ABS ve kampana

Forum kuralları
Forumlarımızda siyasi, dini yada toplumun hassasiyeti bulunan konulara değinmek yasaktır.

ABS ve kampana

İleti hakanerdogan » 31 Ekm 2006, 21:21

sayın emir bey ve değerli skodacılar;
 

benim aracım 1.4 TDI PD 80 hp ambiante fabia ve 2006 model. önler disk fren arkalar kampana. aracımda ABS ve ne işe yaradığını bilmediğim MKS fren donanımı mevcut. ama benim sorum abs ile ilgili. benim bildiğim abs denilen olay balatanın diski çok ama çok serii bir şekilde sıkıp bıraktığı yani kızaklamayı önleyerek güvenli duruş mesafesini yakalamak... ama bu işi beynimde mekaniğe döktüğümde önler disk ya orda çok kolay hayal edebiliyorum balatanın diski sıkıp bırakmasını. Peki ama arkalarda nasıl oluyor bu iş kampana bu sisteme nasıl uyum sağlıyor? yoksa abs sadece önlere mi etki ediyor yani ani fren esnasında ön tekerler kitlenmesin dönebilme imkanı sağlasın diye??? bir diğer kafama takılan şey ise şimdi trafikte ağır ağır gidiyoruz en ufak bi frende bile bu abs olayı gerçekleşiyormu?

 

şimdiden teşekkürler...
 
hakanerdogan
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1297
Kayıt: 28 Haz 2006, 17:08

İleti aydna » 31 Ekm 2006, 21:57

benim bildiğim kadarıyla ABS sadece ön disklerde geçerli ve sert bir şekilde frene basmadığın sürece devreye girmiyor.
Kullanıcı avatarı
aydna
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 8
Kayıt: 11 Nis 2006, 22:18
Nereden: Ankara
Arabanız: Skoda Fabia 1.4 TDI Sedan

İleti hakanerdogan » 31 Ekm 2006, 23:29

o zaman sakat bişi yaa arkalar kitlerse zaten savrulur araba direksiyonun hükmettiği tekerler dönse neye yarar....
hakanerdogan
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1297
Kayıt: 28 Haz 2006, 17:08

İleti gbasara » 01 Kas 2006, 10:28

ABS sistemi, fren mekaniği öncesi bir yapıdır. fren mekaniğinin çeşidi ile alakalı değildir. önemli olan fren yapabilecek bir düzeneğin olmasıdır. her dört tekerlekte birden çalışır. ister disk ister kampana olsun tekerlere fren yapabilecek bir düzenek varsa ABS sistemi fren hidrolik basıncını düzenlemek için vardır. tekerler kızaklamaya başladığında fren hidrolik basıncını düşürür ve frenlemeyi azaltır, kızaklama sona erdiğinde fren pedalındaki kuvvetle doğru orantılı olarak yeniden frenleme yapar. bu olaylar saniyede belki on kez gerçekleşir. normal frenlemede ABS devreye girmez. ani ve sert frenlerde devreye girer. yani tekerlerin ani devir (dönüş) değişimlerinde sensörler çalışır. bunu titreyen pedaldan anlayabiliriz.
kaygan zeminlerde bu nedenden dolayı fren mesafesi uzar. pedal sertleşir. özellikle buzlu zeminlerde bunun pratiğini çok iyi yapmak gerekir. aksi halde freni olmayan bir kızakta oluruz.

eğer arka frenlerde de ABS olmasaydı, kilitlenen arka tekerler nedeniyle araç yine savrulmaya başlardı.
gbasara
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 71
Kayıt: 19 Haz 2006, 17:00

İleti yonetici » 01 Kas 2006, 11:10

http://www.raybestos.com/usa/yourbrakingsystems.htm


 

Yukarıdaki şemada kampanalı bir araçtaki ABS sistemi gösteriliyor.
Kullanıcı avatarı
yonetici
Mesaj Panosu Yöneticisi
Mesaj Panosu Yöneticisi
 
İleti: 525
Kayıt: 01 Ekm 2003, 21:55
Ad Soyad: Skodam Yöneticisi
Nereden: İstanbul (And.)


Fabia



Kimler çevrimiçi

Bu forumu görüntüleyenler: Kayıtlı kullanıcı yok ve 10 misafir