tdi şaşırdı!!!

Forum kuralları
Forumlarımızda siyasi, dini yada toplumun hassasiyeti bulunan konulara değinmek yasaktır.

tdi şaşırdı!!!

İleti lazianke » 31 Oca 2008, 14:20

az önce meleketten rizeye tek başıma klmasız geldim. bu tür yolculuklarda genelde yol boş olduğundan rahatlıkla hızı sabitleyebilirim. genelde de 4,1-4,2 lt gibi ortalamalar tuttururum. eve gelince bir bakayım dedim. bilgisayar ne göstersin: 82 km/h ortalama hız, 45 dk yolculuk. 62 km yol ve yakıt sarfiyatı 5,2 lt /100 km. şok oldum.Confused


dış sıcaklık 1-2 dereceydi. evet soğuk havada daha fazla yakıyor ama bu kadar da olmamalıydı. acaba neden olmuş olabilir. değerli fikirlerininzi istirham ederim.
 
lazianke
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 288
Kayıt: 01 Tem 2006, 07:29
Ad Soyad: Ömer
Nereden: Rize

İleti irfant » 31 Oca 2008, 14:33

Motor ideal sıcaklığa yarım saate doğru geliyor. 45 dk yol sürmüş, zaten yolun 2/3'lük kısmı fazla yakmıştır. 
irfant
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 01 May 2006, 15:25
Nereden: İstanbul (And.)
Arabanız: Fabia 1.2 TSI DSG 2011

İleti demir_01 » 31 Oca 2008, 14:47

hocaM bıde böle havalarda aslı varmı bılmıyom ön panjurun ustunu gazeteyle kapatmak gerekmıs ondan olabılırmı
demir_01
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 3
Kayıt: 10 Kas 2007, 20:19

İleti irfant » 31 Oca 2008, 14:49

[quote="demir_01"]hocaM bıde böle havalarda aslı varmı bılmıyom ön panjurun ustunu gazeteyle kapatmak gerekmıs ondan olabılırmı[/QUOTE]
 

Araba kolay hava alamayacağı için hararet yaptırabilir o kağıt.
irfant
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 01 May 2006, 15:25
Nereden: İstanbul (And.)
Arabanız: Fabia 1.2 TSI DSG 2011

İleti mygokhan » 31 Oca 2008, 14:52

irfan abinin söylediklerine katılıyorum..küçük hacimlli dizeller sanırım biraz geç ısınıyor..o yüzden yüksek yakıt tüketimine neden oluyor..Benzinli 1.2 daha çabuk ısınıyor..
Skoda Fabia 2011 1.2 70 HP
mygokhan
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 450
Kayıt: 02 Ağu 2006, 15:05
Konum: bursa
Ad Soyad: Gökhan
Nereden: Bursa
Arabanız: Skoda Fabia II FL 1.2

İleti sainz » 31 Oca 2008, 15:16

[quote="demir_01"]hocaM bıde böle havalarda aslı varmı bılmıyom ön panjurun ustunu gazeteyle kapatmak gerekmıs ondan olabılırmı[/QUOTE]

Benim Favorit' in termostadı arızalıyken o gazete işini yapmak zorunda kalmıştım. Hararet bir yerden sonra çok hızlı yükseliyor. Termostat zaten bunun için var.

[quote="mygokhan"]irfan abinin söylediklerine katılıyorum..küçük hacimlli dizeller sanırım biraz geç ısınıyor..o yüzden yüksek yakıt tüketimine neden oluyor..Benzinli 1.2 daha çabuk ısınıyor.. [/QUOTE]

 

Arkadaşımın VW Caddy 1.9TDI otomobili, Sikeci' den Eyüp' e gelene kadar ancak 90°C' yi bulmuş oluyor. TDI nedense biraz geç ısınıyor. Niye öyle bir bilen var mıdır?
İYİ şoför, herhangi bir durumda, iki şoförden birinin durması, ya da yavaşlaması gerekiyorsa, 'Hak, kural' falan demeden, ilk davranan, arabasının kaderini başkasına bırakmayandır.
Kullanıcı avatarı
sainz
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1460
Kayıt: 26 Eyl 2006, 15:33
Ad Soyad: Uğur AKAR
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: SEAT Ibiza 1.2TSI DSG N

İleti fabia_2008 » 31 Oca 2008, 15:37

Dizel motorların en önemli özelliği onların en önemli amaçlarına ulaşmasına sağlıyor: Ekonomi.
Dizel motorlar yapıları gereği çok yüksek devirler çeviremezler ve en iyi performanslarını benzinlilere oranla oldukça alt devirlerde daha dar bir aralıkta sunarlar. Ayrıca bu devirde verdikleri performans değerleri aynı cc.'deki benzinli motorlara kıyasla daha yüksektir.
Örneğin 1400cc dizel motor ile 1600cc benzinli motorların verdiği max. tork/dd değerlerine bakıcak olursak dizel olanı benzinlisine oranla 1000-2500 devir aşağılarda eşit miktarlarda tork vermektedirler. Ne var ki dizeller bu performanslarını diğer devirlere benzinliler kadar başarılı yayamamaktadırlar. İşte bu durumlarda da turbo devreye girmektedir.
Normalde turbosu olmayan bir dizel 3000 devir çevirmekte bile zorlanır. Turbo, bu motorların verdiği performansları üst devirlere de yayabilme özelliği taşır. Böylece dizel motorlar binek araçlarda da kullanışlı hale getirilmişlerdir.

Nasıl kullanılması gerektiğine gelince yukarıdaki özet bilgiden de tahmin edileceği gibi dizelleri çok fazla üst devirlerde kullanmak fazla yakıt sarfiyatından başka birşey değildir. Verebilecekleri performansları zaten çok alt devirlerde verdiklerinden üst devirlerde motor lüzumsuz yere benzin yakacağı gibi aracın hızlanmadığı da rahatlıkla gözlemlenebilir. Max. 5000 devir çevirebilen bir dizel için bence, en yüksek devir ve optimum hızlanma için 3750 en üst sınır olmalıdır. Optimum hızlanma için motorun teknolojisi de ayrıca önemlidir. Alt devirler çok güçlü olduğundan çok alt devirlerde araç max. süratini görmektedirler. Bu hem ekonomi hem de sessizlik sağlar. Ayrıca 1. viteste gazsız kaldırıldığı zaman ki hızı da max. performansının ne kadar aşağı devirlerde olduğuna dair ipucu verebilir. Bir dizel motorla en dik yokuşlarda bile vites değiştirilebilir 3. vitesle bile orta-üst eğimler tırmanılabilir(bilgidir..tavsiye etmem)..

Mazot, daha yüksek oktanlı yakıtlara nazaran daha az işlenmiş ve maliyeti daha düşük olan bir petrol ürünü olduğundan litre fiyatı da daha ucuzdur. Bunun üstüne bir de dizellerin benzinli kardeşlerine oranla 100 km.'yi %40'lara varabilen bir ekonomi ile katedebildiğinden benzinlilere oranla büyük ekonomi sağlar. Ancak daha komplike bir yapıları olduğundan satış maliyetleri de benzinlilere oranla daha yüksektir. Ancak dizellerde mazotun kalitesi ve tipi benzinlilere oranla 5 kat daha fazla önemlidir. 2 farklı yakıt aynı motordan çok farklı performanslar alınmasına neden olabilir.

Dizel motorlar, karakterleri gereği hiçbir zaman aynı cc'deki kardeşleri kadar sportif kullanıma olanak sağlamazlar. O konuda biraz hantal ve isteksiz kalırlar gaza hemen tepki vermezler devirlenmeleri zaten yavaştır.
fabia_2008
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 13 Oca 2008, 00:23

İleti suppiluliuma » 31 Oca 2008, 16:06

Aynı mesafede ama farklı şartlerda aynı tüketim ortalamasını tutturmak mümkün değildir. Tüketimi şunlar etkiler:
- Araç yoğunluğu, sürekli yavaşlamak ve hızlanmak

- Eğim, yokuş çıkarken tüketim artar

- Hava şartları, sıcaklık farkı tüketimi etkiler, hatta rüzgara karşı gitmek dahi tüketimi arttırır

- Yol yüzeyi

- Lastik havası

- Yakıt kalitesi

- Hava filtresinin durumu (hatta yakıt filtresinin)

- Yük farklılığı

 

Belki aklıma gelmeyen bir iki durum daha eklenebilir.

Saygılar
suppiluliuma
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 01 Ağu 2007, 17:52

İleti PİCK-UP » 31 Oca 2008, 16:21

motor soğuk oldugundan dolayı fazla yakıt yakmıştır...
Kullanıcı avatarı
PİCK-UP
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 861
Kayıt: 18 Tem 2007, 19:16
Ad Soyad: Semih KÖYMEN
Nereden: Adana
Arabanız: Felicia Pickup 1.3 LX- VW T5 - CTR. Nemo C.P

İleti hakanerdogan » 31 Oca 2008, 17:01

hocam cepheden soğuk rüzgar yemişsindir. 
hakanerdogan
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1297
Kayıt: 28 Haz 2006, 17:08

İleti lazianke » 31 Oca 2008, 17:15

[quote="hakanerdogan"]hocam cepheden soğuk rüzgar yemişsindir.  [/QUOTE]
bak kardeş onu hesaba katmamıştım. evet rüzgar bayağı şiddetliydi. dalgalar yola taş çıkartıyor diye istemeye istemeye sol şeridi kullandım genelde. gene de çok geldi.

bir de eğer uygun sıcaklıktan kasıt ibrenin ortayı göstermesi ise, en fazla 10 km sonra ki değil daha önce olmuştur, hararet ortayı buldu. daha iki gün önce tam dolu aynı yolu gelip gittim hatta şehir içi de  epey dolaştık. 140 km de 4,7 ortalama ile gezmiştim. bugünkü biraz fazla geldi ama hakanın dediği rüzgarı hiç düşünmediydim.

arkadaşlar ilginize va fabia-2008 bilgilerinize teşekkürler.
lazianke
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 288
Kayıt: 01 Tem 2006, 07:29
Ad Soyad: Ömer
Nereden: Rize

İleti hakanerdogan » 31 Oca 2008, 17:24

motor ısınır o sorun değil ama silindir içi yanma sıcaklığına ters olacak kadar soğuk hava yerse cepheden, bide rüzgara karşı 80-100 le sürünce doğaldır, direnç yapar arabaya, yük çekiyomuş gibi olur fazla yakar.  


hakanerdogan
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1297
Kayıt: 28 Haz 2006, 17:08

İleti lazianke » 31 Oca 2008, 17:36

[quote="hakanerdogan"]motor ısınır o sorun değil ama silindir içi yanma sıcaklığına ters olacak kadar soğuk hava yerse cepheden, bide rüzgara karşı 80-100 le sürünce doğaldır, direnç yapar arabaya, yük çekiyomuş gibi olur fazla yakar.  


[/QUOTE]
sen ÖSS Yi kazanamazsan Türkiye çok şey kaybedecek kardeşim...

tezi bitirmeye çok az kaldı yakında inşallah Ankaradayım. Görüşeceğiz...
lazianke
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 288
Kayıt: 01 Tem 2006, 07:29
Ad Soyad: Ömer
Nereden: Rize

İleti hakanerdogan » 31 Oca 2008, 17:40

eyvallah hocam. Smile
hakanerdogan
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1297
Kayıt: 28 Haz 2006, 17:08


Fabia



Kimler çevrimiçi

Bu forumu görüntüleyenler: Kayıtlı kullanıcı yok ve 3 misafir