DSG Şanzıman

Forum kuralları
Forumlarımızda siyasi, dini yada toplumun hassasiyeti bulunan konulara değinmek yasaktır.

DSG Şanzıman

İleti sainz » 05 Arl 2007, 20:04

Tiptronic şanzıman dedikleri hem otomatik hem de manuel kullanıma izin veren bir otomatik şanzımandır. DSG şanzıman dediğiniz de bu özellikleri sağlar ancak çalışma prensibi tiptronicten farklıdır. Aşağıdaki linkte DSG şanzımanın çalışma prensibini gösteren basit bir animasyon var:

http://auto.howstuffworks.com/dual-clut ... ission.htm

Aşağıdaki linkte de sequential denilen şanzımanlar anlatılmış:

http://auto.howstuffworks.com/sequential-gearbox2.htm

Aşağılara doğru bir yerlerde şöyle bir açıklama var:

A sequential manual transmission is not to be confused with a "tiptronic" sort of automatic transmission. The tiptronic system may duplicate the shift lever motion of a sequential gearbox. However, because a tiptronic transmission is an automatic transmission at its core, it still has the torque converter and usually does not shift as quickly.

 

Tercümesi de aşağı yukarı şöyle:
Bir sequential şanzıman tiptronic tip otomatik şanzımanla karıştırılmamalıdır. Tiptronic sistem de sequential sistem gibi vites kademelerini arttırıp azaltan bir vites koluna sahip olabilir. Tiptronic tip şanzıman özünde otomatik şanzımandır çünkü tork konvertörü kullanır ve genelde çabuk vites değişimi yapamaz.



 

 

 

 
 
İYİ şoför, herhangi bir durumda, iki şoförden birinin durması, ya da yavaşlaması gerekiyorsa, 'Hak, kural' falan demeden, ilk davranan, arabasının kaderini başkasına bırakmayandır.
Kullanıcı avatarı
sainz
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1460
Kayıt: 26 Eyl 2006, 15:33
Ad Soyad: Uğur AKAR
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: SEAT Ibiza 1.2TSI DSG N

İleti skodacı » 06 Arl 2007, 22:46

Seat Altea

2.0 lt TDI* 140 HP, 6 ileri Tiptronik DSG vites
Dizel. Şaşırtıcı 2 litre, 140 HP performansı. Ve böylesi bir güç benzersiz bir şanzımanı hak ettiğinden tepki hızının arttırılması ve yumuşak kullanım için altı vitesli DSG şanzıman ile donatılıyor.

Direkt Aktarımlı Sanzıman

Altea'daki devrimci noktalar, sadece gördükleriniz değil; direkt vites kumandalı şanzıman (DSG), şanzıman tasarımı ve teknolojisinde tamamen yeni bir sayfa açıyor. Üstün yakıt ekonomisi, hız, performans, vites değiştirme kolaylığı ve saf sürüş keyfi için DSG alışılagelmiş şanzımanların en iyi yönlerini birleştiriyor. Bir yandan bir otomatik şanzımanın konforunu ve yumuşaklığını sunarken, alıştıkları ataklık ile hızlı, net vites değişikliklerini sağladığı için daha sportif manuel seat%20alteaşanzımanı tercih eden sürücüler için gerçek bir alternatif sunuyor.

skodacı
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 25 Eyl 2006, 21:59

İleti bosskoc » 07 Arl 2007, 13:40

Arkadaşlar Merhaba,
 

Ben direkt merkezden yetkili bir kişi ile görüştüm. Oktavia 2.0 TDİ haricindeki tüm araçalar triptonic vitesmiş. tek skoda da Oktavia 2.0 TDİ dsg li miş. Bilginize....

 

Aracımda yıl sonunda gelecek Comfort Siyah içi bej Panaromik Cam....

Ama içimde kuşku var... Son zamanlarda yurt dışındaki forumlarda Roomster'in 130Km sonra çok içerye ses aldığını söylüyorlar... Özelikle yuksek hızlarda kamyon Tır geçerken araba çok aşırı derecede yan rüzgar alıyormuş.

Midemi buluandırdi...

 

tecrübesi olan yazın allah aşkına...

 

Saygılarımala

 
bosskoc
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 29 Kas 2007, 16:48

İleti sainz » 07 Arl 2007, 13:51

Yan rüzgarlardan olumsuz etkilenmesi normal zira yan yüzeyler çok büyük.
İYİ şoför, herhangi bir durumda, iki şoförden birinin durması, ya da yavaşlaması gerekiyorsa, 'Hak, kural' falan demeden, ilk davranan, arabasının kaderini başkasına bırakmayandır.
Kullanıcı avatarı
sainz
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1460
Kayıt: 26 Eyl 2006, 15:33
Ad Soyad: Uğur AKAR
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: SEAT Ibiza 1.2TSI DSG N

İleti irfant » 07 Arl 2007, 13:52

[quote="bosskoc"]Arkadaşlar Merhaba,
 

Ben direkt merkezden yetkili bir kişi ile görüştüm. Oktavia 2.0 TDİ haricindeki tüm araçalar triptonic vitesmiş. tek skoda da Oktavia 2.0 TDİ dsg li miş. Bilginize....

 

Aracımda yıl sonunda gelecek Comfort Siyah içi bej Panaromik Cam....

Ama içimde kuşku var... Son zamanlarda yurt dışındaki forumlarda Roomster'in 130Km sonra çok içerye ses aldığını söylüyorlar... Özelikle yuksek hızlarda kamyon Tır geçerken araba çok aşırı derecede yan rüzgar alıyormuş.

Midemi buluandırdi...

 

tecrübesi olan yazın allah aşkına...

 

Saygılarımala

 
[/QUOTE]
 

Roomster konusunda epey araştıma yapıyorum. O nedenle hemen 2. mesajda yazmıştım DSG hususunu.

 

Roomster B sınıfı bir araç, kabin içi ses sınıf standartlarındadır. B sınıfında ses izolasyonu iyi denecek araç neredeyse yoktur.

 

Yanal rüzgar işi tamamen aracın yanal alanıyla ilgili...

 

Sana bu konuyla ilgili PM attım!
irfant
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 01 May 2006, 15:25
Nereden: İstanbul (And.)
Arabanız: Fabia 1.2 TSI DSG 2011

İleti bosskoc » 07 Arl 2007, 15:18

İrfant arkadaşım
 

DSG konusunda bizde yazılan söylenenin yanlancısıyız. O acıdan direkt merkezle görüşme sonuç getirdi. Yoksa bu alanda yazılanları sende takip ettin herkes başaka bir şey savundu ve söyledi. Hata bir örnek var Atik skodanın internet sayfasında DSG yazıyor. E buda bizi yanıltıyor. Tüketici ne yapsın. Araç alan herkes arabadan anlamıyorki. Bence aksi taktirde herkes interneten alırdı aracını. Insanlar kafasındaki sorulara yanıt aryor onun cevabını bulmak için bayinin yolunu tutuyor.

Bu konuda kandırılıyoruz. Eğitim şart....

Inanki ben yurt dışında 17 yıl kaldım. Bu konular orada çok farklı. Böyle yanlış bilgileri yazacaksın söyliyeceksin tüketiciyi yanıltacaksın. Çok büyük cezalar var. tazminatlar var...

Ben aracımı alırkan (skoda oktavia kombi 2005 model) granit grisi rengini kağıt üzerinde gösterdiler. İçime sinmemiş olmasına rağmen,araç  gelirse  ve beğenmeseniz almazsınız denildi.

Araç geldi. hakkikatan da rengi hiç hoşuma gitmedi ve almaktan vazgeçttiğmi onun yerine başka bir araba almak istediğimi söyledim. Sonra ...

Sonra ne mi oldu. Tehdit üzerine tehdit. yok efendim arabanın kağıtları yapışmış plakları çkarılmak üzereymiş, gümrükten çekilen bu aracı kime satacakmiş.....mşta miş... yani ben canımdan olmadığıma şükrediyorum....

 

bundan dolayıdır ki aldığımdan beri içime sinmeyen renginden dolayı aracımı satıp roomster almak istiyorum.

 

Kısacası burada tecrübeler analıtılsın ama tam emin olunmayın konuları varmış gibi anlatmak ve savunma gafletine girmeyelim....

 

Doğru bilgi paylaştıkça vardır.

 

Teşekkür ederim

 

Saygılarımla

 
bosskoc
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 29 Kas 2007, 16:48

İleti irfant » 07 Arl 2007, 15:41

[quote="bosskoc"]İrfant arkadaşım
 

DSG konusunda bizde yazılan söylenenin yanlancısıyız. O acıdan direkt merkezle görüşme sonuç getirdi. Yoksa bu alanda yazılanları sende takip ettin herkes başaka bir şey savundu ve söyledi. Hata bir örnek var Atik skodanın internet sayfasında DSG yazıyor. E buda bizi yanıltıyor. Tüketici ne yapsın. Araç alan herkes arabadan anlamıyorki. Bence aksi taktirde herkes interneten alırdı aracını. Insanlar kafasındaki sorulara yanıt aryor onun cevabını bulmak için bayinin yolunu tutuyor.

Bu konuda kandırılıyoruz. Eğitim şart....

Inanki ben yurt dışında 17 yıl kaldım. Bu konular orada çok farklı. Böyle yanlış bilgileri yazacaksın söyliyeceksin tüketiciyi yanıltacaksın. Çok büyük cezalar var. tazminatlar var...

Ben aracımı alırkan (skoda oktavia kombi 2005 model) granit grisi rengini kağıt üzerinde gösterdiler. İçime sinmemiş olmasına rağmen,araç  gelirse  ve beğenmeseniz almazsınız denildi.

Araç geldi. hakkikatan da rengi hiç hoşuma gitmedi ve almaktan vazgeçttiğmi onun yerine başka bir araba almak istediğimi söyledim. Sonra ...

Sonra ne mi oldu. Tehdit üzerine tehdit. yok efendim arabanın kağıtları yapışmış plakları çkarılmak üzereymiş, gümrükten çekilen bu aracı kime satacakmiş.....mşta miş... yani ben canımdan olmadığıma şükrediyorum....

 

bundan dolayıdır ki aldığımdan beri içime sinmeyen renginden dolayı aracımı satıp roomster almak istiyorum.

 

Kısacası burada tecrübeler analıtılsın ama tam emin olunmayın konuları varmış gibi anlatmak ve savunma gafletine girmeyelim....

 

Doğru bilgi paylaştıkça vardır.

 

Teşekkür ederim

 

Saygılarımla

 
[/QUOTE]
 

Atik Skoda düzeltti o sayfayı (DSG yok artık), geçen gün işim vardı Atik'de. Oradaki arkadaşlara durumu anlattım onlar da hemen düzeltti... Wink
irfant
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 01 May 2006, 15:25
Nereden: İstanbul (And.)
Arabanız: Fabia 1.2 TSI DSG 2011

İleti abarigandimuti » 07 Arl 2007, 16:27

[quote="bosskoc"]Arkadaşlar Merhaba,
 
Ben direkt merkezden yetkili bir kişi ile görüştüm. Oktavia 2.0 TDİ haricindeki tüm araçalar triptonic vitesmiş. tek skoda da Oktavia 2.0 TDİ dsg li miş. Bilginize....
 
Aracımda yıl sonunda gelecek Comfort Siyah içi bej Panaromik Cam....
Ama içimde kuşku var... Son zamanlarda yurt dışındaki forumlarda Roomster'in 130Km sonra çok içerye ses aldığını söylüyorlar... Özelikle yuksek hızlarda kamyon Tır geçerken araba çok aşırı derecede yan rüzgar alıyormuş.
Midemi buluandırdi...
 
tecrübesi olan yazın allah aşkına...
 
Saygılarımala
 
[/QUOTE]


Yettim arkadaşım,

Aşağıda vereceğim bilgiler yeterli gelmezse ve daha da öğrenmek istersen sorabilirsin bana!...

Vallahi sadece okuyup duruyordum ama bu kadar ısrarlı olduğunu görünce üye oldum...

 

Benim aracın bilgileri ve kullanım sonrası görüşlerim şöyle:

 

2007 SKODA ROOMSTER 1.6 COMFORT AG ( 77 kW = 105 HP )

Tiptronic şanzıman ( manuel vites değişimli otomatik 6 vites )

 

GÜVENLİK

 

ABS
ESP ( ESP® = (ABS + ASR)² ) ( İnanın çok gerekli bir sistem… Çünkü faydasını gördüm )

6 ADET AIRBAG
ÖN HAVA YASTIKLARI ( SÜRÜCÜ + YOLCU )
YAN HAVA YASTIKLARI ( SÜRÜCÜ + YOLCU )
PERDE HAVA YASTIKLARI ( HER İKİ TARAFTA ÖNDEN ARKAYA KADAR )
YOLCU HAVA YASTIĞI İPTALİ
TAVAN HAVA YASTIĞI ( ? ) ( Ne demektir, hala anlayabilmiş değilim! )

SÜRÜCÜ EMNİYET KEMERİ UYARISI
UZAKTAN KUMANDALI MERKEZİ KİLİT
ALARM ( Çoookk şaşırmıştım, bir yanlışlık olmasın diye de sormuştum! )

*** LASTİK TAMİR SETİ ( YOK )

 

KONFOR

 

TAM OTOMATİK DIGITAL KLIMA ( 7 kademeli ve çok güçlü ve aktif karbonlu polen filtresi ile çok başarılı )
ELEKTRİKLİ ÖN ve ARKA CAMLAR ( ARKA CAMLARI KİLİTLEME )
ELEKTRİKLİ VE ISITMALI DIŞ DİKİZ AYNALARI
YÜKSEKLİK AYARLI SÜRÜCÜ KOLTUĞU
YÜKSEKLİK ve DERİNLİK AYARLI DİREKSİYON

MP3 CD ÇALARLI 8 HOPARLÖRLÜ RADYO ( Galiba daha sonra gitgide eksilmiş )
DİREKSİYONDAN KUMANDALI MÜZİK SİSTEMİ ( Direksiyonun üstünde değil de, ayrı bir aparat halinde olması beni daha da sevindirmişti. )
TELEFON HAZIRLIĞI ( Denemedim, bir fikrim yok, umarım doğrudur)
ÖN SİS FARLARI
ÖN FAR YIKAMA SİSTEMİ ( Farlar açık olacak. Cama su fışkırtacaksınız. Birinci değil, ikinci değil, üçüncüde fara da su püskürtülüyor. Ayrı bir kumandası olsaydı keşke, diye düşündüm. Mantıken de öyle gerekmez mi? )
KÜLLÜK VE ÇAKMAK
PARK SENSÖRÜ ( EKRANLI ) ( Birçok aracınkinden bin kat daha iyi! )
CRUISE CONTROL ( HIZ SABİTLEYİCİ ) ( Otomatik konumda iken bayağı bağırtıyor motoru… Bununla ilgili sonra genişçe yazayım… Merak edenlere… )

BAGAJDA ÇAKMAK SOKETİ ( Vallahi süper bir şey… Henüz kullanmak nasip olmasa da! )
ÖN KOLTUKLARIN ALTINDA SAKLAMA GÖZÜ ( Bazen ses yapıyor, içine koyduğunuz şeylere bağlı olarak )
YOL BİLGİSAYARI ( MAXI-DOT EKRAN )
ÇİFT TORPİDO GÖZÜ – KAPAKLI ( BÜYÜK OLANI ISITMA ve SOĞUTMALI )

 

TASARIM


YAN KORUMA BANTLARI ( Fabia’mda olmadığı için bunu da bir özellik olarak kabul ettim. )
TEKSTİL PASPASLAR ( Bence mikrop yuvası, hemen kauçuk aldım)
RENKLİ CAM + KOYU RENK ARKA CAMLAR ( Arka camları herkes sordu, süper… )
15" ALÜMİNYUM JANT ( Tamamen şansıma Continental Lastik Çıktı )
DERİ PAKETİ ( 4 KOLLU DERİ DİREKSİYON ve DERİ VİTES )
PANAROMİK CAM TAVAN ve TAVAN RAYI ( Perdesinde ses özelliği var !!! )
TAMAMEN SÖKÜLEBİLİR ARKA KOLTUKLAR ( 3 PARÇA ) ( Keşke açık renk olmasaydı, görüntü süper, ama maalesef çok çabuk kirleniyor.)
3. ARKA KAFALIK
GÖZLÜK SAKLAMA GÖZÜ ( Sonradan gelenlerde bu da mı araklanmış ne? )
abarigandimuti
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 07 Arl 2007, 16:11

İleti bosskoc » 07 Arl 2007, 17:51

vallah teşekkür ederim.
 

bu kadar güzel anlatılır.

 

rampa aşağı otomatik vitesi boşa almak olurmu?

 

saygılarımla

 
bosskoc
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 29 Kas 2007, 16:48

İleti irfant » 07 Arl 2007, 17:54

[quote="bosskoc"]vallah teşekkür ederim.
 

bu kadar güzel anlatılır.

 

rampa aşağı otomatik vitesi boşa almak olurmu?

 

saygılarımla

 
[/QUOTE]
 

N konumuna alırsın ama sağlıklı olmaz.
irfant
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 01 May 2006, 15:25
Nereden: İstanbul (And.)
Arabanız: Fabia 1.2 TSI DSG 2011

İleti abarigandimuti » 07 Arl 2007, 19:19

[quote="bosskoc"]vallah teşekkür ederim.
 

bu kadar güzel anlatılır.

 

rampa aşağı otomatik vitesi boşa almak olurmu?

 

saygılarımla

 
[/QUOTE]

Yapılabilecek en büyük yanlışlardan biri...
 

İki nedeni var.

Birincisi, manuel vitesli araçların da rampa aşağı giderken asla boşa alınmaması gerekliliği ile aynı:

Motor kompresyonundan faydalanarak kontrollü hızla inilmesi gereken rampada 10 birim fren yaparak gidiliyorsa, boşta bu rakam 30 - 40'lara çıkar ve bu da frenin aşırı ısınıp normal durma mesafesinin uzamasına yol açar. Bunun sonuçlarını burda yazmama hiç gerek yok zaten... Ayrıca boşta iken yakıt tasarrufu da tam bir hikayedir. Ya da hiç bir şeyle kıyaslanamayacak kadar abuktur.

 

İkinci neden: 

Tiptronic vitesin N = Nötr yani boş ve P = Park konumlarında vites değişimleri için mutlaka frene basmak gerekiyor. Zira şanzıman kendini kilitliyor. Bunu zaten yol bilgisayarı ekranında da göreceksin. "Locked" yazacak.

 

Öte yandan,  rampa aşağı inerken mutlaka hızlanacağını da göz önüne alırsak, vitesi D = Drive konumuna alman gerektiğinde dişliler müthiş bir torkla karşılaşacaktır. Oluşması % 100'e yakın hasarın boyutunu tahmin edemiyorsan, şöyle anlatayım. Kendini bir serviste şu şekilde düşün: "İyi günler... Ben bir Roomster tiptronic şanzıman alacaktım da!..." İşin en acı verici yanlarından biri de, arızanın kullanım hatasından meydana geldiğinin kabak gibi ortaya çıkaması olacak. Yani, "garanti maranti" derken faturanın sıcak yüzü ile karşılaşmak söz konusu...

 

İş o kadar ciddi ki, N konumundasın, duruyorsun, gaza bastın.... Hııınnn, hııınn... Araç normal devrine inmeden D veya R'ye takma... Artı... Manuel vitesde çoğumuzun alıştığı ileri geri manevra vardır ya hani... Hani tam durmadan ileri ya da geri atarız... İşte onu da yapmamanı öneririm.

 

Özetleyeyim:

 

- Gaz pedalına basılıyken vites kolunu P veya N konumundan başka bir konuma getirmeyin.

 

- Araç hareket halindeyken P konumuna almayın.

 

- R konumuna geçmeden önce aracın tamamen durmasını bekleyin.

 

- Yokuş aşağı inişlerde aracı kesinlikle boşa yani N konumuna almayın.

 

- Motor çalışmadığı taktirde kesinlikle vurdurmak olarak bilinen uygulamayı denemeyin. 

 

- Araç bozulduğunda ya da kaza halinde çekilmesi gerekiyorsa, çekişin gerçekleştiği tekerleklerin askıya alınması gerketiğini unutmayın.

 

- Otomatik şanzıman yağ değişimi zamanlarını aksatmayın.

Bütün bunlar hiç sıkıntı yaratmasın... Araç süper... Tecrübe ile sabit...
abarigandimuti
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 07 Arl 2007, 16:11

İleti skodacı » 10 Arl 2007, 21:40

DSG şanzıman bildiğimiz triptonicten çok daha hızlı ve
sarsıntısız vites değiştirme imkanı sunmaktadır.Bu da vitesideiştirirken
gücün yola aktarımındaki zaman kaybını minumuma indirmektedir.Bunun nedeni
ise çift baskı balata sisteminin kullanılmasıdır.Skoda grubunda ise bu
sistem şimdilik yeni kasa Octavia modellerinde kullanılmaktadır.
skodacı
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 25 Eyl 2006, 21:59

İleti skodacı » 10 Arl 2007, 23:56

skodanın neden bu sistemi(dsg) sadece yeni octavıa dizellerinde kullanmalarının sebebi sizce ne olabilir?
skodacı
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 25 Eyl 2006, 21:59

İleti irfant » 11 Arl 2007, 10:23

[quote="skodacı"]skodanın neden bu sistemi(dsg) sadece yeni octavıa dizellerinde kullanmalarının sebebi sizce ne olabilir?[/QUOTE]
 

Fiyatı artırıyor. Fabia ve Roomi kendi sınıf aralığında fiyat olarak rekabet edemez DSG ile. Zaten fiyatları çok da ekonomik değil. Ama Octi sınıfında lüks giriyor işin içine, parana göre motor seçeneği olması faydalı bir strateji.
irfant
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 01 May 2006, 15:25
Nereden: İstanbul (And.)
Arabanız: Fabia 1.2 TSI DSG 2011

İleti sainz » 11 Arl 2007, 13:00

[quote="irfant"]Fiyatı artırıyor. Fabia ve Roomi kendi sınıf aralığında fiyat olarak rekabet edemez DSG ile. Zaten fiyatları çok da ekonomik değil. Ama Octi sınıfında lüks giriyor işin içine, parana göre motor seçeneği olması faydalı bir strateji.[/QUOTE]

 

Superb' de de DSG yok bildiğim kadaıyla. Superb lüks değil mi?

 

 
İYİ şoför, herhangi bir durumda, iki şoförden birinin durması, ya da yavaşlaması gerekiyorsa, 'Hak, kural' falan demeden, ilk davranan, arabasının kaderini başkasına bırakmayandır.
Kullanıcı avatarı
sainz
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1460
Kayıt: 26 Eyl 2006, 15:33
Ad Soyad: Uğur AKAR
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: SEAT Ibiza 1.2TSI DSG N

İleti irfant » 11 Arl 2007, 13:03

[quote="sainz"][quote="irfant"]Fiyatı artırıyor. Fabia ve Roomi kendi sınıf aralığında fiyat olarak rekabet edemez DSG ile. Zaten fiyatları çok da ekonomik değil. Ama Octi sınıfında lüks giriyor işin içine, parana göre motor seçeneği olması faydalı bir strateji.[/QUOTE]

 

Superb' de de DSG yok bildiğim kadaıyla. Superb lüks değil mi?

 

 
[/QUOTE]
 

Para yetmez ona...  LOL

 

Passat'larda DSG var, yakında Superb'e de koyarlar...
irfant
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 01 May 2006, 15:25
Nereden: İstanbul (And.)
Arabanız: Fabia 1.2 TSI DSG 2011

İleti fabialife » 11 Arl 2007, 18:32

[quote="skodacı"]sadece yeni octavıa nın belirttiğim modelleri DSG şanzumana sahip...[/QUOTE]
 

hocam ,arkadaşa aldığımız arabayı  ( 1.6 fsi oktavia elegance tripronic )hem alanyada hemde antalyada ısrarla sorduk, dgs olduğunu söylediler. şanzumanın içine girecek halimiz yok, baktık 6 ileri, hem otomatik hemde manuel olarak kullanılıyor doğrudur dedik.  tdi  2.0 140 bg arabayıda veremediler, o kadar mağduriyetten sonra lanet olsun dedik bu arabayı aldık.

ancak araba sahibi çok memnun . bacanağında yeni model 5.20 bmw var ''o araba vites değiştirirken ataletle öne fırlıyor insan rahatsız oluyor'' diyor.  ama oktaviada bu yok, vitesin değiştiğini hissetmiyorsun. 5.20 bmw 2005 yada 2006 model olması lazım ama araba vites değiştirirken ataletle öne fırlıyormuş bu çok garibime gitti.

sözün kısası vites ister dgs, ister titpronnic ne olursa olsun araba sahibi çok memnun ve iyiki almışız diyor, bizim açımızdan önemli olan bu.

ama istanbul yüceye soruyorsunuz orası daha farklı söylüyor, ve kendi internet siteleriyle çelişiyor.

ortada net bir gerçek varki; skodayı ithal eden, dağıtan, satan, tamir edenlerde dahil hepside ayrı telden çalıyor ve adam gibi doğru bilgi sahibi olan yok ( bir zamanlar ben araba aldığım sıralarda 2004-2005 gibi skodanın resmi internet sitesinde yanlış hatırlamıyorsam fabianın çözellikleri arasında esp de sayılıyordu.)

şimdi bizler ve bu forumda yazılanları okuyan kişiler yeni araba almak isteseler kime nasıl güvenecekler.?
fabialife
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 11
Kayıt: 29 Ağu 2007, 13:26

İleti sainz » 11 Arl 2007, 19:35

Kullanım kılavuzunda falan yazmıyor mu ne tür bir şanzımana sahip olduğu aracın?
İYİ şoför, herhangi bir durumda, iki şoförden birinin durması, ya da yavaşlaması gerekiyorsa, 'Hak, kural' falan demeden, ilk davranan, arabasının kaderini başkasına bırakmayandır.
Kullanıcı avatarı
sainz
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1460
Kayıt: 26 Eyl 2006, 15:33
Ad Soyad: Uğur AKAR
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: SEAT Ibiza 1.2TSI DSG N

ÖncekiSonraki

Roomster



Kimler çevrimiçi

Bu forumu görüntüleyenler: Kayıtlı kullanıcı yok ve 4 misafir