MOTOR YAĞLAMA SİSTEMİ

Forum kuralları
Forumlarımızda siyasi, dini yada toplumun hassasiyeti bulunan konulara değinmek yasaktır.

MOTOR YAĞLAMA SİSTEMİ

İleti teksamet » 25 Arl 2015, 00:00

ARKADAŞLAR MOTORUN YAĞLAMA SİSTEMİNİ OLDUKÇA GÜZEL ANLATMIŞ,

VİDEONUN SONUNDA YAĞ EKSİKLİĞİNE NEDEN OLAN BAZI DETAYLAR VAR,

BUNLARI BİLMEKTE FAYDA VAR DİYE DÜŞÜNÜYORUM.

https://www.youtube.com/watch?v=XTA_4FNKG7I
 
teksamet
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 430
Kayıt: 23 Nis 2015, 00:00
Ad Soyad: ünal tek
Nereden: Ankara
Arabanız: roomster

İleti sainz » 25 Arl 2015, 11:15

Yağ soğutucusu her arabada yok ki. Çok genellemişler.
İYİ şoför, herhangi bir durumda, iki şoförden birinin durması, ya da yavaşlaması gerekiyorsa, 'Hak, kural' falan demeden, ilk davranan, arabasının kaderini başkasına bırakmayandır.
Kullanıcı avatarı
sainz
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1461
Kayıt: 26 Eyl 2006, 15:33
Ad Soyad: Uğur AKAR
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: SEAT Ibiza 1.2TSI DSG N

İleti SKDFORMAN » 25 Arl 2015, 16:46

Aslında yağlama sistemini bilmeyenler için cok faydalı bi video. Mesela bende yağ filtresinin tıkandığı zaman içerisindeki valf olayından habersizdim, öğrenmiş oldum.

Bide aracı yağ eksiltiği için motorda arıza olduğunu düşünenlerede cvp veriyor video. Evet yağ tüketimi diye bi kavram var ve sağlıklı çalışan her motor yağ tüketir- eksiltir. Eksilmeside gerekir. Eksiltmiyorsa düzgün yağlama yapılamıyordur.

Sanayide bazen görüyorum kullanıcılar benim araç yağ eksiltiyor diye geliyorlar. Artık ustaların insafına kalmış. Ciddi masraf yapıyorlar haybeye.

Bide ben ek bi bilgi ekleyim. Motorlar sıfır iken cok aşırı yağ tüketirler ve zamanla metaller alışır ve bu tüketim düşer. Bide motor aşınma durumuna bağlı olarak yüksek km sonrası gereğinden fazla yağ tüketmeye başlarlar.

Motorlar eğer gereği kadar yağ tüketmiyor-eksiltmiyorsa yağlama sistemi düzgün çalışmıyor olabilir. Özellikle doğru yağ tercihi bu konuda önemlidir. Motorunuz yağ tüketmiyor-eksiltmiyorsa yağ pompanız düzgün yağlama yapamıyor olabilir.

Özetle motor ustalarınında dediği gibi yağ tüketen motor iyidir. Çünkü bu düzgün yağlama sonucu oluşan, olması gereken bi olaydır. (gereği kadar elbette)
SKDFORMAN
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 975
Kayıt: 19 Oca 2014, 23:42
Ad Soyad: Mustafa
Nereden: Ankara
Arabanız: Forman LX

İleti teksamet » 25 Arl 2015, 22:22

sainz yazdı:Yağ soğutucusu her arabada yok ki. Çok genellemişler.



illaki genel bilgi vermişler, motor karakteristiğine göre farklılık gösterebilir.

genellikle turbo lu araçlarda yağ soğutucusu kullanılıyor.

madem böyle bir soru sordunuz,

neden her araçta yok ta turbolu araçlarda yağ soğutucu vardır?

varmı bilen...
teksamet
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 430
Kayıt: 23 Nis 2015, 00:00
Ad Soyad: ünal tek
Nereden: Ankara
Arabanız: roomster

İleti sainz » 26 Arl 2015, 12:06

teksamet yazdı:
sainz yazdı:Yağ soğutucusu her arabada yok ki. Çok genellemişler.



illaki genel bilgi vermişler, motor karakteristiğine göre farklılık gösterebilir.

genellikle turbo lu araçlarda yağ soğutucusu kullanılıyor.

madem böyle bir soru sordunuz,

neden her araçta yok ta turbolu araçlarda yağ soğutucu vardır?

varmı bilen...

Her turbolu araçta yok ki. Spor tabir edilen araçlarda var. 185HP' lik çift şarjlı 1.4TSI motor de bile yok.
İYİ şoför, herhangi bir durumda, iki şoförden birinin durması, ya da yavaşlaması gerekiyorsa, 'Hak, kural' falan demeden, ilk davranan, arabasının kaderini başkasına bırakmayandır.
Kullanıcı avatarı
sainz
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1461
Kayıt: 26 Eyl 2006, 15:33
Ad Soyad: Uğur AKAR
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: SEAT Ibiza 1.2TSI DSG N

İleti teksamet » 26 Arl 2015, 12:40

yağ soğutucu turboda fazla ısıya maruz kalan yağın motor suyu sıcaklığı ile ısısını düşürmek için var,

bu bazı tdi araçlarda da yok, böylelikle aracın bakımını yeni yaptırdığınızda bile çok kısa sürede yağın karardığını göreceksiniz. işte bu istenmeyen bir durumdur, bakım süresini max. 10.000 km de sınırlandırır.

ama yağ soğutucu yağın erkenden kararmasını önler ve bakım süresini max. 20.000 km ye kadar uzatabilir.

ama tavsiye edilen aralık 15.000 km der servisler, ben 20.000 km de bir değiştirmeyi düşünüyorum.

zaten sentetik yağların kullanım ömrü çok uzun, mobil1 5w/30 esp modelini kullanıyorum,

yağın değişim aralıkları km ye bağlı olmamalı aslında yağa dokunarak ve yağın kokusuna göre yağ değişim oranı belirlenmeli, ( tabi bu durumu kullanıcıların anlaması mümkün değil, işinin ehli kişiler anca anlar )

yada şöyle kısa bi pratik bilgi; her aracın bir miktar yağ eksilttiğini biliyoruz artık, bu oran hızlı bir şekilde düşmeye başladığı anda yağınızın değişimi zamanı gelmiştir.
boşuna uzun süre dayanabilen bir yağı erkenden bu karadı diye değiştirmeyin, zaten sanayideki ustalar bizden 10.000 oldu bu yağ dediğiniz anda o yağı alırlar kendi araçlarında kullanırlar,

hiçbir sanayici nin yağa para vereceğini düşünmüyorum. bir çok arkadaşım var sanayide,

neyse fazla uzatmaya gerek yok.

siz siz olun yağınızı erken değiştirip paranızı çöpe atmayın.
teksamet
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 430
Kayıt: 23 Nis 2015, 00:00
Ad Soyad: ünal tek
Nereden: Ankara
Arabanız: roomster

İleti sainz » 27 Arl 2015, 22:11

teksamet yazdı:yağ soğutucu turboda fazla ısıya maruz kalan yağın motor suyu sıcaklığı ile ısısını düşürmek için var...

Videodaki yağ soğutucusuna dikkat ederseniz yağın gidip soğuyup oradan da motora geri gelebileceği bir yağ radyatörü mevcut.Motor suyunun sıcaklığı ile motor yağının sıcaklığı arasında fark olsa da yeterli ve gerekli soğutmayı o şekilde yapamaz. Siz sanırın intercooler ile karıştırıyorsunuz.

Favorit' in kullanım kitabında "karavan çekilecekse yağ soğutucusu takılmalıdır" şeklinde bir ibare vardır. Hatta yağ radyatörü için yer ve gerekli hortum veya boruları monteleyebilmek için hazırlık vardır.
İYİ şoför, herhangi bir durumda, iki şoförden birinin durması, ya da yavaşlaması gerekiyorsa, 'Hak, kural' falan demeden, ilk davranan, arabasının kaderini başkasına bırakmayandır.
Kullanıcı avatarı
sainz
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1461
Kayıt: 26 Eyl 2006, 15:33
Ad Soyad: Uğur AKAR
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: SEAT Ibiza 1.2TSI DSG N

İleti teksamet » 27 Arl 2015, 23:08

uğur bey,

yağı istediğiniz şekilde soğutabilirsiniz,

isterseniz radyatörde dolaştırıp soğutun,

isterseniz eşanjör de dolaştırıp soğutun,

sonuç olarak aynı şeyler, sonuç yağı soğutmak mı soğutmak. ( arada soğutma tekniği bakımından ısı transferleri gibi bazı farklar olabilir, ( bunu da mühendisler üretim esnasında oturup hesaplarlar, bu farkı hesaplamak veya hangisi daha iyi hangisi daha kötü gibi yorumlar yapmak bize kalmaz )) bize sonuç lazım,

ayrıca intercooler'ın da ne işe yaradığını iyi biliyorum. burda bilgi yarışması yapmıyoruz.

sadece marş'a basıp gidilen ve frene basıp durulan bir şey değil araçlarımız, teknik bilgilerden bi haber arkadaşların araçlarını daha iyi tanıyabilmeleri için bazı yararlı bilgiler paylaşıyoruz.

hepsi bu
teksamet
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 430
Kayıt: 23 Nis 2015, 00:00
Ad Soyad: ünal tek
Nereden: Ankara
Arabanız: roomster

İleti sainz » 28 Arl 2015, 11:12

teksamet yazdı:uğur bey,

yağı istediğiniz şekilde soğutabilirsiniz,

isterseniz radyatörde dolaştırıp soğutun,

isterseniz eşanjör de dolaştırıp soğutun,

sonuç olarak aynı şeyler, sonuç yağı soğutmak mı soğutmak. ( arada soğutma tekniği bakımından ısı transferleri gibi bazı farklar olabilir, ( bunu da mühendisler üretim esnasında oturup hesaplarlar, bu farkı hesaplamak veya hangisi daha iyi hangisi daha kötü gibi yorumlar yapmak bize kalmaz )) bize sonuç lazım,

ayrıca intercooler'ın da ne işe yaradığını iyi biliyorum. burda bilgi yarışması yapmıyoruz.

sadece marş'a basıp gidilen ve frene basıp durulan bir şey değil araçlarımız, teknik bilgilerden bi haber arkadaşların araçlarını daha iyi tanıyabilmeleri için bazı yararlı bilgiler paylaşıyoruz.

hepsi bu


Motor yağını, motor suyuyla soğutan bir tane marka-model söyleyebilir misiniz?
Bilgi yarışması yapmıyoruz, bilgi paylaşımı yapıyoruz ama yanlışlıkları yazınca da tepki alıyoruz. Nasıl bir paylaşım bu anlamadım gitti.
İYİ şoför, herhangi bir durumda, iki şoförden birinin durması, ya da yavaşlaması gerekiyorsa, 'Hak, kural' falan demeden, ilk davranan, arabasının kaderini başkasına bırakmayandır.
Kullanıcı avatarı
sainz
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1461
Kayıt: 26 Eyl 2006, 15:33
Ad Soyad: Uğur AKAR
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: SEAT Ibiza 1.2TSI DSG N

İleti teksamet » 28 Arl 2015, 16:36

benim arabam skoda roomster 1.6 cr tdi,

ford focus 3 cdti 2013 model,

peugeot 307

vs vs, daha saymaya gerek yok sanırım.
teksamet
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 430
Kayıt: 23 Nis 2015, 00:00
Ad Soyad: ünal tek
Nereden: Ankara
Arabanız: roomster

İleti SKDFORMAN » 28 Arl 2015, 17:20

Motor yağı soğutucu sistemler genelde iş makinalarında kullanılıyor. Fakar Uğur abinin dediği gibi motora ekstra yük bindirecek karavan benzeri uygulamalar eklendiğinde tüm binem araçlarda da kullanılması öneriliyor bildiğim kadarıyla.

90-95 modellerden başlayarak Alman otomobillerin bi çoğunda göstergelerde yağ ısısı görünüyor ve çok ısındığı zaman uyarı veriyor ve motorun dinlendirilmesini istiyor. O tarihlerden bu tarihlere kadarda bi çok otomobilde yağ ısısı göstergelerde mevcut. En son hatırladığım kadarıyla yeni çıkan Hyundai 4*4 lerde motor zorlandığı zaman aynı şekilde yağ ısısı arttığı zaman uyarı veriyor ve motoru dinlenmeye almanızı istiyor. O yüzden arazi araçlarının çoğunda da bu yağ soğutucu sistemler kullanılması öneriliyor.
Motor yağını motor suyuyla soğutmak diye bişeyden "dolaylı" olarak bahsedilebilir. Motor suyu motor ısısını düşürdüğü için "dolaylı" olarak motor yağınıda kontrol altında tutuyor. Araç motorları bu olayı motor suyununda katkısıyla tolere edebilecek şekilde üretiyorlar bildiğim kadarıyla. Yoksa bu yağ soğutucularının tüm motorlarda kullanılması gerekirdi diye düşünüyorum.
Bu konularda hepimiz hemfikirsek uzatmaya bence hiç gerek yok.
syglar...
SKDFORMAN
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 975
Kayıt: 19 Oca 2014, 23:42
Ad Soyad: Mustafa
Nereden: Ankara
Arabanız: Forman LX

İleti teksamet » 28 Arl 2015, 17:31

SKDFORMAN yazdı:Motor yağı soğutucu sistemler genelde iş makinalarında kullanılıyor. Fakar Uğur abinin dediği gibi motora ekstra yük bindirecek karavan benzeri uygulamalar eklendiğinde tüm binem araçlarda da kullanılması öneriliyor bildiğim kadarıyla.

90-95 modellerden başlayarak Alman otomobillerin bi çoğunda göstergelerde yağ ısısı görünüyor ve çok ısındığı zaman uyarı veriyor ve motorun dinlendirilmesini istiyor. O tarihlerden bu tarihlere kadarda bi çok otomobilde yağ ısısı göstergelerde mevcut. En son hatırladığım kadarıyla yeni çıkan Hyundai 4*4 lerde motor zorlandığı zaman aynı şekilde yağ ısısı arttığı zaman uyarı veriyor ve motoru dinlenmeye almanızı istiyor. O yüzden arazi araçlarının çoğunda da bu yağ soğutucu sistemler kullanılması öneriliyor.
Motor yağını motor suyuyla soğutmak diye bişeyden "dolaylı" olarak bahsedilebilir. Motor suyu motor ısısını düşürdüğü için "dolaylı" olarak motor yağınıda kontrol altında tutuyor. Araç motorları bu olayı motor suyununda katkısıyla tolere edebilecek şekilde üretiyorlar bildiğim kadarıyla. Yoksa bu yağ soğutucularının tüm motorlarda kullanılması gerekirdi diye düşünüyorum.
Bu konularda hepimiz hemfikirsek uzatmaya bence hiç gerek yok.
syglar...



mustafa bey,

uğur bey bir türlü sistemi tamamı ile bir bütün halinde göremiyor, muhtemelen kendi kullandığı araçta yağ soğutucu yok, o yüzden maalesef konuyu idrak edemiyor,

benim kullandığım 1.6 cr tdi skoda roomster araçta eşanjör sistemi mevcut, ve yeni nesil dizellerin çoğunda bu eşanjörü görüyorum,

eğer ikna olmayan varsa fotoğraf ekleyebilirim.

uzatmanın anlamı yok.

saygılar.
teksamet
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 430
Kayıt: 23 Nis 2015, 00:00
Ad Soyad: ünal tek
Nereden: Ankara
Arabanız: roomster

İleti sainz » 28 Arl 2015, 22:33

SKDFORMAN yazdı:... Bu konularda hepimiz hemfikirsek uzatmaya bence hiç gerek yok.
syglar...

Uzatma diye bir şey yok zira doğru bilgiye ulaşma gayesiyle münazara halindeyiz.
Ne Ünal Bey bana ne de ben ona bir saygısızlık yapmıyoruz kanımca.
SKDFORMAN yazdı:Motor yağı soğutucu sistemler genelde iş makinalarında kullanılıyor ...

Çünkü iş makinası hızla hareket etmediği hatta olduğu yerde belki de tam performansla saatlerce çalıştığı için soğutma sisteminin yol araçlarından farklı olması doğal. Keza arazi araçları da motorun tam devrinde ama çok yavaş ilerleyecekleri düşünülerek yağ radyatörü ile desteklenirler.
teksamet yazdı:... mustafa bey,

uğur bey bir türlü sistemi tamamı ile bir bütün halinde göremiyor, muhtemelen kendi kullandığı araçta yağ soğutucu yok, o yüzden maalesef konuyu idrak edemiyor ...

Kendi aracımda olmayınca idrak yeteneğim kısıtlanmaz benim. Sizin de aracınızda otomatik vites yok ama otomatik vitesle ilgili yorumlarınızı sıkça okuyoruz.
Bu arada aracımda yağ soğutucu var mı yok mu bilmiyorum, aslına bakarsanız yok diye biliyorum.
teksamet yazdı:...benim kullandığım 1.6 cr tdi skoda roomster araçta eşanjör sistemi mevcut, ve yeni nesil dizellerin çoğunda bu eşanjörü görüyorum

eğer ikna olmayan varsa fotoğraf ekleyebilirim.

Fotoğraflayabilirseniz eşanjörü sevinirim.

Gerçi 2002 model Partner' de bile yağı motor suyu devir daimi ile soğutma yöntemini seçmişler. İlginç geldi bana ama yağı radyatöre pompalamak oradan geri çekmek ve motora vermek derken sanırım fazla parça konulması gerekiyor ki bu da maliyetleri arttırıyor ki bu yöntemi kullanmış bir çoğu. Belki de direkt yağ radyatörü yağı istenilenden fazla soğutuyor da olabilir. Nihayetinde motor yağları 80°C ilâ 98°C(bundan çok da emin değilim) arasında tam randıman verebiliyorlar.
Eşanjör şunun gibi bir şey:

Birinden yağ diğerinden su girip ısı alışverişini yaptıktan sonra çıkıp gidiyorlar. Yalnız eşanjörün patlamasıyla yağı radyatöre dolan çok fazla kullanıcı var maalesef.
İYİ şoför, herhangi bir durumda, iki şoförden birinin durması, ya da yavaşlaması gerekiyorsa, 'Hak, kural' falan demeden, ilk davranan, arabasının kaderini başkasına bırakmayandır.
Kullanıcı avatarı
sainz
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1461
Kayıt: 26 Eyl 2006, 15:33
Ad Soyad: Uğur AKAR
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: SEAT Ibiza 1.2TSI DSG N

İleti teksamet » 28 Arl 2015, 23:11

uğur bey,

bu tip buna benzer bir eşanjör var benim araçta da,

bu eşanjör sisteminin daha farklı boyutlarını farklı sistemlerde kullanmış biri olarak, oldukça sağlam bir ürün.

o patlama veya tıkanma mevzusu çoğu kişinin başına geldiğini biliyorum ve duydum.

neden kaynaklandığını da biliyorum, motor yağının içine katılan yağ katkıları vs. gibi ürünlerden dolayı oluyor.

zira motor yağının içinde gerekli her türlü bileşim var, 5 lt 120 tl iken, o sihirli şişe diye tabir edilen ufacık şişeler
200 ml si 50 tl den satılmaya başlanıyor,

katıyorlar bu sihirli şişeleri motora, sonra bak ne kadar iyi ( psikolojik olarak tabiii ) diye seviniyor.

patlayıp sıkıntı çıkarması imkansız değil, sonuçta mekanik bir parça. ama düşük sıcaklıklarda çalışıyor.

saygılar,

iyi geceler.
teksamet
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 430
Kayıt: 23 Nis 2015, 00:00
Ad Soyad: ünal tek
Nereden: Ankara
Arabanız: roomster

İleti SKDFORMAN » 28 Arl 2015, 23:42

sainz yazdı: Bu konularda hepimiz hemfikirsek uzatmaya bence hiç gerek yok.
syglar...

Uzatma diye bir şey yok zira doğru bilgiye ulaşma gayesiyle münazara halindeyiz.
Ne Ünal Bey bana ne de ben ona bir saygısızlık yapmıyoruz kanımca.


Eyvallah abi, Haklısın...
SKDFORMAN
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 975
Kayıt: 19 Oca 2014, 23:42
Ad Soyad: Mustafa
Nereden: Ankara
Arabanız: Forman LX

İleti sainz » 29 Arl 2015, 10:30

teksamet yazdı:... patlayıp sıkıntı çıkarması imkansız değil, sonuçta mekanik bir parça. ama düşük sıcaklıklarda çalışıyor ...

İyi de su ve yağ motordan gelerek geçmiyor mu içinden? Sıcaklıklar nasıl düşük oluyor?
İYİ şoför, herhangi bir durumda, iki şoförden birinin durması, ya da yavaşlaması gerekiyorsa, 'Hak, kural' falan demeden, ilk davranan, arabasının kaderini başkasına bırakmayandır.
Kullanıcı avatarı
sainz
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1461
Kayıt: 26 Eyl 2006, 15:33
Ad Soyad: Uğur AKAR
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: SEAT Ibiza 1.2TSI DSG N

İleti teksamet » 29 Arl 2015, 21:18

sainz yazdı:
teksamet yazdı:... patlayıp sıkıntı çıkarması imkansız değil, sonuçta mekanik bir parça. ama düşük sıcaklıklarda çalışıyor ...

İyi de su ve yağ motordan gelerek geçmiyor mu içinden? Sıcaklıklar nasıl düşük oluyor?



ben buna benzer eşanjörü 200-250 derece buhar tesisatında kullandım, motorda en fazla ısı max. 120 derece dolaylarında

siz eşanjörün çalışma sistemini biliyormusunuz?
teksamet
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 430
Kayıt: 23 Nis 2015, 00:00
Ad Soyad: ünal tek
Nereden: Ankara
Arabanız: roomster

İleti sainz » 30 Arl 2015, 11:24

teksamet yazdı:
sainz yazdı:
teksamet yazdı:... patlayıp sıkıntı çıkarması imkansız değil, sonuçta mekanik bir parça. ama düşük sıcaklıklarda çalışıyor ...

İyi de su ve yağ motordan gelerek geçmiyor mu içinden? Sıcaklıklar nasıl düşük oluyor?



ben buna benzer eşanjörü 200-250 derece buhar tesisatında kullandım, motorda en fazla ısı max. 120 derece dolaylarında

siz eşanjörün çalışma sistemini biliyormusunuz?

Buhar tesisatındaki kadar sağlam bir eşenjör takacaklarını hiç zannetmiyorum maalesef.
İYİ şoför, herhangi bir durumda, iki şoförden birinin durması, ya da yavaşlaması gerekiyorsa, 'Hak, kural' falan demeden, ilk davranan, arabasının kaderini başkasına bırakmayandır.
Kullanıcı avatarı
sainz
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1461
Kayıt: 26 Eyl 2006, 15:33
Ad Soyad: Uğur AKAR
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: SEAT Ibiza 1.2TSI DSG N


Roomster



Kimler çevrimiçi

Bu forumu görüntüleyenler: Kayıtlı kullanıcı yok ve 1 misafir