5 sayfadan 1. sayfa

HTP 'nin Açılımı Nedir?

İletiTarih: 08 May 2008, 13:40
selom71
aradaşlar merhaba.ben bu htp yi sormak istiyorum.nedir?ne işi yarar?her fabia htp mi?bazılarında yazmıyo.biliyorum yüksek tor gücü ama her fabiada arka kısımda yazmıyor.

İletiTarih: 08 May 2008, 17:01
loveskoda
HTP; 1.2 motorların bir özelliğidir... Açılımı, High Torque Performance yani yüksek tork performansıdır...
Bu özelliğin artıları, alt devirlerde yüksek çekiş, aynı hacimdeki motorlara göre daha yüksek tork ve düşük yakıt tüketimiWink

İletiTarih: 08 May 2008, 17:02
silverlinemania
aahhhh ahhh bi zamanlar bizimde vardı 1.2 fabiamız napıyodur acaba şimdi Cry

İletiTarih: 08 May 2008, 17:04
parsanoto
skoda grubunda uzun süreli binmek için alcağım en son araba 1,2 motorlu araçlardır..

İletiTarih: 08 May 2008, 17:06
loveskoda
[quote="parsanoto"]skoda grubunda uzun süreli binmek için alcağım en son araba 1,2 motorlu araçlardır..[/QUOTE]
 

Neden?

İletiTarih: 08 May 2008, 17:06
silverlinemania
çok falza atak olmadıkları için olabilir belki en azından benim fabia çok atak değildi favodan biraz daha ataktı o kadar gerisi aynı gibiydi nerdeyse

İletiTarih: 08 May 2008, 17:37
hans35
1.2 hakkında her hangi bir şey yazıp çizmeyiniz.Böyle bir forumda bu yorumu yapmanız doğru olmaz.O bildiklerinizde tamamen yanlış.

İletiTarih: 08 May 2008, 18:34
parsanoto
[quote="loveskoda"][quote="parsanoto"]skoda grubunda uzun süreli binmek için alcağım en son araba 1,2 motorlu araçlardır..[/QUOTE]
 

Neden?
[/QUOTE]
 

bakın özellikle uzun süreli dedim..bunun sebebi aracın motoru bittiği zaman rektifiye olma şansı yok..komple motor takılıyor arabaya..buda oldukça yüksek bi rakam..ayrıca fiya olarakta 1,4 lerden çok ta ucuz değil..

İletiTarih: 08 May 2008, 18:36
lazianke
[quote="parsanoto"][quote="loveskoda"][quote="parsanoto"]skoda grubunda uzun süreli binmek için alcağım en son araba 1,2 motorlu araçlardır..[/QUOTE]
 

Neden?
[/QUOTE]
 

bakın özellikle uzun süreli dedim..bunun sebebi aracın motoru bittiği zaman rektifiye olma şansı yok..komple motor takılıyor arabaya..buda oldukça yüksek bi rakam..ayrıca fiya olarakta 1,4 lerden çok ta ucuz değil..
[/QUOTE]
 o nasıl oluyor peki, neden rektifiyesi yoktur, roomster 1.2 de mi aynıdır?

İletiTarih: 08 May 2008, 18:47
parsanoto

bu araçların silindir bloğu 2 parçadan oluşuyor..diğer araçlarda blok tek parçadır..arabanın motoru söküldüğü zaman blokta sorun oluşuyor,bu sebeplerden dolayı motorun yedek parçaları getirilmiyor..komple motor takılıyor..


bu araçlar zincirli motor biliyosunuz..zincir koptuğu zaman subaplar eğiliyor..silindir kapağı açıldıktan sonra,işlem yapıldıktan sonra araç düzen tutmuyor..bu araçlar yüksek torklu olduğu için motoru hata kabul etmiyor..

 

çok sevdiğim ve skoda aşığı olan eski bi yetkili servis ustası olan bi arkadaşım var,dediği laf şu..skoda da 1,2 motorlu araca yanaşmıcaksın..

İletiTarih: 08 May 2008, 21:23
lazianke
[quote="parsanoto"]

bu araçların silindir bloğu 2 parçadan oluşuyor..diğer araçlarda blok tek parçadır..arabanın motoru söküldüğü zaman blokta sorun oluşuyor,bu sebeplerden dolayı motorun yedek parçaları getirilmiyor..komple motor takılıyor..


bu araçlar zincirli motor biliyosunuz..zincir koptuğu zaman subaplar eğiliyor..silindir kapağı açıldıktan sonra,işlem yapıldıktan sonra araç düzen tutmuyor..bu araçlar yüksek torklu olduğu için motoru hata kabul etmiyor..

 

çok sevdiğim ve skoda aşığı olan eski bi yetkili servis ustası olan bi arkadaşım var,dediği laf şu..skoda da 1,2 motorlu araca yanaşmıcaksın..
[/QUOTE]
yani roomster 1.2 de bu kapsamda oluyor...

İletiTarih: 08 May 2008, 21:30
skodacı
[quote="parsanoto"]

bu araçların silindir bloğu 2 parçadan oluşuyor..diğer araçlarda blok tek parçadır..arabanın motoru söküldüğü zaman blokta sorun oluşuyor,bu sebeplerden dolayı motorun yedek parçaları getirilmiyor..komple motor takılıyor..


bu araçlar zincirli motor biliyosunuz..zincir koptuğu zaman subaplar eğiliyor..silindir kapağı açıldıktan sonra,işlem yapıldıktan sonra araç düzen tutmuyor..bu araçlar yüksek torklu olduğu için motoru hata kabul etmiyor..

 

çok sevdiğim ve skoda aşığı olan eski bi yetkili servis ustası olan bi arkadaşım var,dediği laf şu..skoda da 1,2 motorlu araca yanaşmıcaksın..
[/QUOTE]
 

1.2 HAKKINDA SÖYLEDİKLERİNE KESİNLİKLE KATILMIYORUM PARSAN OTO...

İletiTarih: 08 May 2008, 21:42
lazianke
[quote="skodacı"][quote="parsanoto"]

bu araçların silindir bloğu 2 parçadan oluşuyor..diğer araçlarda blok tek parçadır..arabanın motoru söküldüğü zaman blokta sorun oluşuyor,bu sebeplerden dolayı motorun yedek parçaları getirilmiyor..komple motor takılıyor..


bu araçlar zincirli motor biliyosunuz..zincir koptuğu zaman subaplar eğiliyor..silindir kapağı açıldıktan sonra,işlem yapıldıktan sonra araç düzen tutmuyor..bu araçlar yüksek torklu olduğu için motoru hata kabul etmiyor..

 

çok sevdiğim ve skoda aşığı olan eski bi yetkili servis ustası olan bi arkadaşım var,dediği laf şu..skoda da 1,2 motorlu araca yanaşmıcaksın..
[/QUOTE]
 

1.2 HAKKINDA SÖYLEDİKLERİNE KESİNLİKLE KATILMIYORUM PARSAN OTO...
[/QUOTE]
niçin üstad açıklar mısınız?

İletiTarih: 08 May 2008, 22:07
skodacı

İthamların rektifiye kısmını yarın rektifiyeci arkadaşımlada istişare ederek cevap verecem...lakin bugün FSI motorlar bile artık garantili bir şekilde rektifiye görebiliyor...kaldıki 1.2 mi göremeyecek...


Gelelim,1.2 nin eksantrik zincirine...evet eksantriği zincir türünden,kayış türünden değil...belirdiği olay yani kopma bilahare sonucu yaşanan+yaşananlar eksantriği kayış türündende olan araçlarda yaşanması muteberdir...ayrıca soruyorum kendisine bugüne kadar hangi 1.2 nin eksantrik zincirinin koptuğunu gördü...y.servislerin yedek parça bölümü bile bu parçayı sipariş üzeri getiriyorlar...stoklarında tutmuyorlar...zincirin kopma ihtimali %99 dur...zincir bollaşır...bollaşıncada değişir...bollaşma sonucu kullanımıda şakırtı türünden ses yapar...fabia(eski)1.2 bu ithamları hak etmiyor...silindir kapağının açıldıktan sonra eski formuna karışamaması ne demek?yüksek torklu oluşu motorunun hata kabul etmemesi ne demek?bu ithamlar sadece 1.2 için değil diğer tüm marka otolar içinde geçerlidir...silindir kapağı rektifiye işlemi gören her araç tabiki eski formuna ulaşamaz...bilahare hangi marka oto(yeni nesil)motorla ilgili hatayı kaldırabiliyorda,fabia 1.2 kaldıramıyor...iyi ki motor ustasıyım ve iyiki skodacıyım...

İletiTarih: 08 May 2008, 23:25
loveskoda
Verdiğiniz bilgiler için teşekkür ederim skodacıClap

İletiTarih: 09 May 2008, 00:01
mygokhan
fabia 1.2 den sonra roomster 1.2 sahibiyim.. Açıkçası kullandığım araçları maksimum 50bin km ye kadar kullanmayı tercih ederim.Ama bu motorların 100bin e kadar kullanın bir sıkıntı olacağını zannetmiyorum.Ha tamam rektefiye olmuyor diye bende duymuştum.Ama beni ilgilendirmiyor açıkçası..Bir aksilik olmazsa 50 bin i geçmeden satarım aracımı..

Şimdi ise roomster 1.2 ! Kesinlikle rahat kalkış, hızlanma vs... Alacaklar kesinlikle test edip alabilirler..Bugün 5 kişi ile ne rampalar çıktım.İnanın çekiş sorunu yok..Adamlar nasıl yapmışlarsa motoru 70 bg yapmışlar ama 1250 kg ağırlığa rağmen çekiş çok iyi...düşünün.. bugün toplamda 1530 kg ağırlıkla gezdim..Uzun yolda 50 ytl ile 225 km yol yapmışım..1.4 düşünüyordum çekiş sorunu yaşamamak için..ama 1.2 aldığıma pişman değilim.çekiş yeterli...

İletiTarih: 09 May 2008, 00:04
loveskoda
İşte HTP nin farkı da bu... Aynı hacimdeki motorlara göre yüksek olan torkunu(112nm) diğer motorlara göre daha düşük bir devirde(3000d/d) üretiyor.Clap

İletiTarih: 09 May 2008, 00:30
hans35
Parsan Oto Sizin yazdığınızın  üst kısmında uyarmıştım sizi ama yazdığımı okumadınız ve yazdınız yazacağınızı.