Kalıpların dışında...

Forum kuralları
Forumlarımızda siyasi, dini yada toplumun hassasiyeti bulunan konulara değinmek yasaktır.

Kalıpların dışında...

İleti skodacı » 23 Kas 2006, 21:40

Kalıpların dışında... TÜRKİYE'DEKİ İLK TESTİ







Skoda’nın kompakt MPV olarak değerlendirebileceğimiz Roomster’ı, değişik tasarımı ve kullanışlı iç mekanıyla dikkat çekiyor. Skoda markası özellikle VW Grubu bünyesine geçtikten sonra kalitesini ve çizgisini yukarı taşımış olsa da, tasarım yönünden hep bir şeyler eksik kaldı. Rakiplerinden teknoloji anlamında hiçbir eksiği olmayan bu otomobiller tasarım yönünden biraz tutucuydular. Skoda’nın yeni tasarım çizgisini gösteren Roomster’ın görevi pratik kullanıma sahip bir MPV’nin tasarım yönünden de sıkıcı olmayacağını göstermek.


Diğer Resimler İçin Tıklayın


Skoda markası özellikle VW Grubu bünyesine geçtikten sonra kalitesini ve çizgisini yukarı taşımış olsa da, tasarım yönünden hep bir şeyler eksik kaldı. Rakiplerinden teknoloji anlamında hiçbir eksiği olmayan bu otomobiller tasarım yönünden biraz tutucuydular. Skoda’nın yeni tasarım çizgisini gösteren Roomster’ın görevi pratik kullanıma sahip bir MPV’nin tasarım yönünden de sıkıcı olmayacağını göstermek.


 


İlk defa 2003’te Frankfurt Otomobil Fuarı’nda konsept olarak gösterilen Roomster’ın üretim versiyonu 2006 Cenevre Otomobil Fuarı’nda tanıtıldı. Üçü benzinli, üçü turbodizel olmak üzere toplam altı motor seçeneği bulunan Roomster’ın başlangıç fiyatı 26 bin YTL. İki 1.4 lt TDI ve bir de 1.9 TDI 105 HP’lik seçeneklerden oluşan TDI motor gamının en düşük fiyatlısı olan1.4 TDI 70 HP motorlu dizel Roomster’ın başlangıç fiyatıysa 31 bin 610 YTL. 1.4 TDI 80 HP tercih edilecekse ödenmesi gereken tutar 34 bin 420 YTL oluyor. 1.9 TDI ise henüz fiyat listelerinde bulunmuyor.


 


Karma tasarım


 


Bazı parçaları Fabia ve Octavia’yla ortak olan Roomster’ın tasarımına profilden göz attığımızda ön kapının yukarı doğru göz okşayan bir şekilde kavis yapan çizgisinin


tavanla buluştuğunu görüyoruz. Gözler arka kapıyla ön kapı camlarının alt çizgilerinin de böyle yumuşak bir şekilde birleşmesini beklerken karşınıza sert bir birleşim çıkıyor. Roomster’a farklı bir tarz katan bu tasarımın asıl artısını arka koltuk yolcuları yaşıyor. Arka koltuktaki yolculara ferah bir görüş alanı sağlayan geniş camlı tasarım özellikle çocuklu ailelerin hoşuna gidecektir. İç mekanda akılcı çözümler barındıran Roomster’ın VarioFlex adı verilen değişken arka koltuk sistemi farklı ihtiyaçlara göre ileri-geri yapılabiliyor, sökülebiliyor ve katlanabiliyor. Fakat 11 kg ağırlığındaki bu koltukları sökmek bayanlar için biraz zahmetli olacaktır. Arka orta koltuk yerinden çıkartıldığı zaman arka sağ ve sol koltuk 110 mm içe doğru kaydırılabiliyor. Bu şekilde dirsekler ve omuzlar için inanılmaz bir serbestlik sağlanıyor. Arka koltukların diğer özelliğiyse sırtlık açılarının ayarlanması ve ileri-geri hareket edebilmeleri.

 
skodacı
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 25 Eyl 2006, 21:59

İleti skodacı » 23 Kas 2006, 21:42

















































Genel Değerlendirme
İşçilik  7  Göze batan bir sorun yok
Görüş  6  B sütunu görüşü kısıtlıyor. Arka görüş sıkıntısı yaşamamak için park sensörü tercih edilmeli.
Performans  6  Performans beklenmemeli. Çekiş sıkıntısıysa bulunmuyor.
Tüketim  8  Klasik VW dizel ekonomisi.
Konfor  6  Süspansiyonlar sert.
Frenler  7  Güvenlik sınırı içerisinde.
Yalıtım  6  Motor sesi iç mekana sızıyor
Donanım  8  Sınıfının beklentilerini karşılıyor.
Fiyat  6  34.420 YTL
Sonuç  6.67 Skoda Roomster, kullanışlı otomobillerin sıradan gözükmemesi gerektiğini gösteren başarılı bir araç. Ticari araçlardan türetilmiş kombivanlarla  kompakt MPV’ler arasında bir tasarıma sahip olan araç pratik bir iç mekana sahip. Yüksek yapısına rağmen başarılı yol tutuşa sahip aracın başlangıç fiyatı benzinli modeller için kabul edilebilir bir seviyede olsa da dizel motorlu seçeneklerinin başlangıç fiyatı yüksek kalması Roomster’ın başarısını biraz gölgeliyor.
İkinciel  -  
skodacı
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 25 Eyl 2006, 21:59

İleti skodacı » 23 Kas 2006, 21:42

Test ve Teknik Verileri

























































STANDART DONANIM
 
FABRİKA VERİLERİ TEST VERİLERİ
Motor:  Önde enlemesine yerleştirilmiş turbo  beslemeli dizel motor Hızlanma
Motor Hacmi:   1422 0-50 km/s :  4.5 sn
    0-100 km/s :  15.1 sn
Motor Gücü:  80 HP – 4000 d/d 0-120 km/s :  22.2 sn
Hız
Max. Tork:  195 Nm – 2200 d/d Max. hız :  165 km/s
Frenler:  Hava kanallı disk/kampana
Bagaj:  530/1780 litre İç gürültü
Boyutlar:  4205/1684/1607 mm Rölanti  -
Ağırlık:  1245 kg 100 km/s :  -
Lastikler:  195/55 R15 100 - 0 km/s  
skodacı
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 25 Eyl 2006, 21:59

İleti skodacı » 24 Kas 2006, 20:38

100 üzerinden 6.7 gibi bir puan iyi bir pua değil...skoda bu araçta oynamalar yapmak zorunda...öncedende belirttiğim gibi b direği görüşü bir hayli kısıtlıyor...
skodacı
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 25 Eyl 2006, 21:59

İleti ünsal » 25 Kas 2006, 00:04

RESİMLERİN DİĞERLERİ GÖRÜNMÜYOR ?
AUDİ A3 1.6
Kullanıcı avatarı
ünsal
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 239
Kayıt: 07 May 2006, 16:21
Ad Soyad: ünsal gündogdu
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: Audi A3

İleti irfant » 25 Kas 2006, 13:47

[quote="minik"]RESİMLERİN DİĞERLERİ GÖRÜNMÜYOR ?[/QUOTE]
 

Taşınırken link kopmuş, ondandır!
irfant
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 01 May 2006, 15:25
Nereden: İstanbul (And.)
Arabanız: Fabia 1.2 TSI DSG 2011

İleti Trex » 25 Kas 2006, 13:52

[quote="irfant"][quote="minik"]RESİMLERİN DİĞERLERİ GÖRÜNMÜYOR ?[/QUOTE]
 

Taşınırken link kopmuş, ondandır!
[/QUOTE]
 

 

LOLLOLLOLLOLLOLLOLLOLLOLLOLLOLLOLLOL
Trex
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 07 Mar 2006, 12:42

İleti ünsal » 25 Kas 2006, 14:00

Star     Big%20smile    Pig    Angry 
AUDİ A3 1.6
Kullanıcı avatarı
ünsal
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 239
Kayıt: 07 May 2006, 16:21
Ad Soyad: ünsal gündogdu
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: Audi A3

İleti skodacı » 26 Kas 2006, 14:13

Diğer Resimler İçin Tıklayın LOL
skodacı
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 25 Eyl 2006, 21:59

İleti skodacı » 22 Oca 2007, 21:48

motor sesinin iç mekana sızması nasıl engellenebilinir ki?
skodacı
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 25 Eyl 2006, 21:59

İleti ünsal » 23 Oca 2007, 00:43

izalasyon yaptırabilirsin ama biraz pahalıya maal olur diye düşünüyorum ...tabi tam anlamıyla kesmez azda olsa ses gelir Smile
AUDİ A3 1.6
Kullanıcı avatarı
ünsal
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 239
Kayıt: 07 May 2006, 16:21
Ad Soyad: ünsal gündogdu
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: Audi A3

İleti irfant » 23 Oca 2007, 10:29

Dizelde ses vardı ne yazık ki! Ama benim benzinli takada şikayet yok. 3500 devire kadar son derece sessiz.
 

Geçen gün otoyolda kullanırken Fabia'dan daha az yol-lastik sesi aldığını farkettim!
irfant
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 01 May 2006, 15:25
Nereden: İstanbul (And.)
Arabanız: Fabia 1.2 TSI DSG 2011

İleti ünsal » 24 Oca 2007, 00:00

ahhh..! ahhh.. ! roomster almak vardıya ..!Tongue
AUDİ A3 1.6
Kullanıcı avatarı
ünsal
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 239
Kayıt: 07 May 2006, 16:21
Ad Soyad: ünsal gündogdu
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: Audi A3

İleti yilmaM » 01 Ekm 2007, 00:01

roomster comfort aldım ama yalıtım zayıf sesi içeri cok alıyor
yilmaM
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 11
Kayıt: 21 Eyl 2007, 23:55

İleti mygokhan » 01 Ekm 2007, 00:18

roomster çok başarılı ama bu testte gereğinden düşük puan lar verilmiş..
Skoda Fabia 2011 1.2 70 HP
mygokhan
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 450
Kayıt: 02 Ağu 2006, 15:05
Konum: bursa
Ad Soyad: Gökhan
Nereden: Bursa
Arabanız: Skoda Fabia II FL 1.2


Roomster



Kimler çevrimiçi

Bu forumu görüntüleyenler: Kayıtlı kullanıcı yok ve 1 misafir