VİTES KUTUSU ( MANUEL VE OTOMATİK )

Forum kuralları
Forumlarımızda siyasi, dini yada toplumun hassasiyeti bulunan konulara değinmek yasaktır.

VİTES KUTUSU ( MANUEL VE OTOMATİK )

İleti teksamet » 13 Arl 2015, 09:57

ARKADAŞLAR VİTES KUTUSU VE VİTES GEÇİŞLERİNİZİN NASIL OLDUĞUNU HİÇ MERAK ETTİNİZ Mİ?

İŞTE BU VİDEODA SİSTEM TAM OLARAK ANLATILIYOR.

https://www.youtube.com/watch?v=wCu9W9xNwtI

BU MANUEL VİTESLER İÇİNDE; OTOMATİK VİTESLER İÇİNDE ÇOK FARKLI DEĞİL, SADECE OTOMATİKLERDE VİTES KOLUNUN YAPTIĞI İÇİ BİR MEKATRONİK BEYİN YAPIYOR, VE DEBRİYAJ AYIRMA İŞİDE BU BEYİNDE,

EEE DOĞAL OLARAK TA BU KADAR SIK VİTES DEĞİŞTİRİLİNCE OTOMATİK VİTES ŞANZIMANLARIN ARIZA YAPMASI DAHA SIK GÖRÜLÜYOR.

MANUEL VİTESLERİN TEK SIKINTISI SENKROMEÇ OLARAK BİLİNİYOR, HANİ DEBRİYAJ'A AZ BASINCA ( CIIIRRRRTT ) DİYE BİR SES GELİR YA HAA İŞTE O SES SENKROMEÇTEN GELİR ( VİDEONUN 3:30 İLA 4:30 sn ) VİDEODAKİ SARI PARÇA SENKROMEÇ TİR VE KARŞIDAKİ DİŞLİYE GEÇİŞİ SAĞLAR.

ARAÇLARIMIZ OLDUKÇA KARMAŞIK PARÇALARIN BİR ARAYA GETİRİLMESİNDEN OLUŞUYOR VE OLDUKÇA SAĞLAM YAPILIYORLAR, GENİŞ KULLANICI KİTLELERİNİN YAPABİLECEĞİ ÇEŞİTLİ TÜM HATALARI DÜŞÜNÜREK TASARLAMIŞ MÜHENDİSLER;

ARAÇLARIMIZI BİLİNÇLİ KULLANDIĞIMIZ SÜRECE BOZULMALARIDA O KADAR GEÇ OLACAKTIR.

ŞANZIMAN HAKKINDAKİ BASİT BİLGİLER SAYESİNDE VİTES GEÇİŞLERİNİN NASIL OLDUĞU HAKKINDA BİRAZ BİLGİ SAHİBİ OLABİLDİYSENİZ NE MUTLU BANA,
 
teksamet
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 430
Kayıt: 23 Nis 2015, 00:00
Ad Soyad: ünal tek
Nereden: Ankara
Arabanız: roomster

İleti blauzahn » 13 Arl 2015, 11:23

Vidyonun sonunda anlattığı gibi geri vitesin rahat geçmemesi ve geçme sesini duymamız (favo-feli için konuşuyorum) senkromeç olmamasından..
blauzahn
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 901
Kayıt: 04 Ağu 2013, 22:36
Konum: Ankara
Ad Soyad: Kürşad
Nereden: Ankara
Arabanız: Honda Jazz

İleti sainz » 13 Arl 2015, 21:33

teksamet yazdı:...BU MANUEL VİTESLER İÇİNDE; OTOMATİK VİTESLER İÇİNDE ÇOK FARKLI DEĞİL, SADECE OTOMATİKLERDE VİTES KOLUNUN YAPTIĞI İÇİ BİR MEKATRONİK BEYİN YAPIYOR, VE DEBRİYAJ AYIRMA İŞİDE BU BEYİNDE...

Bu bahsettiğiniz robotize otomatik şanzımanlar için geçerli. Tork konvertörlü otomatik şanzımanların çalışma prensibi çok daha farklıdır.
İYİ şoför, herhangi bir durumda, iki şoförden birinin durması, ya da yavaşlaması gerekiyorsa, 'Hak, kural' falan demeden, ilk davranan, arabasının kaderini başkasına bırakmayandır.
Kullanıcı avatarı
sainz
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1461
Kayıt: 26 Eyl 2006, 15:33
Ad Soyad: Uğur AKAR
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: SEAT Ibiza 1.2TSI DSG N

İleti teksamet » 13 Arl 2015, 22:45

blauzahn yazdı:Vidyonun sonunda anlattığı gibi geri vitesin rahat geçmemesi ve geçme sesini duymamız (favo-feli için konuşuyorum) senkromeç olmamasından..



GERİ VİTESTE SENKROMEÇ YOKTUR, O YÜZDEN BAZEN BİRAZ ZOR GEÇEBİLİR, BU DURUMDA DEBRİYAJ'A 2. KEZ BASMANIZI ÖNERİRİM.

BİRDE UFAK BİR BİLGİ; GERİ VİTES DİŞLİSİ DÜZ DİŞLİ OLDUĞUNDAN ŞANZIMANDAN FAZLA SES GELİR, MUHTEMELEN DİKKATLİ KULLANICILAR DİKKAT ETMİŞTİR.
teksamet
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 430
Kayıt: 23 Nis 2015, 00:00
Ad Soyad: ünal tek
Nereden: Ankara
Arabanız: roomster

İleti teksamet » 13 Arl 2015, 23:07

sainz yazdı:
teksamet yazdı:...BU MANUEL VİTESLER İÇİNDE; OTOMATİK VİTESLER İÇİNDE ÇOK FARKLI DEĞİL, SADECE OTOMATİKLERDE VİTES KOLUNUN YAPTIĞI İÇİ BİR MEKATRONİK BEYİN YAPIYOR, VE DEBRİYAJ AYIRMA İŞİDE BU BEYİNDE...

Bu bahsettiğiniz robotize otomatik şanzımanlar için geçerli. Tork konvertörlü otomatik şanzımanların çalışma prensibi çok daha farklıdır.



illaki tork konvertörlü şanzımanların çalışması farklıdır, tork konvertörlü modeller de %20 civarında güç kaybı olduğu için yeni tip robotize şanzımanlara geçildi,

haaa birde tork konvertörlü şanzımanların zamanında birde CVT şanzımanlarda vardı, bu cvt lerde eğer çok düzgün ayarlandı ise tork konvertörlerinden bile verimli çalışıyorlardı, lakin bunu sadece küçük tip araçlarda kullanabildiler aşırı tork a gelemiyorlardı , çok uzun süre kullanılmadan robotize sisteme geçildi.
teksamet
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 430
Kayıt: 23 Nis 2015, 00:00
Ad Soyad: ünal tek
Nereden: Ankara
Arabanız: roomster

İleti sainz » 14 Arl 2015, 10:57

teksamet yazdı:
sainz yazdı:
teksamet yazdı:...BU MANUEL VİTESLER İÇİNDE; OTOMATİK VİTESLER İÇİNDE ÇOK FARKLI DEĞİL, SADECE OTOMATİKLERDE VİTES KOLUNUN YAPTIĞI İÇİ BİR MEKATRONİK BEYİN YAPIYOR, VE DEBRİYAJ AYIRMA İŞİDE BU BEYİNDE...

Bu bahsettiğiniz robotize otomatik şanzımanlar için geçerli. Tork konvertörlü otomatik şanzımanların çalışma prensibi çok daha farklıdır.



illaki tork konvertörlü şanzımanların çalışması farklıdır, tork konvertörlü modeller de %20 civarında güç kaybı olduğu için yeni tip robotize şanzımanlara geçildi,

haaa birde tork konvertörlü şanzımanların zamanında birde CVT şanzımanlarda vardı, bu cvt lerde eğer çok düzgün ayarlandı ise tork konvertörlerinden bile verimli çalışıyorlardı, lakin bunu sadece küçük tip araçlarda kullanabildiler aşırı tork a gelemiyorlardı , çok uzun süre kullanılmadan robotize sisteme geçildi.

CVT şanzıman hâlâ kullanımda. Audi' de adı multitronic, Subaru Forester' da kullanıyor, Hoda City' de kullanıyor, Nissan Micra' da kullanıyor.
İYİ şoför, herhangi bir durumda, iki şoförden birinin durması, ya da yavaşlaması gerekiyorsa, 'Hak, kural' falan demeden, ilk davranan, arabasının kaderini başkasına bırakmayandır.
Kullanıcı avatarı
sainz
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1461
Kayıt: 26 Eyl 2006, 15:33
Ad Soyad: Uğur AKAR
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: SEAT Ibiza 1.2TSI DSG N

İleti teksamet » 14 Arl 2015, 21:05

işte küçük tip araçlarda kullanılıyorlar, anca buna yeter zaten güçleri.

büyük kasalı araçlarda kullanıyordur ama verimi düşük ve gereksizce fazla yakıt yakıyorlar.

şu anda çıkan 2015 veya üretilecek 2016 modellerinde hala kullanılıyormu?
teksamet
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 430
Kayıt: 23 Nis 2015, 00:00
Ad Soyad: ünal tek
Nereden: Ankara
Arabanız: roomster

İleti sainz » 15 Arl 2015, 10:32

teksamet yazdı:işte küçük tip araçlarda kullanılıyorlar, anca buna yeter zaten güçleri.

büyük kasalı araçlarda kullanıyordur ama verimi düşük ve gereksizce fazla yakıt yakıyorlar.

şu anda çıkan 2015 veya üretilecek 2016 modellerinde hala kullanılıyormu?

2016 model yılında ne olur bilemem ama Audi A4, A5, A6 serilerinde multitronic ismiyle kullanıyor; Subaru Forester' da kullanıyor. Bunlar o kadar da küçük araçlar değiller. Kaldı ki Forester' da bir de AWD sistemiyle birlikte kullanılıyor.
İYİ şoför, herhangi bir durumda, iki şoförden birinin durması, ya da yavaşlaması gerekiyorsa, 'Hak, kural' falan demeden, ilk davranan, arabasının kaderini başkasına bırakmayandır.
Kullanıcı avatarı
sainz
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1461
Kayıt: 26 Eyl 2006, 15:33
Ad Soyad: Uğur AKAR
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: SEAT Ibiza 1.2TSI DSG N


Roomster



Kimler çevrimiçi

Bu forumu görüntüleyenler: Kayıtlı kullanıcı yok ve 1 misafir