TIRİGER KAYIŞI KAÇA DEĞİŞİR

Forum kuralları
Forumlarımızda siyasi, dini yada toplumun hassasiyeti bulunan konulara değinmek yasaktır.

TIRİGER KAYIŞI KAÇA DEĞİŞİR

İleti fabiaaşığı » 27 Nis 2008, 17:11

arkadaşlar merhaba.benim fabia special 2004 101 hp aracım var.45000 bakımı için ustaya götürdüm tıriger kayışının değişmesi gerektiğini söyledi beraber parçacıya gittik 270 ytl fiyat verdi .aranızda bu parçayı değiştiren varmı fiyatı normalmidir yardımınızı bekliyorum.(bu arada malatyadayım)

 
fabiaaşığı
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 20 May 2007, 11:45

İleti lazianke » 27 Nis 2008, 17:15

sadece kayış için çok pahalı ama komple triger seti içinse parça fiyatı normal. kayış en fazla 80 ytl tutar. ama 45000 de normalde kayış değiştirilmez. bence siz bir servise başvurun.
lazianke
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 288
Kayıt: 01 Tem 2006, 07:29
Ad Soyad: Ömer
Nereden: Rize

İleti serdar5306 » 27 Nis 2008, 18:55

triger değişimi fabialarda 90000 de değişir boştan yere değiştirme hem sadece kayış değişmez set olarak değişir forumda arattır konu mevcut
2005 FABİA CHOİCE 101 BG SİYAH
serdar5306
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 83
Kayıt: 14 Ekm 2006, 11:41
Ad Soyad: SERDAR
Nereden: Ankara
Arabanız: FABİA COHİCE 2005

İleti ahmetva » 27 Nis 2008, 20:08

km yi 20 sene de yapsa hiç değiştirmeyecek mi yani? yıl olarak bence 4 senede bir değiştirmelisin... istersen 5000 km yap. parça fiyatı ise çok pahalı. geçen sene palio triger seti komple serviste işçilik dahil 170 YTL ye değiştirdim. Bu arada bu konu çok önemli özel serviste değiştirmenizi asla önermem. Bir arkadaşın triger kayışı hatalı takmadan dolayı diş atladı ve özel servis hiç bir şekilde kabul etmedi... 3000 ytl harcadı

ahmetva
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 21 May 2007, 23:57

İleti skodacı » 27 Nis 2008, 20:11

[quote="lazianke"]sadece kayış için çok pahalı ama komple triger seti içinse parça fiyatı normal. kayış en fazla 80 ytl tutar. ama 45000 de normalde kayış değiştirilmez. bence siz bir servise başvurun.[/QUOTE]
 

aracın yaşı 4 hocam...dolayısıyla normal...orijinal triger seti,su pompası v.s 500-550+kdv civarındadır...
skodacı
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 25 Eyl 2006, 21:59

İleti kadir_ » 27 Nis 2008, 20:25

ben yaş olarak bir konu değil bu 90.000 de değiştiriyorlar o yüzden zaten adı büyük bakım bunun
kadir_
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 17
Kayıt: 05 Şub 2008, 23:28

İleti lazianke » 27 Nis 2008, 20:59

[quote="kadir_"]ben yaş olarak bir konu değil bu 90.000 de değiştiriyorlar o yüzden zaten adı büyük bakım bunun[/QUOTE]
y.servisteki bir usta yıldan çok km nin önemli olduğunu söyledi.
lazianke
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 288
Kayıt: 01 Tem 2006, 07:29
Ad Soyad: Ömer
Nereden: Rize

İleti esercelik24 » 27 Nis 2008, 21:59

90.000 de değiştiriliyor . . .


99 Felicia Glx-i 1.3 Mpi bir efsaneydi... (SATILDI)
Honda Civic 2007 1.6 İ-Vtec
Kullanıcı avatarı
esercelik24
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 90
Kayıt: 21 Mar 2008, 14:13
Ad Soyad: Eser ÇELİK
Nereden: İzmir
Arabanız: Honda CiViC 1.6 İ-Vtec

İleti skodacı » 27 Nis 2008, 23:06

[quote="esercelik24"]

90.000 de değiştiriliyor . . .

[/QUOTE]
 

Kopma yada diş atma riskini göze alıyorsan...
skodacı
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 25 Eyl 2006, 21:59

İleti kadir_ » 27 Nis 2008, 23:22

[quote="skodacı"][quote="esercelik24"]

90.000 de değiştiriliyor . . .

[/QUOTE]
 

Kopma yada diş atma riskini göze alıyorsan...
[/QUOTE]
 

90.000 km bakımında değişiyor sorun çıkarmıyor ama 120 kullananda var bunu ama risk 90.000 den sonra başlıyor
kadir_
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 17
Kayıt: 05 Şub 2008, 23:28

İleti skodacı » 27 Nis 2008, 23:26

siz bilirsiniz...ilgili setin değişim süresini(90.000 km veya 4 yıl) üretici belirmemiş ben değil...bahsi edilen araç şu an itibariyle 45.000 km de...demek oluyorki bu araç yaklaşık bi 4 yıl sonra anca 90.000 km ye ulaşacak...şimdi hangi biriniz bana bu aracın önümüzdeki 4 yıla kadar triger kayışının kopmayacağını veya diş atlamayacağını garanti edecek...

skodacı
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 25 Eyl 2006, 21:59

İleti lazianke » 28 Nis 2008, 00:01

[quote="skodacı"]

siz bilirsiniz...ilgili setin değişim süresini(90.000 km veya 4 yıl) üretici belirmemiş ben değil...bahsi edilen araç şu an itibariyle 45.000 km de...demek oluyorki bu araç yaklaşık bi 4 yıl sonra anca 90.000 km ye ulaşacak...şimdi hangi biriniz bana bu aracın önümüzdeki 4 yıla kadar triger kayışının kopmayacağını veya diş atlamayacağını garanti edecek...

[/QUOTE]
üstad dediğiniz doğru da 5 yıldan 4 yıla indiren üretici firma da hiçbir zaman 4 yıldan ve 90000 den önce kopmayacağını garanti edemiyor ki?
lazianke
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 288
Kayıt: 01 Tem 2006, 07:29
Ad Soyad: Ömer
Nereden: Rize

İleti skodacı » 28 Nis 2008, 00:41

hocam,benim dediğim ile sizin dediğiniz aynı şey ama...
skodacı
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 25 Eyl 2006, 21:59

İleti lazianke » 28 Nis 2008, 00:46

[quote="skodacı"]hocam,benim dediğim ile sizin dediğiniz aynı şey ama...[/QUOTE]
öyle tabii. hep risk yani.
lazianke
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 288
Kayıt: 01 Tem 2006, 07:29
Ad Soyad: Ömer
Nereden: Rize

İleti fabiaaşığı » 28 Nis 2008, 21:00

hepinize teşekkür ederim arkadaşlar
fabiaaşığı
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 20 May 2007, 11:45

İleti parsanoto » 28 Nis 2008, 21:08

çoğu araçlarda tiriger bakımı 4 yıl yada öngörülen kilometredir..hangisi önce dolarsa değiştirilcek..zamanla kayış sertleşebilir..skodacı arkadaşımızın dediği doğru..kayış koptuğu zaman açıcak masraf çok büyük olur..

parsanoto
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 70
Kayıt: 12 Oca 2008, 14:10

İleti toGah » 29 Nis 2008, 01:06

komple set 450 ytl ye dğeiştrim..orj.
toGah
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 21 Şub 2007, 12:30

İleti lazianke » 29 Nis 2008, 12:40

arkadaşlar triger mevzuunu teknik konularda yardımını aldığım ve de yedek parça ile bakım filtrelerini edindiğim servisteki ustama sordum. görüş aldığım kişi çorumda bmw yetkili serviliği ve de alman gurubunun tamamına özel servislik yapan kaliteli bir servise mensup. maili alta ekliyorum...
 


çok sevgili abicim,

 

öncelikle trıger, aracın gerçekten ihtiyaç duyduğu bir bakımdır.

 

aracın 90,000km dene bakımını eger risk alacaksak 100,000km de değiştirebiliriz.

 

fabrika tam şu km de değişecek demesinin ilk amacı kayışın kopması değildir, kayış aslında 120,000km

 

kadar çalışan mukavementli bir malzemedir.

 

burda asıl amaç kayış km si geldiğinde sertleşerek çalıştığı düzergahda aşındırma meydana

 

getirmektedir aşıntıyı meydana getirirken kendini de zımpara gibi kullanır en son noktada kopar.

 

bunun içim mantıklı olan ön görülen km değişmesidir. yılı ise kayış setliği için söylenmektedir.

 

örnek verecek olursak kendi aracımızı denemek için (vw transporte 2,5 tdı , 2003 model )

 

pompa kayışını değiştirmedik tam tamına 164,000 km oldu dahada kopmadı durumunu görmek için biz

 

söktük geçen hafta, kayış sertleşmiş durumda ve çalışdığı dişliyi adeta 2000 lik su zımparası misalinde

 

zımparalamış ve dişliyi eskitmişti.

 

bunda yola çıkacak olursak bence 90,000 km den önce değiştirmene gerek yok diye düşünüyorum.

 

burdanda şöyle bi sora bilirsin; dişliyi aşındırmaz mı ? çünkü yılı doldu.

 

cevap ;5 yıl 160 bin km çalışmış olan sadece dişli parlatacak kadar aşındırmıssa 90,000km de bu

 

aşınmayı görmemiz olanaksızdır diye düşünüyorum.

 

bence acele edipde istemediğin kişilere aracını elletme derim.

 

kolay gelsin görüşmek dileğiyle,

 

selmlar.

 

 

 

F1 GENÇLER OTOMOTİV VE PETROL ÜRÜN.LTD.ŞTİ 
Faruk ILDIRAR
Genel Sorumlusu
Ankara yolu google_color_border = "ECF3F7"; google_color_bg = "ECF3F7";
lazianke
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 288
Kayıt: 01 Tem 2006, 07:29
Ad Soyad: Ömer
Nereden: Rize

Sonraki

Fabia



Kimler çevrimiçi

Bu forumu görüntüleyenler: Kayıtlı kullanıcı yok ve 21 misafir