20 v olmasının eksi ve artı yönleri

Forum kuralları
Forumlarımızda siyasi, dini yada toplumun hassasiyeti bulunan konulara değinmek yasaktır.

20 v olmasının eksi ve artı yönleri

İleti sarper42 » 12 Eyl 2008, 22:17

benim 2000 model 1.8 t octavia m var.20 valf arkadasında boyle yazıyo boyle olmasının artı ve eksi yonleri neler acaba
 
SKODA FABİA 1.4 MPİ
sarper42
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 11
Kayıt: 17 May 2008, 19:02
Nereden: Konya
Arabanız: Skoda Fabia 1.4 Mpi

İleti elegance » 12 Eyl 2008, 22:18

- yönü olmaz da + sı olur ama sehir içinde düşük valfliler daha canlı oluyo bakınız 1.6 16 v fsi ve 1.6 8v mpi
elegance
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 203
Kayıt: 15 Şub 2008, 22:40
Ad Soyad: uğur
Nereden: Kırşehir
Arabanız: Octavia TDI

İleti sarper42 » 12 Eyl 2008, 22:21

sehir içinde pek işim olmuyo benim uzun yolda daha cok kullanıyorum aracımı
SKODA FABİA 1.4 MPİ
sarper42
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 11
Kayıt: 17 May 2008, 19:02
Nereden: Konya
Arabanız: Skoda Fabia 1.4 Mpi

İleti elegance » 12 Eyl 2008, 22:23

[quote="sarper42"]sehir içinde pek işim olmuyo benim uzun yolda daha cok kullanıyorum aracımı[/QUOTE] o zman senini için 10 numara motordur 1.8 ler bastımmı uzar gider yolda
elegance
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 203
Kayıt: 15 Şub 2008, 22:40
Ad Soyad: uğur
Nereden: Kırşehir
Arabanız: Octavia TDI

İleti SEAHAWK » 12 Eyl 2008, 22:23

[quote="elegance"]- yönü olmaz da + sı olur ama sehir içinde düşük valfliler daha canlı oluyo bakınız 1.6 16 v fsi ve 1.6 8v mpi[/QUOTE]
 

 

Sözü edilen karşılaştırma FSI-MPI değil. FSI'nin torku her devirde MPI'den üstün. Çok abartılı uzun oranlı şanzımana sahip olmadığı sürece her daim daha atak olacaktır.

 

Haklı olduğunuz karşılaştırma, 1.6 16V AKL kodlu motor ile 8 Valf'lik BKC motor arasındaki karşılaştırmadır.Smile
SEAHAWK
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 09 Şub 2008, 20:22

İleti elegance » 12 Eyl 2008, 22:24

[quote="SEAHAWK"][quote="elegance"]- yönü olmaz da + sı olur ama sehir içinde düşük valfliler daha canlı oluyo bakınız 1.6 16 v fsi ve 1.6 8v mpi[/QUOTE]
 

 

Sözü edilen karşılaştırma FSI-MPI değil. FSI'nin torku her devirde MPI'den üstün. Çok abartılı uzun oranlı şanzımana sahip olmadığı sürece her daim daha atak olacaktır.

 

Haklı olduğunuz karşılaştırma, 1.6 16V AKL kodlu motor ile 8 Valf'lik BKC motor arasındaki karşılaştırmadır.Smile
[/QUOTE] su zamanında boralarda kullanılan motormu
elegance
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 203
Kayıt: 15 Şub 2008, 22:40
Ad Soyad: uğur
Nereden: Kırşehir
Arabanız: Octavia TDI

İleti SEAHAWK » 12 Eyl 2008, 22:26

Evet; Bora, Golf ve Leon'lar, kullanıldığına emin olduğum araçlar.Smile
 

Gücü 105 hp, torku 150 NM.

 

Torku verdiği devir 4500.
SEAHAWK
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 09 Şub 2008, 20:22

İleti sarper42 » 12 Eyl 2008, 22:27

benim soruma cevap yokmu
SKODA FABİA 1.4 MPİ
sarper42
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 11
Kayıt: 17 May 2008, 19:02
Nereden: Konya
Arabanız: Skoda Fabia 1.4 Mpi

İleti elegance » 12 Eyl 2008, 22:28

[quote="sarper42"]benim soruma cevap yokmu[/QUOTE] cevap verdim yasadece motoru karıstırmısım
elegance
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 203
Kayıt: 15 Şub 2008, 22:40
Ad Soyad: uğur
Nereden: Kırşehir
Arabanız: Octavia TDI

İleti SEAHAWK » 12 Eyl 2008, 22:30

[quote="sarper42"]benim soruma cevap yokmu[/QUOTE]
 

Elegance cevap vermiş sanırım. 8V-16V karşılaştırması isteseydiniz daha güncel örnekler verebilirdim. Ama 20 V olayı beni aşar.Big%20smile 

 

Silindir başına 5 valfin nasıl çalıştığını bilmiyorum. Kaçı emme, kaçı egsoz...

 

Bilen bana da anlatsın.Smile

 

Ha bu arada; eğer araç Fiat Marea 2.0'larda olduğu gibi 5 silindirli ise her şey değişir. O zaman bildiğimiz 16V teknolojisinden farksız olduğunu söyleyebiliriz.
SEAHAWK
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 09 Şub 2008, 20:22

İleti kadir_ » 13 Eyl 2008, 00:24

20 v 4 slindir başına 5 valf oluyorki buda motorun ataklığını arttrıyor ve bildiğim kadarıyla turboyuda etkiliyor ve yakıt daha çabuk yakılıyor vs performans artışı oluyor.Ne farkı vardır dersen daha rahat yakar ve az yakar
kadir_
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 17
Kayıt: 05 Şub 2008, 23:28

İleti fmaka » 13 Eyl 2008, 01:17

ne kadar çok valf okadar çok hava = daha çok güç
bu artısı

eksisi ise bakımlarda daha çok masraf ve tamır olayıWink
fmaka
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 246
Kayıt: 14 Şub 2008, 00:19
Nereden: Konya
Arabanız: a5 octavia elegance mpı/lpg

İleti kadir_ » 13 Eyl 2008, 01:21

[quote="fmaka"]ne kadar çok valf okadar çok hava = daha çok güç
bu artısı

eksisi ise bakımlarda daha çok masraf ve tamır olayıWink
[/QUOTE]

Buna katılıyorum yağ çok pahalı parçaları 1.6 ile fazla fark yok max 20 ytl oynar normal parçalar 5-10 ytl farkı var
kadir_
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 17
Kayıt: 05 Şub 2008, 23:28

İleti power_octavia » 13 Eyl 2008, 01:28

artısı çok eksisi az...
power_octavia
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 17 Mar 2008, 02:42

İleti BlueVRS » 13 Eyl 2008, 13:43

[quote="fmaka"]ne kadar çok valf okadar çok hava = daha çok güç
bu artısı

eksisi ise bakımlarda daha çok masraf ve tamır olayıWink
[/QUOTE]
 

+1
BlueVRS
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 5
Kayıt: 15 Oca 2008, 17:17


Octavia



Kimler çevrimiçi

Bu forumu görüntüleyenler: Kayıtlı kullanıcı yok ve 5 misafir