fabia fren disk yüzeyi

Forum kuralları
Forumlarımızda siyasi, dini yada toplumun hassasiyeti bulunan konulara değinmek yasaktır.

fabia fren disk yüzeyi

İleti lazianke » 06 Haz 2008, 18:35

geçelerde servise gittiğimde bir şirketin SDI fabiasının ön disklerinin dışarıdan bakınca yüzeyinin çok dalgalı olduğunu gördüm, ustaya sordum değişmesi lazım dedi. benimkilere baktm anlarda da hafif dalgalanmalar vardı. ama SDI kadar değildi.
1-disk değişimi için sınır nedir?
2-değişmeden yapılma yöntemi vardı sanki diye hatırlıyorum, var mıdır?

3-disk fiyatını bilen var mı?

 
 
lazianke
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 288
Kayıt: 01 Tem 2006, 07:29
Ad Soyad: Ömer
Nereden: Rize

İleti ufuk05 » 06 Haz 2008, 19:32

2- diskleri söküp tornacıya götür toz posa dersen anlarlar üzerindeki ince bi temizleme yapılabilir(balata vs diskin üzerine yapışan pütürlü yüzeyi temizlerler.internettte brembo nun diskleri var 45-60 ytl civarında değişiyor orjinallerden daha iyidir diye düşünüyorum.orjinal disklerde baya tuzludur.

ufuk05
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 05 Mar 2008, 18:00

İleti hakanerdogan » 06 Haz 2008, 19:33

benim de niyetim frenler bitince fren sistemini westinghouse yada brembo setiyle değişmek. 
hakanerdogan
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1297
Kayıt: 28 Haz 2006, 17:08

İleti ufuk05 » 06 Haz 2008, 19:39

fabialarda yüksek hızlarda sert frenaj yaptımı araba tedirgin ediyor.disklerin değişiminde brembo almayı düşünüyorum.Adamlar bu konuda üstün bi marka kötü olacağını düşünmüyorum
ufuk05
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 05 Mar 2008, 18:00

İleti hakanerdogan » 06 Haz 2008, 19:42

valla ben frenlerimden memnunum ama amcamın A6 sını kullanırken ayağım fabia frenine alışık olduğundan aynı tepkiyle onun frenine bastığımda direksiyon boşluğuna sokuyordum kafayı, ve gerçekten onun kadar olmasada ona yakın bi fren istiyorum. 
hakanerdogan
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1297
Kayıt: 28 Haz 2006, 17:08

İleti Slicer » 07 Haz 2008, 02:35

Fren disklerindeki kanallar balata ile sürtünmeden dolayı oluşur ve her tornacıda olmayan özel bir aparat ile araçtan sökülmeden çok ince bir pas alınması gerekir ( aynı işlem eğilen diskler içinde yine aynı şekilde uygulanır). Eğer araçtan sökerek yaptırırsanız tekrar taktığınızda balans veya fren yapınca direksiyonda titreme olması kuvvetle muhtemeldir. Diskin nereye kadar tornalanabileceği diskin ortasında genellikle iç yüzeyinde mutlaka yazılıdır. Üç - beş defa tornalanabilir ama tolerans payının altına kesinlikle düşülmemelidir.
Ayrıca Brembo veya diğer performansı yüksek markalar, eğer kit olarak değişmediyse hiçde beklediğiniz artıları sağlamayacaktır çünkü bunlar balatasından tutun fren merkezine hatta borularına kadar takım halinde tasarlanır. Ve hele Fabia gibi bir aracın neredeyse yarı parasına satılır.
Slicer
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 10 Arl 2007, 02:54

İleti ufuk05 » 07 Haz 2008, 02:43

hocam o dediğin sistem 6500 civarı ama onlar carbon diskler ferrari subaru için kullanılan onlardan istemiyoruz valla diskleri 45-60 civarı internette satılıyor bide balata yeterli olmazmı
ufuk05
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 05 Mar 2008, 18:00

İleti Slicer » 08 Haz 2008, 18:59

[quote="ufuk05"]hocam o dediğin sistem 6500 civarı ama onlar carbon diskler ferrari subaru için kullanılan onlardan istemiyoruz valla diskleri 45-60 civarı internette satılıyor bide balata yeterli olmazmı[/QUOTE]

Fren performansında orijinalinden pek bir farkı olmaz ama kalitesinden şüphe duyulmayacağı için en azından içiniz rahat olur. Çakmaların yanında tabi ki tercih edilir.
Slicer
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 10 Arl 2007, 02:54

İleti ufuk05 » 08 Haz 2008, 22:12

çakmalar derken çakma ve orjinal servis dikleri arasında bişi mi olu demek istedin yaptığın kalite ayrımını tam analayamadım
ufuk05
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 05 Mar 2008, 18:00

İleti lazianke » 09 Haz 2008, 07:48

[quote="Slicer"]Fren disklerindeki kanallar balata ile sürtünmeden dolayı oluşur ve her tornacıda olmayan özel bir aparat ile araçtan sökülmeden çok ince bir pas alınması gerekir ( aynı işlem eğilen diskler içinde yine aynı şekilde uygulanır). [/QUOTE]
teşekkürler, benim araçtaki disklere yakından baksanız bile belli olacak cinsten değil ama parmakla gezinince yüzeyindeki dalgalanma hissediliyor.
lazianke
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 288
Kayıt: 01 Tem 2006, 07:29
Ad Soyad: Ömer
Nereden: Rize

İleti Slicer » 12 Haz 2008, 13:58

[quote="ufuk05"]çakmalar derken çakma ve orjinal servis dikleri arasında bişi mi olu demek istedin yaptığın kalite ayrımını tam analayamadım
[/QUOTE]

Çakma dediğim yani yan sanayi ne idüğü belirsiz, Çin malı veya ona benzer taklit olanlar.


Slicer
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 10 Arl 2007, 02:54

İleti kadir_ » 12 Haz 2008, 15:50

ben 4 tanesi performans diski orjinal 180 ytl ye almıştım fabiş in diskleri okadar pahalı olmaz zannetmiyorum değiştiren iyi olur çünkü  belli bi yerden sonra özelliğini yitiriyor bnm çıkan diskler 2-3 ay daha dursaydı fren hiç tutmazdı içten çürümüş dikler(hava kanallı) o yüzden değştirdim tavsiyem değiştirmen yana
kadir_
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 17
Kayıt: 05 Şub 2008, 23:28

İleti skodacı » 12 Haz 2008, 21:30

disk ÇENE yapmış ise ve bu ÇENE nin alımı 0.10 mm den büyükse kesinlikle değişim...tornada kar etmez...
skodacı
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 25 Eyl 2006, 21:59

İleti lazianke » 16 Haz 2008, 03:05

[quote="skodacı"]disk ÇENE yapmış ise ve bu ÇENE nin alımı 0.10 mm den büyükse kesinlikle değişim...tornada kar etmez...[/QUOTE]
gözle pek belli olmuyor ama parmağınızı gezdirince hissediyorsunuz...
lazianke
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 288
Kayıt: 01 Tem 2006, 07:29
Ad Soyad: Ömer
Nereden: Rize


Fabia



Kimler çevrimiçi

Bu forumu görüntüleyenler: Kayıtlı kullanıcı yok ve 17 misafir