direksiyon arızası acil

Forum kuralları
Forumlarımızda siyasi, dini yada toplumun hassasiyeti bulunan konulara değinmek yasaktır.

direksiyon arızası acil

İleti oktay74 » 13 Şub 2009, 23:41

ya arkadaış ALLAH için gerçekten düzeldimi sorunun bizdemi aküye baktırsak. Bende 2001 yılında almıştım yaklaşık 1 senedir direksiyon sertleşiyor sonra yumuşuyor. Özellikle seri ileri geri yaparken bazende yolda dönüşlerde oluyor sonra tekrar düzeliyor. Sertleşince 2 elimle ancak çeviriyorum. Benim fabiada 68 beygir ve 8 sene oldu bu 2.akü acaba akümü değiştirsek...
 
oktay74
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 133
Kayıt: 13 Şub 2009, 23:37

İleti oktay74 » 13 Şub 2009, 23:43

ayrıca benimde aynı sendeki gibi göstergede işaret yok sinyal yok.....
oktay74
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 133
Kayıt: 13 Şub 2009, 23:37

İleti eydor » 16 Şub 2009, 19:14

AYNI SORUN BENDEDE VARDI DİREKSİYONDA IŞIKLA BERABER İKİNCİ MANEVRALARDA İNANILMAZ DERECEDE SERTLİKDE OLUYODU DİREKSİYON KUTUSU DEĞİŞTİ İNŞALLAH SENİNKİ AYNI SORUNDAN DEĞİLDİR YOKSA DEDİĞİN GİBİ 1.800 DEN AŞAĞI ÇIKAMAZSIN AYNI ZAMANDA ÇIKMACILARDA HİÇ BİR TÜRLÜ GARANTİ VERMİYO...
eydor
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 02 Tem 2008, 19:15

İleti oktay74 » 16 Şub 2009, 20:11

inşallah arkadaşım valla kriz yüzünden arabayı götürmüyorum. Ama sende çok vermişsin....
oktay74
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 133
Kayıt: 13 Şub 2009, 23:37

İleti Erkan G. » 20 Mar 2010, 14:24

Bu sorun dünde bende ortaya çıktı satıcam bu arabayı iyice soğudum artık aldığımdan beri değişmeyen birsey kalmadı beyin değişti şimdide direksiyon pompası çıktı sıfır alırdım buna yaptığım masrafa:(
 

Bendede direksiyondan ses geliyordu sağa sola döndürürken kime götürdüysem bu ses normal dediler şimdi biraz araştırdım açı sensöründen diye bir söylem var.Göstergemde direksiyon yanıyor ve direksiyon arara ara sertleşip gevşiyo araba stop eder konumdaki kadar sert olmasada arada baya sertleşiyor birde aklıma takılan birşey var geçenlerde tesisat yaptık araca direksiyonun alt kısmı komple söküldü kablolama işlemi için tabi far yüksekliği gösterge aydınlatması gibi jacklar falan da söküldü haliyle acaba orada direksiyon elektroniği ile ilgili bir jack falan varmıdır temassızlık falan yapsın ConfusedConfused
Erkan G.
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 08 Ağu 2009, 00:40

İleti eminx99 » 21 Mar 2010, 13:10

aynı sorun bendede vardı çok araştırdım ama bulamadım 2002 arabanın pompasını eğiştireceklerdi serviste   daha  20 bindeydi araba   düzeleceğide   malum .bende bu  şekilde kullanıyorum.servisten biri bu  şekilde kullan birşey olmaz dedi  2  yıldır  bu şekilde kullanıyorum.bu arabaların  kronik  sorunu  skoda bu  yüzden müşteri  kaybeder.bence  şirket olarak ilgilenmeliler.saçma sapan bir  arıza

fabia 101 elegance
Kullanıcı avatarı
eminx99
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 9
Kayıt: 19 Haz 2007, 16:06
Ad Soyad: emin meriç
Nereden: Bursa
Arabanız: fabia 101 elegance

İleti hdoner » 21 Mar 2010, 13:33

2002 b8hp fabia aldıgımdan beridir bu sorunla çok uğraştım.Neler yaptım kısaca yazıyım.

1-Dinamodaki parça değişti sorun 1 gün sonra yine başladı çünkü görev yağamayan pompa aşırı amper çekiyor ,bırakıyor ve elektronik parçaya zarar veriyor.Aracın göz kırpması bu yüzden olduğu kesın dıyebılırım.

2-araçta şaşe ve elektrık kontrolu yapıldı.

3-Açı sensörü değişti.

4-pompanın içi temizlendi ve yeni yağ atıldı.

5-buji ve ateşleme bobını degıstı

Bunların hıcbırı fayda etmedı arabayı aldıgımdan cok ucuza sattım.Kurtuldum işin aslı.

Çıkma pompada getittirdim oda sorunlu çıktı sakın ha sakın zaten çıkma d. pompası almayın.

Bu sorundan dolayı kaçkez tamırıclere uğradım ve çok para yatırdım.


pompa sorunlu ıken araba kullanırken kaç kez sertlesme oldu hatta bı keresınde park halınde ıken pompa devre dısı olmasından dolayı yerınden zar zor oynatabıldım.Pompayı devre dısı bırakmakta cozum degıl bı doğanın dıreksıyonundan 10 ,20 kat daha sert oluyor bu şekılde araba kullanmak ımkansız.Araç içindeki akımın azalıp çoğalması elektronık paraçlarada zara verıyor.Mesela oksijen sensörü bu yüzden yanıyor ,akünün ömrü azalıyor,ateşleme bobını yaktım lpg den mı pompadanmı emın degılım ama.

Bir dost tavsıyesı olarak soleyecegım sudur.Arabanızı satın!

Dizel fabialar ve yeni kasalarda Pompa sorunu daha hiç duymadım.Ayrıca 2000 -2002 golf,polo larda aynı soruna rastlandığını servisten sölediler.

Kullanıcı avatarı
hdoner
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 784
Kayıt: 30 Nis 2009, 01:13

İleti hdoner » 21 Mar 2010, 13:51

Pompa arızası vermediyse aracınız bu sorundan kurtulabılırsınızde.

1- 40bın km olmadan dıreksıyon yagının orjınal değerlılıgı ıle degısmelı ve temızlenmelı.(bır cok servıs ve tamırcı bılmemektedır.)

2- aracın dıreksıyonunu tam sag ve tam sol konuma hıc bır zmana getırmemek.

3-araç hareket etmeden dıreksıyon çevrilmemeli

4- park yapıldıgında direksıyon orta(ne sağ ne sol) lastıkler düz olarak bırakılmalı
Kullanıcı avatarı
hdoner
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 784
Kayıt: 30 Nis 2009, 01:13

İleti Erkan G. » 21 Mar 2010, 15:05

Bunun tamirini falan yapan yok mu bu kadar basit bi çözüm olmamalı bence.Zaten artık ustalık falan kalmadı kimse anlamıyor elektronik araçlardan bi parça değişiyorlar bundan değil bu da değişecek diyorlar onuda değiştiriyorlar bu böyle devam edip gidiyo...
Erkan G.
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 08 Ağu 2009, 00:40

İleti hdoner » 21 Mar 2010, 15:26

tamir oalcak bişi değil epey büyük parça ve sökülebilen bir şey deği komple bir parça elektronik devre ve motordan oluşuyor fakat inanın komple fabrikasyon bir parça.Sökülürse dahi geri toplanamaz ayrıca kaçak yapar.Bilenler anlıyacaktır ne demek istediğimi
Kullanıcı avatarı
hdoner
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 784
Kayıt: 30 Nis 2009, 01:13

İleti jel » 02 Nis 2010, 11:18

arkadaşlar aynı sorun benim fabia'da da oldu, servis 2250 liraya değişir, bmw'ile aynı dedi. ankarada ustama götürdüm, direksiyon kutusunu çıkarıp tamir ettiler, keçeler falan değişti sanırım, 400 liraya hallettik, inşallah bir daha olmaz.

bence tamir konusunu araştırın. geçmiş olsun.
jel
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 18
Kayıt: 02 Kas 2009, 16:48

İleti efem » 15 Nis 2010, 21:30

ne oldu peki kardeş halettinmi bende de aynı sorun var benim elek tirikçi de ordan diyo neyapalım yaptıralımmı
efem
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 2
Kayıt: 13 Nis 2010, 22:23
Ad Soyad: efe
Nereden: Ankara
Arabanız: fabia

İleti BaTeRRiiSStt » 16 Nis 2010, 09:10

hdoner yazdı:Pompa arızası vermediyse aracınız bu sorundan kurtulabılırsınızde.1- 40bın km olmadan dıreksıyon yagının orjınal değerlılıgı ıle degısmelı ve temızlenmelı.(bır cok servıs ve tamırcı bılmemektedır.)2- aracın dıreksıyonunu tam sag ve tam sol konuma hıc bır zmana getırmemek.3-araç hareket etmeden dıreksıyon çevrilmemeli4- park yapıldıgında direksıyon orta(ne sağ ne sol) lastıkler düz olarak bırakılmalı

Bumudur yani ? araba alıyosun direksıyonu düz bırakıcan ,asla tam tur çevirmicen hareket etmeden dıreksıyonu cevırmıcen.. dunyada heralde sadece bu arabada var boyle antrik saçma şeyLer. skoda kalite sağlamlık.. geçicen o işleri.
BaTeRRiiSStt
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 499
Kayıt: 16 Oca 2007, 11:28
Konum: Bursa DeğiL GEMLİK....
Nereden: Bursa

İleti HTP » 16 Nis 2010, 10:43

Bu srun fabianın makyaysız kasasının 2001-2004'lere kadar olan versiyonlarında oluyor sanırım genelde.2005 ve sonrasında hiç duymadım.
HTP
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 208
Kayıt: 24 Nis 2008, 14:00
Ad Soyad: ibrahim çakır
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: Skoda Fabia 1.2 HTP

İleti umutgiray » 16 Nis 2010, 10:44

ankara ostimde 88 oto sanayicler sitesinde turgay usta var. benim usta kendini aşmış bir adam. işi biraz pahalı yapar ama yaptığı iş orjinaldir. bu sorunu onunla en azından telefonla veya ankarada iseniz bir uğrayıp konuşmakta fikir almakta yarar var diye düşünüyorum

turgay usta : 0 312 395 64 80

umarım bir çözüm bulursunuz.
Kullanıcı avatarı
umutgiray
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 740
Kayıt: 06 Nis 2010, 16:57
Ad Soyad: SALİH TEMİZ
Nereden: Ankara
Arabanız: WW Jetta Comfortline 2011 1.6 TDI Ot.

İleti C@GL@R » 16 Nis 2010, 10:45

tam aksine yeni modellerde oluyor bu olay cam mekanizması, direksiyon arızası vb...
tüm araçların arıza tesbit cihazı için bana ulaşın..
Kullanıcı avatarı
C@GL@R
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1940
Kayıt: 28 Eyl 2009, 08:30
Ad Soyad: ÇAĞLAR
Nereden: Isparta
Arabanız: Seat LEON 1.6 Stylance 2007 / Lpg(atiker)

İleti ares0106 » 25 Kas 2010, 09:30

2006 fabia ambiante tdi ; dün bendede arabayı çalıştırıp hareket ettikten sonra hafif sağa dönmem gerekti dönerken direksiyon lambası yandı direksiyon sertleşti buyrun burdan yakın 2005 ten sonrasında görmedim diyen arkadaşlar şimdi ne yapacağım bilmiyorum
ares0106
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 11
Kayıt: 11 Nis 2009, 20:22

İleti ali-42 » 25 Kas 2010, 10:21

miyidogan yazdı:Benim de 2004 fabiam da geçen gün hareket ettikten bir süre sonra direksiyon sertleşti baktım arıza ışığı yanıyor. Stop ettim tekrar çalıştırdım geçti. Bir daha da olmadı , böyle bir şey başına gelen var mı, geçici bir durum heralde...

bene de oldu 1-2 kere akü bitmiş meğer değiştirdik sorun kalmadı.
2001 fabia 1.4 101 hp 16v
Kullanıcı avatarı
ali-42
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 111
Kayıt: 13 May 2010, 16:34
Nereden: Konya
Arabanız: fabia

ÖncekiSonraki

Fabia



Kimler çevrimiçi

Bu forumu görüntüleyenler: Kayıtlı kullanıcı yok ve 7 misafir