TRİGER ZİNCİRİ

Forum kuralları
Forumlarımızda siyasi, dini yada toplumun hassasiyeti bulunan konulara değinmek yasaktır.

TRİGER ZİNCİRİ

İleti FABIACI » 02 Nis 2008, 12:58

ARKADAŞLAR,
ARACIM 2003 MODEL 1.4 MPI 68 HP.ARAÇ 85000 KM.de.ARACIMIN TRİGER ZİNCİRİMİ DEĞİŞTİRMEM GEREKİYOR.DAHA ÖNCE DEĞİŞTİREN VARMI.MASRAFI VE BUNA BAĞLI OLARAK BAŞKA NELER DEĞİŞMELİ?BİLGİ VEREBİLİRMİSİNİZ.?ARAÇ ROLENTİDE HIŞIRTI SESİ ŞEKLİNDE BİR SES VAR VE SANIRIM ZİNCİRİN YAKIT SARFİYATINIDA ETKİLİYOR.

TEŞEKKÜRLER.
 
FABIACI
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 03 Eyl 2007, 16:52

İleti irfant » 02 Nis 2008, 13:13

Kayış, bilyalar, devri daim motoru....
 

Yerine ve parçaların kalitesine göre tahmini 400-1000 YTL arasında değişir.
irfant
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 01 May 2006, 15:25
Nereden: İstanbul (And.)
Arabanız: Fabia 1.2 TSI DSG 2011

İleti sainz » 02 Nis 2008, 13:21

[quote="irfant"]Kayış, bilyalar, devri daim motoru....
 

Yerine ve parçaların kalitesine göre tahmini 400-1000 YTL arasında değişir.
[/QUOTE]

 

Kayış derken V kayış denilenden mi bahsettin İrfan?
İYİ şoför, herhangi bir durumda, iki şoförden birinin durması, ya da yavaşlaması gerekiyorsa, 'Hak, kural' falan demeden, ilk davranan, arabasının kaderini başkasına bırakmayandır.
Kullanıcı avatarı
sainz
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1460
Kayıt: 26 Eyl 2006, 15:33
Ad Soyad: Uğur AKAR
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: SEAT Ibiza 1.2TSI DSG N

İleti irfant » 02 Nis 2008, 13:25

[quote="sainz"][quote="irfant"]Kayış, bilyalar, devri daim motoru....
 

Yerine ve parçaların kalitesine göre tahmini 400-1000 YTL arasında değişir.
[/QUOTE]

 

Kayış derken V kayış denilenden mi bahsettin İrfan?
[/QUOTE]
 

Set olarak değişmesi lazım zaten, gergi makarası, V kayışı vs.  Smile
irfant
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 01 May 2006, 15:25
Nereden: İstanbul (And.)
Arabanız: Fabia 1.2 TSI DSG 2011

İleti AhmetH » 02 Nis 2008, 14:15

yalnız  triger  zincirinden   bahsediyoruz ??
 

kayış  farklı sanırım
Kullanıcı avatarı
AhmetH
SCOUT
SCOUT
 
İleti: 2216
Kayıt: 18 Kas 2007, 22:35
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: '16 Golf 7 1.2tsi dsg allstar

İleti sainz » 02 Nis 2008, 14:21

[quote="AhmetH"]yalnız  triger  zincirinden   bahsediyoruz ??
 

kayış  farklı sanırım
[/QUOTE]

 

Onunla beraber bunların da değişmesi gerektiğini söylüyor İrfan.Wink
İYİ şoför, herhangi bir durumda, iki şoförden birinin durması, ya da yavaşlaması gerekiyorsa, 'Hak, kural' falan demeden, ilk davranan, arabasının kaderini başkasına bırakmayandır.
Kullanıcı avatarı
sainz
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1460
Kayıt: 26 Eyl 2006, 15:33
Ad Soyad: Uğur AKAR
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: SEAT Ibiza 1.2TSI DSG N

İleti irfant » 02 Nis 2008, 14:33

Her zaman set olarak değişmesi gerektiğini söylerler, parça parça iş yapmayın.  Smile
 

Zincirle beraber V kayışı, makara, bilya-rulman, pompa vs.
irfant
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 01 May 2006, 15:25
Nereden: İstanbul (And.)
Arabanız: Fabia 1.2 TSI DSG 2011

İleti goksu » 02 Nis 2008, 14:52

Peki arkadaslar, triger kayislari VW grubunda 4yil veya 90000km degisir. Triger zinciri icin de boyle bir periyot var mi? Ben triger zinciri degismez diye biliyordum.
goksu
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 105
Kayıt: 03 Ekm 2007, 11:44

İleti irfant » 02 Nis 2008, 14:59

[quote="goksu"]Peki arkadaslar, triger kayislari VW grubunda 4yil veya 90000km degisir. Triger zinciri icin de boyle bir periyot var mi? Ben triger zinciri degismez diye biliyordum. [/QUOTE]
 

Zincir de zamanla uzar, ses yapar. Epey yük binen bir parçadır, nihayetinde pimleri olan bir zincir, onun da ömrü sayılı.
irfant
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 01 May 2006, 15:25
Nereden: İstanbul (And.)
Arabanız: Fabia 1.2 TSI DSG 2011

İleti goksu » 02 Nis 2008, 15:01

[quote="irfant"][quote="goksu"]Peki arkadaslar, triger kayislari VW grubunda 4yil veya 90000km degisir. Triger zinciri icin de boyle bir periyot var mi? Ben triger zinciri degismez diye biliyordum. [/QUOTE]
 

Zincir de zamanla uzar, ses yapar. Epey yük binen bir parçadır, nihayetinde pimleri olan bir zincir, onun da ömrü sayılı.
[/QUOTE]
peki degisme periyodu nedir? Ayni mi kayisla?
goksu
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 105
Kayıt: 03 Ekm 2007, 11:44

İleti irfant » 02 Nis 2008, 15:06

[quote="goksu"] [quote="irfant"][quote="goksu"]Peki arkadaslar, triger kayislari VW grubunda 4yil veya 90000km degisir. Triger zinciri icin de boyle bir periyot var mi? Ben triger zinciri degismez diye biliyordum. [/QUOTE]
 

Zincir de zamanla uzar, ses yapar. Epey yük binen bir parçadır, nihayetinde pimleri olan bir zincir, onun da ömrü sayılı.
[/QUOTE]
peki degisme periyodu nedir? Ayni mi kayisla?
[/QUOTE]
 

90-100 bin de değişmeli. Kayışın aynı zamanda yıl sınırı da var, kullanmasan bile 4 yılda değişmeli...
irfant
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 01 May 2006, 15:25
Nereden: İstanbul (And.)
Arabanız: Fabia 1.2 TSI DSG 2011

İleti sainz » 02 Nis 2008, 15:10

Fabia 1.4 MPI' ların zincir yapılarını bilemiyorum ancak eğer ki Favorit' teki gibiyse, gergi rulmanı gibi parçaları yok. Eğer bu şekildeyse, devir daim pompası, V kayışı gibi parçaların durumu da iyiyse, yalnızca zinciri değiştirerek tasarruflu bir işlem yapılmış olur.
Zincir için Favorit kitapçığında da bir değişim periyoduna rastlamadım. Ömrü biraz da kullanım tarzıyla alakalı bir parçadır. Aracı hırpalayarak kullanıyorsanız 20.000 km.' de bile bollaşıp sesli çalışabilir.
İYİ şoför, herhangi bir durumda, iki şoförden birinin durması, ya da yavaşlaması gerekiyorsa, 'Hak, kural' falan demeden, ilk davranan, arabasının kaderini başkasına bırakmayandır.
Kullanıcı avatarı
sainz
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1460
Kayıt: 26 Eyl 2006, 15:33
Ad Soyad: Uğur AKAR
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: SEAT Ibiza 1.2TSI DSG N

İleti irfant » 02 Nis 2008, 15:12

Yine de oralar hazır sökülmüşken ilgili parçalar değişse iyi olur, sonra diğer yerlerden sorunlar çıkabilir. Zira 80-90 bin km az mesafe değil, metal yorgunluğu, korozyon vs. vs. 
irfant
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 01 May 2006, 15:25
Nereden: İstanbul (And.)
Arabanız: Fabia 1.2 TSI DSG 2011

İleti sainz » 02 Nis 2008, 16:10

[quote="irfant"]Yine de oralar hazır sökülmüşken ilgili parçalar değişse iyi olur, sonra diğer yerlerden sorunlar çıkabilir. Zira 80-90 bin km az mesafe değil, metal yorgunluğu, korozyon vs. vs.  [/QUOTE]

 

"Oralar hazır sökülmüşken" derken; örneğin devir daim pompasını değiştirmek için tekrar eksantrik zincirinin olduğu bölümü açmaya gerek yok ki. Sorun yoksa değiştirmeye gerek yok. Sorun çıktığında da mesela 101 HP' lik Fabia' daki gibi ağır bir işçilik yok. Bence sadece zincirde sorun varsa, sadece zinciri değiştirip diğerlerinde sorun yoksa ellememek tasarruflu bir işlem olacaktır.
İYİ şoför, herhangi bir durumda, iki şoförden birinin durması, ya da yavaşlaması gerekiyorsa, 'Hak, kural' falan demeden, ilk davranan, arabasının kaderini başkasına bırakmayandır.
Kullanıcı avatarı
sainz
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1460
Kayıt: 26 Eyl 2006, 15:33
Ad Soyad: Uğur AKAR
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: SEAT Ibiza 1.2TSI DSG N

İleti irfant » 02 Nis 2008, 16:15

[quote="sainz"][quote="irfant"]Yine de oralar hazır sökülmüşken ilgili parçalar değişse iyi olur, sonra diğer yerlerden sorunlar çıkabilir. Zira 80-90 bin km az mesafe değil, metal yorgunluğu, korozyon vs. vs.  [/QUOTE]

 

"Oralar hazır sökülmüşken" derken; örneğin devir daim pompasını değiştirmek için tekrar eksantrik zincirinin olduğu bölümü açmaya gerek yok ki. Sorun yoksa değiştirmeye gerek yok. Sorun çıktığında da mesela 101 HP' lik Fabia' daki gibi ağır bir işçilik yok. Bence sadece zincirde sorun varsa, sadece zinciri değiştirip diğerlerinde sorun yoksa ellememek tasarruflu bir işlem olacaktır.
[/QUOTE]
 

68 ile 101'liğin farkı nedir triger değişimi bakımından? Henüz o kadar eskitemediğim için arabalarımı inceleme fırsatım olmadı Smile
irfant
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 01 May 2006, 15:25
Nereden: İstanbul (And.)
Arabanız: Fabia 1.2 TSI DSG 2011

İleti sainz » 02 Nis 2008, 16:21

68' lik aynı Favorit gibi, 101' likte ise çok daha fazla parça sökülmesi gerekiyor.
İYİ şoför, herhangi bir durumda, iki şoförden birinin durması, ya da yavaşlaması gerekiyorsa, 'Hak, kural' falan demeden, ilk davranan, arabasının kaderini başkasına bırakmayandır.
Kullanıcı avatarı
sainz
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1460
Kayıt: 26 Eyl 2006, 15:33
Ad Soyad: Uğur AKAR
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: SEAT Ibiza 1.2TSI DSG N

İleti irfant » 02 Nis 2008, 16:25

[quote="sainz"]68' lik aynı Favorit gibi, 101' likte ise çok daha fazla parça sökülmesi gerekiyor. [/QUOTE]
 

Hımmm, sağol Matador.   Wink
irfant
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 01 May 2006, 15:25
Nereden: İstanbul (And.)
Arabanız: Fabia 1.2 TSI DSG 2011


Fabia



Kimler çevrimiçi

Bu forumu görüntüleyenler: Kayıtlı kullanıcı yok ve 11 misafir