ERG ARIZASI MIIIII ???

Forum kuralları
Forumlarımızda siyasi, dini yada toplumun hassasiyeti bulunan konulara değinmek yasaktır.

ERG ARIZASI MIIIII ???

İleti rehber » 18 Tem 2008, 21:03

ARKADAŞLAR 101lik Elegance fabiamı yeni aldımBig%20smile...daha öncede fabia kullandım 2003-2006 arası..
 

Angrymalum motor elekt.bilmem ne ışığı yanıyo yine ...bilgis.taktık 1.ve 2 silindir ateşlemelerde sorun var dedi servise sordum ERG valfı bozuk değişecek dedi....

Anlık tüketimi 1-2-3 viteslerde çokkk fazla motor rölantide titreme yapıyo ve tabiiki performansı %30 düşük .....

sizce sorun ne olabilir bu arada ERg valfi 380 ytl bursa bu işten anlayan iiii usta

 

yardım ederseniz sevinirimm
 
rehber
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 05 Tem 2008, 15:26

İleti rehber » 19 Tem 2008, 12:10

yaaa arkadaşlar sağolun ilginize alakanıza da  Cry  yokmu yardım edecek bi arkadaş
rehber
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 05 Tem 2008, 15:26

İleti rehber » 19 Tem 2008, 12:16

 
 

tabiii bu arıza EGR valfi başlık yanlış yazılmıştr arkadaşlar
rehber
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 05 Tem 2008, 15:26

İleti 34SCU59 » 19 Tem 2008, 12:23


EGR (Egzoz Gazı Resirkülasyonu) Sistemi:


İçten yanmalı motorlardan atmosferi kirleten temel üç kirletici CO, HC, NOx lerdir. Bu kirletici oranlan H/Y oranıyla doğrudan orantılıdır. Bunun içindir ki H/Y oranını değiştirerek CO ve HC oranlan kontrol altına alınmaktadır. Fakat yanma sonu sıcaklığının artması sonucu NOx oranında artış diğer kirleticilerle ters orantılı olduğundan büyük sorunlar ortaya çıkmıştır (2).


Motorlarda NOx (nitrojen oksit) emisyonlarını kontrol edebilmek için iki yol vardır. Birinci yol katalitik konvertör kullanılarak egzoz gazını kimyasal işleme tabi tutmak. Diğer yol ise yanma esnasında nitrojen oksit oluşumunu azaltmaktır. Bir kısım egzoz gazları yanma odası içerisinde tutularak NOx in kontrolü için kullanılır. Bu egzoz gaz resirkülasyonu (geri dönüşüm- EGR) ile sağlanır (1).


H/Y oranı 15/1 oranına getirildiği zaman nitrojenin oksitlenmesi daha da artmaktadır ve NOx oranında büyük bir artış görülmektedir. H/Y oranını 18/1 veya 20/1 seviyelerinde tuttuğumuz zaman yanma sonu sıcaklığı düştüğü için NOx miktarında da düşme meydana gelmektedir. Öte yandan karışım oranının fakirleşmesinden dolayı da motor performansında büyük bir düşme meydana gelmektedir. Silindir içine giren havanın içeriğindeki gazlar: %75.5 Nitrojen ve %23 ise oksijenden oluşmaktadır. Bu iki element normal koşullarda tehlike arz etmez iken yüksek sıcaklıklarda birleşerek NOx gazını oluşturmaktadır. Bu iki elementin silindir içinde birleşmesi 1370 °C’de olmaktadır. Bu yanma sonundaki sıcaklığı düşürmek amacıyla bir metot uygulanmaktadır (2). Yanma odası içerisindeki egzoz gazları ile seyreltilmesi sonucu yanma sonu sıcaklıkları, dolayısıyla üretilen NOx miktarı düşmektedir(3).


Uygulanan bu metotta karışım içine bir miktar egzoz gazı verilerek yanmayı biraz olsun kötüleştirerek yanma sonu sıcaklığını düşürmek suretiyle NOx miktarını düşürülmektedir (2). Motor dizaynına bağlı olarak emme manifolduna giren egzoz gaz miktarı %6 ile %13 arasında değişir (1). Benzinli motorlarda, egzoz gazı geri dolaşımı yanma odasına emilen toplam dolgunun %10’u düzeyinde olduğunda. NOx emisyonu % 50- 60 kadar azalmaktadır (3). Zengin H/Y karışımını seyreltmek amacıyla N2, su buharı ve CO2 gazı silindir içerisine emdirilerek yanma sonunda egzoz gazlarının emisyonları azaltılmaktadır (2). Benzin motorunda bu yöntemin, yakıtın daha hızlı buharlaşarak karışımın oluşmasını hı

NEW İBİZA CUPRA 2013 YEARS..
34SCU59
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 407
Kayıt: 29 Ekm 2007, 22:38
Ad Soyad: Barbaros ÇAKIR
Nereden: İstanbul (And.)
Arabanız: 2011 FORD C-MAX TİTANYUM X 1.6 TDCİ


Fabia



Kimler çevrimiçi

Bu forumu görüntüleyenler: Kayıtlı kullanıcı yok ve 12 misafir