sürüş esnasında el freni

Forum kuralları
Forumlarımızda siyasi, dini yada toplumun hassasiyeti bulunan konulara değinmek yasaktır.

sürüş esnasında el freni

İleti hakanerdogan » 29 Ekm 2006, 14:05

sayın skodacılar;
 

geçenlerde 2006 skoda fabia sedan 1.4 TDI PD 80 bg aracımla memlekete yola çıktım. tam köye vardığımda aracı park etmek için yavaşlattım ama araç durmamıştı hızı 20 km/s vardı en az sebepsiz yere arka tekerler kaysın diye (yol toprak) el frenini çektim araç debriyalda idi. Fakat ne tekerler kaydı nede araç bir durma eğiliminde bulundu. ikaz sesi ötmeye başladı. aynı şeyi güvenli boş bir yerde bir kaç kez daha denedim. ama el freni araç hareket halindeyken tutmuyor. ama durur vaziyette işliyor. sormak istediğim bu bir arızamıdır yoksa herkeste mi böyle??? sonra düşündüm yolda fren boşalsa el freni de tutmayacak.... yardım ve yorumlarınız için şimdiden teşekkürler...
 
hakanerdogan
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1297
Kayıt: 28 Haz 2006, 17:08

İleti lazianke » 29 Ekm 2006, 18:09

benim de 2004 tdi aracım var aynı durumu ben de boşta giderken yaşadım. galiba el freni sadece parkta etkin olarak işe yarıyor gibi.
lazianke
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 288
Kayıt: 01 Tem 2006, 07:29
Ad Soyad: Ömer
Nereden: Rize

İleti Sselim » 29 Ekm 2006, 19:00

bence bir güvenlik tedbiri olabilir,,,
bende de octavia var 2006 model bazen durmaya yakın çekiyorum işe yarıyor,,,
yani5-10km hızda,,,
ama belli hızı geçtikten ssonra işlemiyor olabilir,,,

Sselim
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 01 May 2006, 01:15

İleti yonetici » 29 Ekm 2006, 20:00

El freni hareket halindeki aracı durduracak kadar kuvvetli tutmazki. Normal ayak freninden en az %50 daha güçsüzdür. Yavaşlayabilmek için oldukça kuvvetli çekmeniz lazım  o zamanda telini kopartma ihtimaliniz var.
Kullanıcı avatarı
yonetici
Mesaj Panosu Yöneticisi
Mesaj Panosu Yöneticisi
 
İleti: 525
Kayıt: 01 Ekm 2003, 21:55
Ad Soyad: Skodam Yöneticisi
Nereden: İstanbul (And.)

İleti hakanerdogan » 30 Ekm 2006, 00:46

hmm ama hiç bir tutma belirtisi olmuyor sayn admin yani anlamıyorum o azıcık hızda tutmuyorsa yokuşta çekince duran aracı nası tutacağına güvenelim? benim eski broadwayimde kesin kitlerdi arka tekerleri. bence bi güvenlik tedbiri olabilir panikleyip çekilmelere ve savrulmalara karşı...
hakanerdogan
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1297
Kayıt: 28 Haz 2006, 17:08

İleti Felicia Glx-i » 30 Ekm 2006, 04:14

bu özellikmi skodada bilmem ama mercedesde var hemde bütün elektronik modellerinde 79 yılından beri üretilen mercedeslerin pedal frene 20 sm mesafede debriyaj gibidir. giderken serttir hiç bir işe yaramaz ama istenirse o özellik iptal edilebiliyor ve süper oluyor
Felicia Glx-i
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 16 Ekm 2006, 02:07

İleti yonetici » 30 Ekm 2006, 11:22

[quote="hakanerdogan"]hmm ama hiç bir tutma belirtisi olmuyor sayn admin yani anlamıyorum o azıcık hızda tutmuyorsa yokuşta çekince duran aracı nası tutacağına güvenelim? benim eski broadwayimde kesin kitlerdi arka tekerleri. bence bi güvenlik tedbiri olabilir panikleyip çekilmelere ve savrulmalara karşı...[/QUOTE]


 

El freni mekanizmasını aracın altında görebilirsiniz. Tamamen mekanik çalışan bir sistem. Araç giderken devreye girmesi engelleyecek birşey yok doğrudan arka fren hidroliklerine bağlı. Mesela yarış arabalarında kullanılan el frenleri telli değil normal fren gibi hidrolik çalışır o yüzden onlar kolaylıkla araç hareket halindeyken el frenini çekip arka tekerlerkleri kitleyebilir. Fakat siz normal bir aracın arka tekerleklerini kitlemek isterseniz tüm gücünüzle el frenini çekmelisiniz bu durumdada araç arkadan kayar kontrol sağlayamazsınız denemeniz bile büyük bir hata olur.  Duran aracı yerinde tutmak için çok az bir güç gerekir el frenide ancak bu kadar bir güç sağlar. 10-20 km/s hızla giden bir aracı durdurmak için gereken güç aracı yerinde sabit tutmak için gerekende kat kat fazladır. İlla emin olmak istiyorsanız asfalt olmayan bir alanda çok kuvvetlice el frenini çekin en azından devreye girdiğini hissedersiniz.
Kullanıcı avatarı
yonetici
Mesaj Panosu Yöneticisi
Mesaj Panosu Yöneticisi
 
İleti: 525
Kayıt: 01 Ekm 2003, 21:55
Ad Soyad: Skodam Yöneticisi
Nereden: İstanbul (And.)

İleti Trex » 30 Ekm 2006, 11:33

mekanık el frenı olan aracı durdurman ıcın kuvvetlce asılmak lazım emire katılıyorum otomatık el frenlerı ise düğmeye basıldıgı an kıtlıyor buda hareket halındeyken tehlıkelı bence seyir halınde el frenı kullanmanın aracı durdurmak acısından bır fayda saglıycegını sanmıyorum
Trex
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 07 Mar 2006, 12:42

İleti irfant » 30 Ekm 2006, 12:34

Ben el frenini sürüş esnasında test etmek için çektim. Sanrırm sağ arka tekerlekti, kilitlendi ve cayıt cayır bağırdı.
 

Sağlammış demek ki benim el freni  Evil%20Smile
irfant
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 01 May 2006, 15:25
Nereden: İstanbul (And.)
Arabanız: Fabia 1.2 TSI DSG 2011

İleti sainz » 30 Ekm 2006, 17:38

[quote="irfant"]Ben el frenini sürüş esnasında test etmek için çektim. Sanrırm sağ arka tekerlekti, kilitlendi ve cayır cayır bağırdı.
 

Sağlammış demek ki benim el freni  Evil%20Smile
[/QUOTE]
 

Her iki tekerlek de kilitlenmediyse sorun var demektir bence. Kilitlenecekse ikisi birden kilitlenmeli. İyi ki savrulacak bir süratte giderken denememişsin.
İYİ şoför, herhangi bir durumda, iki şoförden birinin durması, ya da yavaşlaması gerekiyorsa, 'Hak, kural' falan demeden, ilk davranan, arabasının kaderini başkasına bırakmayandır.
Kullanıcı avatarı
sainz
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1460
Kayıt: 26 Eyl 2006, 15:33
Ad Soyad: Uğur AKAR
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: SEAT Ibiza 1.2TSI DSG N

İleti irfant » 30 Ekm 2006, 18:45

Benim eski araba Şahin'de el freni tek tekerlek tutuyordu. Bu da öyle gibi bir hisse kapıldım!  Confused
irfant
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 01 May 2006, 15:25
Nereden: İstanbul (And.)
Arabanız: Fabia 1.2 TSI DSG 2011

İleti irfant » 30 Ekm 2006, 18:56

Belki ikiside tutmuştur Fabia'da  Ying%20Yang
irfant
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 01 May 2006, 15:25
Nereden: İstanbul (And.)
Arabanız: Fabia 1.2 TSI DSG 2011

İleti sainz » 30 Ekm 2006, 18:56

[quote="irfant"]Benim eski araba Şahin'de el freni tek tekerlek tutuyordu. Bu da öyle gibi bir hisse kapıldım!  Confused[/QUOTE]


 

TEk tutuyorsa gene iyiymiş. Genelde tutmaz.Angry
İYİ şoför, herhangi bir durumda, iki şoförden birinin durması, ya da yavaşlaması gerekiyorsa, 'Hak, kural' falan demeden, ilk davranan, arabasının kaderini başkasına bırakmayandır.
Kullanıcı avatarı
sainz
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1460
Kayıt: 26 Eyl 2006, 15:33
Ad Soyad: Uğur AKAR
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: SEAT Ibiza 1.2TSI DSG N

İleti irfant » 30 Ekm 2006, 18:58

[quote="sainz"][quote="irfant"]Benim eski araba Şahin'de el freni tek tekerlek tutuyordu. Bu da öyle gibi bir hisse kapıldım!  Confused[/QUOTE]


 

TEk tutuyorsa gene iyiymiş. Genelde tutmaz.Angry
[/QUOTE]
 

 

Star
irfant
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 01 May 2006, 15:25
Nereden: İstanbul (And.)
Arabanız: Fabia 1.2 TSI DSG 2011

İleti emirkaansbp » 06 Arl 2006, 16:00

ya arkadaşlar bu söylediklerinizi ilk kez duyuyorum. birincisi el freni hangi süratte olursa olsun tutar. çünkü tamamen mekaniktir. eğer tutmuyorsa el freninin altında bir vida var. serviste onu sıkarlar ve telin gerilimi artar ve dolayısıyla sonuna kadar çekmeniz gereken el freni yarısını çekince bile kitler. yüksek hızda el freni çekiyorsanız kesinlikle direksiyonu düz tutun. aksi halde araç(eğer hiç el freni kullanmıyorsanız dönerken) arkayı direksiyonun aksi yönünde atar. ve kontrolünüzü kaybetmeniz büyük bi olasılık..... ben 120 de el freni çektim ama eğer araç boş ise ters döner. aracınız yüklüyse kontrolü daha kolaydır. bu arada arkadaşlarım arasında en iyi frene sahip olan araç benimki (fabia 101hp. ) her kez fabia frenine hayran kalıyor. m3 den daha kısa sürede duruyor. seat te bile aynı sistem var ama fabia daha çabuk duruyor. bu arada 2 gün önce turbo taktırmaya gittim. tahmini 180 hp olur dedi. çip takılacak yoksa kaldırmaz manifoltu kırarsın dedi adam. fiyatmı? 4500YTL 1yılda turboya garanti verdi doğacak her hasarı karşılarım dedi....ben yaptırmadım..... 4500 ytl bütcemin çok üstü ilgilenenlere(bir anımdı paylaşmak istedim) :D
emirkaansbp
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 04 Arl 2006, 01:24

İleti emirkaansbp » 06 Arl 2006, 16:10

ya arkadaşlar bu söyledikleriniz komik geliyor bana. el fireni elektronik değilki yüksek süratte tutmasın. fren ivmesi vermez zaten tutsada. arcın sadece %20 ağırlığı alka frendedir fren esnasında. bu arada 200 le giderken çekseniz bile kitler. kitlemiyosa el freninizdeki tel gevşemiştir. servise gidip sıktırın. ben yarışlara katılıyorum. 100 dolarına falan....120 de el freni çektim. ses gelmesi lastiğinizin iyi olup olmamasına bağlı miladı doğmuş lastikten ses gelmez...... frenin tuttuğunu dreksiyonu kırınca anlarsınız. bence denemeyin.....bir çok denemeden sonra anca kontrol edebilir hale gelirsiniz. ama o bile riskli yüksek süratte. benim arkadaşım 2002 opel otomatik vektra da 170 le giiderken el freni çekti. drift özentisi manyağın tekidir. o günden beri araçta bisürü arıza lambası yanıyo servisi bile sebebini çözemedi... ama hala kullanıyo aracı....umarım anlatabildim. bu arada fabia sına turbo taktırmak isteyen varsa 1 yıl garantili 1.5 bar basınçlı(1 barı geçmesi 1.4 için zararlı dedi ama turbo 1.5 a çıkyor ayarlarsın sen dedi) en kötü ihtimalle 170 beygire ulaşır araban dedi. 1 yıl garantili. turbodan doğacak her türlü hasarı karşılıyomuş.. 4500ytl fiyat verdi adam... ilgilenenlere.....
emirkaansbp
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 04 Arl 2006, 01:24

İleti ilker_617 » 06 Arl 2006, 20:03

bizdede 2005 classic 1.2 war...Elfrenini en fazla 15-20 km/h da çekmişimdir (yalnız biraz fazla çekmek gerekiyor) gayette güzel çalışıyorudu....

ilker_617
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 43
Kayıt: 16 Ekm 2006, 20:54
Nereden: Trabzon
Arabanız: FABİA 1.2HTP 2005

İleti ünsal » 06 Arl 2006, 22:09

ayarları bilemicem ama el fireni çekmeyi denemeyin DisapproveOuch
AUDİ A3 1.6
Kullanıcı avatarı
ünsal
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 239
Kayıt: 07 May 2006, 16:21
Ad Soyad: ünsal gündogdu
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: Audi A3

Sonraki

Fabia



Kimler çevrimiçi

Bu forumu görüntüleyenler: Kayıtlı kullanıcı yok ve 15 misafir