tdi triger kayışı

Forum kuralları
Forumlarımızda siyasi, dini yada toplumun hassasiyeti bulunan konulara değinmek yasaktır.

tdi triger kayışı

İleti titanyum » 11 Kas 2006, 19:49

            selamlar.
   yetkili serviste 1.4tdi triger kayışı değişimini sordum.benzinli veya dizel farketmez ikiside 90.000km dediler.bunda da; 7500km yağ değişimi gibi bir kısaltmamı var acaba.Birde bizim dizellerin trigeri zincir mi? kayış mı? 

dipnot:arkadaşımın c3hdı16v aracı yağ değişimi 15.000km,triger değişimi ise tam 180.000km.de bizim araçlarımızda niçin böyle...

                                                       
 
titanyum
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 04 Nis 2006, 02:01

İleti lazianke » 12 Kas 2006, 11:14

triger değişimi önemli olduğu için bu konuda yağ değişimi konusunda olduğu gibi y.servisin önerilerine uymama gibi bir lüksümüz olamaz diye düşünüyorum. tdi lerde de kayış var. 90000 de değişmesi gerekir.maliyeti 400ytl civarında. motor gibi hassas bir kısımda olduğundan garantili olması için y.servislerde yaptırmak gerekir. (zaten bizim taraflarda y. servisle ö.servis arasında çok da fiyat farkı yok.)
tanış biri scenic almış. 95 binde.triger mevzusundan habersizmiş. önceki sahibi triger değiştirmediği için 110000 km de boğaz köprüsünde motoru yakmış.triger değişim km.leri focuslarda 120000 km imiş demekki marka marka değişiyor.
lazianke
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 288
Kayıt: 01 Tem 2006, 07:29
Ad Soyad: Ömer
Nereden: Rize

İleti yonetici » 12 Kas 2006, 17:17

Triger kayışı değişimi için 90.000 km dolması gerekmez 5 yıl dolduysa yine değiştirilir.
Kullanıcı avatarı
yonetici
Mesaj Panosu Yöneticisi
Mesaj Panosu Yöneticisi
 
İleti: 525
Kayıt: 01 Ekm 2003, 21:55
Ad Soyad: Skodam Yöneticisi
Nereden: İstanbul (And.)

İleti raftboy » 24 Kas 2006, 20:07

benim 2001 1.4 mpi aracım var. 90000 km de. triger değiştirecektim. servis değiştirmedi. bizim modeller zincirliymiş. zincir sesi gelmeden değiştirmiyoruz dediler. bize ses gelmeden ellemeyin diye talimat verdiler diye söylediler. valla ne yapacağımı şaşırdım.
raftboy
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 31 Mar 2006, 00:18

İleti skodacı » 24 Kas 2006, 20:37

aynen dediklerini uygula kardeş...zincir kopmaz...bollaşır zamanla ve bu bollaşma sonucu şakırtı sesleri meydana gelir...o zaman zincir,eksantrik set ini değiştirebilirsin...
skodacı
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 25 Eyl 2006, 21:59

İleti skodacı » 24 Kas 2006, 22:43

Üreticilerin motor teknolojilerine yönelik yatırımları her geçen gün daha da artıyor. Daha küçük hacimli ünitelerden yüksek güç alınıyor, yakıt tüketimi değerleri azalıyor daha da önemlisi kullanım maliyetleri geriye çekiliyor.

Peki gittikçe hassaslaşan bu ünitenin zayıf yönleri yok mu? İşte bu tartışmanın baş rolünü hiç kuşkusuz triger kayışı oynuyor. Motorun çalışması için emme ve egzoz supaplarının belirli zamanlarda açılıp kapanması gerekiyor. Bunu sağlayan parça da eksantrik (kam) mili. Ancak eksantrik milinin bu işi yapabilmesi için dönme hareketini gerçekleştirmesi şart.

İşte bu noktada devreye triger kayışı ya da zinciri giriyor. Marş motorunun volan yoluyla krank milini çevirmeye başlamasıyla, eksantrik mili de bu iki parça arasındaki bağlantıyı sağlayan kayış ya da zincir sayesinde dönmeye başlıyor. Bu nedenle pek çok araç sahibi önem vermese de aslında bu kayış ya da zincir hayati bir sorumluluk üstleniyor.

Otomobil üreticileri geçmiş yıllarda krank miliyle eksantrik mili arasındaki bağlantıyı zincirle sağlıyorlardı. Hatta bu parçanın sağlam olmasından ötürü hala pek çok üretici tarafından tercih ediliyor. Tek handikapsa zincirin sesli çalışması ve dönemsel olarak gerginliğinin ayarlanma gereksinimine ihtiyaç duyması. Triger kayışıysa hem ekonomik oluşu hem de sessiz motor yaratma peşindeki üreticilerin ihtiyaçlarına cevap vermesinden ötürü tercih ediliyor. Aslında triger kayışı çabuk aşınan veya kolay kopabilen bir parça değil. İçeriğinde cam elyafı bulunan lastik kayış çok ince olmasına rağmen yaklaşık 2 ton ağırlık taşıyabiliyor. Bu onun sağlamlığını vurgulamak açısından önemli. Ayrıca yağlama gerektirmemesi, hafif olması triger kayışının önemli avantajları. Ama bu avantajlarına karşın triger kayışının ufak bir kusuru bulunuyor. Hiç bir tıkırtı veya ses oluşturmadan ansızın kopabilmesi.

Triger kayışı kopacağı ana kadar sorunsuzca görevini yere getiriyor. Fakat iflası kısa sürede gerçekleşiyor ve onarılması güç hazarlar yaratıyor. Triger kayışı da fren balatası veya lastikler gibi aşınan bir parça. Kayış döndüğü yuvayla sürekli sürtünme halinde olduğu için zaman içinde aşınıyor ve gevşeyebiliyor. Triger kayışının motora zarar vermesi için kopması değil tek bir dişli bile atlaması yeterli olabiliyor. Yeteri kadar gergin olmayan kayış, hiçbir işaret vermeden üç dört diş birden atlıyor. Bunun neticesinde silindir boşluğundan çıkması gereken supaplar orada kalıyor ve pistonlar supaplara çarparak eğilmelerine sebep oluyor. Sonuçsa motor kabininden gelen büyük bir patlama sesi ve yolda kalan bir otomobil...

Sonuçta motor kullanılmaz hale gelebiliyor. Kullanılmaz hale gelen motor için tek çareyse rektifiye... Supap ve pistonların biri birlerine çarpmasının sebebi sadece triger kayışının kopması değil. Aynı zamanda triger kayışının gergi rulmanı da önemli bir parça. Bu rulman bozulduğunda, yani dağıldığında, triger kayışı boşa çıkıyor ve eksantrik mili görevini yapamıyor. Bunun için triger kayışı kontrol edilirken ya da değiştirilirken kesinlikle gergi rulmanı da kontrol edilmeli ve gerekiyorsa değiştirilmeli.

Üreticiler gün geçtikçe triger kayışına yeni yeni görevler de ekliyorlar. Örneğin su pompası da triger kayışına bağlanıyor. Bu da triger kayışının daha uzun üretilmesini gerektiriyor. Triger kayışı daha uzun olunca daha çok parçaya temas ediyor. Bu da gevşeme ve aşınma süresini kısaltıyor. Teknolojideki büyük gelişmelere rağmen, günümüzde hala triger kayışının gerginliği ve aşınma durumunu belirten bir uyarı sistemi bulunmuyor. Sadece gözle yapılacak bazı kontroller belirgin problemleri hemen görmenizi ve tedbir almanızı sağlayabilir.

Triger kayışı nasıl kontrol edilir?
Triger kayışının üretici firmanın belirlediği ölçüde gergin olması gerekiyor. Ayrıca kayışın aşınmamış olmasına da dikkat etmek gerekiyor. Kontrol için öncelikle kapağı çıkarmak gerekiyor.

Bunun için motorun iki kez çalıştırılıp stop edilmesi şart. Eksantrik milineyse kesinlikle dokunulmamalı. Kontrol esnasında triger kayışının yanlarında ve sırtında yırtık olup olmadığına b
skodacı
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 25 Eyl 2006, 21:59

İleti skodacı » 27 Kas 2006, 22:05

Triger kayışı


Triger kayışı
Motorun altında bulunan krank mili ile çalışan bir kasnağı harekete geçiren dişler aracılığıyla eksantrik
milinin dönmesini sağlar.


Eksantrik mili
Supapların çalışmasını sağlamak için, girintili (kamlar) sivri metal bir mil, düzenlki aralıklarla supapları
silindire doğru iter.


Sargı makarası
kayışın doğru dönmesini sağlar.


Gergi makarası
Her devirde kayışın doğru bir biçimde gerilmesini sağlar.


Krank mili
Pistonların alternatif hareketini dönme hareketine çevirir ve motor volanı ile eksantrik milinin dönmesini sağlar.


Triger kayışı aynı anda krank milini ve eksantrik milini çalıştırır. Kendisini tozdan, yağdan ve de dönmesini önleyen veya atlamasına yol açan maddelerden koruyan bir karter ile muhafaza edilmiş bir biçimde çalışır.
Hız değişikliklerinden ötürü şehir içinde otobana oranla daha çok yıpranır.

skodacı
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 25 Eyl 2006, 21:59

İleti 10TOPRAK » 28 Kas 2006, 15:44

EmbarrassedSKODACI dostum verdiğin bilgiler için saol,teşekkürler..!
10TOPRAK
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 12
Kayıt: 23 May 2006, 13:41


Fabia



Kimler çevrimiçi

Bu forumu görüntüleyenler: Kayıtlı kullanıcı yok ve 17 misafir