motor yıkama riskli mi ?

Forum kuralları
Forumlarımızda siyasi, dini yada toplumun hassasiyeti bulunan konulara değinmek yasaktır.

motor yıkama riskli mi ?

İleti AhmetH » 12 Tem 2008, 17:11

Motor  yıkama  ile  en  genel  bilgiyi  veriyorum  tecrübem  ile  sabittir ;
 

*Elektronik  injeksiyon ve elektronik ateşlemeye sahip araçlar ;

 

1 )  Ne  idüğü  belirsiz   kimyasallar  kullanmayın.

markalı  kimyasallar  kullanabilirsiniz.

 

sanayi köşelerinde   yıkamacıların  motor  toz  tutmasın  diye  sıktığı   cins  sıvılar   orta uzun  vadede  silikon hortumlarınız  ve  kablolarınızda  çatlama  yaratabilir.

 

2) yağmurlama  tarzı  yıkayın  motoru  basınçlı  su  tabancasını çok  yakın  tutturtmayın  .

 

3) üstten  alta  doğru  pislikleri  indirin.

4) üssten  sonra   altı  yıkamak  için  tabanca  alt kısımlara  erişmekte  zorlanıyorsa  önce  alttan  yani  karter şanzıman vb  bölgelerden başlayın  sonra  üstten  indirin  bitsin.

 

5 )  Elektronik  injeksiyon ve  elektronik  ateşleme  insanların  damar  sistemi  gibidir

motorun  bir çok  yerinden   çıkan  kablolar  bir  şekilde  kalın  tek  bir  kabloya  dönüşerek  ECU  ya  yani  beyne  birleşir.

 

bu  hatta  bağlı  olduğunu  düşündüğünüz  kablolara  sensörlere  tabancayı  çok  yakından  tutmayın.

 

6) Bujiler ve kablo bağlantıları  ıslanmaz  ancak  terleme  yapabilir.

 

izole  olduklarından  terlemede  yapmaz  ancak bir  şekilde  bağlantı  hava  alıyorsa  terleme  yaşanabilir  

 

Bunun  nedeni  suyun  soğuk  havanın  sıcak  olmasıdır ,  motoru  sıcak suyla  yıkamak  daha  sağlıklıdır.

 

7) Sensör  ve  ECU  nun  üstüne   silme bezleri havlu vb.   örtebilirsiniz  ECU  genelde  çok  saklı  bir  yerde dir  ancak  VW  ve  skoda  da   açıkta  durduğuna  şahit  oldum.

 

kurutma  işlemi için  biraz  bekleyin  su  süzlsün.   sonra   silerek  kurutabilirsiniz..

silemediğiniz  yerler  için  basınçlı  hava  iyi  bir  çözüm..

ancak  yine  sensör ve  kablo  bağlantılarına  çok  yakından  basınçlı hava tutmayın.

 

olay  bu  kadar..

 

*distribütör  ateşlemli  motorlar  için  favorit  felicia  forman  vb ;

 

distribütörün  üzerine  havlu  örtün  indüksiyon  bobini  tarafına  su  tutarken  dikkat  edin  tamam..

 

motorun  kirli  yerlerine  Mazot  dökebilirsiniz  iyi  pislik  çözer  ben  denedim..

 

 

sonra  sıcak  basınçlı suyla gönlünüzce  yıkayın..   vakum  hortumlarına  kablolara  tabancayı  yaklaştırmamak iyidir..  

 

 

işlem  sonunda  motorun  silinecek  biyeri varsa  silin   basınçlı  hava  ile  kurutabilirsiniz..

 

****şanzıman&
 
Kullanıcı avatarı
AhmetH
SCOUT
SCOUT
 
İleti: 2215
Kayıt: 18 Kas 2007, 22:35
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: '16 Golf 7 1.2tsi dsg allstar

İleti AhmetH » 12 Tem 2008, 17:16

Her  türlü  sonradan  müdahale  gören araçlarda  sorumluluk  sizde dir..
 

Özellikle  LPG  dönüşüm  işçiliği  LPG  sistemin  zımbırtıları   paralel  alınan  sensör  kablolamaları  vs   bantlamalar  ek  yerler..

 

sonradan çekilmiş  elektrik  tesisatları   ...

 

özetle  izolesinden  emin  olmadığınız  her  şey  için  dikkat  edin ..

 

 

3 sene  önce  istanbulda  bir  semti  su  bastığında  yarıya  kadar  su  dolan   Opel  astrayı  kurtarmıştık  bir  forumda..

 

araç  kuruduktan  sonra  çalıştı.. sonradan  çıkan  arızalar  çalışmayan parçalarda  araç sahibi tarafından temizlenerek çalışır  konuma getirildi..

 

unutmayın  araçlar  şeker  değil  suda  erimez..  Embarrassed
Kullanıcı avatarı
AhmetH
SCOUT
SCOUT
 
İleti: 2215
Kayıt: 18 Kas 2007, 22:35
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: '16 Golf 7 1.2tsi dsg allstar

İleti sainz » 12 Tem 2008, 17:35

[quote="AhmetH"]...*distribütör  ateşlemli  motorlar  için  favorit  felicia  forman  vb ;
 

distribütörün  üzerine  havlu  örtün  indüksiyon  bobini  tarafına  su  tutarken  dikkat  edin  tamam..

 

motorun  kirli  yerlerine  Mazot  dökebilirsiniz  iyi  pislik  çözer  ben  denedim...[/QUOTE]

 

Eğer vaktiniz varsa, yağlı bölgelere azar azar tiner dökerek (ki boyalı kısımlara değil mesela motor bloğu kısmına) ve ince bir fırçayla fırçalayarak yağları çok daha iyi temizleyebilirsiniz.
İYİ şoför, herhangi bir durumda, iki şoförden birinin durması, ya da yavaşlaması gerekiyorsa, 'Hak, kural' falan demeden, ilk davranan, arabasının kaderini başkasına bırakmayandır.
Kullanıcı avatarı
sainz
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1460
Kayıt: 26 Eyl 2006, 15:33
Ad Soyad: Uğur AKAR
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: SEAT Ibiza 1.2TSI DSG N

Önceki

Fabia



Kimler çevrimiçi

Bu forumu görüntüleyenler: Kayıtlı kullanıcı yok ve 18 misafir