peki sizin aracınız hangsi TDI mı benzin mi dediğinize katılıyorum tdı güçlü olabilir ama bazı benzinli araçlarda da torklar yüksek olabiliyoSmile[/QUOTE]
 

Benimki 1.2 benzinli.... Smile

 

benzinlide yüksek tork, aşırı besleme sistemleri (turbo veya kompressör) ile alınabilir.... Bu sistemler sayesinde benzinli motorlar, dizel motor gibi düşük devirde yüksek tork verirler. Ayrıca tüketimleri de genelde düşüktür....

 

Ör: 1.4 16v TSI 170hp
loveskoda
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 05 Şub 2007, 16:42

İleti umt_d » 14 Oca 2008, 15:59

170 hpdir ama 200 tork değildir
umt_d
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 03 Oca 2008, 20:32

İleti irfant » 14 Oca 2008, 16:04

[quote="umt_d"]170 hpdir ama 200 tork değildir [/QUOTE]
 

1.4 TSI 170 beygir motorun torku 240 Nm'dir.
irfant
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 01 May 2006, 15:25
Nereden: İstanbul (And.)
Arabanız: Fabia 1.2 TSI DSG 2011

İleti sainz » 14 Oca 2008, 16:21

[quote="irfant"]1.4 TSI 170 beygir motorun torku 240 Nm'dir.[/QUOTE]

 

Üstelik de 1750 dd/ ile 4400 d/d (bundan tam emin değilim) aralığında sabit olarak o troku kullanıcının hizmetine veriyor.Wink
İYİ şoför, herhangi bir durumda, iki şoförden birinin durması, ya da yavaşlaması gerekiyorsa, 'Hak, kural' falan demeden, ilk davranan, arabasının kaderini başkasına bırakmayandır.
Kullanıcı avatarı
sainz
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1461
Kayıt: 26 Eyl 2006, 15:33
Ad Soyad: Uğur AKAR
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: SEAT Ibiza 1.2TSI DSG N

İleti umt_d » 14 Oca 2008, 16:48

Değildir yazdım değil yazmadım =)
umt_d
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 03 Oca 2008, 20:32

İleti AV-2006 » 14 Oca 2008, 18:57

TSI : Çift şarjlı direkt enjeksiyonlu motor.Golf ,Jetta grubu fiyatlar 45.000-55.000 ytl arası,yakıt Tüketimleri;1.4 TSI 140hp (Şehiriçi 9,2lt/100km; Şehirdışı 5,7lt/100km)
1.4 TSI 170hp (Şehiriçi 9,6lt/100km; Şehirdışı 5,9lt/100km)140 hp. gücündeki TSI motor 1500 - 4000 devir arasında 220 Nm. tork üretirken, 170 hp. seçeneğinin ürettiği güç 1750 - 4500 devir aralığında 240 Nm.'dir.ALINTIDIR



 

 

Yine de 1,9 TDI 130 hp 285new/m lik motor tercihimdir..

  • FABİA TDI
Kullanıcı avatarı
AV-2006
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 94
Kayıt: 03 Şub 2007, 14:01
Ad Soyad: hasan murat bilgin
Nereden: Ankara
Arabanız: fabia

İleti SEAHAWK » 26 Haz 2008, 17:33

Olayı TSI-TDI karşılaştırmasına getirip, konunun özü olan 1.4 TDI performansını arka plana itmişiz galiba...
 

Ben de bir 1.4 TDI kullanıcısı olarak (Fabia değilse de Cordoba) görüş bildirmek isterim.

 

Öncelikle Loveskoda'nın belirttiği gerçeği bir kez daha vurgulayalım: 3 SİLİNDİR DEZAVANTAJ YA DA ACİZİYET DEĞİLDİR.

 

1.4 TDI'dan pek hoşlanmayan Autoshow bile, 3 silindirin daha dengeli bir çalışma temposu olduğunu ve 3 silindir sayesinde daha kompakt yapılı bir motor elde edilebildiğini belirtmiştir. Ha şu var; 3 silindir doğal olarak biraz fazla titreşim yaratıyor. Ancak başka başlıklarda da belirtildiği gibi hemen hiçbir TDI'cı bu titreşimden rahatsız değil. Aksine, sesiyle, hissiyle tam bir güven makinesidir 1.4 TDI. Ayrıca gaza asıldığınızda gelen kükremenin hakkını da verir.

 

Yalnız atmosferik benzinli araçlarla kıyaslandığında bilinen artıları olduğu gibi, eksileri de vardır elbet. 

 

Örneğin 1. vites kısa yapısıyla pek keyif vermiyor açıkçası. Ancak araç 2. vitesten itibaren tam anlamıyla bir "TORK ŞOV" yapıyor.Star

 

Kalkışlarda 1. vitesi ustaca kullandığınız sürece sorun yaşamanız pek olası değil. 1. viteste araç birden bire 4000 devir vurabildiği için çok iyi bir zamanlamayla 4000'i geçirmeden, ancak 4000'in altına da bırakmadan vites büyütmek gerekir. Sonrası da zaten yukarıda belirttiğim gibi; araç kendinden emin bir şekilde yüksek süratlere tırmanıyor.Smile

 

2. bir sorun ise rampa kalkışları. Eski aracımız atmosferik benzinliler arasında, yani kendi çapında bir tork canavarı olduğundan (97 Astra 1.6 16V 150 NM tork, 1075 kg ağırlıkBig%20smile) yokuş yukarı bile rahatça kalkış yapardı. Ancak 1.4 TDI'da hacim 1422 cc olduğundan, 800-1200 devir aralığı yeterince tork dolu değil. Haliyle araçta 3 kişi ve 50 kg'ye yakın yük varken aracın en azından 1400 devirin üzerinde olması gerekiyor yokuş yukarı kalkış yapabilmek için. Yani yarım debriyaj şart. Tabii bu da kabul edilebilir bir durum. Bunu yaşatmayan küçük hacimli turbo dizel olamaz. Zaten o ilk hareketi verdikten sonra 2000'i gördüğü gibi yokuş falan bırakmıyor.Big%20smile

 

 

Neyse; benim aklıma gelen başka bir zafiyet bulunmuyor. Yani bunların dışında, 1.6'lık bir canavardan inip de 1.4 TDI'a binmiş bir insanı tatmin edemeyecek bir şey yok. Hatta bilinen bazı özellikleriyle çok daha iyi olduğu yerler mevcut.

 

Kıssadan hisse: Silindir sayısına bakarak otomobil değerlendirmeyin.Wink

 

 

======================================================

 

Bu arada;

 


Bu başlık için Hakan Erdoğan arkadaşımı da göreve çağırıyorum derhal. Kendisi 1.4 TDI 80 hp denilince akla gelen ilk kişi bana göre bu forumda.Smile Zaten ilk dizel aracımız olan Seat Cordoba 1.4 TDI'ı almadan önce de 1.4 TDI'a dair tüm çekincelerim, Hakan arkadaşımın izlenimleriyle kafamdan kalkmıştı. Bugün, hemen her aktardığının altına aynen imzamı atarım.

 

Yalnız bizim Cordoba'nın tekerler kamyon tekeri gibi (195/55/15) Dolayısıyla çevirmesi biraz daha zor. Yokuş yukarı kalkış yaparken Hakan'ın anlattığı kadar rahat ve artistik kalkamadım ben henüz.Smile
SEAHAWK
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 09 Şub 2008, 20:22

İleti hakanerdogan » 26 Haz 2008, 18:32

Valla günlerdir hayvan gibi çalışıyoruz mal kaldırıyoruz, bu sabah Afyondan eve geldim, akşam yine gidiyorum inşallah bitirecem işleri, takılamıyorum siteye.


 


Gelelim TDI performansına...


öncelikle tutupta 1.4 TSI ile 1.4 TDI falan kıyaslamayın bana. biri 50 milyar biri 30 milyar. akıl var mantık var.


 

ben buradan tekrar tekrar yazıyorum, değil 1.4 benzinli, 1.6 100 civarı beygirdeki araçlara kafa tutar  1.4 TDI. buna 1.6 jettalar, 1.6 focuslar, 1.6 astralar falan dahil. bence 3 silindir, 1.4 hemde dizel deyip yabana atılacak bir motor değil. çok yüksek basınçta ve çok senkronize çalışıyor.

 

2.0 litre 120-130 beygirlik araçların torkundan daha fazla tork verebiliyor. bu onlardan hızlı olduğu anlamına gelmez. hatta tork mork vermeyen 101 hp lik fabiadan bile yavaştır son hızı. ama yolun hep düz, rampasız olması memleketimizde pek muhtemel olmadığından şehirlerarası yollarda ben daha çabuk bir motor olduğunu iddia ediyorum.

 

rampada kalma, devir düşmesi, gaz yememe falan pek rastlanır durumlar değil. bu sabaha karşı Afyondan geldim çevre yolundan sabahın 4 ünde bomboş yol, kökledim 5 te, 180 de kaldı. benzinli sahibi arkadaşlar 200 ü falan dayadıklarını söylüyorlar.

 

ama adam arkamdan geçecek beni, geliyo tahmini 160 la, ben 140 la gidiyorum, tam beni geçecek iken dayıyorum pedalı yere, bir iki metre geçiyo sonra hoop ok gibi benim burun fırlıyo aradan.

 

rampada kalkerken lastik kokusu almayım debriyajı yormayım diye uğraşarak kalkıyorum. lastiklerim 185/60/R14. orijinal lastik ebatını bozmayın derim.

 

birde işin yük taşıma boyutu var ki, ağırlık falan tınlamıyor araç. 6 kişi bagaj dolu nerden baksan araba 1800 kg, bas rampada cayır cayır duman çıkararak kalksın fırlasın, klimayı da aç...

 

hasılı 3 silindirli oluşu bir dezavantaj değil, zaten hacmi 1398 falan değil, 1422, ayrıca dizel silindiri daha fazla mesafe iner kalkar, yolu uzundur, basıncı çok çok daha yüksektir, daha çok hava sıkışmasıyla gider. içindeki basınç yüksek olduğundan çok fazla  devir çeviremezler, ama daha ağır şanzıman kullanıp bu açığı rahatça kapatırlar. en klüçük bir modifikasyonda inanılmaz verim alırsınız, çok daha gelişmiş bir sistemdir.

 

diyeceniz ki aynı turboyu koy benzinliye bak o zaman noluyo, aha koymuş adamlar git al 50-60 milyara...
hakanerdogan
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1297
Kayıt: 28 Haz 2006, 17:08

İleti elegance » 26 Haz 2008, 19:17

tdiler bayda saglam motor bence cünkü 99 lu yıllarda eurodizel fln yoktu adamlar sulu mazotla 300-400 bin km kullandılar simdi multijete dci ye fln hep euro dzel alıyon 200.000civarı gidiyo
elegance
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 203
Kayıt: 15 Şub 2008, 22:40
Ad Soyad: uğur
Nereden: Kırşehir
Arabanız: Octavia TDI

İleti loveskoda » 26 Haz 2008, 19:22

TDI motorun torku hiçbirşeyde yok...



Bir tanıdığımın 2.0 TDI 140hp DSG Passatı var, çok dik bir yokuş çıkıyoruz bir gün, inanırmısınız düz yolda gider gibi çıktı yokuşu. 1200 devirde hemde... DSG şanzıman, vites düşürmeyi bile gerek görmedi.... O gün TDI ın ne olduğunu anlamıştım.... 320 nm tork... öfff beeee......
loveskoda
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 05 Şub 2007, 16:42

İleti hakanerdogan » 01 Tem 2008, 00:04

TDI hakkında yol izlenimi,

amcamın küçük audisi olan A4 2.0 TDI multitronic aracı (bide A6 3.0 TDI Q var) Afyon yaptık.

3000 devirde 180 le gidiyor. loveskodanın dediği gibi  1200 lü devirlerde yüksek viteslerde yılan gibi kayarak rampa alıyor.

arkada yanımda oturan bir ağabeyim sordu abi 180 son hızı mı diye. amcamda bilmem bakalım dedi Tongue hız 140 falan idi 2000 devir civarı gidiyorduk. asıldı epey, kan çekilmesi başladı bende G yeyince...

al 160, al 180, al 200, al 220... vitesi S konumuna getirdi daha asılıyor... ama nasıl bir gidiştir öyle turbo cırıltısı rüzgar sesine karışıyor... 220 de nefesi kesildi dedik 4000 devir oldu olmadı, amcam:

al anasını satayım 240 dedi...

zaten A6 sı ile 250 ye kadar duraksız çıkılıyor ama hızı A4 kadar belli etmiyor.

iki araçta 2006 model multitronic.
hakanerdogan
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1297
Kayıt: 28 Haz 2006, 17:08

İleti kadir_ » 01 Tem 2008, 00:10

dizel ara hızlanmada seri olamıyor pek
 

Örnek skoda modeli

 

kadir_
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 17
Kayıt: 05 Şub 2008, 23:28

Sonraki

Fabia



Kimler çevrimiçi

Bu forumu görüntüleyenler: Kayıtlı kullanıcı yok ve 10 misafir