anlamadığım?

Forum kuralları
Forumlarımızda siyasi, dini yada toplumun hassasiyeti bulunan konulara değinmek yasaktır.

anlamadığım?

İleti cetrefilli » 16 Tem 2008, 15:58

selam sevgili arkadaşlar 2004 model 101 lik fabia specialim var... benim bildiğim bizim arabalar maksimum beygire 3800 d/d de maksimum torka ise 4400 d/d de ulasıyor... ancak anlamadığım araba 3000 d/d ye gelince müthiş bir ivmelenme oluyor eğer maksimum tork ve beygire yukarıdaki devirlerde ulasıyorsa 3000 devirdeki ivmelenme neden kaynaklanıyor? bilgilendirirseniz memnun kalırım simdiden tesekkürler
 
cetrefilli
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 23
Kayıt: 12 Şub 2008, 15:00

İleti hakanerdogan » 16 Tem 2008, 16:00

zaten torku düşük olan 101 hp lik fabia motoru zannımca 3000 li devirlerin altında tepkilerinize cevap vermekte zorlanıyor olacak ki, 3000 devirdeki canlanma eğilimi bile size güzel geliyor. emin olun 3800 de daha güzel kaçar.
hakanerdogan
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1297
Kayıt: 28 Haz 2006, 17:08

İleti kemaI » 16 Tem 2008, 16:08

Maksimum devirde daha fazla tork alınır diye bir kural yok.
kemaI
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 07 Tem 2008, 22:44

İleti hakanerdogan » 16 Tem 2008, 16:09

max tork devrinde max tork alınır. 
hakanerdogan
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1297
Kayıt: 28 Haz 2006, 17:08

İleti sainz » 16 Tem 2008, 16:10

101HP' lerin azamî torku 4400 d/d' de, azamî gücü ise 6000 d/d' de ortaya çıkıyor.
3000 d/d civarında tork eğrisi tam bir yükselişe geçtiğinden motor canlanır.
Tork eğrisi 4000 d/d' den sonra düşme eğilimine girer. Azamî devirde azam^i tork alınamıyor henüz günümüz teknolojisinde.Wink
İYİ şoför, herhangi bir durumda, iki şoförden birinin durması, ya da yavaşlaması gerekiyorsa, 'Hak, kural' falan demeden, ilk davranan, arabasının kaderini başkasına bırakmayandır.
Kullanıcı avatarı
sainz
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1460
Kayıt: 26 Eyl 2006, 15:33
Ad Soyad: Uğur AKAR
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: SEAT Ibiza 1.2TSI DSG N

İleti hakanerdogan » 16 Tem 2008, 16:12

yani sadece çok yüksek devirlerde aracın 101 beygir olduğu farkını yaşayabiliyoruz. 
hakanerdogan
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1297
Kayıt: 28 Haz 2006, 17:08

İleti kemaI » 16 Tem 2008, 16:16

Arkadaşım max tork her araçta farklı devirlerde olabilir. Kim yüksek devirde üretir max torku, kimi daha düşük devirlerde.
kemaI
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 07 Tem 2008, 22:44

İleti hakanerdogan » 16 Tem 2008, 16:33

elbette öyledir, aksini söylemedim ki, yada yüksek devirde max tork alınır demedim ki. 
hakanerdogan
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1297
Kayıt: 28 Haz 2006, 17:08

İleti sainz » 16 Tem 2008, 16:54

[quote="hakanerdogan"]elbette öyledir, aksini söylemedim ki, yada yüksek devirde max tork alınır demedim ki.  [/QUOTE]


 

[quote="hakanerdogan"]max tork devrinde max tork alınır.  [/QUOTE]

 

Meselede karışıklık bu cümleden çıktı.Wink
İYİ şoför, herhangi bir durumda, iki şoförden birinin durması, ya da yavaşlaması gerekiyorsa, 'Hak, kural' falan demeden, ilk davranan, arabasının kaderini başkasına bırakmayandır.
Kullanıcı avatarı
sainz
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1460
Kayıt: 26 Eyl 2006, 15:33
Ad Soyad: Uğur AKAR
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: SEAT Ibiza 1.2TSI DSG N

İleti hakanerdogan » 16 Tem 2008, 17:03

yada şöyle diyelim, 101 hp lik fabia motoru birim zamanda çok iş yapıyor. yani cırıl cırıl devir çeviriyor. ama torku çok düşük piyasadaki 100 beygirlere göre, ve o düşük torkuda çok yüksek devirde veriyor, araba yüksek devirde canlanıyor.

bende bundan ötürü yüksek devirde daha iyi kaçar gibi bir şey söyledim. arkadaşta gözünden kaçırmış olacak ki haklı olarak çok devir çok tork demek değildir dedi...

ne yazdım be Big%20smile

mesela max torkunu 2000 devrin altında veren şarjlı benzinli motorlarda var. yada dizeller de öyle.
hakanerdogan
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1297
Kayıt: 28 Haz 2006, 17:08

İleti kemaI » 16 Tem 2008, 17:36

Max torkun hangi devirde verdiği önemli değil. Önemli olan, insanların birbirine olan anlayışının hangi seviyede olduğudur. Aramızda torkun lafı mı olur. Bize tork değil dost lazımSmile
kemaI
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 07 Tem 2008, 22:44

İleti cetrefilli » 16 Tem 2008, 18:03

sevgili arkadaşlarım verdiğiniz bilgiler için tesekkür ederim kafama biraz oturdu yazdıklarınızı okuyunca evet bizim arabalar düsük devirlerde gercekten cok isteksiz ama 2500-3000 arası kullanıncada ekonomik yakıyor yok yüksek devirlere cıkarsan sürüs keyifli oluyor ama fazla yakıyor... ama düsük devirlerde kullanınca motor sağır oluyor mudur acep buda ayrıca kafama takılan bir konu gerci arada özellikle yüksek devirlerde kullanıyorum sagırlaşmasın diye!! demek 3000 devir civarında tork eğrisi gercekten yükselişe geciyormus bunu ciddi sekilde hissediyoruz
cetrefilli
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 23
Kayıt: 12 Şub 2008, 15:00

İleti irfant » 16 Tem 2008, 18:05

Düşük devirde kullanım kurum yapar, düzenli temizlik gerekir...
 

Çok düşük devir motora da zarar verir, benzinden tassaruf ederken motor elden gider. Düz yolda düşük devir o kadar zarar vermez, ama rampada hemen vites küçültülmelidir.
irfant
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 01 May 2006, 15:25
Nereden: İstanbul (And.)
Arabanız: Fabia 1.2 TSI DSG 2011

İleti SEAHAWK » 16 Tem 2008, 18:10

101'lik fabia 4400'den itibaren 1.6'lık motorlarla eş bir performans sunuyor. (güç - tork eğrisi olarak) 


Yani aracı sürekli yüksek devir kullanacaklar için gayet uygun.
SEAHAWK
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 09 Şub 2008, 20:22

İleti irfant » 16 Tem 2008, 18:14

Yani 101 bg alabilmek için 6000 devri görmek şart...
 

O da bence anlamsız bir devir...
irfant
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 01 May 2006, 15:25
Nereden: İstanbul (And.)
Arabanız: Fabia 1.2 TSI DSG 2011

İleti SEAHAWK » 16 Tem 2008, 18:40

[quote="irfant"]Yani 101 bg alabilmek için 6000 devri görmek şart...
 

O da bence anlamsız bir devir...
[/QUOTE]
 

 

Katılıyorum. Hadi hp neyse de; maksimum tork için 4000'in üstüne çıkmak istemem kalkış yarışı yapmak için almadığım aracımla.Smile

 

Hocam, bu arada; sizin Roomster 101'lik mi, yoksa 85'lik mi ? Şu anda 101'liği satılmıyor çünkü. Türkiye'de sadece, benim hayranı olduğum 85'lik var şu anda. Ama belki sizin aldığınız dönemde 101'lik satılıyor olabilir diye düşündüm ?
SEAHAWK
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 09 Şub 2008, 20:22

İleti hakanerdogan » 16 Tem 2008, 18:42

bence aracın devri sabit gazda düşme eğilimi göstermediği sürece (101 lilk fabia 2500-3000 devir arası kullanım için konuşuyorum) zararı olmaz. rampalarda, kalkışlarda motoru elbette devrinde tutmak gerekir. irfan hocanınki 85 lik idi. 
hakanerdogan
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1297
Kayıt: 28 Haz 2006, 17:08

İleti SEAHAWK » 16 Tem 2008, 19:18

[quote="hakanerdogan"]bence aracın devri sabit gazda düşme eğilimi göstermediği sürece (101 lilk fabia 2500-3000 devir arası kullanım için konuşuyorum) zararı olmaz. rampalarda, kalkışlarda motoru elbette devrinde tutmak gerekir. irfan hocanınki 85 lik idi.  [/QUOTE]
 

 

Ha o zaman bir şey diyemem tabii. Genel amaç devrin korunması zaten. Ama 150 NM'lik Astra ve 195 NM'lik Cordoba'dan sonra insan devri sabit tutmaktan öte, gerektiğinde hızlanabilmeyi gerekli görüyor artık.Smile

 

101'lik Fabia'da gerektiğinde yokuş yukarı 0 km'den kalkışa başlayıp 5000 küsür devir vura vura 3'ün sonuna kadar çıkabiliyorsa ne ala zaten.Smile

 

Ama düşük devirde tork önemli gene de. 2500 devirde hafif eğimlerde vites düşürme ihtiyacı duyulmaması güzel olur.

 

Bu arada; hocamızın 85'lik bana göre en güzel 1.4 atmosferik benzinli motorlardan biri. Hem 130 NM hem de 3600-3800 arası sabit devir... Mükemmel bir motor.Thumbs%20Up
SEAHAWK
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 09 Şub 2008, 20:22

Sonraki

Fabia



Kimler çevrimiçi

Bu forumu görüntüleyenler: Kayıtlı kullanıcı yok ve 5 misafir