Octavia'nın en ekonomik yakan modeli hangisi?

Forum kuralları
Forumlarımızda siyasi, dini yada toplumun hassasiyeti bulunan konulara değinmek yasaktır.

Octavia'nın en ekonomik yakan modeli hangisi?

İleti kadir_ » 13 Eyl 2008, 01:05

[quote="power_octavia"]ayrıca orjinal pistonları ile 350 hp ye kadar modifiye yapılabilir stage 2 turbo ve stage2 yazılımla.... no boosst ile kullanırsanız 350 hp de 9 litre yakıyor şehiriçinde[/QUOTE]

Bu dediklerini detaylı yazarsan sevinirim mesela turbo arızalansa satage 2 takılabilirmi vs masrafı nedir önerebileceğin yerler modifiye bölümüne açarsan sevinirim
 
kadir_
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 17
Kayıt: 05 Şub 2008, 23:28

İleti power_octavia » 13 Eyl 2008, 01:16

-1. seçenek üzerindeki orjinal turbonla çok az basınç ayarı ile 11-12 psi larda(iyibir ustanın yapması lazım) veya manuel boost controller taktırıp ayarlatabilirsin 70 lik egsoz boruları cold air hava filtresi ile 180 -190 hp lerde dolaşırsın (no boost turboyu devreye sokmadan 9 litre tüketim)
-stage 2 dediğim bizim 150lik turboların bir üstü olan 180 lik  (k26) turbolardan araçlarımıza direk uyuyor. ayrıca stage 1 chip ile 230 hplere kadar destekler. tüketim 9 litre (noo boost modunda)

-stage 3 turbo gt28 takabilirsin stage 2 chip yeniden yakıt ateşleme ayarı yapılır epromun üzerine büyük bir  intercooler gerekli, enjektörlerini büyültürsün bunun yanında yüksek basınçlı walbro benzin pompası lazım sonuç 350 hp saf güç.. no boost modunda yine 9 litre yakıyor inanamsı güç ama böyle deneik ve gördük

- 350 hp üzeri istiyorsan emme manifoldu değişimi piston vs değişimi şart

ben şuan stage 2 modundayım 220 hplerde arac ve ani yüklenmeler hariç normal kullanımda turboyu devreye pek sokmadan eski tüketimle aynı değeleri yakalıyorum

 

 saygılar
power_octavia
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 17 Mar 2008, 02:42

İleti kadir_ » 13 Eyl 2008, 01:20

[quote="power_octavia"]-1. seçenek üzerindeki orjinal turbonla çok az basınç ayarı ile 11-12 psi larda(iyibir ustanın yapması lazım) veya manuel boost controller taktırıp ayarlatabilirsin 70 lik egsoz boruları cold air hava filtresi ile 180 -190 hp lerde dolaşırsın (no boost turboyu devreye sokmadan 9 litre tüketim)
-stage 2 dediğim bizim 150lik turboların bir üstü olan 180 lik  (k26) turbolardan araçlarımıza direk uyuyor. ayrıca stage 1 chip ile 230 hplere kadar destekler. tüketim 9 litre (noo boost modunda)

-stage 3 turbo gt28 takabilirsin stage 2 chip yeniden yakıt ateşleme ayarı yapılır epromun üzerine büyük bir  intercooler gerekli, enjektörlerini büyültürsün bunun yanında yüksek basınçlı walbro benzin pompası lazım sonuç 350 hp saf güç.. no boost modunda yine 9 litre yakıyor inanamsı güç ama böyle deneik ve gördük

- 350 hp üzeri istiyorsan emme manifoldu değişimi piston vs değişimi şart

ben şuan stage 2 modundayım 220 hplerde arac ve ani yüklenmeler hariç normal kullanımda turboyu devreye pek sokmadan eski tüketimle aynı değeleri yakalıyorum

 

 saygılar
[/QUOTE]

blow-of tan memnunmusun peki sence + tısı ne gördün bu turbo işine felan girmesine girersinde lpg olunca rehülaqtör turbo basıncından patlıyo malesef ki ben devirli kullanıyorum bir sebebide bu
kadir_
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 17
Kayıt: 05 Şub 2008, 23:28

İleti power_octavia » 13 Eyl 2008, 01:24

-blow offum HKS marka yani hiçbir sorun çıkarmadı turbonun ömrünü uzatması bakımından taktırttım. bide ses olayı insanlar çufflayan bi skoda görmeye alışkın değiller
-ayrıca BOV un ekis bir yönü vites aralrında fazla olan havayı tahliye ettiği için turbo kendini tekrar doldurmak zorunda kalıyor buda bir anlak performans  düşüşü anlamına geliyor

- sen en güseli aracına ufak bir bosst oynaması ile 170 180 hplere çıkartırsan işini görür zannedersem zaten basmıyorsun yani no boost modundasın. güç gerektiği anda benzine alıp turbona yüklenirsin
power_octavia
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 17 Mar 2008, 02:42

İleti kadir_ » 13 Eyl 2008, 01:28

[quote="power_octavia"]-blow offum HKS marka yani hiçbir sorun çıkarmadı turbonun ömrünü uzatması bakımından taktırttım. bide ses olayı insanlar çufflayan bi skoda görmeye alışkın değiller
-ayrıca BOV un ekis bir yönü vites aralrında fazla olan havayı tahliye ettiği için turbo kendini tekrar doldurmak zorunda kalıyor buda bir anlak performans  düşüşü anlamına geliyor

- sen en güseli aracına ufak bir bosst oynaması ile 170 180 hplere çıkartırsan işini görür zannedersem zaten basmıyorsun yani no boost modundasın. güç gerektiği anda benzine alıp turbona yüklenirsin
[/QUOTE]

basmıyorsun kelimesi zor bi ihtimal benim içinLOL Bir tane turbo attık zaten 2. de stage 2 düşünebilirim o yüzden birde şu ömrü uzasın vs diyorlar bov için taktırma isteğim ondan
kadir_
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 17
Kayıt: 05 Şub 2008, 23:28

İleti SEAHAWK » 13 Eyl 2008, 01:29

[quote="FWD"]Yok işte napalım Allah Allah :) [/QUOTE]



 

 

Size bir şey demiyorum canım.LOL 

 

Yalnız ben diğer motorlarda olduğu gibi, FSI'de de VW geneli ortak "motor-şanzıman" kullanımı var diye biliyordum. Yani Golf 1.6 MPI -1.6 FSI ilişkisinde olduğu gibi. (FSI'deki şanzıman oran olarak, MPI'dekinin tıpatıp aynısı. Sadece sonuna bir 6. vites eklenmiş)

 

Bu konuda gerçekten hayal kırıklığına uğradım. Eğer şanzıman oranları "ekonomi yapacaz" diye gereksiz yere uzatıldıysa, FSI'nin üstün güç ve tork grafiğinin MPI'ye karşı pek bir avantajı kalmaz.
SEAHAWK
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 09 Şub 2008, 20:22

İleti kadir_ » 13 Eyl 2008, 01:33

[quote="SEAHAWK"][quote="FWD"]Yok işte napalım Allah Allah :) [/QUOTE]



 

 

Size bir şey demiyorum canım.LOL 

 

Yalnız ben diğer motorlarda olduğu gibi, FSI'de de VW geneli ortak "motor-şanzıman" kullanımı var diye biliyordum. Yani Golf 1.6 MPI -1.6 FSI ilişkisinde olduğu gibi. (FSI'deki şanzıman oran olarak, MPI'dekinin tıpatıp aynısı. Sadece sonuna bir 6. vites eklenmiş)

 

Bu konuda gerçekten hayal kırıklığına uğradım. Eğer şanzıman oranları "ekonomi yapacaz" diye gereksiz yere uzatıldıysa, FSI'nin üstün güç ve tork grafiğinin MPI'ye karşı pek bir avantajı kalmaz.
[/QUOTE]

Bu seneki DSG şansımanda olacak diye biliyorum 6 ileri vitesin
kadir_
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 17
Kayıt: 05 Şub 2008, 23:28

İleti SEAHAWK » 13 Eyl 2008, 01:35

1.6 FSI'ye mi DSG ekleyeceklermiş ?
SEAHAWK
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 09 Şub 2008, 20:22

İleti kadir_ » 13 Eyl 2008, 01:36

[quote="SEAHAWK"]1.6 FSI'ye mi DSG ekleyeceklermiş ?[/QUOTE]

evet 6 ileri şu anda var diye biliyorum ama 6 vites değil sanırım
kadir_
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 17
Kayıt: 05 Şub 2008, 23:28

İleti azakoglultd » 13 Eyl 2008, 02:49

En az yakan Octavia

Octavia 1.2 HTP Classic Plus Big%20smile
azakoglultd
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 04 Şub 2007, 03:22

İleti FWD » 13 Eyl 2008, 23:03

[quote="azakoglultd"]En az yakan Octavia

Octavia 1.2 HTP Classic Plus Big%20smile

[/QUOTE]

Hahaha işte bu LOL
FWD
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 11 Tem 2008, 00:52

İleti octaviaman » 14 Eyl 2008, 17:53

hırpalamadan sakin ve uygun devirde kulannacaksanız hepsi az yakar.Ama yok performans ve ekonomiyse o zaman tdi.
Kullanıcı avatarı
octaviaman
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 679
Kayıt: 05 Eyl 2008, 13:38
Nereden: İzmir
Arabanız: Octavia Ambiente 1.9TDI

İleti cerenimo28 » 21 Eyl 2008, 14:40

Arkdaşlar bende 2004 octi üzeriinde  BRC lpg var uzun yolda 140 ykr yaktı. belki biraz daha az olabilir. yakıtından ve performansından çoook memnunum. klimada biraz kasıyor ama o da normal artık Clap
cerenimo28
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 30 Arl 2007, 21:17

İleti elegance » 21 Eyl 2008, 14:42

[quote="cerenimo28"]Arkdaşlar bende 2004 octi üzeriinde  BRC lpg var uzun yolda 140 ykr yaktı. belki biraz daha az olabilir. yakıtından ve performansından çoook memnunum. klimada biraz kasıyor ama o da normal artık Clap [/QUOTE] Thumbs%20Up
elegance
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 203
Kayıt: 15 Şub 2008, 22:40
Ad Soyad: uğur
Nereden: Kırşehir
Arabanız: Octavia TDI

İleti Haluk » 05 Ekm 2008, 01:57

octavia mı yeni aldım ve bayramda erzurumdan karadeniz turuna çıktım şehir içi dışı ayder uzungöl dahil 1300 km yyol yaptım 6 lt ortalama gösterdi yol bilgisayarı eve dönünce fsı motor bendeki ve genellikle hız sabitleyiciyi kullanmaya çalıştım mükemmmel bir değer bence.depoyu rizede fuulediğim de gidebileceğim azami mesafeyi 880 km gösterdi.ama hiç 100'ü geçmeden.bence çok ekonomik bir değer
Haluk
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 79
Kayıt: 05 Ekm 2008, 00:30
Nereden: Erzurum
Arabanız: Peugeot 308 1.6 HDI SPORTİUM

Önceki

Octavia



Kimler çevrimiçi

Bu forumu görüntüleyenler: Kayıtlı kullanıcı yok ve 4 misafir