3 silindir 4 silindir farkımı var

Forum kuralları
Forumlarımızda siyasi, dini yada toplumun hassasiyeti bulunan konulara değinmek yasaktır.

3 silindir 4 silindir farkımı var

İleti mustisahin » 12 Haz 2008, 13:25

Arkadaslar,
 

bende fabia 2005 tdi var 75 beygir, arkadasda fabia 2008 tdi var 70 beygir,

seninki 3 beninki 4 silindir mi subabmı bisey dedi, bu yüzden benimkisi daha az yakar dedi

varmı öyle bisey,

 

Bilgisi olan varmı?
 
mustisahin
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 2
Kayıt: 09 Ekm 2007, 16:03

İleti Crzyboy » 12 Haz 2008, 13:29

Öyle bişey olacağını sanmıyorum 5bg'den.
[url=http://img134.imageshack.us/i/22462428.jpg/][IMG]http://img134.imageshack.us/img134/9449/22462428.th.jpg[/IMG][/url]
[font=Times New Roman][size=3][b][font=Verdana]'93 ?koda Favorit 135L ~ Beyaz..[/font][/b][/size][/font]
Crzyboy
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 23
Kayıt: 24 Kas 2007, 15:19
Nereden: Antalya
Arabanız: '93 Favorit 135L

İleti mustisahin » 12 Haz 2008, 13:31

tam aksine beygiri yüksek olan daha az yakması gerek dimi?
Bu sabah 100 km de 3,9 yaktırdım 75 bg tdi ye, tabi biraz ekonomik oldu, km 90 civarıydı hep
mustisahin
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 2
Kayıt: 09 Ekm 2007, 16:03

İleti Crzyboy » 12 Haz 2008, 13:34

Hmm.... genelde beygiri yüksek olanlar yakıtı sömürür ama kullanım şeklide önemli bi faktör.

[url=http://img134.imageshack.us/i/22462428.jpg/][IMG]http://img134.imageshack.us/img134/9449/22462428.th.jpg[/IMG][/url]
[font=Times New Roman][size=3][b][font=Verdana]'93 ?koda Favorit 135L ~ Beyaz..[/font][/b][/size][/font]
Crzyboy
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 23
Kayıt: 24 Kas 2007, 15:19
Nereden: Antalya
Arabanız: '93 Favorit 135L

İleti lazianke » 12 Haz 2008, 14:07

örneğin 75 bg tdi ile 80 bg tdi arasında tork farkı yok. ikisi de 2500 d/d de 195 mn tork üretiyor.
kitapçıkta belirtilenlere göre yakıt farkı da yok ya da kataloga girecek kadar büyük değil ki yazmamışlar...
lazianke
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 288
Kayıt: 01 Tem 2006, 07:29
Ad Soyad: Ömer
Nereden: Rize

İleti AV-2006 » 12 Haz 2008, 14:51

[quote="mustisahin"]Arkadaslar,
 

bende fabia 2005 tdi var 75 beygir, arkadasda fabia 2008 tdi var 70 beygir,

seninki 3 beninki 4 silindir mi subabmı bisey dedi, bu yüzden benimkisi daha az yakar dedi

varmı öyle bisey,

 

Bilgisi olan varmı?
[/QUOTE]
 

Fabia TDI lerin hepsi 3 silindir.70 hp ile 80 hp olanların arasında tork farkı var.70 hp olanlar 155 newton-metre,80 hp olanlar 195 newton-metre.Şimdilerde yok ama 75 hp special  ler de 195 newton-metre tork üretiyor.

  • FABİA TDI
Kullanıcı avatarı
AV-2006
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 94
Kayıt: 03 Şub 2007, 14:01
Ad Soyad: hasan murat bilgin
Nereden: Ankara
Arabanız: fabia

İleti irfant » 12 Haz 2008, 15:12

Tek sayı silindirli motorlar (3 veya 5) çift sayılı olanlara oranla daha verimli oluyormuş...
irfant
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 01 May 2006, 15:25
Nereden: İstanbul (And.)
Arabanız: Fabia 1.2 TSI DSG 2011

İleti lazianke » 12 Haz 2008, 15:27

[quote="irfant"]Tek sayı silindirli motorlar (3 veya 5) çift sayılı olanlara oranla daha verimli oluyormuş...[/QUOTE]
ve daha gürültülü...
lazianke
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 288
Kayıt: 01 Tem 2006, 07:29
Ad Soyad: Ömer
Nereden: Rize

İleti irfant » 12 Haz 2008, 15:32

[quote="lazianke"][quote="irfant"]Tek sayı silindirli motorlar (3 veya 5) çift sayılı olanlara oranla daha verimli oluyormuş...[/QUOTE]
ve daha gürültülü...
[/QUOTE]
 

Gürültü TDI teknolojisi ile ilgili... Daha yüksek basınç, daha çok gürültü...   Wink
irfant
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 01 May 2006, 15:25
Nereden: İstanbul (And.)
Arabanız: Fabia 1.2 TSI DSG 2011

İleti sainz » 12 Haz 2008, 15:34

Otomobil Dünyasının Güzin Ablası' ndan:
 


Üç ve dört silindirli motorların avantajları ve dezavantajları nedir?


Dergide bölümünüzü ilgiyle izliyorum sorularım belki daha önce cevapladığınız sorular olabilir ama tekrar cevaplarsanız sevinirim. Aynı hacimde fakat biri üç, biri dört silindirli motorlar arasında avantaj ve dezavantajlar nelerdir? Örneğin Hyundai 1.5 CRDi ile Clio Symbol 1.5 dCi otomobillerin tork değerleri verilirken bu değerlerin hangi devirlerde elde edildiği önemli sanırım. Fakat bazı değerler farklı devirlerde veriliyor örneğin; 150 Nm/1750 d/d ve 195 Nm/2200 d/d gibi. Karşılaştırma yaparken bunları basit orantı yoluyla eşit devirlere çevirebilir miyiz ya da başka yolu var mı?

 

Devrim YAŞAR

 


Sayın Devrim Yaşar

Araçların motorlarının silindir adetleri ile ürettikleri maksimum tork ve güç bantları üretici firmaların dizayn ve hedefledikleri kitle ile direkt bağlantılıdır. Örnek olarak verdiğiniz Hyundai'ın 3 silindirli motorunun 1.5 litre olan hacminden elde edilebilen 82 HP ve 18.6 kgm-1900 d/d maksimum tork çok başarılı bir dizaynın sonucudur. Halbuki basit olarak düşünüldüğünde 4 silindirli olan Renault Clio 1.5 dCi motorunun gücü Hyundai'ın aksine 65 HP ve maksimum torku da 16.8 kgm-2000 d/d. Ancak Hyundai 3 silindirde silindir başına 4 supap kullanmış buna karşın Renault 4 silindirde silindir başı iki supap üretmiştir. Ancak Renault'un yine 1.5 litre ve silindir başı 2 supaplı olan 82 ve 101 HP üretimlerinin de olduğunu unutmamak gerek. Maksimum tork verilerindeki devir farklılıkları ise yine üretim dizayn ve teknolojilerinin başarı göstergesidir.


Sonuç olarak 1990'lı yıllardan sonra keşfedilen minimum motor devirlerinde maksimum tork grafikleri minimum yakıt tüketim hedeflerini yakalamaktadır. Ancak farklı devirlerde olan değişik motorların üretim özellikleri nedeniyle ara hesaplamalar ile belirli bir devri sabit rakam alarak eşitleme ve mukayese de bir formül işi değildir. Bu mukayeseleri yapmak için öncelikle incelenecek olan motorların rölanti devrinden maksimum motor devrine kadar olan tork grafiklerinin var olması gerekir.
Sonuçta teknik verilerde sizin farklı olarak algıladığınız devir sayıları maksimum tork değerlerinin üretildiği grafiğin en tepe noktasıdır. Turbo beslemeli olan motorların ise maksimum tork değerlerinin atmosferik üretimlerden çok fazla olduğu ve turbo basıncının artması sonunda ise bu verilerin hiçbir atmosferik uygulamanın erişemeyeceği boyutlara çıktığını da belirtmek isterim.

 


 

 
İYİ şoför, herhangi bir durumda, iki şoförden birinin durması, ya da yavaşlaması gerekiyorsa, 'Hak, kural' falan demeden, ilk davranan, arabasının kaderini başkasına bırakmayandır.
Kullanıcı avatarı
sainz
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1460
Kayıt: 26 Eyl 2006, 15:33
Ad Soyad: Uğur AKAR
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: SEAT Ibiza 1.2TSI DSG N

İleti hetepe » 12 Haz 2008, 15:36

[quote="irfant"][quote="lazianke"][quote="irfant"]Tek sayı silindirli motorlar (3 veya 5) çift sayılı olanlara oranla daha verimli oluyormuş...[/QUOTE]
ve daha gürültülü...
[/QUOTE]
 

Gürültü TDI teknolojisi ile ilgili... Daha yüksek basınç, daha çok gürültü...   Wink

 

 
[/QUOTE]
 

Benzinlilerdeki gürültü de hiç yabana atılır gibi değil, binenler ''dizel mi? '' diye soruyor.
D ü n y a l ı l a r d a n t i s k i n i y o r u m (G.O.R.A.)
Dünya güzel sanıyordum...Kafam güzelmiş....
Kullanıcı avatarı
hetepe
RS
RS
 
İleti: 4254
Kayıt: 24 Arl 2007, 15:26
Ad Soyad: Engin '73
Nereden: Ankara
Arabanız: Fabia 1,4TDI HB '08 80 PS

İleti irfant » 12 Haz 2008, 15:41

[quote="hetepe"][quote="irfant"][quote="lazianke"][quote="irfant"]Tek sayı silindirli motorlar (3 veya 5) çift sayılı olanlara oranla daha verimli oluyormuş...[/QUOTE]
ve daha gürültülü...
[/QUOTE]
 

Gürültü TDI teknolojisi ile ilgili... Daha yüksek basınç, daha çok gürültü...   Wink

 

 
[/QUOTE]
 

Benzinlilerdeki gürültü de hiç yabana atılır gibi değil, binenler ''dizel mi? '' diye soruyor.
[/QUOTE]
 

Dizel ve benzinli Roomster kullandım, dizellerde bariz bir gürültü farkı var...

 

Bazı 1.2 sahipleri gürültülü çalışmadan şikayet ediyorlardı, ama benim ve tanıdığım aynı araç sahiplerindeki 1.2 gayet iyiydi...
irfant
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 01 May 2006, 15:25
Nereden: İstanbul (And.)
Arabanız: Fabia 1.2 TSI DSG 2011

İleti kadir_ » 12 Haz 2008, 15:44










Motor: 1422 cc, sıralı 3 silindir Yakıt tüketimi
Maksimum güç:

 


80 HP 4000 d/d

Şehiriçi:  
kadir_
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 17
Kayıt: 05 Şub 2008, 23:28

İleti hakanerdogan » 12 Haz 2008, 16:01

VW grup araçların bütün 1.4 dizelleri 3 silindirlidir, yazılım farkıyla beygirleri fark etmektedir. 
hakanerdogan
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1297
Kayıt: 28 Haz 2006, 17:08

İleti mustisahin » 12 Haz 2008, 18:21

yani 75 beygir 195 newton-metre ureten ile 70 beygir 155 newton-metre üreten iki tdi fabia


aynı mazotumu yakar, birde hangisi daha atik ve hızlıdır,


 

mustisahin
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 2
Kayıt: 09 Ekm 2007, 16:03

İleti SEAHAWK » 22 Haz 2008, 14:42

75'lik ile 80'lik arasında bir de "kullanılabilen yakıt cinsi" konusunda bir fark var. Bizim Cordoba'nın kullanım kılavuzunda, 75'likte, 80'liğe ilave olarak RME diye tabir edilen dizel yakıtın da kullanılabildiği gösterilmiş. 75'likten daha sonra geliştirilen 80'liğin, belki de 75'liğin sırtından bu yakıtı kullanabilme yetisi kaldırıldığında 80 bg üretebilmesi ile geliştiği de düşünülebilir.


 

70'lik ile 75/80'lik arasında ise oldukça büyük farklar olmalı. En başta, 75/80'likte, 70'liğe ilave olarak intercooler var diye biliyorum. Şayet bu kesin olarak doğrulanırsa, başka sonuçlara da ulaşabiliriz. Zira intercooler bu tip araçlara durduk yere konulmuyor. Genel uygulama; en baz motorun intercooler olmadan kullanılması; daha yüksek güç ihtiyaçları için de yazılım değişikli ile turbo basıncının arttırılması ve bu basınç artışının yarattığı negatif etkileri saf dışı bırakmak için intercooler kullanılması.

 

Örnek vermek gerekirse, Renault'un kullandığı 65'lik ve 80'lik DCI'ların arasındaki fark tamamen bu şekilde yaratılmış. Yani yalın bir turbo dizel olan 65'liğin yazılımı geliştirilmiş, turbo basıncı arttırılmış, bir de bunların sağlıklı işlemesi için intercooler eklenmiş.

 

Hatta gene buna benzer bir durumun Ford ve PSA grubunun "HDI-TDCI" motorunda da söz konusu olduğunu hatırlıyorum. 1.4'lik DV4 kodlu motor'un intercooler'sız 68-70 hp'lik motoru 16 valfli ve intercoolerlı olacak şekilde üretilip 92 hp üretiyordu. Tabii burda ilave olarak 8V-16V farkı da söz konusu. Ama intercooler da işin içinde işte. (Bu arada; bu motor her nedense çok uzun süre kullanılmadı. Sanırım özellikle Türkiye koşullarında biraz fazla hassas bir motordu. Günümüzde bu motor yerine 90 hp'lik 16 motor kullanılıyor. En azından Türkiye pazarında)

 

 

İşte ben de bu bilgilere dayanarak 70'lik TDI ile 75/80'lik TDI arasında, yukarıdakilere benzer bir "turbo basıncı-intercooler" farkı olduğunu tahmin ediyorum. Tabii baştan sona hatalı da olabilirim, ama bunlar, takdir edersiniz ki, hiç de işkembeden uydurma tahminler değil. Diğer rakip motorlar hakkında elde ettiğim bilgilerden yola çıkarak oluşturulmuş bir tahmin. Bu yüzden, kısmen de olsa mutlaka haklı olacağıma inanıyorum.Smile
SEAHAWK
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 09 Şub 2008, 20:22

İleti mustisahin » 22 Haz 2008, 15:04

agzından bal akıyo be kardesım, aracımın degeri gozumde gunden gune artıyo sayenızde.
ama burdan su sonuc cıkmazmı 70 lık 75/80 lıklere gore az daha az yakar, 70 lik te intercooler yok dıyede daha yavas yada 75/80 lık daha atak dıyebılırız.
mustisahin
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 2
Kayıt: 09 Ekm 2007, 16:03

İleti SEAHAWK » 22 Haz 2008, 15:39

[quote="mustisahin"]agzından bal akıyo be kardesım, aracımın degeri gozumde gunden gune artıyo sayenızde.
ama burdan su sonuc cıkmazmı 70 lık 75/80 lıklere gore az daha az yakar, 70 lik te intercooler yok dıyede daha yavas yada 75/80 lık daha atak dıyebılırız.
[/QUOTE]
 

Teşekkür ederim.Smile

 

Ancak 70'liğin gücü ve torku daha düşük olduğu için daha az yakar diyemeyiz maalesef. Sonuçta bu iş, teknolojiyle ilgili. Ne kadar yüksek teknoloji kullanırsanız, ona göre hem daha az yakan, hem de daha yüksek güç ve tork üreten motorlara sahip olabilirsiniz. Ancak o motorda da dayanıklılık, eskilerin deyimiyle "harc-ı alem"lik aramak daha zor olacaktır.

 

Bana göre sizin 70'lik motorun 2 önemli avantajı vardır.

 

1_) Alırken 80'liğe göre 600 YTL civarı daha az ödersiniz. Belki de bir metalik rengi bedavaya getirirsiniz.

 

2_) Şayet gerçekten de tahmin ettiğimiz gibi, 80'likte intercooler var da 70'likte yoksa, arıza yapma ihtimaliyle hassasiyet isteyen bir parçadan daha kurtulmuş olursunuz. Yani hemen her TDI'ın haklı ünü olan "harc-ı alem"lik, bu 70'lik motorda doruğa ulaşmıştır.

 

Kaldı ki, İntercooler'ı bırakalım; en kötü ihtimalle 75/80'liğe göre bir püskürtme basıncı farkı olacaktır. Bu durumda daha düşük püskürtme basıncına sahip olan aracınız, yakıt konusunda daha da töleranslı olacaktır.

 

 

Bu 2 sebep bile başlı başına birer tercih sebebidir. Sonuçta kullanıcılar, dizel motor tercih ederken farklı beklentiler içinde olabilir. Kimisi "alabildiğine güç ve tork dolu, sol şerit manyağı, rampada spor otomobil katili" bir dizel araç ararken, kimisi de "yakıtı koklarken, aynı zamanda arızadan, hassasiyetten, yakıt seçmeden, çıtkırıldımlıktan uzak, dayanıklı, düşük maliyetli" bir motoru tercih edebilir.

 

İşte bu yüzden aracınızın değerinin gözünüzde sürekli artması kadar da haklı bir şey yoktur bana göre. Bu 1.4 TDI'lar hakikaten de en azından namıyla bile güven veren makineler. Yakıtım bittiğinde yoldan geçen bir kamyonun deposundan aktaracağım 5-10 litrelik yakıt ile en yakın istasyona gidebileceğime olan güvenim bile benim için yeterli bir sebeptir.Wink

 

 
SEAHAWK
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 09 Şub 2008, 20:22

Sonraki

Fabia



Kimler çevrimiçi

Bu forumu görüntüleyenler: Kayıtlı kullanıcı yok ve 15 misafir