performans

Forum kuralları
Forumlarımızda siyasi, dini yada toplumun hassasiyeti bulunan konulara değinmek yasaktır.

performans

İleti magugur » 05 Ekm 2007, 18:21

Roomster sahibiyim ama TDİ motor yuzunden dusuk devirdeki performansdan memnun degilim. Bu konuda neler yapılabilir. Benzinli motorlar hakkında bir kac fikirim var ama dizel arac hakkında hicbir sey bilmiyorum desem yalan olmaz. Orjinal bozulmadan Hava filtresi gibi aksesuarlarla performans artısı elde edebilirmiyim acaba?
 
magugur
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 05 Ekm 2007, 18:18

İleti irfant » 05 Ekm 2007, 19:01

Düşük devirde turbo ya devrede olmuyor ya da düşük devirde çalışıyor. 2000 devir ve üstü gayet canlıdır. Dizel araca hava filtresi olmaz, zaten turbosu var, bolca hava alıyor...
 

Hayırlı olsun!
irfant
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 01 May 2006, 15:25
Nereden: İstanbul (And.)
Arabanız: Fabia 1.2 TSI DSG 2011

İleti sainz » 05 Ekm 2007, 19:03

[quote="irfant"]Düşük devirde turbo ya devrede olmuyor ya da düşük basınçla çalışıyor. 2000 devir ve üstü gayet canlıdır. Dizel araca hava filtresi olmaz, zaten turbosu var, bolca hava alıyor...
 

Hayırlı olsun!
[/QUOTE]

 

Katılıyorum yalnız turbo düşük devirde düşük basınçla çalışan bir sistem değildir. Manifoldu terk eden egsoz gazlarının belli bir çıkış hızına (mesela 2000 d/d' deki hız gibi) ulaşması lazım ki turbonun pallerini çevirsin. Rölanti devrinden itibaren aşırı besleme yapan sistemler kompresörlerdir.
İYİ şoför, herhangi bir durumda, iki şoförden birinin durması, ya da yavaşlaması gerekiyorsa, 'Hak, kural' falan demeden, ilk davranan, arabasının kaderini başkasına bırakmayandır.
Kullanıcı avatarı
sainz
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1460
Kayıt: 26 Eyl 2006, 15:33
Ad Soyad: Uğur AKAR
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: SEAT Ibiza 1.2TSI DSG N

İleti irfant » 05 Ekm 2007, 19:08

Demek istediğim 2000 devirdeki çalışma haliyle 4000 devirdeki hali farklıdır.  Wink
irfant
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 01 May 2006, 15:25
Nereden: İstanbul (And.)
Arabanız: Fabia 1.2 TSI DSG 2011

İleti sainz » 05 Ekm 2007, 19:10

[quote="irfant"]Demek istediğim 2000 devirdeki çalışma haliyle 4000 devirdeki hali farklıdır.  Wink[/QUOTE]

 

Haliyle öyle oluyor tabii.
İYİ şoför, herhangi bir durumda, iki şoförden birinin durması, ya da yavaşlaması gerekiyorsa, 'Hak, kural' falan demeden, ilk davranan, arabasının kaderini başkasına bırakmayandır.
Kullanıcı avatarı
sainz
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1460
Kayıt: 26 Eyl 2006, 15:33
Ad Soyad: Uğur AKAR
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: SEAT Ibiza 1.2TSI DSG N

İleti irfant » 05 Ekm 2007, 19:11

Dizele yapılabilecek en iyi uygulama çip bence...
 

Başka ihtiyacı yok!
irfant
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 01 May 2006, 15:25
Nereden: İstanbul (And.)
Arabanız: Fabia 1.2 TSI DSG 2011

İleti nadirin » 05 Ekm 2007, 19:57

bende alt devirlerdeki zayıflığından şikayetçiyim daha önce multijet puntom vardı o alt devirde daha canlıydı
nadirin
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 15 Eyl 2007, 23:39

İleti AV-2006 » 05 Ekm 2007, 20:02

hangi alt devir?bahsettiğin 2000 altı ise o devir motorun canını çıkarır.

  • FABİA TDI
Kullanıcı avatarı
AV-2006
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 94
Kayıt: 03 Şub 2007, 14:01
Ad Soyad: hasan murat bilgin
Nereden: Ankara
Arabanız: fabia

İleti AV-2006 » 05 Ekm 2007, 20:03

Zira 2000 den sonra harrrladımı tutamazsın tdı motoruWink

  • FABİA TDI
Kullanıcı avatarı
AV-2006
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 94
Kayıt: 03 Şub 2007, 14:01
Ad Soyad: hasan murat bilgin
Nereden: Ankara
Arabanız: fabia

İleti real81 » 05 Ekm 2007, 20:07

2200 dewirde başlıyor desteklemeye .. hatta bugun 1600-1700 dewirde gayet rahat gidiyordu arabam. beklentiler farklı olabilir ama bence gayet iyi bi performansı var. irfan hocanında dediği gibi fazlası için tek çözüm chip ama yazılımla yapılandan. parça takarsa garanti mafiş...
real81
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 11 Mar 2006, 11:21

İleti hakanerdogan » 06 Ekm 2007, 00:23

abi naptınız ne 2000 devri yav. araban yeni ya ondandır açılır merak etme. ben 2000 devirde vites yükseltiyom.
hakanerdogan
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1297
Kayıt: 28 Haz 2006, 17:08

İleti loveskoda » 06 Ekm 2007, 00:31

Aracınızdaki Garrett Turbo devreye girmeden ataklık beklemek yanlış olur. Daha önce benzinli kullandığınız belli oluyor.. Zamanla alışırsınız.
 

Dizel motorda dikkat edilmesi gereken hususların başında, çalıştırmadan önce kokpitteki ışıkların sönmesini beklemek, motoru durdurmadan önce rölantide bir süre (30-40sn.) beklemek ve yüksek devirlerden kaçınmak gelir.

Aracınızla mutluluklar...Thumbs%20Up

loveskoda
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 05 Şub 2007, 16:42

İleti AV-2006 » 06 Ekm 2007, 00:44

[quote="hakanerdogan"] ben 2000 devirde vites yükseltiyom. [/QUOTE]
 



o zaman devir kaça düşüyoo.Unhappy

  • FABİA TDI
Kullanıcı avatarı
AV-2006
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 94
Kayıt: 03 Şub 2007, 14:01
Ad Soyad: hasan murat bilgin
Nereden: Ankara
Arabanız: fabia

İleti hakanerdogan » 06 Ekm 2007, 00:54

yav vallahi billahi 1. 2. 3. vitesleri ben 1500-2000 arası kullanıyorum, yokuş inişlerde gazı kesiyom kendi yükselirse ona karışmıyorum.
 

2500 devirde rahatsız oluyorum çok bağırıyor, vites istiyor hocam vallahi billahi.
hakanerdogan
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1297
Kayıt: 28 Haz 2006, 17:08

İleti lazianke » 06 Ekm 2007, 07:09

vallahi ben konuyu garipsedim. bizimkisi utanmasam 1500 devirle hiç zorlanmadan rampaları çıkıyor. alt devirde daha ne performans olacak.
lazianke
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 288
Kayıt: 01 Tem 2006, 07:29
Ad Soyad: Ömer
Nereden: Rize

İleti AV-2006 » 06 Ekm 2007, 15:29

[quote="skoda-auto"]
 

Dizel motorda dikkat edilmesi gereken hususların başında, çalıştırmadan önce kokpitteki ışıkların sönmesini beklemek, motoru durdurmadan önce rölantide bir süre (30-40sn.) beklemek ve yüksek devirlerden kaçınmak gelir.

Aracınızla mutluluklar...Thumbs%20Up

[/QUOTE]
 

ClapClap

  • FABİA TDI
Kullanıcı avatarı
AV-2006
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 94
Kayıt: 03 Şub 2007, 14:01
Ad Soyad: hasan murat bilgin
Nereden: Ankara
Arabanız: fabia

İleti hakanerdogan » 06 Ekm 2007, 17:53

bugün 4 arkadaş vardı evlerine atayım bunları dedim, dik bi rampa var eryaman camiinin ordan tırmanıyo, ben göksudan gelip sağ tarafa girdim, tam o caminin, pazar yerinin orası ...
 

yol dik arabada 5 kişiyiz. yav basıyom 2 de devir saati uçtu gitti, 3 e aldım yine uçtu gitti baktım namussuz çekecem diyo gürlemeye başladı ama ben 4 te artık sakinleşir dedim, 4 ledim basıyom ama pedala bakalım yicek mi diye, bi kaç saniye sakin hızlandı, 2500 de gürledi zınk diye 3000 deviri devirdi gavurun makinası... sonra kestim tabi ilerisi kavşak.

 

yani düzde giderken öle normal bi arabaymış gibi, ama tırmanırken birazda sizi ateşliyo motor bakıyonuz rampayı istiyo araba da gaza geliyo.

 

Son hızına, 0-100 üne, performansına falan hiiç girmiyom abi...

 

rampada yüklü yüksüz gürleye gürleye leopar gibi tırmanırım. (arabamı hep leopara benzetmişimdir içimden... rengi de müsait) 
hakanerdogan
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1297
Kayıt: 28 Haz 2006, 17:08

İleti lazianke » 06 Ekm 2007, 18:32

[quote="hakanerdogan"]abi naptınız ne 2000 devri yav. araban yeni ya ondandır açılır merak etme. ben 2000 devirde vites yükseltiyom. [/QUOTE]
 bence de aracın motorunun açılmamış olmasındandır. ayrıca kitapçıkta kalkıştan bir araç boyu gidince 2000 devirde vitesi 2'leyin yazıyor.
lazianke
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 288
Kayıt: 01 Tem 2006, 07:29
Ad Soyad: Ömer
Nereden: Rize

Sonraki

Roomster



Kimler çevrimiçi

Bu forumu görüntüleyenler: Kayıtlı kullanıcı yok ve 3 misafir