TDI ARAÇLARDA TURBO YU KORUMAK,

Forum kuralları
Forumlarımızda siyasi, dini yada toplumun hassasiyeti bulunan konulara değinmek yasaktır.

TDI ARAÇLARDA TURBO YU KORUMAK,

İleti teksamet » 14 Kas 2015, 22:59

ARKADAŞLAR,

ARTIK HERKES TDI ARAÇLARA YÖNELİYOR, AZ YAKIYOR PERFORMANSI GÜÇLÜ VS VS, TURBOYU KORUMAK İÇİN NELERE DİKKAT ETMEMİZİ KİMSE BAHSETMİYOR,

100.000 KM YE GELMEDEN ÇOĞU ARKADAŞIN BAŞINA GELMİŞTİR, TURBO BOZULDU 3 BİN GİTTİ VS, VEYA ARACIN ESKİ GÜCÜNDE DEĞİL FAZLA YAKIT TÜKETİYOR.

ŞİMDİ BURDA UZUN UZUN ANLATMAYA GEREK YOK,

LİNKTEKİ VİDEOYU İZLEYİNCE ÇOĞU ŞEY ZİHNİNİZDE CANLANACAK.

https://www.youtube.com/watch?v=H3WzrsBBbIw

linkteki video nun tamamını izlemeniz tavsiye edilir, zamanınız yok ise dizel turbolu araçlar için 14 dk. dan sonrasına bakınız.

umarım bir faydamız olur, tdı kullanıcılarına
 
teksamet
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 430
Kayıt: 23 Nis 2015, 00:00
Ad Soyad: ünal tek
Nereden: Ankara
Arabanız: roomster

İleti akutcu44 » 13 Haz 2016, 15:04

İZLEDİM izlemiştim kardeş.tekrar izledim acaba kaçırdığım bir an varmı diye.
benim bilgilerimle tamamen aynı
bilgilendirmen için çok teşekkür ederim.

forumdaki bu konuda bilgi eksikliği olan arakadaşlar için güzel olmuş.
eyvallah kardeşim...
akutcu44
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 51
Kayıt: 10 Nis 2011, 16:50
Ad Soyad: favo yyold bırakmaz
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: favorit 1.3

İleti akutcu44 » 13 Haz 2016, 15:06

eyvallah kardeşim. tekrar izledim benimle aynı bilgiler var.
bilgilendirmen iyi oldu
akutcu44
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 51
Kayıt: 10 Nis 2011, 16:50
Ad Soyad: favo yyold bırakmaz
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: favorit 1.3

İleti SKDFORMAN » 13 Haz 2016, 16:12

Geçen gün dizel araçla soğuk motor aracı çaıştırıp dik bi yokuşa başladım (3km civarı). Motor soğuk olduğu içinde fazla devirli kullanmak istemedim. Ama bide yokuş mevzusu var. 2 ve 3 vites arasında gidip geldim devirsizce. O sırada motor ısındı ve yokuşu tamamladım. Yola çıktığımda araçta bi tutukluk hissettim. Sora gaza yüklendim turbo devreye girdi ve egzozdan simsiyah bi duman attı. Bu olay 1-2 sn. bi olay. Sonra tekrar gazladım duman felan atmadı. Galiba devirsiz kullanmanın neticesinde bu olay gelişti.
Sizin yorumunuz nedir bu olaya?
SKDFORMAN
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 975
Kayıt: 19 Oca 2014, 23:42
Ad Soyad: Mustafa
Nereden: Ankara
Arabanız: Forman LX

İleti mustklc » 13 Haz 2016, 18:55

soğuk dizel gitmiyor ki zaten, har har har gar gar gar. tiksinti geldi valla dizelden. elektrikliler ülkemize gelse de kurtulsak şu meretten :D
WEB TABANLI ÇÖZÜMLER:
http://www.webkod.com/
BLOG:
http://www.webkod.com/blog/
Kullanıcı avatarı
mustklc
SCOUT
SCOUT
 
İleti: 2939
Kayıt: 06 Tem 2010, 19:13
Konum: Kırşehir
Ad Soyad: Mustafa KILIÇ
Nereden: Kırşehir
Arabanız: Skoda Fabia 1.4 TDI Classic

İleti teksamet » 13 Haz 2016, 20:12

SKDFORMAN yazdı:Geçen gün dizel araçla soğuk motor aracı çaıştırıp dik bi yokuşa başladım (3km civarı). Motor soğuk olduğu içinde fazla devirli kullanmak istemedim. Ama bide yokuş mevzusu var. 2 ve 3 vites arasında gidip geldim devirsizce. O sırada motor ısındı ve yokuşu tamamladım. Yola çıktığımda araçta bi tutukluk hissettim. Sora gaza yüklendim turbo devreye girdi ve egzozdan simsiyah bi duman attı. Bu olay 1-2 sn. bi olay. Sonra tekrar gazladım duman felan atmadı. Galiba devirsiz kullanmanın neticesinde bu olay gelişti.
Sizin yorumunuz nedir bu olaya?



mustafa bey,

aracınız hangi model bilmiyorum ama,

dizel veya benzinli farketmez motor soğukken yüksek devir ve zorlama yapılmaması iyidir, yapılırsa ne olur.

havanın soğukluk derecesine göre farklılık gösterir,

devirsiz kullanınca yanma odasına gereğinden fazla yanmamış yakıt birikti ve düze çıktığınızda bu kalan yakıtıda yaktı, zaten düze çıktığınızda meydana gelen tutukluk bunun ibaresi,

motor soğukken fazla zorlamayın aracınızı, dizel benzin farketmez.

birde stop etmeden en az 10-15 sn bekledikten sonra stop edin, bu iki olaya dikkat edin, aracınız 500.000 km gider, eğer dikkat etmezseniz daha kısa sürede arızalar kapınızı çalar.

kolay gelsin.
teksamet
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 430
Kayıt: 23 Nis 2015, 00:00
Ad Soyad: ünal tek
Nereden: Ankara
Arabanız: roomster

İleti teksamet » 13 Haz 2016, 20:16

mustklc yazdı:soğuk dizel gitmiyor ki zaten, har har har gar gar gar. tiksinti geldi valla dizelden. elektrikliler ülkemize gelse de kurtulsak şu meretten :D



mustafa kılıç bey,

aracınız hangi model bilmiyorum ama,

2000 öncesi dizeller de haklısınız bu konuda,

ama 2000 sonrası yeni nesil dizellere geçilince bu olay büyük ölçüde azaldı, haaa illaki soğuk motor da biraz verim kaybı olur, bu dizel motorda da aynı, benzinli motorda da aynı,

elektriklilerde gelse bu sefer aküydü, voltajdı vs. gibi sorunlar çıkacak, o yüzden sömürülmeye mahkum edilmişiz,

hiçbir fark yok,
teksamet
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 430
Kayıt: 23 Nis 2015, 00:00
Ad Soyad: ünal tek
Nereden: Ankara
Arabanız: roomster

İleti blauzahn » 13 Haz 2016, 20:18

SKDFORMAN yazdı:Geçen gün dizel araçla soğuk motor aracı çaıştırıp dik bi yokuşa başladım (3km civarı). Motor soğuk olduğu içinde fazla devirli kullanmak istemedim. Ama bide yokuş mevzusu var. 2 ve 3 vites arasında gidip geldim devirsizce. O sırada motor ısındı ve yokuşu tamamladım. Yola çıktığımda araçta bi tutukluk hissettim. Sora gaza yüklendim turbo devreye girdi ve egzozdan simsiyah bi duman attı. Bu olay 1-2 sn. bi olay. Sonra tekrar gazladım duman felan atmadı. Galiba devirsiz kullanmanın neticesinde bu olay gelişti.
Sizin yorumunuz nedir bu olaya?



Kardeşim senin sıkıntın enjektörlerde olabilir, bi söktürüp göstermen iyi olur kanımca..
blauzahn
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 901
Kayıt: 04 Ağu 2013, 22:36
Konum: Ankara
Ad Soyad: Kürşad
Nereden: Ankara
Arabanız: Honda Jazz

İleti teksamet » 13 Haz 2016, 20:33

blauzahn yazdı:
SKDFORMAN yazdı:Geçen gün dizel araçla soğuk motor aracı çaıştırıp dik bi yokuşa başladım (3km civarı). Motor soğuk olduğu içinde fazla devirli kullanmak istemedim. Ama bide yokuş mevzusu var. 2 ve 3 vites arasında gidip geldim devirsizce. O sırada motor ısındı ve yokuşu tamamladım. Yola çıktığımda araçta bi tutukluk hissettim. Sora gaza yüklendim turbo devreye girdi ve egzozdan simsiyah bi duman attı. Bu olay 1-2 sn. bi olay. Sonra tekrar gazladım duman felan atmadı. Galiba devirsiz kullanmanın neticesinde bu olay gelişti.
Sizin yorumunuz nedir bu olaya?



Kardeşim senin sıkıntın enjektörlerde olabilir, bi söktürüp göstermen iyi olur kanımca..



kürşad bey,

hangi enjektör acaba?

hemende enjektör vs demeyin. bi kere söktüler mi enjektör pompa vs o iş sıkıntıya giriyor sonra.
teksamet
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 430
Kayıt: 23 Nis 2015, 00:00
Ad Soyad: ünal tek
Nereden: Ankara
Arabanız: roomster

İleti blauzahn » 13 Haz 2016, 20:58

teksamet yazdı:
blauzahn yazdı:
SKDFORMAN yazdı:Geçen gün dizel araçla soğuk motor aracı çaıştırıp dik bi yokuşa başladım (3km civarı). Motor soğuk olduğu içinde fazla devirli kullanmak istemedim. Ama bide yokuş mevzusu var. 2 ve 3 vites arasında gidip geldim devirsizce. O sırada motor ısındı ve yokuşu tamamladım. Yola çıktığımda araçta bi tutukluk hissettim. Sora gaza yüklendim turbo devreye girdi ve egzozdan simsiyah bi duman attı. Bu olay 1-2 sn. bi olay. Sonra tekrar gazladım duman felan atmadı. Galiba devirsiz kullanmanın neticesinde bu olay gelişti.
Sizin yorumunuz nedir bu olaya?



Kardeşim senin sıkıntın enjektörlerde olabilir, bi söktürüp göstermen iyi olur kanımca..



kürşad bey,

hangi enjektör acaba?

hemende enjektör vs demeyin. bi kere söktüler mi enjektör pompa vs o iş sıkıntıya giriyor sonra.



Buradan ezbere konuştuğumu düşünmeyin Ünal Bey! Ayrıca cevabı size verdiğimi de sanmıyorum. Hemen eleştirmek yerine benimseyip neden olabileceğini anlamaya çalışın bence. Zaten şu forumda sürekli yazmayışımızın nedeni hep önümüze çıkan böyle düz düşünceler. Selametle..
blauzahn
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 901
Kayıt: 04 Ağu 2013, 22:36
Konum: Ankara
Ad Soyad: Kürşad
Nereden: Ankara
Arabanız: Honda Jazz

İleti SKDFORMAN » 13 Haz 2016, 20:59

Motor 1.3mjet. 180binde. Benim gözlemlediğim bu motora sahip araçların arkasından giderken ani tepkilerde anlık siyah duman görüyorum ekzozlarında. Belkide aynı durum tüm dizel motorlar içinde geçerli, bilmiyorum.

Bakım yaptırdığım yerde enjektör revizyonu yaptırmalımıyım diye sormuştum. Gerek yok Carbon Clean katkısı at geç dedi. Oda galiba "Würth Dizel Enjektör Temizleyici Yeni Nesil 300ml" bu üründü. Belkide farklı bi üründü bilemiyorum. Komple carbon-clean uygulamasınada serviste 69tl dediler. Ama ne yapıyorlar bilmiyorum. Çünkü aynı uygulamaya 500tl diyende varmış.
Bu bilgiler dışında bu araca 180bin km boyunca Carbon clean uygulanmadıysa sıkıntı olabileceğini söyleyenlerde var.
Ben yakın zamanda uzun yola cıktım, aracın gidişi yakıtı vs. hiç bi problem yok. Araç dört dörtlük gidiyor. Yakın zamanda yine uzun yol gözüküyor. Acaba bu würth enj. temizleyiciyi katkıyı kullansammı bilemiyorum.

Bu arada haklısınız, bu motor 600bin km gidiyor. Hatta halen gidiyor, şahidim ;)
SKDFORMAN
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 975
Kayıt: 19 Oca 2014, 23:42
Ad Soyad: Mustafa
Nereden: Ankara
Arabanız: Forman LX

İleti teksamet » 13 Haz 2016, 21:11

blauzahn yazdı:
teksamet yazdı:
blauzahn yazdı:
SKDFORMAN yazdı:Geçen gün dizel araçla soğuk motor aracı çaıştırıp dik bi yokuşa başladım (3km civarı). Motor soğuk olduğu içinde fazla devirli kullanmak istemedim. Ama bide yokuş mevzusu var. 2 ve 3 vites arasında gidip geldim devirsizce. O sırada motor ısındı ve yokuşu tamamladım. Yola çıktığımda araçta bi tutukluk hissettim. Sora gaza yüklendim turbo devreye girdi ve egzozdan simsiyah bi duman attı. Bu olay 1-2 sn. bi olay. Sonra tekrar gazladım duman felan atmadı. Galiba devirsiz kullanmanın neticesinde bu olay gelişti.
Sizin yorumunuz nedir bu olaya?



Kardeşim senin sıkıntın enjektörlerde olabilir, bi söktürüp göstermen iyi olur kanımca..



kürşad bey,

hangi enjektör acaba?

hemende enjektör vs demeyin. bi kere söktüler mi enjektör pompa vs o iş sıkıntıya giriyor sonra.



Buradan ezbere konuştuğumu düşünmeyin Ünal Bey! Ayrıca cevabı size verdiğimi de sanmıyorum. Hemen eleştirmek yerine benimseyip neden olabileceğini anlamaya çalışın bence. Zaten şu forumda sürekli yazmayışımızın nedeni hep önümüze çıkan böyle düz düşünceler. Selametle..



kürşad bey,

düz düşünen sizsiniz, direk olarak enjektörlerde sorun olabilir demenizden belli,

dizel enjektörün yapısını, çalışmasını veya püskürtme basıncı nı biliyormusunuz da direk enjektör diyorsunuz,

biliyorsanız konuşun alim sansınlar,
bilmiyorsanız susun bilmediğiniz anlaşılmasın.
teksamet
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 430
Kayıt: 23 Nis 2015, 00:00
Ad Soyad: ünal tek
Nereden: Ankara
Arabanız: roomster

İleti teksamet » 13 Haz 2016, 21:17

SKDFORMAN yazdı:Motor 1.3mjet. 180binde. Benim gözlemlediğim bu motora sahip araçların arkasından giderken ani tepkilerde anlık siyah duman görüyorum ekzozlarında. Belkide aynı durum tüm dizel motorlar içinde geçerli, bilmiyorum.

Bakım yaptırdığım yerde enjektör revizyonu yaptırmalımıyım diye sormuştum. Gerek yok Carbon Clean katkısı at geç dedi. Oda galiba "Würth Dizel Enjektör Temizleyici Yeni Nesil 300ml" bu üründü. Belkide farklı bi üründü bilemiyorum. Komple carbon-clean uygulamasınada serviste 69tl dediler. Ama ne yapıyorlar bilmiyorum. Çünkü aynı uygulamaya 500tl diyende varmış.
Bu bilgiler dışında bu araca 180bin km boyunca Carbon clean uygulanmadıysa sıkıntı olabileceğini söyleyenlerde var.
Ben yakın zamanda uzun yola cıktım, aracın gidişi yakıtı vs. hiç bi problem yok. Araç dört dörtlük gidiyor. Yakın zamanda yine uzun yol gözüküyor. Acaba bu würth enj. temizleyiciyi katkıyı kullansammı bilemiyorum.

Bu arada haklısınız, bu motor 600bin km gidiyor. Hatta halen gidiyor, şahidim ;)



mustafa bey,

fiat araçların genelinde bu sıkıntı var, özellikle euro IV motorlarda ( veya partikül iptal edilen modellerde )

eğer duman siyah renkli ise; sıkıntı yok düzensiz yanma sonucu çıkar ve önemli değildir, ani yüklenmeler veya zorlanmalar haricinde varsa baktırmanızda fayda var

eğer duman mavi renkli ise; sıkıntı büyük demektir, yani aracınız yağ yakıyor demektir, yüksek ihtimalle turbo dan yağ kaçağı var ve giderek artmaya devam ediyor demektir, segmanlardan da yağ kaçırması düşük bi ihtimal,

würth enjektör temizleyiciyi şimdiye kadar kullanmadıysanız önermem, ben aracımda her 10.000 km de kullanıyorum. eğer hiç kullanılmayan ve yüksek km li motorlarda sistemdeki korozyon ve pislikleri temizliyor, yalnız bu korozyon ve pislikler fazla ise enjektör memelerini tıkayabilir, bilginize

bir an önce servise gitmenizde fayda var.

umarın açıklayıcı olmuştur.
teksamet
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 430
Kayıt: 23 Nis 2015, 00:00
Ad Soyad: ünal tek
Nereden: Ankara
Arabanız: roomster

İleti SKDFORMAN » 13 Haz 2016, 21:30

Motor teste girdi. Turbo vs. hiç bi problem yok. Duman ise siyah renk ve cok hafif. Oda ani yüklenmelerde. Aracın yakıt tüketimide fabrika verilerine uyuyor. Çekişi ve gidişinde de sıkıntı yok. Testte enjektör kontrol yazmışlardı. Kürşad arkadaş olayı bildiği için böyle bi fikir yürüttü.
Bakım yapılan yerde bu sebepten demekki carbon claan önermiş. Büyük ihtimal sorunu çözecek bu ürün. Başka bi forumda Gökhan isimli bi arkadaş bu ürün hakkında yorum yapmış. Alıntı yapıyorum:

"ben würth bayisiyim. würth carbon clean cihazıda mevcut bizde. bunları çok araştırdık. eğer söylendiği gibi olsaydı biz araştırmadan almadık bu cihazı ki aldığımız cihazın fiyatı würthün sitesine girin bakın 8600 tl civarında. salak değiliz bu parayı bağlarken.

würth gerçekten çok kaliteli bir firma ve kesinlikle işe yarıyor. benim eski megane 1.5 dizelim şuan yeni sahibinde 250bin kmde ve tık yok araçta. her 20binde bir würth carbon clean kullandım o araçta.

eğer söylendiği gibi zarar verseydi benim aracım 250 binde halâ sapasağlamken 150binde motor isteyen diğer megane 2 ler ne olacak? onlar hiç carbon clean nedir onu bile bilmiyorlar. "
SKDFORMAN
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 975
Kayıt: 19 Oca 2014, 23:42
Ad Soyad: Mustafa
Nereden: Ankara
Arabanız: Forman LX

İleti mustklc » 13 Haz 2016, 21:47

teksamet yazdı:

mustafa kılıç bey,

aracınız hangi model bilmiyorum ama,

2000 öncesi dizeller de haklısınız bu konuda,




profilimde yazıyor, pompo memeli, fındık götlü p-tdi dizellerden işte.
Yeniler de öyle ya. Bizimkiler gar gar diyor, onlar gır gır diyor.

ağır bakım- ağır bakım- ağır bakım....yok turboyu koru, yok enjektörü okşa. ne gerek var bunlara. fişe takacan şarj olunca gidecen, araba budur işte.
WEB TABANLI ÇÖZÜMLER:
http://www.webkod.com/
BLOG:
http://www.webkod.com/blog/
Kullanıcı avatarı
mustklc
SCOUT
SCOUT
 
İleti: 2939
Kayıt: 06 Tem 2010, 19:13
Konum: Kırşehir
Ad Soyad: Mustafa KILIÇ
Nereden: Kırşehir
Arabanız: Skoda Fabia 1.4 TDI Classic

İleti teksamet » 13 Haz 2016, 21:57

SKDFORMAN yazdı:Motor teste girdi. Turbo vs. hiç bi problem yok. Duman ise siyah renk ve cok hafif. Oda ani yüklenmelerde. Aracın yakıt tüketimide fabrika verilerine uyuyor. Çekişi ve gidişinde de sıkıntı yok. Testte enjektör kontrol yazmışlardı. Kürşad arkadaş olayı bildiği için böyle bi fikir yürüttü.
Bakım yapılan yerde bu sebepten demekki carbon claan önermiş. Büyük ihtimal sorunu çözecek bu ürün. Başka bi forumda Gökhan isimli bi arkadaş bu ürün hakkında yorum yapmış. Alıntı yapıyorum:

"ben würth bayisiyim. würth carbon clean cihazıda mevcut bizde. bunları çok araştırdık. eğer söylendiği gibi olsaydı biz araştırmadan almadık bu cihazı ki aldığımız cihazın fiyatı würthün sitesine girin bakın 8600 tl civarında. salak değiliz bu parayı bağlarken.

würth gerçekten çok kaliteli bir firma ve kesinlikle işe yarıyor. benim eski megane 1.5 dizelim şuan yeni sahibinde 250bin kmde ve tık yok araçta. her 20binde bir würth carbon clean kullandım o araçta.

eğer söylendiği gibi zarar verseydi benim aracım 250 binde halâ sapasağlamken 150binde motor isteyen diğer megane 2 ler ne olacak? onlar hiç carbon clean nedir onu bile bilmiyorlar. "



mustafa bey,

carbon clean dediğiniz yanma odalarını extra bi yakıt göndererek daha fazla yanma sağlayarak tüm yanma odalarındaki karbon atıklarını yakarak temizlemek, ( bunu köydeki sobaların bacalarını silkelemek yerine yakmak olarak düşünün )

birde würt enjektör temizleyici linkteki

http://urun.n11.com/yakit-katkisi/wurth ... -P73361049

bu başka bişey, karbon clean değil yani, bu mazotun içine katılarak mazotun dolaştığı her yeri temizliyor,

ikisi birbirinden farklı birşey,

eğer carbon clean yaptırmak istiyorsanız bunu size ücretsiz yaparım, 1 saatte biter. işlemden sonra sizde aracınızın değiştiğini hissedeceksiniz.
teksamet
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 430
Kayıt: 23 Nis 2015, 00:00
Ad Soyad: ünal tek
Nereden: Ankara
Arabanız: roomster

İleti teksamet » 13 Haz 2016, 22:02

mustklc yazdı:
teksamet yazdı:

mustafa kılıç bey,

aracınız hangi model bilmiyorum ama,

2000 öncesi dizeller de haklısınız bu konuda,




profilimde yazıyor, pompo memeli, fındık götlü p-tdi dizellerden işte.
Yeniler de öyle ya. Bizimkiler gar gar diyor, onlar gır gır diyor.

ağır bakım- ağır bakım- ağır bakım....yok turboyu koru, yok enjektörü okşa. ne gerek var bunlara. fişe takacan şarj olunca gidecen, araba budur işte.



ya fişe takacan, yada mazotu koyacan,

sonuçta illaki bişey koyacan, yapacak bişeyimiz yok,

madem para verdiğin bir malı korumak ve düzenli kullanmak istemiyorsun, o zaman paran gidecek, bu her tip araçta böyledir.

ama magnet motor teknolojisine bi geçebilsek işte orada iş bitecek.
teksamet
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 430
Kayıt: 23 Nis 2015, 00:00
Ad Soyad: ünal tek
Nereden: Ankara
Arabanız: roomster

İleti AhmetH » 14 Haz 2016, 01:37

Yapistirin gitsin. Gunde 4-5 defa stop etseniz 5-10 saniyeden yilda kac saatiniz bu aptal ise gider. Sevdiklerinzle gecirin
5-10 saniye beklemedigi icin turbo yiyenler varsada bilmek isterim. Cunku inanmiyorum
Kullanıcı avatarı
AhmetH
SCOUT
SCOUT
 
İleti: 2215
Kayıt: 18 Kas 2007, 22:35
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: '16 Golf 7 1.2tsi dsg allstar

Sonraki

Roomster



Kimler çevrimiçi

Bu forumu görüntüleyenler: Kayıtlı kullanıcı yok ve 1 misafir