HTP 'nin Açılımı Nedir?

Forum kuralları
Forumlarımızda siyasi, dini yada toplumun hassasiyeti bulunan konulara değinmek yasaktır.

HTP 'nin Açılımı Nedir?

İleti greenpain » 10 May 2008, 14:16

ayar tutmaz diye birşey yok çünkü mekanik olan herşey ayarlanabilir bunun için üretilmişlerdir mesela sıfır arabaya motor takarken fabrikada o motoru yapanda insan değilmi o motoruda mı bi anne doğuruyo sanki kusursuz olsun onuda bi usta ayarlıyo böyle saçma seylere inanmayın abicim gerçek bi usta herşeyi yapabilir
 
greenpain
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 09 May 2008, 17:58

İleti BlueVRS » 10 May 2008, 14:19

Valla benim çeşitli tahminlerim var,tamircilik değil montajcılık yapan servisler şimdilik işin kolayına kaçmak için bu yolu seçmiş olabilir,yada daha fazla paralara parça yada motor satmak istedikleri için olabilir.Bende sadece senin gibi gerçekleri öğrenmek adına bu konuya mudahil oldum.
BlueVRS
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 5
Kayıt: 15 Oca 2008, 17:17

İleti parsanoto » 10 May 2008, 14:45

bu araç için son yorumumu yazıyorum..orjinali gibi olmamasının sebebplerinden birisi motor bloğunun 2 parçadan oluşması,muadil şekilde yapıldığı zaman orjinali gibi randıman alamaması..rektifiyeci garanti veriyormuş ne kadar garanti veriyor onu da bilmek lazım ve neye göre garanti veriyor hangi durumlara karşı..hadi bu aracın yatağını,yorganını,sekmanını ıvırını zıvırını muadil olarak topladılar,peki bu aracın krangı,piston kolu veya bloğu çatladığı zaman nasıl bir muadil sistemi uygularlar onuda merak ediyorum..bu saydığım parçalarıda herhalde yeniden imal ederler.


parsanoto
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 70
Kayıt: 12 Oca 2008, 14:10

İleti sainz » 10 May 2008, 14:51

[quote="greenpain"]ayar tutmaz diye birşey yok çünkü mekanik olan herşey ayarlanabilir bunun için üretilmişlerdir mesela sıfır arabaya motor takarken fabrikada o motoru yapanda insan değilmi o motoruda mı bi anne doğuruyo sanki kusursuz olsun onuda bi usta ayarlıyo böyle saçma seylere inanmayın abicim gerçek bi usta herşeyi yapabilir [/QUOTE]

Yani evet. Sonuçta kaynakla değil cıvatalarla kapatılıyor bu motorlar. Aç-kapa yapınca neden ayar tutmasın değil mi?

[quote="98Pickup"]Valla benim çeşitli tahminlerim var,tamircilik değil montajcılık yapan servisler şimdilik işin kolayına kaçmak için bu yolu seçmiş olabilir,yada daha fazla paralara parça yada motor satmak istedikleri için olabilir.Bende sadece senin gibi gerçekleri öğrenmek adına bu konuya mudahil oldum.[/QUOTE]

 

Tabii ki bunlar da mümkün.Wink
İYİ şoför, herhangi bir durumda, iki şoförden birinin durması, ya da yavaşlaması gerekiyorsa, 'Hak, kural' falan demeden, ilk davranan, arabasının kaderini başkasına bırakmayandır.
Kullanıcı avatarı
sainz
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1461
Kayıt: 26 Eyl 2006, 15:33
Ad Soyad: Uğur AKAR
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: SEAT Ibiza 1.2TSI DSG N

İleti skodacı » 10 May 2008, 15:21

[quote="parsanoto"]

bu araç için son yorumumu yazıyorum..orjinali gibi olmamasının sebebplerinden birisi motor bloğunun 2 parçadan oluşması,muadil şekilde yapıldığı zaman orjinali gibi randıman alamaması..rektifiyeci garanti veriyormuş ne kadar garanti veriyor onu da bilmek lazım ve neye göre garanti veriyor hangi durumlara karşı..hadi bu aracın yatağını,yorganını,sekmanını ıvırını zıvırını muadil olarak topladılar,peki bu aracın krangı,piston kolu veya bloğu çatladığı zaman nasıl bir muadil sistemi uygularlar onuda merak ediyorum..bu saydığım parçalarıda herhalde yeniden imal ederler.


[/QUOTE]
 

fabia 1.2 nin rektifiye görebileceğini neden hala kabullenmiyorsun?motor bloğunun 2 parçadan oluşması(blok çatlamımışsa tabi...)motorun rektifiye işlemi görmesine engel değilki...bilahare hangi marka otonun motoru rektifiye gördükten sonra o ilk günkü canlılığında olur,sorarım sana...rektifiye tabir-i caizse ikinci bahar demek...GMY ye üye istediğin rektifiyecide 1.2 nin motorunu garantili bir şekilde rektifiye edebilirsin...kötü yakıttan kaynaklanan durumlar hariç...blok çatlamış ise zaten rektifiye göremez...bu durum 1.2 değil tüm markaların otolarında geçerlidir...son sözüm fabia 1.2 rektifiye görebilir...
skodacı
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 25 Eyl 2006, 21:59

İleti OKTAVİACI » 10 May 2008, 15:38

Thumbs%20Up
OKTAVİACI
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 10
Kayıt: 28 Mar 2007, 17:50

İleti sainz » 10 May 2008, 16:03

1.2 HTP motorun bloğu nasıl iki parça? Ben orasını anlayamadım.
 

fotografie%20auta,%20kliknutím%20okno%20zavřete

 

fotografie%20auta,%20kliknutím%20okno%20zavřete

 


 

 
İYİ şoför, herhangi bir durumda, iki şoförden birinin durması, ya da yavaşlaması gerekiyorsa, 'Hak, kural' falan demeden, ilk davranan, arabasının kaderini başkasına bırakmayandır.
Kullanıcı avatarı
sainz
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1461
Kayıt: 26 Eyl 2006, 15:33
Ad Soyad: Uğur AKAR
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: SEAT Ibiza 1.2TSI DSG N

İleti skodacı » 10 May 2008, 18:16

sainz kardeş,arkadaşın kastettiği durum pistonlu silindir bloğunun 1.2 lerde tek istenilmemesidir...silindir bloğu istenirse gövde motoru alınacak yani...zaten böyle bir(silindir blokluk) hasarda değil skoda fabia 1.2 hiçbir markanın  1,2 1,4 v.s motoru rektifiye göremez...
skodacı
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 25 Eyl 2006, 21:59

İleti derude » 10 May 2008, 18:43

[quote="skodacı"]sainz kardeş,arkadaşın kastettiği durum pistonlu silindir bloğunun 1.2 lerde tek istenilmemesidir...silindir bloğu istenirse gövde motoru alınacak yani...zaten böyle bir(silindir blokluk) hasarda değil skoda fabia 1.2 hiçbir markanın  1,2 1,4 v.s motoru rektifiye göremez...[/QUOTE]
 

O zaman buradan şu yorum çıkartılabilir:

 

Üretici (fabrika) montajını yaptığı şekilde motora garanti veriyor. Yani motorun sadece piston yatak, segmanı ayrı olarak vermiyor.

 

 Niçin?: Çünkü montajı ancak kendisinin yapacağını, kendi haricinde yapılan montajda sıkıntı olabileceğini düşünüyor.

 

Çok iyi biliyorsunuz ki skodacı ustam motor toplamada çok teknik bilgiler gereklidir, sıkılan her vidanın bir sırası ve bir torku vardır, segmanların belli dizilişi ve yönü vardır mesela, daha bir sürü ayrıntısı...

 

1.2 motorlarda da belki üreticinin bildiği bizim bilmediğimiz ayrıntıları saklıdır. Dolayısıyla alışılagelmiş dışında bir motor 3 silindir ve htp. 

 

Şu ihtimal bence zayıf: Üretici; blok ve silindir aksamı birlikte satıyor çünkü pazarlama tekniği.

Düşünsenize garantili araçta üretici neden kendi topuğuna sıksın. Yatak, sekman, pistonla kurtaracakken motoru komple değiştirsin? 

İyi forumlar...

 
derude
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 28
Kayıt: 05 May 2007, 18:33

İleti skodacı » 10 May 2008, 21:42

hocam,silindir blokluk bir vaziyet hal alır ise değil fabia 1.2 kim olsa karşısında silindir bloğunun  illaki silindir bloğu...lakin silindir blokluk bir vaziyet yok ise yani piston,p. sekmanı ve yatak grubu parçalarının değişimi ile fabia 1.2 htp çok rahatlıkla rektifiye görür...daha artık ben ne söylüyeyim...
skodacı
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 25 Eyl 2006, 21:59

İleti ahmetva » 10 May 2008, 21:50

[quote="hans35"] Skodacı taktir ettim seni.ClapBravo valla.Daha önce yazdım Usta var Ustacık var.O kadar da dedim ama anlatamadım Parsan Oto ya.Rektefiye konusuna gelince ne zaman yapılmış kaç km de.Tabi bu belli olmaz ama genelleme yapacak olursak ne zaman yapılmış.Herkes biliyor zaten kayış yerine zincir olduğunu 1.2 de.1.4 tsi de de zincir var.1.4 mpi 68 de de zincir var.Zincir daha güvenli ve daha uzun ömürlüdür öyle kolay kolay kopmaz.Zamanı gelincede değiştirilir bu kadar basit.Söylesin Parsan Oto da uzun süreli demekle km mi sene mi olarak kastettiğini biz de bilelim.Bir de arkadaşımız 1.2 Romide mi aynı demiş.Motor aynı motor ne farki varki arkadaşım.Ayrıca şimdiye kadar rektefiye yapılan 1.2 var mı onu sormak lazım.Bu forumda o kadar çok 1.2 sahibi var kı bu konuyu iyice araştırmadan yazmak yorum değil 1.2 sahiplerine karşı siz aracınızı bir an önce satın der gibi bir yaklaşımdan ibaret olmuyor mu?
[/QUOTE]
 

sende 1.2 var heralde zoruna gidiyor LOL skodacı da usta oldu hemen LOL  atalarımız demiş doğru söyleyeni 9 köyden kovarlar diye... ya adam doğru söylüyorsa!!!!
ahmetva
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 21 May 2007, 23:57

İleti skodacı » 10 May 2008, 21:56

SENİN İŞİN BU İŞTE ahmetva...

skodacı
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 25 Eyl 2006, 21:59

İleti ahmetva » 10 May 2008, 22:04

[quote="skodacı"]

SENİN İŞİN BU İŞTE ahmetva...

[/QUOTE]
 

benim ne olduğu belli, senin ne olduğun belli bile değil...LOL işine bak
ahmetva
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 21 May 2007, 23:57

İleti skodacı » 10 May 2008, 22:06

belli oluyor ne olduğun...benim kim olduğumu senden başka herkes biliyor...senin gibi birisininde kim olduğumu bilmeni istemem zaten...coçuksun sen daha...
skodacı
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 25 Eyl 2006, 21:59

İleti ahmetva » 10 May 2008, 22:08

[quote="skodacı"]belli oluyor ne olduğun...benim kim olduğumu senden başka herkes biliyor...senin gibi birisininde kim olduğumu bilmeni istemem zaten...coçuksun sen daha...[/QUOTE]
 

coçuk ne ya... türkçeyi öğren önce... uzatmaLOL
ahmetva
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 21 May 2007, 23:57

İleti skodacı » 10 May 2008, 22:11

sana söylüyecek son bir sözüm var...LOLLOLLOL


 

sana daha öncede demiştim,COÇUK...ben oto kasabın birinde sinirlerimi aldırttım...boş yere kürek çekiyorsun...
skodacı
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 25 Eyl 2006, 21:59

İleti AhmetH » 11 May 2008, 00:50

Bir çoğumuz  ingilizce biliyoruz ..
 

neden Bri skodaya  konu  açıp  yorum  beklemiyoruz ?

 

 

benim  fikrim   motor  yeniden   yapılır..  yapılmaması  için  nedenler  belli..

 

hayati  parçalarda  hasar  oluşursa  bende  düşünmüyor  değilim ne olacağını..

 

 

fakat  çıkma  diye  bir  sektör  var ...   o  motorlar  ağır  rektifiye  isteyene  kadar   gün  ola  harman ola...

 

zaten  şu an  rektefiye istese  bir  şekilde  düzene  gireceği  kesin..

eli  kumpas  tutan  mikrometre  tutan   her usta   ölçer  biçer   yatağını  segmanını  bulur..

 

ama  büyük  parçaları  bende  merak  ediyorum..
Kullanıcı avatarı
AhmetH
SCOUT
SCOUT
 
İleti: 2217
Kayıt: 18 Kas 2007, 22:35
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: '16 Golf 7 1.2tsi dsg allstar

İleti greenpain » 11 May 2008, 01:25

zaten söyle bişey var büyük parçalarda arıza olduktan sonra mecburen bi değiştirme olmak zorunda motoru okadar kötü duruma sokarsak elbette yeni bir motor almak zorunda kalabiliriz tüm marka ve motorlarda bu böyledir...
greenpain
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 09 May 2008, 17:58

ÖncekiSonraki

Fabia



Kimler çevrimiçi

Bu forumu görüntüleyenler: Kayıtlı kullanıcı yok ve 8 misafir