1.4 TDİ TURBO KESMESİ

Forum kuralları
Forumlarımızda siyasi, dini yada toplumun hassasiyeti bulunan konulara değinmek yasaktır.

1.4 TDİ TURBO KESMESİ

İleti roomster68 » 23 Mar 2014, 14:24

Aracım 1.4Tdı roomster 70 Beygir 5 viteste 2100 devirden sonra turbo kesiyor arabayı stop edip tekrar çalıştırınca düzeliyor sorun ne olabilir acaba
 
ROOMSTER
roomster68
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 43
Kayıt: 15 Nis 2012, 18:39
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: Roomster

İleti MadloveR » 24 Mar 2014, 16:55

Turbo kesiyor dediğiniz sorun 2000 devirden sonra aracın yığılması ise yüksek ihtimal sorun hava akışmetre veya maf sensörü dedikleri parçada. Servise sorarsanız yardımcı olurlar.
Ne Kadar Çok Şey Bilirsen Bil, Bildiğin Karşındakinin Anladığıyla Sınırlıdır."Hz. MEVLANA"
MadloveR
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 723
Kayıt: 14 Arl 2011, 10:03
Ad Soyad: Ali ÖZDEMİR
Nereden: Konya
Arabanız: Favorit LX 1994-Artık Yok :(

İleti Skoda Daima » 24 Mar 2014, 17:03

Merhaba;
Geçtiğimiz sene ben de yaşadım bu sorunu. Servise gittiğinizde (Yüce'nin dediği) basınç hortumları dahil komple turbo değişimi öneriyorlar. Ancak benim ustam ilk cevapta belirtilen parçalarda sorun olduğunu söylemişti. Parça değişiminden sonra araçta herhangi bir sorun yaşanmadı. Yetkili servis komple değişecek derse bildiğiniz< bir ustaya göstermenizi öneririm. İsim isterseniz özelden mesaj atabilirsiniz.
Skoda Daima
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 125
Kayıt: 17 Şub 2013, 22:37
Ad Soyad: Murat Şerif Keçik
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: Octavia 1,6 TID DSG

İleti roomster68 » 24 Mar 2014, 18:49

Cevap ve bilgilerinizi paylaştığınız için teşekküler.İSTANBULA döndüğümde ilk işim MAF sensörüne baktırmak olur.Temizliği olurmu yoksa değiştirmek şart mı? Arabam ile kendim ilgilenmek ve öğrenmek istiyorum.. :)
ROOMSTER
roomster68
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 43
Kayıt: 15 Nis 2012, 18:39
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: Roomster

İleti MadloveR » 25 Mar 2014, 09:13

Sorun o parçadansa ki yüksek ihtimal öyle. Değişmesi daha iyi olur. Temizlik sadece geçici bir çözüm olur. Turbonun hortumlarını da kontrol edin. Çok küçük çapta bir delik bile aynı soruna sebep olabilir. Bu arada turbonun pervanesi veya mili kırılıp dağılmadığı sürece turbo %1000 sağlamdır. Bu da aklınızda bulunsun.
Ne Kadar Çok Şey Bilirsen Bil, Bildiğin Karşındakinin Anladığıyla Sınırlıdır."Hz. MEVLANA"
MadloveR
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 723
Kayıt: 14 Arl 2011, 10:03
Ad Soyad: Ali ÖZDEMİR
Nereden: Konya
Arabanız: Favorit LX 1994-Artık Yok :(

İleti roomster68 » 13 Nis 2014, 21:05

Teşekkür ederim sizlere.Ekstra kurcalamadan hallettik .....
ROOMSTER
roomster68
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 43
Kayıt: 15 Nis 2012, 18:39
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: Roomster

İleti teknikeleman123 » 14 Nis 2014, 21:21

Hallettik derken tam olarak maf senserumu ? N kadara halletiniz
teknikeleman123
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 110
Kayıt: 14 Haz 2012, 23:06
Nereden: İstanbul (And.)
Arabanız: fabia 1.4 tdi

İleti roomster68 » 18 Nis 2014, 16:38

320tl parça 30 işçilik.
ROOMSTER
roomster68
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 43
Kayıt: 15 Nis 2012, 18:39
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: Roomster

İleti roomster68 » 26 May 2015, 21:14

Arkadşlar bu tamircilere hiç güven yok mu?
Uzun süredir aracı şehir içi kullandığımdan turbo sorun çıkarmadı.Uzun yola çıktım araba sollarken gaza yüklendim yine turbo kesti.Özel servise götürdüm bilgisayara bağladılar turboda sorun çıkmadı.Enjektörün biri (eşiyormuş).yani verimsiz çalışıyormuş.Diğer enjektörler güç kayıbını önlemek için daha fazla yakıt tüketiyormuş(Ustanın sözleri) ve turbo kesmesi motora fazla yüklenince arızalı enjektör yüzünden kendini korumaya alıyormuş... Maf sensörü boşuna değiştirmişik.....
ROOMSTER
roomster68
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 43
Kayıt: 15 Nis 2012, 18:39
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: Roomster

İleti hetepe » 27 May 2015, 07:07

Yani sorun enjektörde miymiş?
D ü n y a l ı l a r d a n t i s k i n i y o r u m (G.O.R.A.)
Dünya güzel sanıyordum...Kafam güzelmiş....
Kullanıcı avatarı
hetepe
RS
RS
 
İleti: 4253
Kayıt: 24 Arl 2007, 15:26
Ad Soyad: Engin '73
Nereden: Ankara
Arabanız: Fabia 1,4TDI HB '08 80 PS

İleti Skoda Daima » 27 May 2015, 13:08

roomster68 yazdı:Arkadşlar bu tamircilere hiç güven yok mu?
Uzun süredir aracı şehir içi kullandığımdan turbo sorun çıkarmadı.Uzun yola çıktım araba sollarken gaza yüklendim yine turbo kesti.Özel servise götürdüm bilgisayara bağladılar turboda sorun çıkmadı.Enjektörün biri (eşiyormuş).yani verimsiz çalışıyormuş.Diğer enjektörler güç kayıbını önlemek için daha fazla yakıt tüketiyormuş(Ustanın sözleri) ve turbo kesmesi motora fazla yüklenince arızalı enjektör yüzünden kendini korumaya alıyormuş... Maf sensörü boşuna değiştirmişik.....

Burada bir ayrıntıyı belirtmem gerekiyor ki önemli bu. Araç turbo keserse kontağı KAPATMADAN ustaya giderek aracı diyagnostiğe bağlatmalısınız. Çünkü kontağı kapattığınızda arızayı siliyor. Benim aracımda sorun enjektörlerde değildi MAF sensöründeydi. Boşuna değiştirdiğinizi zannetmiyorum ama enjektörlerde de sodun olabiir tabii ki.

Malesef VAG sisteminin arıza kodları girift şekilde. Tam ve net olarak ne arızası olduğu hangi sensör veya parçanın arızaya yol açtığını her zaman anlatmıyor. Fren pedalındaki stop lambası arızasında şu anda ne olduğunu tam hatırlamıyorum ama o kadar saçma sapan bir lambayı yakmıştı ki servise gidene kadar üçbuçuk atmıştım.
Skoda Daima
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 125
Kayıt: 17 Şub 2013, 22:37
Ad Soyad: Murat Şerif Keçik
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: Octavia 1,6 TID DSG

İleti roomster68 » 27 May 2015, 15:33

Önceki arabam Fabia Spesial idi,bir gün bütün arıza lambaları yandı aniden tam bütün filtreleri ve yağını değiştirdiğim gün.Paniğe kapıldım.... servisi aradım çekici ile getir dediler.Yurtdışındaki akrabayı aradım (araba konusunda uzman sayılır) yüreğimi rahatlattı,İki fren lambası aynı anda arızalanırsa(keserse)bütün arıza ışıkları yanar dedi ve haklı çıktı.İKİ fren lambası da yanmıştı değiştirdim 2 tl'ye bilgisayarda arıza ışıkları söndürmek için 35tl ve yurdışı tlf. görüşmem 25tl.Sadece çekici 100tl gerisi.....
ROOMSTER
roomster68
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 43
Kayıt: 15 Nis 2012, 18:39
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: Roomster

İleti mustklc » 28 May 2015, 18:26

geçmiş olsun.
WEB TABANLI ÇÖZÜMLER:
http://www.webkod.com/
BLOG:
http://www.webkod.com/blog/
Kullanıcı avatarı
mustklc
SCOUT
SCOUT
 
İleti: 2939
Kayıt: 06 Tem 2010, 19:13
Konum: Kırşehir
Ad Soyad: Mustafa KILIÇ
Nereden: Kırşehir
Arabanız: Skoda Fabia 1.4 TDI Classic

İleti oxmoxtox » 29 May 2015, 14:10

Ah ah ayni sorunu ben de yasadim yokusa geldigim zaman yigilirdi beni deli ederdi.turbo sokuldu tsmiri yapildi hava akusmetre degisti egr degisti selenoid degisti enjejtor temizlendi olmadi olnadi.sattim kurtuldum.bir daha turbo mu dizel mi asla
oxmoxtox
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 359
Kayıt: 12 Nis 2012, 19:27
Ad Soyad: serhat
Nereden: Adana
Arabanız: skoda fabia 1,4 tdi

İleti mustklc » 31 May 2015, 20:58

oxmoxtox yazdı:Ah ah ayni sorunu ben de yasadim yokusa geldigim zaman yigilirdi beni deli ederdi.turbo sokuldu tsmiri yapildi hava akusmetre degisti egr degisti selenoid degisti enjejtor temizlendi olmadi olnadi.sattim kurtuldum.bir daha turbo mu dizel mi asla



siz sorunlusuna denk gelmişsiniz. sorunlu araçta bir kere başladı mı sorun bitmiyor insanı illallah ettiriyor . 172 bindeyim Allah'a şükür turbo hiç arıza çıkarmadı maşallah
WEB TABANLI ÇÖZÜMLER:
http://www.webkod.com/
BLOG:
http://www.webkod.com/blog/
Kullanıcı avatarı
mustklc
SCOUT
SCOUT
 
İleti: 2939
Kayıt: 06 Tem 2010, 19:13
Konum: Kırşehir
Ad Soyad: Mustafa KILIÇ
Nereden: Kırşehir
Arabanız: Skoda Fabia 1.4 TDI Classic

İleti oxmoxtox » 01 Haz 2015, 23:15

mustklc yazdı:
oxmoxtox yazdı:Ah ah ayni sorunu ben de yasadim yokusa geldigim zaman yigilirdi beni deli ederdi.turbo sokuldu tsmiri yapildi hava akusmetre degisti egr degisti selenoid degisti enjejtor temizlendi olmadi olnadi.sattim kurtuldum.bir daha turbo mu dizel mi asla



siz sorunlusuna denk gelmişsiniz. sorunlu araçta bir kere başladı mı sorun bitmiyor insanı illallah ettiriyor . 172 bindeyim Allah'a şükür turbo hiç arıza çıkarmadı maşallah


masallah hocam bana oldu size olmaz ins
oxmoxtox
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 359
Kayıt: 12 Nis 2012, 19:27
Ad Soyad: serhat
Nereden: Adana
Arabanız: skoda fabia 1,4 tdi

İleti roomster68 » 21 Nis 2016, 16:51

Ve sonunda TURBO KESMESİ'nin sorunu bulundu. Her kafadan farklı fikir çıkınca ve fuzuli masraf yapınca gerçeği öğrendik.Bilgisayara(diagnostik alete) bağladık hiç hata yok enjektörlerin birinin değerleri hiç değişmiyordu yani yüksekti Ben bunu motor tamircilikle alakası olmayan birine paylaştım bunu ve dedi ki hemen kompresyon değerlerini ölçtür değerleri düşük çıkan silindir ile enjektör değerleri sabit veya yüksek olan ile aynı ise büyük ihtimal emiş subapın kaçırıyor veya çatlak olmasıdır.Yani kaçıran subaptan çıkan sıcaklık sensörleri devreye sokar ve motor kendini korumaya alır(LİMP MODE) Ve motru söktürdük değeri düşük olan pistonda subap çatlak ve çok küçük kırık vardı.Değiştirdim arabanın çekişi bile farketti. Yardımcı olabildiysem....başımdan geçenlerle...
ROOMSTER
roomster68
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 43
Kayıt: 15 Nis 2012, 18:39
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: Roomster


Roomster



Kimler çevrimiçi

Bu forumu görüntüleyenler: Kayıtlı kullanıcı yok ve 2 misafir