roomster 1.6 cr tdi chip tuning

Forum kuralları
Forumlarımızda siyasi, dini yada toplumun hassasiyeti bulunan konulara değinmek yasaktır.

roomster 1.6 cr tdi chip tuning

İleti teksamet » 20 Haz 2015, 23:07

selam arkadaşlar,
bizim romiler 1.6 cr tdi 90 hp ler aslında 120hp ye kadar gücü arttıtılabiliyormuş,
bu gün ostimde bir firma aracınıza orjinal beynine göre program isteyip ( almanyadan ) birebir 120 hp programını araca yükleyip hem performansı hemde %20 civarında yakıtı düşürüyorlar.

bu konu hakkında düşünceleri olan arkadaşlar paylaşırlarsa sevinirim.

benzinli araçlarda güç artışı olunca yakıt ta artıyor, ama

dizel araçlarda güç artışı olunca yakıt düşüşü oluyor bunu biliyorum.

( bunu da babama sordum yılların tır şoförü dür, aynı aracın düşük güçlü sü ile yaktığı moazotun, yüksek güçlü araç ile daha fazla yakacağını tahmin ederken daha az yaktığını birebir tescillemiş )
 
teksamet
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 430
Kayıt: 23 Nis 2015, 00:00
Ad Soyad: ünal tek
Nereden: Ankara
Arabanız: roomster

İleti hguroglu » 21 Haz 2015, 01:46

dizelde türkiyede tek kişi tanırım megacips mehmet gazihan dizelde üzerine yok diğerleri fasa fiso kalır yanında birtane rapid 1,6 tdi yaptı geçensene 200 hp üzeri :D :D
hguroglu
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 19
Kayıt: 08 Eyl 2013, 20:08
Ad Soyad: Hüseyin GÜROĞLU
Nereden: Denizli
Arabanız: Roomster

İleti AhmetH » 21 Haz 2015, 12:36

üffff
Kullanıcı avatarı
AhmetH
SCOUT
SCOUT
 
İleti: 2215
Kayıt: 18 Kas 2007, 22:35
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: '16 Golf 7 1.2tsi dsg allstar

İleti mustklc » 21 Haz 2015, 13:30

chip yaptıranlar , eğer dikkatli kullanırlarsa daha az yaktıklarını iddia ediyorlar. benzinde zaten chip nasıl olur bilemiyorum, tsi lara yaparlar ama atmosferik benzinliye de chip olmaz. Belki gaz tepki süresini falan kısaltıp milleti öyle yiyorlar.

megacips mehmet gazihan , memnun olan olduğu kadar olmayan da çok. bence iyi araştırıp yaptırın
WEB TABANLI ÇÖZÜMLER:
http://www.webkod.com/
BLOG:
http://www.webkod.com/blog/
Kullanıcı avatarı
mustklc
SCOUT
SCOUT
 
İleti: 2939
Kayıt: 06 Tem 2010, 19:13
Konum: Kırşehir
Ad Soyad: Mustafa KILIÇ
Nereden: Kırşehir
Arabanız: Skoda Fabia 1.4 TDI Classic

İleti hguroglu » 21 Haz 2015, 14:50

valla dizelde gazihan benzinlide özgün başka adam tanımam adamlar senin isteklerin doğrultusunda ayar yapıyorlar sen standart turboya standart motora abi 200 hp alalım dersen adam yapar ama araç kaç km sonra motor kırar orası mechul yukarıda bahsettiğim rapit de motor içi hariç değişmeyen parça kalmadı ama adam keyifle biniyor 1 senedir
hguroglu
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 19
Kayıt: 08 Eyl 2013, 20:08
Ad Soyad: Hüseyin GÜROĞLU
Nereden: Denizli
Arabanız: Roomster

İleti toyota » 21 Haz 2015, 17:22

Bende bir soru sorayım bu araçları (skoda merecedes toyota seat vs vs ) yapan mühendisler fabrikadan çıkarken neden sonradan yapılan yazılımları kullanmıyor peki ? bu kadar faydalı ve ekonomi sağlıyacak ise.
Gökteki yıldızı ALLAH yerdeki yıldızı Almanlar bulmuştur.
Kullanıcı avatarı
toyota
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 291
Kayıt: 17 Arl 2014, 21:48
Nereden: Tekirdağ
Arabanız: Skoda Felicia

İleti AhmetH » 21 Haz 2015, 17:50

inanamıyorum yarabbim sene 2015 hala mühendisi soruyorsunuz
yaklaşık 10 sene önce LPG içinde çok iyi bişey olsa LPG li si çıkar fabrikası bilmiyormu takmayı deniyordu.

o mühendis patronun dediğini yapar fabrikada. aynı motordan farklı farklı güçler alıp farklı kasalara takıp farklı fiyatlardan satarlar.

aynı şekilde kontrol modllerinden özellikleri kısıp highline, comfortline trendline diye kaktırırlar.

benim arkdaşımda yazılım yapıyor adını sanını bilen yok gayet iyide yapıyor, o isimlerin abartılacak yanı yok. sistem belli iş belli. gerisi reklam işte.
Kullanıcı avatarı
AhmetH
SCOUT
SCOUT
 
İleti: 2215
Kayıt: 18 Kas 2007, 22:35
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: '16 Golf 7 1.2tsi dsg allstar

İleti hetepe » 22 Haz 2015, 07:21

+1
aracın tüm ayarları, donanım özellikleri, ortalama kullanım ve optimum ömür için tasarlanmıştır, 80 beygirlik arabayı 150, hatta 250 beygire bile çıkarırlar, ama emisyon değerleri, motor ömrü, tüketim değeri ne olur? onu düşünmek gerek, yoksa o işi en iyi yapacak olan yine üreticisi, tasarımcısıdır nihayetinde...
Gazihan, vs.. dediğiniz adamlar hayatında herhangi bir arabanın, tasarım masasını ya da üretim bandını görmüş müdür acaba???
Yazıp yazıp arabaya kodlayıp geçiyorlar, sonrasını arabayı kullanan, elinde patlayan bilir ya da onun sattığı adam...
D ü n y a l ı l a r d a n t i s k i n i y o r u m (G.O.R.A.)
Dünya güzel sanıyordum...Kafam güzelmiş....
Kullanıcı avatarı
hetepe
RS
RS
 
İleti: 4253
Kayıt: 24 Arl 2007, 15:26
Ad Soyad: Engin '73
Nereden: Ankara
Arabanız: Fabia 1,4TDI HB '08 80 PS

İleti teksamet » 22 Haz 2015, 10:05

hetepe,
aynen katılıyorum, herkes çok güzel olacak diyor, yakıt %20 düşer diyor vs vs. ama bu iş parayı alıncaya kadar.

parayı verdikten sonra hem dönüşü yok hemde riskler seni bekliyor.

orjinali neyse o kalsın kafamıda daha fazla bu konu ile yormayayım.
teksamet
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 430
Kayıt: 23 Nis 2015, 00:00
Ad Soyad: ünal tek
Nereden: Ankara
Arabanız: roomster

İleti AhmetH » 22 Haz 2015, 11:45

dönüş tabiki var

yazılım sonuçta, oynamaya başlamadan orijinal kaydediliyor. 1mb bile değil flash belleğinizde bile durabilir
Kullanıcı avatarı
AhmetH
SCOUT
SCOUT
 
İleti: 2215
Kayıt: 18 Kas 2007, 22:35
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: '16 Golf 7 1.2tsi dsg allstar

İleti toyota » 22 Haz 2015, 18:42

AhmetH yazdı:inanamıyorum yarabbim sene 2015 hala mühendisi soruyorsunuz
yaklaşık 10 sene önce LPG içinde çok iyi bişey olsa LPG li si çıkar fabrikası bilmiyormu takmayı deniyordu.

o mühendis patronun dediğini yapar fabrikada. aynı motordan farklı farklı güçler alıp farklı kasalara takıp farklı fiyatlardan satarlar.

aynı şekilde kontrol modllerinden özellikleri kısıp highline, comfortline trendline diye kaktırırlar.

benim arkdaşımda yazılım yapıyor adını sanını bilen yok gayet iyide yapıyor, o isimlerin abartılacak yanı yok. sistem belli iş belli. gerisi reklam işte.


vuuuuuuuuuuuuuu vay canına ne kadar geri kafalıymşım bunu düşünemedim.
Gökteki yıldızı ALLAH yerdeki yıldızı Almanlar bulmuştur.
Kullanıcı avatarı
toyota
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 291
Kayıt: 17 Arl 2014, 21:48
Nereden: Tekirdağ
Arabanız: Skoda Felicia

İleti lestat » 26 Haz 2015, 14:05

bir aracı tasarlarken sadece yakıt ve performansa göre tasarlıyamazsınız.
-işim içinde emisyon değerleri girince;
-katalizör
-egr gibi parçalar dahil oluyor ki bu bir güç düşüşü yaratır. Ayrıca yeterli gelmez aracın yazılımını ona göre ayarlaman lazım.
hadi motoru güçlü yaptın. şanzıman ve aktarma organında yer alan parçaları ona göre üretmen lazım. fren sistemi de ona göre olması lazım. dolayısıyla bunların hepsi maaliyet.
işin bir de ticari yanı var tabi.
sen kalkar motordan alabileceğin gücü sonuna kadar zorlarsan. onun üstüne ne satıcaksın.
artı bir de aracın ömrünü de göz önünde bulundurmak lazım.
bu yüzden o iş " madem bu kadar basitti mühendis bunu neden yapmıyor." diye irdelencek bir konu değil.
ama şöyle bir gerçek var o da eğer bu işi yapacaksanız mühendis kadar olmasa da ona yakın bir bilginiz olması lazım.
Kullanıcı avatarı
lestat
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 379
Kayıt: 28 May 2012, 15:00
Ad Soyad: Hakan ÖZLER
Nereden: İzmir
Arabanız: Fabia Elegance

İleti teksamet » 28 Tem 2015, 00:15

SAYIN LESTAT,

DÜŞÜNCELERİNİZE KATILIYORUM. ŞİMDİ BU İŞİ BİR ÇOK FİRMAYA SORDUM CHİP YAZILIMI VS,

ŞİMDİ İLK ÖNCE Bİ FİRMAYA GİDİP SELAM VERİP ABİ BEN CHİP YAZILIMI ATACAM DEYİPTE, ORDAN BU YAZILIM İŞE YARAMAZ SEN ATTIRMA ABİ İŞE YARAMIYOR DEMEZ KESİNLİKLE O YÜZDEN BU İŞİ PROFESYONELCE KİM YAPABİLİR ONU BULMAK LAZIM.

KALDI Kİ BU İŞİ EN İYİ ÜRETİCİSİ YAPAR.

ŞİMDİ KENDİ BİLGİM DAHİLİNDE ŞUNLARI DEĞERLENDİRELİM.

BİR TDİ ARACIN GÜÇLÜ OLABİLMESİ İÇİN GEREKENLER ( YANİ CHİP YAZILIMI ATILDIKTAN SONRA )

1: MAZOT BASINCININ ARTTIRILMASI
2: ENJEKTÖR PÜSKÜRTME ZAMANLARININ AYARLANMASI
3: TURBO'NUN BASINCININ ARTTIRILMASI
4: HAVA AKIŞMETRESİNİN VEYA OKSİJEN SÖNSÖRLERİNİN AYARLANMASI
5: DİZEL PARTİKÜL FİLTRESİNİN DEVRE DIŞI BIRAKILMASI VEYA SENSÖRLERİNİN DEĞİŞTİRİLMESİ

BU 5 FAKTÖRÜ BİR MOTORDA TAM SENKRON ŞEKİLDE ÇALIŞTIRABİLECEK BİR FİRMA YOK TÜRKİYEDE, VAR İSE TÜM ARKADAŞLARA DUYRULUR BANA ÖZELDEN ULAŞSIN KAÇ TL İSTİYORSA BEN O PARAYI VERİP BU İŞİ ONA YAPTIRACAĞIM.

SON OLARAK ÖĞRENDİĞİM GENEL BİLGİLER NETİCESİNDE BU CHİP TUNİNG FİRMALARI SADECE MAZOT POMPASININ BASINCINI YÜKSELTİP GÖNDERİYOR MİLLETİ ( GENELDE DE ŞUNU SORARLAR ABİ ARABA KAÇ BİNDE GENELDE YENİ TİP MOTORLARA YAPIYORLAR SİZCE NİYE ) BİZDE BU İŞİ YAPTILAR DİYE 1.000 TL VERİYORUZ BOŞA HARCANAN PARA VE ÇABUK YIPRANAN MOTOR.

ÜRETİCİ BUNU 90 HP YAPMIŞ İSE VARDIR BİR BİLDİĞİ ( ÖRN: BENDE 2004 FABİA VARDI 101HP LİK HAVA GİRİŞ BOĞAZININ ÇAĞI 10CM FALANDI, AYNI FABİA DAN ARKADAŞIMDA DA VAR 75 BG LİK HAVA GİRİŞ BOĞAZI 6.5 CM FALANDI AMA MOTORUN GENEL OLARAK DİĞER PARÇALARI AYNI ) DEMEKKİ BUNU BÖYLE YAPMIŞ, O YÜZDEN SİZ SİZ OLUN ARACINIZA NE CHİP TUNİNG PROGRAMI ATTIRIN NEDEN CHİP BOX TAKTIRIN.

ÜNLÜ BİR CİHP BOX FİRMASINA BİR MAİL ATTIM Kİ GELEN CEVAPLARI GÖRMENİZİ İSTERİM.

Bekir bey,
Yakıt tasarrufu, mazot pompası ve enjektör ler hakkında bilgi vermemişsiniz.
Sony Xperia™ smartphone'umdan gönderildi


---- Bekir KAHRAMAN şunu yazdı ----
Merhaba
Aynı chipi kullanabilirsiniz
Yazılım değişmesi gerekirse 50 TL ücreti vardır.

From: samet [mailto:samettek@msn.com]
Sent: Monday, July 27, 2015 11:17 AM
To: teknik@racechip.com.tr
Subject: race chip rc_standart

Slm lar,

Race chip rc_standart modelini 2. El olarak internetten buldum. Fakat seat leon 1.6 cr tdi 77 kw 2012 tdi motora göre bir model,

Benim aracım skoda roomster 1.6 cr tdi 66 kw 2012 ,

Bu chip’i alsam kendi aracımda uyum sorunu yaşarmıyım?

Chip’in yazılımını değiştirmek ( eğer değiştirmek gerekirse ) ne kadar?

Açıklamalarda da dediğiniz gibi 100km / 1lt tasarruf ne kadar doğru, ben sürekli uzun yol yapıyorum sıfr bu yüzden almayı düşünüyorum tasarruf miktarı benim için çok önemli, bu konuda geri dönüşler nasıl.

Aracımın mazot pompasının common rail basınç sensörüne sizin chip bağlanıyor, mazot pompasının mevcut basıncını kaç psi arttırıyorsunuz ki bu gücü ve tasarrufu elde ediyorsunuz, bu basınç artışının pompaya ve enjektörlere uzun vadede zararı olurmu?

İyi çalışmalar dilerim.
teksamet
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 430
Kayıt: 23 Nis 2015, 00:00
Ad Soyad: ünal tek
Nereden: Ankara
Arabanız: roomster

İleti mustklc » 28 Tem 2015, 21:48

Diğer başlıkta da yazmışsınız ama bence uzun vadede chip in dezavantajları olabilir. En azından parçaların kullanma ömrü kısalır.
WEB TABANLI ÇÖZÜMLER:
http://www.webkod.com/
BLOG:
http://www.webkod.com/blog/
Kullanıcı avatarı
mustklc
SCOUT
SCOUT
 
İleti: 2939
Kayıt: 06 Tem 2010, 19:13
Konum: Kırşehir
Ad Soyad: Mustafa KILIÇ
Nereden: Kırşehir
Arabanız: Skoda Fabia 1.4 TDI Classic


Roomster



Kimler çevrimiçi

Bu forumu görüntüleyenler: Kayıtlı kullanıcı yok ve 1 misafir