Dizel mi, benzin mi?

Forum kuralları
Forumlarımızda siyasi, dini yada toplumun hassasiyeti bulunan konulara değinmek yasaktır.

Dizel mi, benzin mi?

İleti irfant » 27 Arl 2006, 11:29

[quote="mygokhan"]performansı yeterli. şehir içinde falan tek kişi ile şaşılacak kadar atik.ee tabi biraz kasa ağır ..corsanın 1.2 si daha atak ama oda 900 kilocuk :) yeterli ya hızlanma falan..sorun yok yani.. [/QUOTE]
 

Hele hele yeni kasa 1.2'lerde motor seçeneği 70 bg olacak, kaçırmayın  Wink
 
irfant
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 01 May 2006, 15:25
Nereden: İstanbul (And.)
Arabanız: Fabia 1.2 TSI DSG 2011

İleti irfant » 27 Arl 2006, 11:39

[quote="MAHO"]Arkadaşlar gerçekten herkezin yazdığı kendisine göre doğru. Ancak gerçek şu ki; dizel satışları ülkemizde devamlı artan bir ivmeye sahip. Yüzde 50-50 yanılmıyorsam. Ayrıca satışlarda kompakt sınıftan giriş sınıfına doğru bir yönlenme var. Ör; Hyundai Accent, Skoda Fabia, Kia Rio vb. Bir de Focus la Fabia dizeli kıyaslamamı yanlış bulanlar var. Doğrudur. Ama Focus 1596 cc, Fabia 1422 cc. Çok abartı bir fark ta yok. Bu arada Focus 1140 kg, Fabia 1270 kg. Bu da motor farkını biraz daha azaltıyor. Bir de benim kıyaslamam sadece yakıt için örnek oluştursun diye. Yoksa Focus la , Fabia yı araç olarak kesinlikle mukayese etmem. Zaten sınıfları farklı. NE KADAR EKMEK O KADAR KÖFTE demiş büyüklerimiz. Bir de 1,2 FABIA için şöyle atik böyle atik falan, bunlar hikaye. Arkadaşımdan biliyorum. Şehirlerarası yolda falan üzer insanı. İşten eve, evden işe. Minumum 100 ps lazım. Bundan altı açık yolda tedirgin eder insanı. Deneyimle sabittir. 8. arabam çünkü. Herkese sevdikleriyle mutlu ve kazasız günler dilerm. En kötü aracınız şimdiki olsun..[/QUOTE]
 

1.4 dizel HB Fabia'lar 1130 kilodan başlar, 1220 kg'da biter. 3 silindirli bir araba ile 4 silindirli arabayı karşılaştırmak olmaz zaten!

 

Fabia 1.2 sahibi olmayanların yaptığı yorumlar şimdiye kadar gerçeği yansıtmadı, kullanmayanların bildikleri kulaktan dolmadır. 1.2 elbette performans aracı değildir, tamamen ekonomi amacıyla üretilmiştir ve hiçbir 1.4 Fabia 1.2 kadar ekonomik olmadı, bu çok defa forumda yazıldı. Bu aracı performans için alan var mıdır? Wink
irfant
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 01 May 2006, 15:25
Nereden: İstanbul (And.)
Arabanız: Fabia 1.2 TSI DSG 2011

İleti mygokhan » 27 Arl 2006, 14:53

0-100 15 sn !! yetiyorda artıyor.hem torkunu alt devirlerde veriyor..
Skoda Fabia 2011 1.2 70 HP
mygokhan
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 450
Kayıt: 02 Ağu 2006, 15:05
Konum: bursa
Ad Soyad: Gökhan
Nereden: Bursa
Arabanız: Skoda Fabia II FL 1.2

İleti qw12 » 27 Arl 2006, 16:16

[QUOTE=irfant
Fabia 1.2 sahibi olmayanların yaptığı yorumlar şimdiye kadar gerçeği yansıtmadı, kullanmayanların bildikleri kulaktan dolmadır. 1.2 elbette performans aracı değildir, tamamen ekonomi amacıyla üretilmiştir ve hiçbir 1.4 Fabia 1.2 kadar ekonomik olmadı, bu çok defa forumda yazıldı. Bu aracı performans için alan var mıdır? Wink
[/QUOTE]
 

%100 katılıyorum. Bir araba yılın 365 gününün sadece 2 gününde s.arası yol yapıyorsa performans konfor değil lükstür.  Zaten ülkemizde ş.arası yollarda hız sınırı 90km/saat. Sollamalar da doğal olarak bu hız civarı olacaktır. Biraz devirli sollama yaparsınız olur biter. Bunun yukarısı hem kendiniz, hem aileniz hem de trafikteki diğer araçlar için daima risk oluşturur. Buna rağmen trafik canavarı olmakta ısrar edenler varsa eğitim şart diyorum. Hız tutkunlarını pistlere davet ediyorum.
qw12
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 26
Kayıt: 17 Ekm 2006, 18:46

İleti MAHO » 28 Arl 2006, 03:13

İrfant; Dizel 1.4 den bahsediyoruz. Nasıl 1,2 den daha tasarruflu olmaz diyorsun ki. Yani gerçekçi olalım. Bunu mukayesesini en yakın arkadaşımla yaptım. Benim aracıma göre. 1,2 Fabia gitmiyor. Sahibinin beyanı bu. Ha 90-100 km sabit sürat için tamam. Ama sollama da falan dikkat.LOL
Ayrıca ben de arkadaşlarıma katılıyorum. Sürat tabiki felakettir. Ama güç istiyor insan. Ani bir manevra yapmanız gerekse, sollama,  vs. için.  Benim 1.4 TDİ 80 Hp bu konuda tatminkar ama yeterli değil. Hyundai Accet CRDİ (yanılmıyorsam 105 ps) bu konuda iyiymiş. Ama onun da durma sorunu olduğunu okudum.Clap
MAHO
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 15 Kas 2006, 02:59

İleti irfant » 28 Arl 2006, 10:45

MAHO;
 

Ben 1.2 aracımı 20 milyara almıştım, dizeli 25 milyardı. Aracımı 2 yıl kullandım ve 2 yıl içinde 2 milyarlık benzin harcadım, etti 22 milyar. Yani aradaki 5 milyar farkı bile amorti etme şansım olmayacaktı zaten, o da dizeli hiç kullanmamak şartıyla, dizeli kullanırsan onunda yakıtını fiyatına ekle işte hesap ortada!   Wink

 

O nedenle hep derim, az kullanacaksan benzinli daha ekonomik. Üstelik başka avantajlarım da oldu, 1.2 olduğu için vergiden tasarruf ettim, yıllık bakım masrafı %10 daha ucuz, kasko primi daha düşük!

 

İşte ekonomi Big%20smile
irfant
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 01 May 2006, 15:25
Nereden: İstanbul (And.)
Arabanız: Fabia 1.2 TSI DSG 2011

İleti qw12 » 28 Arl 2006, 11:53

ewwet
qw12
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 26
Kayıt: 17 Ekm 2006, 18:46

İleti mygokhan » 28 Arl 2006, 12:27

[quote="irfant"]MAHO;
 

Ben 1.2 aracımı 20 milyara almıştım, dizeli 25 milyardı. Aracımı 2 yıl kullandım ve 2 yıl içinde 2 milyarlık benzin harcadım, etti 22 milyar. Yani aradaki 5 milyar farkı bile amorti etme şansım olmayacaktı zaten, o da dizeli hiç kullanmamak şartıyla, dizeli kullanırsan onunda yakıtını fiyatına ekle işte hesap ortada!   Wink

 

O nedenle hep derim, az kullanacaksan benzinli daha ekonomik. Üstelik başka avantajlarım da oldu, 1.2 olduğu için vergiden tasarruf ettim, yıllık bakım masrafı %10 daha ucuz, kasko primi daha düşük!

 

İşte ekonomi Big%20smile
[/QUOTE]

+1198
Skoda Fabia 2011 1.2 70 HP
mygokhan
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 450
Kayıt: 02 Ağu 2006, 15:05
Konum: bursa
Ad Soyad: Gökhan
Nereden: Bursa
Arabanız: Skoda Fabia II FL 1.2

İleti YNG_1968 » 28 Arl 2006, 12:34

[quote="irfant"]MAHO;
 

Ben 1.2 aracımı 20 milyara almıştım, dizeli 25 milyardı. Aracımı 2 yıl kullandım ve 2 yıl içinde 2 milyarlık benzin harcadım, etti 22 milyar. Yani aradaki 5 milyar farkı bile amorti etme şansım olmayacaktı zaten, o da dizeli hiç kullanmamak şartıyla, dizeli kullanırsan onunda yakıtını fiyatına ekle işte hesap ortada!   Wink

 

O nedenle hep derim, az kullanacaksan benzinli daha ekonomik. Üstelik başka avantajlarım da oldu, 1.2 olduğu için vergiden tasarruf ettim, yıllık bakım masrafı %10 daha ucuz, kasko primi daha düşük!

 

İşte ekonomi Big%20smile
[/QUOTE]
 

İrfan'cığım çok ekonomist gördüm seni yauBig%20smile

Yukarıda yazdıklarına aynen katılıyorum ayrıca bu hesapta 5 milyarın bankaya yatırılması durumunda 2 sene içerisinde sana getireceği geliri de eklemek gerektiğini (ya da bu 5 milyar kredi kullanılarak sağlanacaksa, krediye ödenecek olan faizden de kaçıldığını)hatırlatmak istiyorum WinkBig%20smile 

 
YNG_1968
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 16 Ekm 2006, 16:47

İleti irfant » 28 Arl 2006, 12:39

Ekonomi, doğru seçimi yapmaktır! İhtiyaç ne ise onu almak gerekir
irfant
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 01 May 2006, 15:25
Nereden: İstanbul (And.)
Arabanız: Fabia 1.2 TSI DSG 2011

İleti redgangway » 28 Arl 2006, 23:38

 

1.2 ile tdi yi karşılaştırmamak gerekir bence.denk araçlar değil çünkü.1.4 benzinli 75 hp ile 1.4 tdi 70 hp yi kıyaslamak daha uygun.aradaki 5 beygiri dizel torkuyla fazlasıyla karşılayacağı için ikisine denk araçlar diyebiliriz.az önce baktım bu iki araç arasında yaklaşık 3800ytl fiyat farkı var.bu iki denk aracın vergileri aynı,dizelde fazladan ödenen:aracın değer farkından dolayı yıllık 70ytl civarında bir kasko farkı ve 15000 kmde fazladan 200 ytl civarında bir servis ücreti.başka fazladan ödeme yok.gelelim eksik ödenen tutara yaklaşık %45-50 civarında daha az yakıt masrafınız var.aracı satarkende ikinci el değerinde en az 2-3 milyar belki daha da fazla fark var.(kasko şirketlerinin araç değerine göre2006 1.4 benzinli 21500 ytl görünürken tdi 25500 görünüyor.) ikinci el 1.4 benzinli ile 1.4 tdi yi aynı fiyata alamazsınız.sonuç olarak araca alırken verdiğiniz farkı satarken zaten geri alıyorsunuz.aracı kullandığınız sürece kasmadan rahat rahat binebilme lüksüde yanınıza kar kalıyor.varmı hesapta bi yanlış?

 

60 hp lik bi dizel olsa 1.2 ile kıyaslayalım amenna...yanlış anlaşılmasın 1.2 ler kötü araç demiyorum sadece tdi ler le denk değil.Wink
redgangway
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 13 Arl 2006, 19:48

İleti MAHO » 29 Arl 2006, 02:10

redgangway, benim anlatmak istediğimi anlamış. Konunun özü budur. Satarken dizele verdiğin farkın çoğunu zaten alıyorsun. Ama binerken ne yaktı, ne kadar yaktı, gitsem mi, gitmesem mi derdin yok. Koy 30 YTL lik euro diesel, dolaş 10 gün. Thumbs%20Up
Ayrıca, irfant; sen diyorsun ki 1,4 dizel Fabia' lar 1130 kg da başlar, 1220 de biter diyorsun. En azından ben öyle biliyorum deseydin. Kesin konuşmak yerine. Big%20smile     Başlangıcını bilmem ama benim 1.4 TDİ 80 Hp. Amb. Faturasında ve de ruhsatında 1276 kg. Smile Yani Focus dan ve birçok arabadan daha ağır. Bir araba yıkama yerinde yeni kasa bir Laguna sahibi, Fabia mın Lagunasından ağır olduğunu duyunca dumur olmuştu. Bence bu direk kaliteyle ilgili. (Bkz. Clio dizelin ağırlığı.) Bizim araçlarımızın bence tek problemi, ithalatçı firmanın yeterli tanıtımı yapmaması. İnanın millet konudan bi haber. Aracın ayrıntılarını ve malzemesini öğrenenler vay anasını diyor.
MAHO
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 15 Kas 2006, 02:59

İleti redgangway » 29 Arl 2006, 11:05

[quote="irfant"]
1.4 Dizel Fabialar 1130 kg.'dan başlar. Bunda yanlışlık nerede?

 

Aşağıdaki linkte 2. sayfada orta sütunda sırasıyla dizel HB-Combi-Sedan ağırlıkları verilmektedir.

1,130 – 1,2201,165 – 1,255 1,165 – 1,255

 

[/QUOTE]
 

araçların asıl ağırlıkları bu linkteki değerler.ruhsat ve faturadaki ağırlıklarda +75kg sürücüyü de hesaba katıp yazıyorlar.(ne akla hikmetse??Ying%20Yang)benim tdi de de ruhsatta 1230kg yazıyor.asıl ağırlığı 1155 kg yani.yine de sınıfındaki ve hatta daha üst sınıftaki araçlardan ağar bi araç.örneğin 2001 astra 1.4 ler 1060 kg fabia 1.4 ler de 1065 den başlıyor.aradaki boyut farkını katarsak kalite farkı ortaya çıkıyor.astra yarım metre daha uzun olmasına rağmen fabia ile aynı ağırlıkta.aslında octavia ile aynı sınıfta ama kıyaslamaya bile gerek yokBig%20smile
redgangway
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 13 Arl 2006, 19:48

İleti irfant » 29 Arl 2006, 11:10

Ruhsatta beygir gücü ve ağırlık farklı olabiliyor! sainz nick'li arkadaşımız 58.5 bg olan Favo'sunun ruhsatta 63 yazdığını söylemişti Confused
irfant
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 01 May 2006, 15:25
Nereden: İstanbul (And.)
Arabanız: Fabia 1.2 TSI DSG 2011

İleti irfant » 29 Arl 2006, 11:30

Benim Roomster'da ruhsattaki ağırlık ile katalog ağırlığı aynı, şoför ağırlığını yazdıklarını ilk defa duydum  Smile
irfant
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 01 May 2006, 15:25
Nereden: İstanbul (And.)
Arabanız: Fabia 1.2 TSI DSG 2011

İleti redgangway » 29 Arl 2006, 12:02

[quote="irfant"]Benim Roomster'da ruhsattaki ağırlık ile katalog ağırlığı aynı, şoför ağırlığını yazdıkalrını ilk defa duydum  Smile[/QUOTE]
 

servisten aracı alırken ruhsatta 1230 görünce şaşırmıştım.bana böyle bi açıklama yapmışlardı.full depo + 75 kg sürücü ağırlığıyla yazılıyor demişlerdi.bildiğim kadarıyla diğer firmalar da da full depo ile ağırlık veriliyor ama sürücüyü bende ilk kez o zaman duydum.ben onların yalancısıyım.az önce faturayı çıkarıp baktım net ağırlık 1231 kg yazıyor.katalog değerleriyle bu değer sürücüyü de hesaba katarsak uyumlu.faturada net ağırlık demesi de kafamı karıştırmadı değil sonuçta.en güzeli bi kantara çıkarıp aracı tarttırmak galibaSmile
redgangway
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 13 Arl 2006, 19:48

İleti qw12 » 29 Arl 2006, 12:27

Eskiden araçların ağırlığına göre vegi alınıyordu ya devlet daha fazla vergi alabilmek için araç ağırlıklarını bu şekilde yazma zorunluluğu getirmiştirWink.Yoksa bunun mantıklı bir açıklaması bulunmamakta.
qw12
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 26
Kayıt: 17 Ekm 2006, 18:46

İleti irfant » 29 Arl 2006, 16:20

[quote="MAHO"]İrfant; Dizel 1.4 den bahsediyoruz. Nasıl 1,2 den daha tasarruflu olmaz diyorsun ki. [/QUOTE]
 

Gayet açık yazdım. Dizel alsaydım zarardaydım. Bu hesapta bir yanlış var mı? Big%20smileBig%20smileBig%20smile

 

"Ben 1.2 aracımı 20 milyara almıştım, dizeli 25 milyardı. Aracımı 2 yıl kullandım ve 2 yıl içinde 2 milyarlık benzin harcadım, etti 22 milyar. Yani aradaki 5 milyar farkı bile amorti etme şansım olmayacaktı zaten, o da dizeli hiç kullanmamak şartıyla, dizeli kullanırsan onunda yakıtını fiyatına ekle işte hesap ortada!"

 


1.4 Dizel Fabialar 1130 kg.'dan başlar. Bunda yanlışlık nerede?

 

Veriler Skoda'nın orijinal sitesinden alınmıştır. 70, 75 ve 80 beygirlik dizeller aynı motor bloğunu kullanmaktadır. Bunlar boş ağırlık değerleridir, şoför ve yakıt dahil değildir. Aşağıdaki linkte 2. sayfada orta sütunda sırasıyla dizel HB-Combi-Sedan ağırlıkları verilmektedir.

1,130 – 1,2201,165 – 1,255 1,165 – 1,255

 


 

Bu mesajı daha önce yazmıştım ama düzeltmek isterken silmişim, tekrar ekledim Big%20smile
irfant
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 01 May 2006, 15:25
Nereden: İstanbul (And.)
Arabanız: Fabia 1.2 TSI DSG 2011

ÖncekiSonraki

Fabia



Kimler çevrimiçi

Bu forumu görüntüleyenler: Kayıtlı kullanıcı yok ve 1 misafir