HTP 'nin Açılımı Nedir?

Forum kuralları
Forumlarımızda siyasi, dini yada toplumun hassasiyeti bulunan konulara değinmek yasaktır.

HTP 'nin Açılımı Nedir?

İleti usta » 11 May 2008, 01:58

Arkadaşlar motorda gerçekte rektefiye işlemine izin verilmemektedir sebebi ise bu tarz motorlardaki silindir iç yüzeyleri plazma kaplama denilen bir yöntemle yapılmaktadır şöyleki :silindir cidarına yaklaşık 3000 -3500 derece sıcaklıkla kaplama malzemesi püskürtülür ve bu püskürtülen kısım zarar görürse litaratür rektefeye izin vermez ama ...... bizim sanayiimiz pek hala bu rektefiye işlemini sorunsuz bir şekilde yapabilmektedir ..parça olarak sadece blok ve pistonlar monte edilmiş vaziyette sıfır olarak parçanın yenisinide temin ediyorsunuz .motor bitti arabayı at yok yani secenek cok. canınızı sıkmayın.....ayrıca belirteyim bu teknikle yapılmış bircok markada motorlar mevcuttur sadece skodaya has bir uygulama oldugunu sanmayın...............
 
usta
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 02 Nis 2008, 01:02

İleti hans35 » 11 May 2008, 02:21

[quote="ahmetva"][quote="hans35"] Skodacı taktir ettim seni.ClapBravo valla.Daha önce yazdım Usta var Ustacık var.O kadar da dedim ama anlatamadım Parsan Oto ya.Rektefiye konusuna gelince ne zaman yapılmış kaç km de.Tabi bu belli olmaz ama genelleme yapacak olursak ne zaman yapılmış.Herkes biliyor zaten kayış yerine zincir olduğunu 1.2 de.1.4 tsi de de zincir var.1.4 mpi 68 de de zincir var.Zincir daha güvenli ve daha uzun ömürlüdür öyle kolay kolay kopmaz.Zamanı gelincede değiştirilir bu kadar basit.Söylesin Parsan Oto da uzun süreli demekle km mi sene mi olarak kastettiğini biz de bilelim.Bir de arkadaşımız 1.2 Romide mi aynı demiş.Motor aynı motor ne farki varki arkadaşım.Ayrıca şimdiye kadar rektefiye yapılan 1.2 var mı onu sormak lazım.Bu forumda o kadar çok 1.2 sahibi var kı bu konuyu iyice araştırmadan yazmak yorum değil 1.2 sahiplerine karşı siz aracınızı bir an önce satın der gibi bir yaklaşımdan ibaret olmuyor mu?
[/QUOTE]
 

sende 1.2 var heralde zoruna gidiyor LOL skodacı da usta oldu hemen LOL  atalarımız demiş doğru söyleyeni 9 köyden kovarlar diye... ya adam doğru söylüyorsa!!!!
[/QUOTE]
Tüh ne yapacağız.

hans35
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 02 Ağu 2006, 15:15

İleti AhmetH » 11 May 2008, 02:32

silindir yüzeyine pratikte kaplama uzak ihtimal.(en azından bizim skodalar için) 
 

seramik kaplama var onuda  yarış motosikletlerine yapıyorlar.

 

bizim  skodalarda hiç zannetmiyorum böyle birşey olsun. 

 

ama  kaplama  nerde var derseniz  segmanlarda  kaplama var .

 

 

rektefiye işinden ciddi  anlarım..   htp motorunda  rektefiyesine  sıcak bakabiliyorum  ama  dediğim  gibi  ana  parçaların  tamiri  mümkün olmayan  kırılma ihtimalleri  beni  düşündürüyor.

 

ancak  bir  motor  yapıldıysa  mutlaka parçası vardır. zaman  gösterecek  bende beklemedeyim.
Kullanıcı avatarı
AhmetH
SCOUT
SCOUT
 
İleti: 2219
Kayıt: 18 Kas 2007, 22:35
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: '16 Golf 7 1.2tsi dsg allstar

İleti hans35 » 11 May 2008, 02:34

[quote="usta"]Arkadaşlar motorda gerçekte rektefiye işlemine izin verilmemektedir sebebi ise bu tarz motorlardaki silindir iç yüzeyleri plazma kaplama denilen bir yöntemle yapılmaktadır şöyleki :silindir cidarına yaklaşık 3000 -3500 derece sıcaklıkla kaplama malzemesi püskürtülür ve bu püskürtülen kısım zarar görürse litaratür rektefeye izin vermez ama ...... bizim sanayiimiz pek hala bu rektefiye işlemini sorunsuz bir şekilde yapabilmektedir ..parça olarak sadece blok ve pistonlar monte edilmiş vaziyette sıfır olarak parçanın yenisinide temin ediyorsunuz .motor bitti arabayı at yok yani secenek cok. canınızı sıkmayın.....ayrıca belirteyim bu teknikle yapılmış bircok markada motorlar mevcuttur sadece skodaya has bir uygulama oldugunu sanmayın...............[/QUOTE]
Sağol Usta değerli bilgilerin için bizde baya korkmuştuk.Öyleki korkumuzu arkadaşımızın biri hemende anlayıvermiş.Tüh vah ne yapacağız diyorduk.Yok böyle bir şey Türkiye Burası her işlem başarıyla yapılır diye yazdık.Ayrıca rektifiye ye falan ihtiyacımız yok.İşte ben yazarken buralara geleceğini bildiğim için bu konuyu açma demiştim.Parsan Oto malesef girdi konuya.E konu anlaşıldıysa kapatalım bu konuyu o zaman.
hans35
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 02 Ağu 2006, 15:15

İleti AhmetH » 11 May 2008, 02:41

yok yok  anlaşılmadı  açık  kalsın  Big%20smile
 

hala  işin  garanti bilgisi  gelmedi.

 

yatak  deyip  geçmemek  lazım   bunların   ölçülerini  geç   kendi   içinde  bile  eksantriklik var.

 

eğer  bu  arabanın  orijinal  yedekleri   gelmiyorsa  ne  kadar    toplansa  bile  %100   sağlıklı  gözüyle  bakamam..

 

heleki    ana  parçalar  gelmiyor   denebiliyorsa  
Kullanıcı avatarı
AhmetH
SCOUT
SCOUT
 
İleti: 2219
Kayıt: 18 Kas 2007, 22:35
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: '16 Golf 7 1.2tsi dsg allstar

İleti 34SCU59 » 11 May 2008, 03:02

tamiri olmayan arabamı olur allah aşkına paran varsa neler yaparsın birak rektifiyeyi komple motor değiltirirsin
NEW İBİZA CUPRA 2013 YEARS..
34SCU59
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 407
Kayıt: 29 Ekm 2007, 22:38
Ad Soyad: Barbaros ÇAKIR
Nereden: İstanbul (And.)
Arabanız: 2011 FORD C-MAX TİTANYUM X 1.6 TDCİ

İleti ahmetva » 11 May 2008, 13:12

[quote="34 SCU 59"]tamiri olmayan arabamı olur allah aşkına paran varsa neler yaparsın birak rektifiyeyi komple motor değiltirirsin[/QUOTE]
 

motor değiştirirsin ama sende derin izler bırakır LOL ne kolay söylüyorsun, sanki fabia sahipleri milyoner adamlar...
ahmetva
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 21 May 2007, 23:57

İleti azakoglultd » 11 May 2008, 18:27

BAKIYORUM DA BENİM YOKLUĞUMU FIRSAT BİLEREK BİRİLERİ 1.2 HTP HAKKINDA AHKAM KESMEYE BAŞLAMIŞ HA..... YETTİM GARDAŞLAR....


şimdi parsan gardaşım ve bilimum diğerleri ; bir atasözü derki az bilip ahkam kesmek hiç bilmeyip adam gibi dinleyip öğrenmekten daha tehlikelidiiiiiiiiir.

 

şimdilik size şu kısayolu atıyorum , o laf konuşanların aklı yada fikri yetiyorsa açar okur ve anlamaya çalışırlar. kurt yokken abdurrahman çelebi kesilmeye kalkarsanız kurt ağzınızın payınıda alırsınız. arkanadayım skodacı ustam ......Thumbs%20Up

 


 

şimdi parsanoto aç bi sözlük award ne demek miş öğren ..................

 

şu an fazla vaktim yok çıkmam lazım ama inşallah akşam gelip gereken cevapları çatır çatır verecem.
azakoglultd
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 04 Şub 2007, 03:22

İleti AhmetH » 11 May 2008, 19:20

bu verdiğiniz  linkte  konu ile  alakalı  birşey yok.
 

 

ilginç  gelebilecek  tek  not   egzantrik zincir sisteminin  motorun  servis ömrü boyunda  bakım istemediği vurguanmış

 

ve  kimi yerde  vw  grubundan   ortak parça kullanılmış

 

 

motorun   tasarımı   bilgisayarla  yapılıp  geliştirilmiş  yani  deneme yanılma  yok..

 

ve  buda  maliyeti  baya  kısmış..
Kullanıcı avatarı
AhmetH
SCOUT
SCOUT
 
İleti: 2219
Kayıt: 18 Kas 2007, 22:35
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: '16 Golf 7 1.2tsi dsg allstar

İleti skodacı » 11 May 2008, 20:19

KONU HAKKINDAKİ SON SÖZÜM...


FABİA 1.2 MOTORUNUN DİĞER TİP MOTORLARLA OLAN FARKI SİLİNDİR İÇERİSİNDEKİ MALZEMENİN ÖZELLİĞİDİR...TIPKİ OCT. A5 1.6 FSI MOTORDA OLDUĞU GİBİ...REKTİFİYECİLER FARKLI BİR METOD UYGULARAK BAHSİNİ ETTİĞİM HER İKİ MOTORUDA REKTİFİYE EDEBİLİYORLAR...
skodacı
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 25 Eyl 2006, 21:59

İleti AhmetH » 11 May 2008, 20:44

SKODA AUTO designed a three-cylinder petrol inline liquid cooled engine. The power unit has a displacement of 1.2 l and develops 40 kW at 4750 rpm and produces a maximum torque of 106 Nm at 3000 rpm. Its cylinder block and cylinder head are made of aluminium alloy and it has a counter-drive balancing shaft. The OHC camshaft has two valves per cylinder and is chain driven.





 

Yani  diyorki  linkteki yazıda ;

 

silindir bloğu ve kapağı alüminyumdan yapılmış ve motorun dönünş yönüne ters dengeleyici bir mil daha var.

 

silindir başı 2 supap  ve   zincirle tahrik edilen eksantrik sistemi var.

 

uçuk bir motor değil ..  tabiki  rektefiye yapılır  bende skodacı  beye  katılıyorum

 

fakat  olay   bu  motorun  hakikaten  orijinal  yedekleri  neden  gelmiyor ?

 

bunun  merakı  içindeyim.. 

 
Kullanıcı avatarı
AhmetH
SCOUT
SCOUT
 
İleti: 2219
Kayıt: 18 Kas 2007, 22:35
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: '16 Golf 7 1.2tsi dsg allstar

İleti AhmetH » 11 May 2008, 20:57

Biraz interneti inceleme fırsatım oldu..
 

bu  HTP 1.2 motorunun   6 supaplı  ve 12  supaplı  motoru  bulunuyormuş    55hp ve 64 hp  olarak

 

aynı  motor   vw  poloda  ve  lupo  da  kullanılmış..  ayrıca  seat  ibiza da  da  varmış.

 

 

briskodada    değişmez  denen   egzantrik  zinciri  ile  sorun  yaşayıp    tamir ettiren  var ..

 

yani  triger zincir  sistemi  bile  bulunuyor  isteyince..

 

özetle  ben   bu  aracın  tüm   parçalarının  istenirse  temin edilebileceğini  düşünüyorum artık..

 

heralde  yüce oto  da   sorunsuz  bu  motorun   parçalarını  stokta tutmak  istemiyor..

 

zira  ingilterede  bile   adam  baya bir  süre  zincir sistemini  beklemiş..

 

 

özetle   madem  bu  motor var   ve   vw  ile  seatta  bile  kullanılmış  orijinal  parçasıda  vardır.. ben  ikna oldum  gibi..

dahada  açıklayıcı   yazıları beklemekteyim.
Kullanıcı avatarı
AhmetH
SCOUT
SCOUT
 
İleti: 2219
Kayıt: 18 Kas 2007, 22:35
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: '16 Golf 7 1.2tsi dsg allstar

İleti azakoglultd » 11 May 2008, 22:27

çok şüküüür birini ikna edebildik....skodacı ustamın ve bnim yazılarımı izlemeye devam eden diğerleride doğru yolu bulacaktır elbet .... malum anneler günü baya yoğunuz o yüzden araştırma sonuçlarını daha sonra yayınlayacağım.
 

daha önce verdiğim link ise motor kalitesini yeterince anlatmıştır herhalde
azakoglultd
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 04 Şub 2007, 03:22

İleti hans35 » 12 May 2008, 01:35

[quote="AhmetH"]Biraz interneti inceleme fırsatım oldu..
 

bu  HTP 1.2 motorunun   6 supaplı  ve 12  supaplı  motoru  bulunuyormuş    55hp ve 64 hp  olarak

 

aynı  motor   vw  poloda  ve  lupo  da  kullanılmış..  ayrıca  seat  ibiza da  da  varmış.

 

 

briskodada    değişmez  denen   egzantrik  zinciri  ile  sorun  yaşayıp    tamir ettiren  var ..

 

yani  triger zincir  sistemi  bile  bulunuyor  isteyince..

 

özetle  ben   bu  aracın  tüm   parçalarının  istenirse  temin edilebileceğini  düşünüyorum artık..

 

heralde  yüce oto  da   sorunsuz  bu  motorun   parçalarını  stokta tutmak  istemiyor..

 

zira  ingilterede  bile   adam  baya bir  süre  zincir sistemini  beklemiş..

 

 

özetle   madem  bu  motor var   ve   vw  ile  seatta  bile  kullanılmış  orijinal  parçasıda  vardır.. ben  ikna oldum  gibi..

dahada  açıklayıcı   yazıları beklemekteyim.
[/QUOTE]
Cordobayı da yazasaydın iyi olurdu.Onda da var bu motor.
hans35
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 02 Ağu 2006, 15:15

İleti AhmetH » 12 May 2008, 06:39

siz yazmışsınız daha güzel  olmuş. ben bilmiyordum.
Kullanıcı avatarı
AhmetH
SCOUT
SCOUT
 
İleti: 2219
Kayıt: 18 Kas 2007, 22:35
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: '16 Golf 7 1.2tsi dsg allstar

Önceki

Fabia



Kimler çevrimiçi

Bu forumu görüntüleyenler: Kayıtlı kullanıcı yok ve 8 misafir