1.6 TDİ ROMİ - BOĞAZ KELEBEĞİ VE EGR VALFİ BORUSU TEMİZLİĞİ

Forum kuralları
Forumlarımızda siyasi, dini yada toplumun hassasiyeti bulunan konulara değinmek yasaktır.

1.6 TDİ ROMİ - BOĞAZ KELEBEĞİ VE EGR VALFİ BORUSU TEMİZLİĞİ

İleti teksamet » 28 Tem 2015, 21:38

ARKADAŞLAR,

ARACIM 36.000 KM DE OLMASINA RAĞMEN AKLIMA TAKILDI ( FABİA NIN BOĞAZINI VE EGR VALFİNİ TEMİZLERDİM )
BİR SÖKTÜM Kİ NELER GÖREYİM SANKİ SOBA BACASI GİBİ OLMUŞ,
HEMEN BALATA SPREYİ İLE TEMİZLEDİM VE YERİNE TAKTIM.

SİZCE BU DURUM NEDEN OLUR;

KÖTÜ YAKIT MI
VEYA BAŞKA BİR NEDEN OLABİLİRMİ?

RESİMLERİ AŞAĞIDA İNCELEYEBİLİRSİNİZ.

100.000 VEYA 150.000 KM DEKİ DİZEL MOTORDAN NELER ÇIKAR ACABA

VARSA MERAKLISI GEÇ KALMADAN TEMİZLETMESİNDE FAYDA VAR.
 
Eklentiler
DSC_0510.JPG
6.JPG
5.JPG
4.JPG
3.JPG
teksamet
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 430
Kayıt: 23 Nis 2015, 00:00
Ad Soyad: ünal tek
Nereden: Ankara
Arabanız: roomster

İleti mustklc » 28 Tem 2015, 21:46

bu km de bu kadar kirlenmesi hakikaten ilginç.
Araç benzinli değil mi? Yakıt aldığınız yere bağlı olabilir.
WEB TABANLI ÇÖZÜMLER:
http://www.webkod.com/
BLOG:
http://www.webkod.com/blog/
Kullanıcı avatarı
mustklc
SCOUT
SCOUT
 
İleti: 2939
Kayıt: 06 Tem 2010, 19:13
Konum: Kırşehir
Ad Soyad: Mustafa KILIÇ
Nereden: Kırşehir
Arabanız: Skoda Fabia 1.4 TDI Classic

İleti teksamet » 28 Tem 2015, 21:59

ne benzini hocam araç dizel
teksamet
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 430
Kayıt: 23 Nis 2015, 00:00
Ad Soyad: ünal tek
Nereden: Ankara
Arabanız: roomster

İleti teksamet » 21 Ağu 2015, 00:04

arkadaşlar öğrendim ki vw grubundaki tüm dizel motorlarda 100.000 km de egr valfi sıkıntısı çıkıyormuş, bunun yanında dpf sıkıntısı çıkmasıda olası.
siz siz olun mazotunuzu çok iyi bildiğiniz benzinliklerden alınız. uydur kaydır yerlerden asla ve asla mazot almayınız.
zira tr deki mazotun kürürt değerleri avrupadaki değerlerin 10 katı fazla, en iyi mazoun bile içinde 3 veya 5 ppm kükürt var.
aklınızda bulunsun, belirli periyotlarda hidrojen temizliği yapıp bu sıkıntıdan kurtulabilirsiniz.
bana ulaşmak isteyen varsa özelden yazsın.
kendi aracıma taktığım saf hidrojen sistemini aşağıdaki linkten izleyebilir.

https://www.youtube.com/watch?v=rO85I5014xw
teksamet
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 430
Kayıt: 23 Nis 2015, 00:00
Ad Soyad: ünal tek
Nereden: Ankara
Arabanız: roomster

İleti hetepe » 17 Şub 2016, 14:55

Peki bu EGR valfini ''performansa artı etki etsin'' diye iptal ettirenler var, ve bunu tıkayarak yapıyorlar, bu kurumlanma, onların bu işlemini doğal olarak yapmış olmuyor mu? Yani tıkalı olması performansa olumlu etkili olmaz mı?

Bir de bu hidrojen sistemi öncelikle yakıt tüketimini mi düşürmeye yarıyor? performansa bir etkisi var mı? hidrojen bir yerde birikiyor mu? bu birikimin patlama tehlikesi var mı?
Yanıtlarınız için şimdiden teşekkürler...
D ü n y a l ı l a r d a n t i s k i n i y o r u m (G.O.R.A.)
Dünya güzel sanıyordum...Kafam güzelmiş....
Kullanıcı avatarı
hetepe
RS
RS
 
İleti: 4255
Kayıt: 24 Arl 2007, 15:26
Ad Soyad: Engin '73
Nereden: Ankara
Arabanız: Fabia 1,4TDI HB '08 80 PS

İleti teksamet » 18 Şub 2016, 00:29

hetepe yazdı:Peki bu EGR valfini ''performansa artı etki etsin'' diye iptal ettirenler var, ve bunu tıkayarak yapıyorlar, bu kurumlanma, onların bu işlemini doğal olarak yapmış olmuyor mu? Yani tıkalı olması performansa olumlu etkili olmaz mı?

Bir de bu hidrojen sistemi öncelikle yakıt tüketimini mi düşürmeye yarıyor? performansa bir etkisi var mı? hidrojen bir yerde birikiyor mu? bu birikimin patlama tehlikesi var mı?
Yanıtlarınız için şimdiden teşekkürler...



egr yi tıkamanın sanırım performansa etkisi var,

hidrojen sistemi yanma odalarına verilen minimal miktarlarda saf hidrojen gazıdır, ve bu az miktardaki hidrojen gazı yanmanın tam olmasını sağlayarak aracı hem güçlendiriyor, hemde tasarruflu hale getiriyor.

hidrojen bir yerde birikmiyor, motor çalıştığında sistem start alıyor ve gaz üretmeye başlıyor, bunu da saf suyun elektolizinden yapıyor suyu ana bileşiklerine geri ayırarak hidrojenini ve oksijeni ni birbirinden ayırıyor, hidrojen motora oksijen doğaya salınıyor.

birikim söz konusu değil üretilen gaz daha çıkar çıkmaz emme manifoltundan emiliyor, ve yanma odalarına gönderiliyor.

sistemin herhangi bir tehlikesi yoktur, oldukça verimli ve tasarrufludur,

böyle olmasa
55 lt mazot ile yüklü halde ve hızım 105 km nin altına düşmeden 1200 km yapamazdım

roomster/1-depo-ile-1200-km-t34825.html

bu linkten inceleyebilirsin.
saygılar.
teksamet
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 430
Kayıt: 23 Nis 2015, 00:00
Ad Soyad: ünal tek
Nereden: Ankara
Arabanız: roomster

İleti snopy17 » 16 Ağu 2016, 15:41

Mazot yerine kömür mü kullandınız bu ne dir yahu..
Skoda Fabia 1.4 (119,000) Kırmızı
Toyota Avensis 1.6 (159,000) Beyaz
Kullanıcı avatarı
snopy17
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 153
Kayıt: 27 May 2016, 08:09
Ad Soyad: Emre
Nereden: İstanbul (And.)
Arabanız: Fabia 1

İleti teksamet » 05 Ekm 2016, 22:14

snopy17 yazdı:Mazot yerine kömür mü kullandınız bu ne dir yahu..



siz birde kendi aracınıza açıp baktırın bakalım neler çıkacak.
teksamet
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 430
Kayıt: 23 Nis 2015, 00:00
Ad Soyad: ünal tek
Nereden: Ankara
Arabanız: roomster

İleti snopy17 » 07 Ekm 2016, 09:17

teksamet yazdı:
snopy17 yazdı:Mazot yerine kömür mü kullandınız bu ne dir yahu..



siz birde kendi aracınıza açıp baktırın bakalım neler çıkacak.



Aracım benzinli 124 bin km de ve açıp baktım sizinki gibi değil emin olun. Gaz kelebeğini kendim temizledim sensörleri temizledik sizinki gibi çıkmadı.
Skoda Fabia 1.4 (119,000) Kırmızı
Toyota Avensis 1.6 (159,000) Beyaz
Kullanıcı avatarı
snopy17
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 153
Kayıt: 27 May 2016, 08:09
Ad Soyad: Emre
Nereden: İstanbul (And.)
Arabanız: Fabia 1

İleti serkan_3838 » 08 Ekm 2016, 23:10

egr kirlenmesi tamamen yakıtla alakalı bir durum değil. bu durumu aracın kullanıcısı ile de ilişkilendirmek lazım. genelde düşük devirlerde araç kullanımına bağlı olarak tam yanmama sebebi ile kurum birikmesi oluşabilmekte. belirli zaman aralıklarında ve özellikle de uzun yolda, dizel araçlarda 4000 ve üzeri devirlerde bir müddet aracı kullanarak egr içerisinden geçen partiküllerin yüksek ısıya çıkması sağlanırsa, tam yanmama sebebi ile oluşan kurumların yüksek ısı ile yanma ısısına ulaşması sağlanarak kurumların temizlenmesi sağlanır. fırınlarda oluşan baca yangınları gibi bir durum olsa gerek.
serkan_3838
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 185
Kayıt: 17 Arl 2011, 21:24
Ad Soyad: serkan
Nereden: Kayseri
Arabanız: 2005 fabia elegance 1,4 16V 101 bg


Roomster



Kimler çevrimiçi

Bu forumu görüntüleyenler: Kayıtlı kullanıcı yok ve 2 misafir